T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 19:39

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 116 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 8 listopada 2016, 00:47 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 17 lutego 2016, 00:22
Posty: 142
Lokalizacja: Wrocław
model: Multivan
silnik: 2,5 TDI ACV

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 2 razy
niebieski-n2 napisał(a):


Dzięki o to mi chodziło.
Przy przeglądaniu kategorii musiało mi umknąć ,autor nazwał zegar panelem co przy szukaniu
też nie było bez znaczenia :-)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 9 listopada 2016, 17:29 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 31 stycznia 2011, 18:47
Posty: 257
Lokalizacja: Zakopane
model: T4 escApAde
silnik: 2.5 TDI 102km

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 26 razy
Jeśli ktoś już przerobił dogrzewacz niech się wypowie jak działa w niskich temperaturach. Ja od końca zeszłej zimy mam problem z odpalaniem poniżej - 10° poczatkowo wyszło że za niskie napięcie dochodzi więc wymiana aku i bylo na chwilę dobrze teraz znowu mam identyczny problem ale nie mam jak przeprowadzić diagnostyki. A jak odpale auto to webasto działa. ... aku niby ok.... czy ewentualnie jest opcja korekty progu tego napiecia aby ją zmienic? Może wymiana przekroju przewodów coś by pomogła bo tam fabrycznie chyba 1mm2 idzie....


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 9 listopada 2016, 17:41 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2719
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 166 razy
Pomógł: 295 razy
2.5 mm2 na zasilaniu byloby chyba bardziej wskazane.


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 9 listopada 2016, 18:19 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
Wystrugałeś sterownik i gdzieś Ci przygnił kabel - 100%.

Miałem dokładnie tak samo i milion rzeczy zrobiłem łącznie z wymianą wiązki dogrzewacza w aucie, wymianą silnika dmuchawy wewnątrz pieca, aż w końcu cały piec podmieniłem, przepinałem zasilanie pieca pomiędzy akumulatorami główny i dodatkowym - cały czas chodził jak chciał i jak nie chodził to wywalał błąd F11 - spadek napięcia (czyli wszystko może być).

W końcu rozebrałem swój wyprodukowany własnymi rękami sterownik i okazało się, że główny kabel zasilający mający max.2-3 lata, przy konektorze był lekko odarty z izolacji i zzieleniał w tym miejscu, a przecież nie odpowiada ów sterownik za zasilanie bezpośrednio pieca, tylko podaje prąd na 6 i 7 pin (też pompkę, dmuchawę, zegarek - ale to bez wpływu).

Po takiej walce, będąc u skraju załamania nerwowego okazało się, że taka pierdoła była przyczyną.

Przejrzyj dokładnie nawet to czego jesteś pewien, a najlepiej zainwestuj ok. 100 zł w zegarek 12 pinowy (chociaż poznanie błędu to tylko pół sukcesu - moja walka trwałą z rok, mając dostęp do wszystkich części na podmianę)


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.



Za ten wpis autor niebieski-n2 podziękował: flukem (środa, 9 listopada 2016, 19:59)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 9 listopada 2016, 18:48 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 18 stycznia 2014, 11:39
Posty: 1047
Lokalizacja: Wielkopolska
model: Allstar Westa SYNCRO
silnik: ACV+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 99 razy
flukem napisał(a):
Jeśli ktoś już przerobił dogrzewacz niech się wypowie jak działa w niskich temperaturach. Ja od końca zeszłej zimy mam problem z odpalaniem poniżej - 10° poczatkowo wyszło że za niskie napięcie dochodzi więc wymiana aku i bylo na chwilę dobrze teraz znowu mam identyczny problem ale nie mam jak przeprowadzić diagnostyki. A jak odpale auto to webasto działa. ... aku niby ok.... czy ewentualnie jest opcja korekty progu tego napiecia aby ją zmienic? Może wymiana przekroju przewodów coś by pomogła bo tam fabrycznie chyba 1mm2 idzie....


Ja mam przerobione już drugi sezon. Odpala i dogrzewa bez problemu. W zeszłym roku max co testowałem to przy minus kilkunastu. Odpaliło nagrzało.


_________________
Prawdziwy mężczyzna ma odciski na dłoniach a nie rurki na dupie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 9 listopada 2016, 19:58 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 31 stycznia 2011, 18:47
Posty: 257
Lokalizacja: Zakopane
model: T4 escApAde
silnik: 2.5 TDI 102km

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 26 razy
Właśnie wracam z parkingu zimno jak diabli do tego snieg.... grzebałem pod maską i dziwnie wyglada wtyczka łącząca piec z sterowaniem a dokładniej nie da się jej rozpiąć tak jakby była "przygrzana"... jest za zimno na dalsze prace ale już coś jest nie halo. Zamawiam nowe wtyczki i wywalam sterowanie z auta aby je zobaczyć jak opisuje niebieski-n2 coś musi być na rzeczy. Bardo dziękuję za podpowiedź i zainteresowanie. Napiszę pozniej co było jak tylko dojdę do problemu. Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 10 listopada 2016, 12:05 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 17 lutego 2016, 00:22
Posty: 142
Lokalizacja: Wrocław
model: Multivan
silnik: 2,5 TDI ACV

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 2 razy
flukem napisał(a):
Jeśli ktoś już przerobił dogrzewacz niech się wypowie jak działa w niskich temperaturach. Ja od końca zeszłej zimy mam problem z odpalaniem poniżej - 10° poczatkowo wyszło że za niskie napięcie dochodzi więc wymiana aku i bylo na chwilę dobrze teraz znowu mam identyczny problem ale nie mam jak przeprowadzić diagnostyki. A jak odpale auto to webasto działa. ... aku niby ok.... czy ewentualnie jest opcja korekty progu tego napiecia aby ją zmienic? Może wymiana przekroju przewodów coś by pomogła bo tam fabrycznie chyba 1mm2 idzie....


Na temat wydajności przerobionego ebera wypowiem się za ok tydzień bo finalizuję już przeróbkę u mnie w aucie.

Przekrój kabla ma bardzo duże znaczenie na zasilaniu moim zdaniem powinno być 2,5 mm2.

Jeśli masz drugie aku (mam na myśli wewnątrz auta) wskazane jest przerobiony dogrzewacz zasilić właśnie z niego są dwa plusy: zawsze wewnątrz auta jest cieplej a jak wiadomo akumulatory w niskich temperaturach tracą pojemność a co za tym idzie mniejsza szansa ,że napięcie spadnie poniżej progu odpalenia pieca
Drugi ,że wykluczasz ryzyko rozładowania akumulatora rozruchowego przez pracujące ogrzewanie i jego osprzęt.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 22 listopada 2016, 21:59 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 17 lutego 2016, 00:22
Posty: 142
Lokalizacja: Wrocław
model: Multivan
silnik: 2,5 TDI ACV

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 2 razy
Z powodu awarii dogrzewacza sprawa się troszkę przeciągnęła w czasie ale już jestem gotowy do działania.
Wrzuciłem niemiecką instrukcje przeróbki D3WZ na ogrzewanie postojowe.
Jedna sprawa jest dla mnie nie do końca jasna wg instrukcji biorąc pod uwagę kierunek przepływu cieczy wlot na dogrzewaczu jest dolnym krućcem a wylot górą tak na logikę prościej było by wlać płyn od góry żeby grawitacyjnie spłynął niż pchać słup cieczy do góry ale to tylko moje rozważania.

Pytanie jest następujące czy rzeczywiście płyn krąży w tym kierunku i pompę należy zamocować na dolnym wężu aby wpychała płyn do pieca ?


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 22 listopada 2016, 22:28 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
Możesz też zamocować na górnym - aby wysysała płyn z pieca :D
Co za różnica jak to obieg zamknięty?


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 22 listopada 2016, 23:12 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 17 lutego 2016, 00:22
Posty: 142
Lokalizacja: Wrocław
model: Multivan
silnik: 2,5 TDI ACV

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 2 razy
niebieski-n2 napisał(a):
Możesz też zamocować na górnym - aby wysysała płyn z pieca :D
Co za różnica jak to obieg zamknięty?


W tym przypadku rzeczywiście nie ma to większego znaczenia.
Za zamontowaniem pompy na wejściu przemawia wg mnie jeszcze jeden argument -niższa temperatura płynu niż na wyjściu
co może niepotrzebnie obciążać termicznie pompę , pewnie jest do tego przystosowana ale zawsze to o kilka stopni mniej.

Rozumiem ,że potwierdzasz kierunek przepływu cieczy taki jak na schemacie czyli dół wlot góra wylot ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 23 listopada 2016, 01:30 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Zawsze się napełnia takie układy dolnym wężem, wtedy jest pewność że ucieknie stamtąd powietrze.
Obrazek


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 23 listopada 2016, 08:38 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
Bardziej chodzi o zasadę działania tego typu wymienników ciepła - w przeciwprądzie.

Tomek Westfalia podchodzisz widzę do tematu naukowo - zapewniam Cię, że pompce nic się nie stanie, mam zamontowaną tak i tak i obie działają świetnie. Jak przymierzysz się do tematu, to sam zobaczysz jak bardziej pasuje (wg. mnie na dolnym)


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 29 listopada 2016, 01:07 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 17 lutego 2016, 00:22
Posty: 142
Lokalizacja: Wrocław
model: Multivan
silnik: 2,5 TDI ACV

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 2 razy
Przez weekend ogarnąłem temat i na wstępie chciałem się pochwalić. Piec po wymianie świecy odpalił ,instalacje do rozbudowy rozprowadziłem po aucie pompkę obiegu wody zainstalowałem i wydawało mi się ,że wszystko jest w najlepszym porządku.

Układ wydawałoby się , że działa prawidłowo odpala podgrzewa płyn nie kopci itp ,itd.
Niestety zdarza się ,że po zakończonej pracy i wygaszeniu pieca jego wewnętrzny wentylator działa bardzo długo nawet ponad 1h i nie ma zamiaru się wyłączyć.
Zdarza się również ,że nawet przy całkiem zimnym silniku i piecu (przy zgaszonym silniku) sam się włączy i również działa kiedy i ile chce pomaga tylko odłączenie kostki od Ebera.
Wentylator po takim niekontrolowanym załączeniu kręci się z podobnymi obrotami jak przy początkowym przedmuchu pieca.

Dodam,że nie ma na to wpływu wiązka do rozbudowy bo zachowuje się identycznie po jej odłączeniu i podłączeniu jak było pierwotnie czyli w funkcji dogrzewacza.
Przypuszczam ,że przekłamuje jakiś czujnik w piecu dając informacje ,że jego temperatura jest zbyt wysoka i próbuje się biedak wychłodzić.

Boję się go zostawić podłączonego bez kontroli ,żeby nie wyładował mi aku. Pomimo mam nadzieję przejściowych problemów mogę z czystym sumieniem powiedzieć ,że rozbudowa i posiadanie pełnej kontroli nad dogrzewaczem to świetna sprawa i warto zainwestować te kilka stówek :-)

Będę wdzięczny za wszystkie sugestie i pomoc w rozwiązaniu problemu.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 29 listopada 2016, 09:00 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
Miałem styczność z podobną sytuacją, gdzie piec nagle gubił płomień, a wiatrak wchodził wtedy w jakieś mega obroty i nie zamierzał przestawać.
Tylko, że błąd czujników wyświetlany jest w funkcji diagnozy, a u mnie w tym momencie piec tracił komunikację, więc podejrzewam, że zgłupiał jego sterownik.
Ponieważ jego naprawa jest ekonomicznie raczej nieuzasadniona - zaniechałem tematu, ale z chęcią dowiem się jak rozwiążesz problem.
Wytrwałości życzę ;)

Z innej beczki:
flukem napisał(a):
Napiszę pozniej co było jak tylko dojdę do problemu. Pozdrawiam

Rozwiązałeś?


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 29 listopada 2016, 12:54 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 17 lutego 2016, 00:22
Posty: 142
Lokalizacja: Wrocław
model: Multivan
silnik: 2,5 TDI ACV

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 2 razy
Najgorsze jest to ,że potrafi przy całkowicie zimnym zgaszonym silniku zacząć się wentylować.
Też mi się wydaje ,że raczej świruje sterownik. Podjadę dzisiaj do serwisu podpytam.
Coś czuję ,że zakończy się to wymianą piecyka -może wtedy pokuszę się na d5wz
co by było jeszcze cieplej :-)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 29 listopada 2016, 13:20 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Ale d5w ma inaczej piny w wiązce do pieca


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 29 listopada 2016, 14:14 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 17 lutego 2016, 00:22
Posty: 142
Lokalizacja: Wrocław
model: Multivan
silnik: 2,5 TDI ACV

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 2 razy
Probe041 napisał(a):
Ale d5w ma inaczej piny w wiązce do pieca


Z tego co mi wiadomi to na pewno pompa ma inną wydajność ale wiązka do rozbudowy na ogrzewanie postojowe jest kompatybilna
między d3wz a d5wz czy to pewna informacja z tymi pinami ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 29 listopada 2016, 16:10 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): poniedziałek, 29 listopada 2010, 13:16
Posty: 758
Lokalizacja: Dolnośląskie
opis: Sekcja DOLNO-śląsko-opolska
model: T4 acv
silnik: diesel

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 36 razy
Ja w swoim aucie miałem padnięte D4WS i założyłem D5WS,bez żadnych przeróbek elektrycznych. Jedynie jest różnica w wysokości piecyka,przez co musiałem zmodyfikować trochę wydech.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 29 listopada 2016, 17:46 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 6 lutego 2011, 19:00
Posty: 325
Lokalizacja: zamojskie
model: T4
silnik: ACV 102/130

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 38 razy
Probe041 napisał(a):
Ale d5w ma inaczej piny w wiązce do pieca


D5wz i D3wz vw różnią się w zasadzie jednym pinem, D3wz ma pomkę paliwa podpiętą pod piny 3 i 4 a D5wz podpięta jest pod jeden pin nr4 a drugi biegun pompki bezpośrednio do masy. Choć miałem piece d5wz mercedesa gdzie pomka była podpięta tak samo jak w d3wz vw.

vwpitek napisał(a):
Ja w swoim aucie miałem padnięte D4WS i założyłem D5WS,bez żadnych przeróbek elektrycznych. Jedynie jest różnica w wysokości piecyka,przez co musiałem zmodyfikować trochę wydech.


Te dwa piecyki różnią się tylko dawką paliwa i wielkością, rozkład pinów jest identyczny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 29 grudnia 2016, 00:31 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 2 września 2015, 17:15
Posty: 122
Lokalizacja: Bielsko-Biała
model: MULTIVAN
silnik: 2.5 ACV

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 1 raz
Koledzy a ta wiązka do rozbudowy będzie pasowała ? http://allegro.pl/eberspacher-d3wz-wiazka-do-rozbudowy-dogrzewacza-i6634882903.html


_________________
drugstoreviewer.com


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 116 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB