T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 11:52

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 116 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 29 grudnia 2016, 10:22 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 18 stycznia 2014, 11:39
Posty: 1047
Lokalizacja: Wielkopolska
model: Allstar Westa SYNCRO
silnik: ACV+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 99 razy
Będzie idealna. Już trzy dogrzewacze rozbudowałem właśnie na niej. Wykonana jest super.


_________________
Prawdziwy mężczyzna ma odciski na dłoniach a nie rurki na dupie



Za ten wpis autor hoopsii podziękował: Motoschiza (poniedziałek, 13 lutego 2017, 11:53)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 29 grudnia 2016, 11:10 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 2 września 2015, 17:15
Posty: 122
Lokalizacja: Bielsko-Biała
model: MULTIVAN
silnik: 2.5 ACV

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 1 raz
hoopsii to pierwsza dobra wiadomość dzisiejszego ranka :)
Rozwiej proszę moje wątpliwości, czy mogę wykorzystać zainstalowaną już w aucie dodatkową pompę obiegu wody ?
A i jeszcze jedno jak to podłączyć do wentylatora mając climatronik ?


_________________
drugstoreviewer.com


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 29 grudnia 2016, 11:11 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12294
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Przeczytałeś w ogóle ten wątek?


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum



Za ten wpis autor Probe041 podziękował: niebieski-n2 (czwartek, 29 grudnia 2016, 11:16)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 29 grudnia 2016, 11:18 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 2 września 2015, 17:15
Posty: 122
Lokalizacja: Bielsko-Biała
model: MULTIVAN
silnik: 2.5 ACV

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 1 raz
Tak Probe od kilku dni czytam ten i inne tematy i już mętlik mam taki w głowie że miazga. Muszę chyba jakiś reset zrobić ... :/

edit.

idę do garażu wymienić dogrzewacz bo właśnie kurier przyniósł nowy sprawny ciekawe czy ruszy :)

Pozdr.
Arek


_________________
drugstoreviewer.com


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 2 stycznia 2017, 22:05 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 22 lutego 2011, 16:51
Posty: 414
Lokalizacja: Przysowy
opis: Posiadacz Zielonej t4 :D
model: t4 Mix
silnik: 1.9TD ABL< 1Z

Podziękował: 68 razy
Pomógł: 29 razy
Koledzy podpowiedzcie jaki jest bezpieczny sposób wygaszenia pieca D3WZ ?
Jestem na etapie montażu piecyka, dzięki braci forumowej :) Dogrzewacz w moim przypadku będzie działał przed uruchomieniem silnika. Dokładam mu dodatkową pompę cieczy chłodzącej. Startował go będę z przełącznika kołyskowego, podając napięcie według schematu kolegi flukem. Nie chcę uszkodzić sterownika w sytuacji gdy będę chciał zakończyć grzanie przed osiągnięciem 80 stopni pieca.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 2 stycznia 2017, 22:13 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
Przerywasz sygnał z termometru lub wzbudzenia alternatora i się wyłącza (czyli przewód idący do pinu 6 lub 7 wtyczki pieca) lub oba na raz jak Ci wygodniej. Tak jak w oryginale.


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 2 stycznia 2017, 22:25 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 22 lutego 2011, 16:51
Posty: 414
Lokalizacja: Przysowy
opis: Posiadacz Zielonej t4 :D
model: t4 Mix
silnik: 1.9TD ABL< 1Z

Podziękował: 68 razy
Pomógł: 29 razy
Czyli rozłączam + na pinie 6 lub 7 pozostawiając zasilanie główne pin 1 To spowoduje wygaszenie oraz bezpieczne wychłodzenie pieca (przedmuch)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 2 stycznia 2017, 23:16 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
Tak jak to się dzieje w fabrycznej instalacji, gdy się np. ociepli lub po zgaszeniu silnika.


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.



