T4-forum.pl
https://www.t4-forum.pl/

[Manual] Przerobienie dogrzewacza na ogrzewanie postojowe.
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=16&t=7790
Strona 3 z 6

Autor:  Tomek Westfalia [ wtorek, 8 listopada 2016, 00:47 ]
Tytuł:  Re: [Manual] Przerobienie dogrzewacza na ogrzewanie postojow

niebieski-n2 napisał(a):


Dzięki o to mi chodziło.
Przy przeglądaniu kategorii musiało mi umknąć ,autor nazwał zegar panelem co przy szukaniu
też nie było bez znaczenia :-)

Autor:  flukem [ środa, 9 listopada 2016, 17:29 ]
Tytuł:  Re: [Manual] Przerobienie dogrzewacza na ogrzewanie postojow

Jeśli ktoś już przerobił dogrzewacz niech się wypowie jak działa w niskich temperaturach. Ja od końca zeszłej zimy mam problem z odpalaniem poniżej - 10° poczatkowo wyszło że za niskie napięcie dochodzi więc wymiana aku i bylo na chwilę dobrze teraz znowu mam identyczny problem ale nie mam jak przeprowadzić diagnostyki. A jak odpale auto to webasto działa. ... aku niby ok.... czy ewentualnie jest opcja korekty progu tego napiecia aby ją zmienic? Może wymiana przekroju przewodów coś by pomogła bo tam fabrycznie chyba 1mm2 idzie....

Autor:  kurol [ środa, 9 listopada 2016, 17:41 ]
Tytuł:  Re: [Manual] Przerobienie dogrzewacza na ogrzewanie postojow

2.5 mm2 na zasilaniu byloby chyba bardziej wskazane.

Autor:  niebieski-n2 [ środa, 9 listopada 2016, 18:19 ]
Tytuł:  Re: [Manual] Przerobienie dogrzewacza na ogrzewanie postojow

Wystrugałeś sterownik i gdzieś Ci przygnił kabel - 100%.

Miałem dokładnie tak samo i milion rzeczy zrobiłem łącznie z wymianą wiązki dogrzewacza w aucie, wymianą silnika dmuchawy wewnątrz pieca, aż w końcu cały piec podmieniłem, przepinałem zasilanie pieca pomiędzy akumulatorami główny i dodatkowym - cały czas chodził jak chciał i jak nie chodził to wywalał błąd F11 - spadek napięcia (czyli wszystko może być).

W końcu rozebrałem swój wyprodukowany własnymi rękami sterownik i okazało się, że główny kabel zasilający mający max.2-3 lata, przy konektorze był lekko odarty z izolacji i zzieleniał w tym miejscu, a przecież nie odpowiada ów sterownik za zasilanie bezpośrednio pieca, tylko podaje prąd na 6 i 7 pin (też pompkę, dmuchawę, zegarek - ale to bez wpływu).

Po takiej walce, będąc u skraju załamania nerwowego okazało się, że taka pierdoła była przyczyną.

Przejrzyj dokładnie nawet to czego jesteś pewien, a najlepiej zainwestuj ok. 100 zł w zegarek 12 pinowy (chociaż poznanie błędu to tylko pół sukcesu - moja walka trwałą z rok, mając dostęp do wszystkich części na podmianę)

Autor:  hoopsii [ środa, 9 listopada 2016, 18:48 ]
Tytuł:  Re: [Manual] Przerobienie dogrzewacza na ogrzewanie postojow

flukem napisał(a):
Jeśli ktoś już przerobił dogrzewacz niech się wypowie jak działa w niskich temperaturach. Ja od końca zeszłej zimy mam problem z odpalaniem poniżej - 10° poczatkowo wyszło że za niskie napięcie dochodzi więc wymiana aku i bylo na chwilę dobrze teraz znowu mam identyczny problem ale nie mam jak przeprowadzić diagnostyki. A jak odpale auto to webasto działa. ... aku niby ok.... czy ewentualnie jest opcja korekty progu tego napiecia aby ją zmienic? Może wymiana przekroju przewodów coś by pomogła bo tam fabrycznie chyba 1mm2 idzie....


Ja mam przerobione już drugi sezon. Odpala i dogrzewa bez problemu. W zeszłym roku max co testowałem to przy minus kilkunastu. Odpaliło nagrzało.

Autor:  flukem [ środa, 9 listopada 2016, 19:58 ]
Tytuł:  Re: [Manual] Przerobienie dogrzewacza na ogrzewanie postojow

Właśnie wracam z parkingu zimno jak diabli do tego snieg.... grzebałem pod maską i dziwnie wyglada wtyczka łącząca piec z sterowaniem a dokładniej nie da się jej rozpiąć tak jakby była "przygrzana"... jest za zimno na dalsze prace ale już coś jest nie halo. Zamawiam nowe wtyczki i wywalam sterowanie z auta aby je zobaczyć jak opisuje niebieski-n2 coś musi być na rzeczy. Bardo dziękuję za podpowiedź i zainteresowanie. Napiszę pozniej co było jak tylko dojdę do problemu. Pozdrawiam

Autor:  Tomek Westfalia [ czwartek, 10 listopada 2016, 12:05 ]
Tytuł:  Re: [Manual] Przerobienie dogrzewacza na ogrzewanie postojow

flukem napisał(a):
Jeśli ktoś już przerobił dogrzewacz niech się wypowie jak działa w niskich temperaturach. Ja od końca zeszłej zimy mam problem z odpalaniem poniżej - 10° poczatkowo wyszło że za niskie napięcie dochodzi więc wymiana aku i bylo na chwilę dobrze teraz znowu mam identyczny problem ale nie mam jak przeprowadzić diagnostyki. A jak odpale auto to webasto działa. ... aku niby ok.... czy ewentualnie jest opcja korekty progu tego napiecia aby ją zmienic? Może wymiana przekroju przewodów coś by pomogła bo tam fabrycznie chyba 1mm2 idzie....


Na temat wydajności przerobionego ebera wypowiem się za ok tydzień bo finalizuję już przeróbkę u mnie w aucie.

Przekrój kabla ma bardzo duże znaczenie na zasilaniu moim zdaniem powinno być 2,5 mm2.

Jeśli masz drugie aku (mam na myśli wewnątrz auta) wskazane jest przerobiony dogrzewacz zasilić właśnie z niego są dwa plusy: zawsze wewnątrz auta jest cieplej a jak wiadomo akumulatory w niskich temperaturach tracą pojemność a co za tym idzie mniejsza szansa ,że napięcie spadnie poniżej progu odpalenia pieca
Drugi ,że wykluczasz ryzyko rozładowania akumulatora rozruchowego przez pracujące ogrzewanie i jego osprzęt.

Autor:  Tomek Westfalia [ wtorek, 22 listopada 2016, 21:59 ]
Tytuł:  Re: [Manual] Przerobienie dogrzewacza na ogrzewanie postojow

Z powodu awarii dogrzewacza sprawa się troszkę przeciągnęła w czasie ale już jestem gotowy do działania.
Wrzuciłem niemiecką instrukcje przeróbki D3WZ na ogrzewanie postojowe.
Jedna sprawa jest dla mnie nie do końca jasna wg instrukcji biorąc pod uwagę kierunek przepływu cieczy wlot na dogrzewaczu jest dolnym krućcem a wylot górą tak na logikę prościej było by wlać płyn od góry żeby grawitacyjnie spłynął niż pchać słup cieczy do góry ale to tylko moje rozważania.

Pytanie jest następujące czy rzeczywiście płyn krąży w tym kierunku i pompę należy zamocować na dolnym wężu aby wpychała płyn do pieca ?

Autor:  niebieski-n2 [ wtorek, 22 listopada 2016, 22:28 ]
Tytuł:  Re: [Manual] Przerobienie dogrzewacza na ogrzewanie postojow

Możesz też zamocować na górnym - aby wysysała płyn z pieca :D
Co za różnica jak to obieg zamknięty?

Autor:  Tomek Westfalia [ wtorek, 22 listopada 2016, 23:12 ]
Tytuł:  Re: [Manual] Przerobienie dogrzewacza na ogrzewanie postojow

niebieski-n2 napisał(a):
Możesz też zamocować na górnym - aby wysysała płyn z pieca :D
Co za różnica jak to obieg zamknięty?


W tym przypadku rzeczywiście nie ma to większego znaczenia.
Za zamontowaniem pompy na wejściu przemawia wg mnie jeszcze jeden argument -niższa temperatura płynu niż na wyjściu
co może niepotrzebnie obciążać termicznie pompę , pewnie jest do tego przystosowana ale zawsze to o kilka stopni mniej.

Rozumiem ,że potwierdzasz kierunek przepływu cieczy taki jak na schemacie czyli dół wlot góra wylot ?

Autor:  Probe041 [ środa, 23 listopada 2016, 01:30 ]
Tytuł:  Re: [Manual] Przerobienie dogrzewacza na ogrzewanie postojow

Zawsze się napełnia takie układy dolnym wężem, wtedy jest pewność że ucieknie stamtąd powietrze.
Obrazek

Autor:  niebieski-n2 [ środa, 23 listopada 2016, 08:38 ]
Tytuł:  Re: [Manual] Przerobienie dogrzewacza na ogrzewanie postojow

Bardziej chodzi o zasadę działania tego typu wymienników ciepła - w przeciwprądzie.

Tomek Westfalia podchodzisz widzę do tematu naukowo - zapewniam Cię, że pompce nic się nie stanie, mam zamontowaną tak i tak i obie działają świetnie. Jak przymierzysz się do tematu, to sam zobaczysz jak bardziej pasuje (wg. mnie na dolnym)

Autor:  Tomek Westfalia [ wtorek, 29 listopada 2016, 01:07 ]
Tytuł:  Re: [Manual] Przerobienie dogrzewacza na ogrzewanie postojow

Przez weekend ogarnąłem temat i na wstępie chciałem się pochwalić. Piec po wymianie świecy odpalił ,instalacje do rozbudowy rozprowadziłem po aucie pompkę obiegu wody zainstalowałem i wydawało mi się ,że wszystko jest w najlepszym porządku.

Układ wydawałoby się , że działa prawidłowo odpala podgrzewa płyn nie kopci itp ,itd.
Niestety zdarza się ,że po zakończonej pracy i wygaszeniu pieca jego wewnętrzny wentylator działa bardzo długo nawet ponad 1h i nie ma zamiaru się wyłączyć.
Zdarza się również ,że nawet przy całkiem zimnym silniku i piecu (przy zgaszonym silniku) sam się włączy i również działa kiedy i ile chce pomaga tylko odłączenie kostki od Ebera.
Wentylator po takim niekontrolowanym załączeniu kręci się z podobnymi obrotami jak przy początkowym przedmuchu pieca.

Dodam,że nie ma na to wpływu wiązka do rozbudowy bo zachowuje się identycznie po jej odłączeniu i podłączeniu jak było pierwotnie czyli w funkcji dogrzewacza.
Przypuszczam ,że przekłamuje jakiś czujnik w piecu dając informacje ,że jego temperatura jest zbyt wysoka i próbuje się biedak wychłodzić.

Boję się go zostawić podłączonego bez kontroli ,żeby nie wyładował mi aku. Pomimo mam nadzieję przejściowych problemów mogę z czystym sumieniem powiedzieć ,że rozbudowa i posiadanie pełnej kontroli nad dogrzewaczem to świetna sprawa i warto zainwestować te kilka stówek :-)

Będę wdzięczny za wszystkie sugestie i pomoc w rozwiązaniu problemu.

Autor:  niebieski-n2 [ wtorek, 29 listopada 2016, 09:00 ]
Tytuł:  Re: [Manual] Przerobienie dogrzewacza na ogrzewanie postojow

Miałem styczność z podobną sytuacją, gdzie piec nagle gubił płomień, a wiatrak wchodził wtedy w jakieś mega obroty i nie zamierzał przestawać.
Tylko, że błąd czujników wyświetlany jest w funkcji diagnozy, a u mnie w tym momencie piec tracił komunikację, więc podejrzewam, że zgłupiał jego sterownik.
Ponieważ jego naprawa jest ekonomicznie raczej nieuzasadniona - zaniechałem tematu, ale z chęcią dowiem się jak rozwiążesz problem.
Wytrwałości życzę ;)

Z innej beczki:
flukem napisał(a):
Napiszę pozniej co było jak tylko dojdę do problemu. Pozdrawiam

Rozwiązałeś?

Autor:  Tomek Westfalia [ wtorek, 29 listopada 2016, 12:54 ]
Tytuł:  Re: [Manual] Przerobienie dogrzewacza na ogrzewanie postojow

Najgorsze jest to ,że potrafi przy całkowicie zimnym zgaszonym silniku zacząć się wentylować.
Też mi się wydaje ,że raczej świruje sterownik. Podjadę dzisiaj do serwisu podpytam.
Coś czuję ,że zakończy się to wymianą piecyka -może wtedy pokuszę się na d5wz
co by było jeszcze cieplej :-)

Autor:  Probe041 [ wtorek, 29 listopada 2016, 13:20 ]
Tytuł:  Re: [Manual] Przerobienie dogrzewacza na ogrzewanie postojow

Ale d5w ma inaczej piny w wiązce do pieca

Autor:  Tomek Westfalia [ wtorek, 29 listopada 2016, 14:14 ]
Tytuł:  Re: [Manual] Przerobienie dogrzewacza na ogrzewanie postojow

Probe041 napisał(a):
Ale d5w ma inaczej piny w wiązce do pieca


Z tego co mi wiadomi to na pewno pompa ma inną wydajność ale wiązka do rozbudowy na ogrzewanie postojowe jest kompatybilna
między d3wz a d5wz czy to pewna informacja z tymi pinami ?

Autor:  vwpitek [ wtorek, 29 listopada 2016, 16:10 ]
Tytuł:  Re: [Manual] Przerobienie dogrzewacza na ogrzewanie postojow

Ja w swoim aucie miałem padnięte D4WS i założyłem D5WS,bez żadnych przeróbek elektrycznych. Jedynie jest różnica w wysokości piecyka,przez co musiałem zmodyfikować trochę wydech.

Autor:  BUNIEK [ wtorek, 29 listopada 2016, 17:46 ]
Tytuł:  Re: [Manual] Przerobienie dogrzewacza na ogrzewanie postojow

Probe041 napisał(a):
Ale d5w ma inaczej piny w wiązce do pieca


D5wz i D3wz vw różnią się w zasadzie jednym pinem, D3wz ma pomkę paliwa podpiętą pod piny 3 i 4 a D5wz podpięta jest pod jeden pin nr4 a drugi biegun pompki bezpośrednio do masy. Choć miałem piece d5wz mercedesa gdzie pomka była podpięta tak samo jak w d3wz vw.

vwpitek napisał(a):
Ja w swoim aucie miałem padnięte D4WS i założyłem D5WS,bez żadnych przeróbek elektrycznych. Jedynie jest różnica w wysokości piecyka,przez co musiałem zmodyfikować trochę wydech.


Te dwa piecyki różnią się tylko dawką paliwa i wielkością, rozkład pinów jest identyczny.

Autor:  Motoschiza [ czwartek, 29 grudnia 2016, 00:31 ]
Tytuł:  Re: [Manual] Przerobienie dogrzewacza na ogrzewanie postojow

Koledzy a ta wiązka do rozbudowy będzie pasowała ? http://allegro.pl/eberspacher-d3wz-wiazka-do-rozbudowy-dogrzewacza-i6634882903.html

Strona 3 z 6 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/