Za ten wpis autor niebieski-n2 podziękował: Ryś (wtorek, 3 stycznia 2017, 21:53)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 3 stycznia 2017, 21:57 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 22 lutego 2011, 16:51
Posty: 414
Lokalizacja: Przysowy
opis: Posiadacz Zielonej t4 :D
model: t4 Mix
silnik: 1.9TD ABL< 1Z

Podziękował: 68 razy
Pomógł: 29 razy
niebieski-n2 napisał(a):
Przerywasz sygnał z termometru lub wzbudzenia alternatora i się wyłącza (czyli przewód idący do pinu 6 lub 7 wtyczki pieca) lub oba na raz jak Ci wygodniej. Tak jak w oryginale.

Po jakim czasie mogę odłączyć zasilanie główne pieca pin 1 Tzn ile czasu potrzebuje D3WZ aby się wychłodzić. Tak abym mógł bezpiecznie dla pieca i akumulatora odłączyć dogrzewcz.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 3 stycznia 2017, 22:36 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
No tutaj to już chyba zależy od warunków zewnętrznych, ale po co to robić??


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 4 stycznia 2017, 17:29 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 22 lutego 2011, 16:51
Posty: 414
Lokalizacja: Przysowy
opis: Posiadacz Zielonej t4 :D
model: t4 Mix
silnik: 1.9TD ABL< 1Z

Podziękował: 68 razy
Pomógł: 29 razy
Chcę uruchamiać dogrzewacz za pomocą jednego przełącznika który poda zasilanie za przekaźnik, który daje + na pin 6 i 7 co uruchomi piec. Oraz przekaźnik czasowy zwłoczony na pin 1 który to po wyłączeniu pozostawi napięcie na pinie 1 (i tu jest pytanie czy wystarczy 10-15 minut) aby piec się wychłodził.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 4 stycznia 2017, 17:43 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 18 stycznia 2014, 11:39
Posty: 1047
Lokalizacja: Wielkopolska
model: Allstar Westa SYNCRO
silnik: ACV+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 99 razy
starczy tylko po co zwłoczny na pierwszy pin. Daj zwłoczny na 6 i 7 i sam się będzie schładzał.


_________________
Prawdziwy mężczyzna ma odciski na dłoniach a nie rurki na dupie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 4 stycznia 2017, 17:54 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 22 lutego 2011, 16:51
Posty: 414
Lokalizacja: Przysowy
opis: Posiadacz Zielonej t4 :D
model: t4 Mix
silnik: 1.9TD ABL< 1Z

Podziękował: 68 razy
Pomógł: 29 razy
Muszę pozostawić + na pinie 1 aby piec miał zasilanie i się wychłodził. Chcę po zagrzaniu silnika całkowicie odłączyć dogrzewacz aby nie obciążać akumulatora. Na pin 6 i 7 wystarczy zwykły przekaźnik, który to włączy bądź wyłączy piec.
Źle się wyraziłem chcę podać napięcie na pin 1 za pomocą przekaźnika czasowo wydłużającego. Niestety odnajduję tylko takie do 2,5 minuty a to za mało aby wychłodził się piecyk.
Taki przekaźnik chcę zainstalować na zasilanie D3WZ
http://allegro.pl/przekaznik-samochodow ... 88653.html
Tu widzę większą regulację czasu.
PARAMETRY:
Sterowanie cewki: 11-15V
Maksymalny prąd: 30A (max 400W)
Regulacja czasu wydłużenia: od 10s do 1500s (25min)
Min. czas trwania sygnału sterującego: 0,1s
Liczba konektorów: 5 szt.
Szerokość konektorów: 6,3mm
Wymiary obudowy: 30x30x50mm


Ostatnio edytowano środa, 4 stycznia 2017, 19:05 przez Ryś, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 4 stycznia 2017, 18:53 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Aukcja się skończy i link będzie bezwartościowy.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 4 stycznia 2017, 20:01 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
Chcesz z D3WZ zrobić grzanie załączane ręcznie, bez funkcji dogrzewacza działającego w automacie jak fabryka przykazała????
Nawet jeśli tak to po co pozbawiać pinu 1 zasilania, zupełnie bez sensu, tam plus niczemu nie przeszkadza.
Mam wrażenie, że za bardzo kombinujesz.


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.



Za ten wpis autor niebieski-n2 podziękował: Ryś (środa, 4 stycznia 2017, 20:02)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 4 stycznia 2017, 20:04 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 22 lutego 2011, 16:51
Posty: 414
Lokalizacja: Przysowy
opis: Posiadacz Zielonej t4 :D
model: t4 Mix
silnik: 1.9TD ABL< 1Z

Podziękował: 68 razy
Pomógł: 29 razy
Tak kolego niebieski-n2 w moim autku nie było dogrzewacza. Chcę go zamontować tak jak mówisz, jako grzanie załączane wedle potrzeby/widzi mi się.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 4 stycznia 2017, 21:27 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
Jeśli bez funkcji dogrzewacza to jeden przekaźnik załatwia sprawę (podasz przez niego na pin6,7 i pompkę płynu) , jak go rozłączysz to piec się sam wystudzi tyle ile trzeba, pompka przestanie pracować i tyle.
Na 1 pin dajesz stały plus i nie ma potrzeby tam nic rzeźbić.
A cewkę przekaźnika możesz zasilić przez pstryczek od lampki nocnej :) , zegar sterujący, pilot do bram czy taż Simster na kartę telefonii kom.

Nieco sprawa się komplikuje w przypadku chęci zachowania funkcji dogrzewacza i tutaj polecam zakup oryginalnej "puszki sterującej". Dwa rodzaje występują (po ok 200zł) i to sprawia, że robić tego się nie opłaci.


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.



Za ten wpis autor niebieski-n2 podziękował: Ryś (środa, 4 stycznia 2017, 21:34)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 5 stycznia 2017, 23:23 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 23 sierpnia 2012, 15:51
Posty: 127
model: caravelle/multivan
silnik: 2.5tdi ACV

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 3 razy
Podepne się bo temat znajomy, właśnie kupiłem zestaw do rozbudowy dogrzewacza, czy ktoś ma identyczny? bo nie wiem jak podłączyć 3 żyłowy przewód sterujący nawiewem i czy powinien sterować nawiewem w desce rozdzielczej czy dmuchawą na tył pod podłogą? zaznacze, że pół dnia już siedzę i szukam schematów tego urządzenia i jedyne co znalazłem to aukcje na niemieckim ebayu.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Ostatnio edytowano piątek, 6 stycznia 2017, 10:01 przez fgrs, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 6 stycznia 2017, 06:59 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
Poczytaj o wstawianiu zdjęć na forum i wstaw prawidłowo.
viewforum.php?f=4
Poza tym pisanie o tym samym w kilku miejscach na forum jednocześnie, nie przyspieszy rozwiązania problemu, a jedynie powoduje bałagan.


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 10 stycznia 2017, 13:02 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 19 grudnia 2014, 08:15
Posty: 104
Lokalizacja: Wisła
model: Caravelle
silnik: 2,5 TDI ACV

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 1 raz
Panowie , przestudiowałem cały wątek , rozdzieliłem wzbudzenie i temperaturę , wymieniłem pompkę płynu bo była nieczynna oczywiście ori w instalacji jest , i zrobiłem test podłączając pompkę pod masę i wzbudzenie z temper. pod + i piec ruszył ale po 1,5 min zgasł jeden przewód wodny ciepły koło pieca . proszę o jakąś radę , z tego co zauważyłem pompka wody działa na zasadzie wyciągania wody z pieca ale między piecem a pompką jest jeszcze trójnik z zaworem podciśnieniowym i czy on może powodować że pompka ciągnie wodę ale z tego drugiego obiegu a piec robi się za ciepły i się wyłącza ? jak ten problem rozwiązać ?


_________________
[url][URL=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1b79e547dafafae6.html]Obrazek[/url][/url]


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 116 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB