T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 16:18

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 16 października 2011, 20:18 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
UWAGA dotyczy dogrzewacz D3WZ wyprodukowanego w 2000r wcześniejsze modele mogą wyglądac inaczej - w innym miejscu jest dopływ paliwa co warunkuje trochę inaczej mocowaną świecę i sitko
Ponieważ ostatnio dokonałem naprawy dymiącego i nieodpalającego dogrzewacza podzielę się wiedzą obrazkową jak to zrobiłem.
Naprawa polegała na ogólnym wyczyszczeniu, wymianie uszczelek, sitka i świecy żarowej ponieważ dogrzewacz po uruchomieniu dymił przez parę sekund po czym się wyłączał, po czym po iluś takich próbach zablokował się sterownik

Proszę o pewną wyrozumiałośc bo będzie to opis rozebrania chociaż zdjęcia robiłem dopiero podczas składania całości po zakupie nowych gratów - czyli wstecznie mam nadzieje, że będzie to zrozumiałe i pomocne dla tych co zastanawiają się nad tym czy się za to zabrac
Zdjęc z rozkładania nie mam bo jeszcze w lato jak go wyjąłem to mnie niespodziewanie odwiedził Jamulti i mi go rozebrał w drobny mak zanim zdążyłem porobic zdjęcia
Jak wymontowac sam dogrzewacz z samochodu napiszę później jak go zamontuje

1
odkręcamy po cztery śruby trzymające dwa plastikowe dekle ( w dolnym na zdjęciu widoczne są już nowe śruby )
wszystkie osiem to Torxy
UWAGA - jest to bardzo mozolna i pracochłonna praca wymagająca dużo cierpliwości i wyczucia
obudowa jest aluminiowa, śruby stalowe całośc się nagrzewa i do tego wystawiona na warunki atmosferyczne - krótko: wszystko na maks zapieczone, ja dwie śruby musiałem nacinac brzeszczotem pod płaski śrubokręt i mozolnie wykręcac tzw śrubokrętem udarowym ( uderza się młotkiem a on się wtedy kręci )
Załącznik:
1.JPG


po zdjęciu dekli tak to wygląda:
Załącznik:
2.JPG


2
odkręcamy cztery śruby od góry
Załącznik:
3.JPG

jedna jest długa - ZAPAMIĘTAC która
Załącznik:
4.JPG


3
podnosimy odkręcony element delikatnie do góry bo pod spodem jest złącze ( wtyczka ) którą musimy rozłączyc
tam jest cały sterownik urządzenia
Załącznik:
5.JPG

pod nim kolejny element z króćciem zasysania świeżego powietrza - lekko do góry i do przodu
Załącznik:
6.JPG

4
odkręcamy zasilanie świecy żarowej ( czerwona strzałka )
Załącznik:
7.JPG

i jeśli mamy zamiar tylko wymienić świece to ją po prostu wykręcamy ( czerwona strzałka ) i po zawodach
jeśli trzeba i sitko wymienić to wykręcamy czujnik płomienia ( zielona strzałka )
Załącznik:
8.JPG

wykręcamy go ponieważ trzyma on zawleczkę dociskającą element ( czerwona strzałka ) który oprócz tego, że jest w niego wkręcona świeca, to także jest tam doprowadzenie paliwa i od dołu jest właśnie w niego wsadzone sitko
Załącznik:
IMG_3198.JPG

za rurkę paliwową lekko do góry i obracamy, po wyjęciu ukazuje się sitko ( czerwona strzałka )
Załącznik:
10.JPG

które po prostu wyciągamy
Załącznik:
11.JPG


i po naprawie <01>
ja oczywiście nie byłbym sobą gdybym nie poszedł dalej i nie dostał się do tzw palnika i całej komory spalania i wymiennika

5
odkręcamy blaszkę zabezpieczającą czujniki temperatury
Załącznik:
14.JPG

i je wyciągamy
Załącznik:
15.JPG


6
odkręcamy od góry kolejne śruby ( czerwone strzałki ) te na zdjęciu to inne niż powinny tam byc - pomyłka mała montażowa :oops: po poprawce zdjęcia brak
Załącznik:
12.JPG

i ściągamy wszystko do góry
Załącznik:
13..JPG

i od spodu mamy uszczelkę ( tu już nówka - dodam, że stara ciężka jest do usunięcia )
Załącznik:
13.JPG

7
wyciągamy palnik ( czerwona strzałka ) i czyścimy środek ( zielone strzałki ) bo tam sporo syfu jest ze spalonej ropy
Załącznik:
16.JPG

pomiędzy palnikiem, a wymiennikiem jest oczywiście uszczelka
Załącznik:
17.JPG

8
jest jeszcze możliwość rozebrania wymiennika całego czyli wyjęcie elementu nagrzewającego się od palnika z obudowy, czyli zajrzeć tam gdzie płyn chłodniczy się nagrzewa
ja tego nie rozbierałem bo po zajrzeniu przez króćce do podłączenia węży brak było tam kamienia ( nikt na wodzie nie jeździł ), a to jedyne co tam może się znaleźć
9
całość na stole
Załącznik:
18.JPG


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękowali: 5 jaro1805 (wtorek, 12 lutego 2019, 13:30) • milo222 (wtorek, 4 lutego 2014, 11:35) • niebieski-n2 (poniedziałek, 21 października 2013, 21:28) • Ryś (niedziela, 26 lutego 2017, 14:14) • stormy (czwartek, 29 listopada 2018, 18:41)
  Statystyki: 22.73%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 22 października 2011, 18:53 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
dziś założyłem dogrzewacz i ruszył
zdjęć nie robiłem bo nie miałem czasu, zresztą jego wymontowanie jest na tyle proste ( u mnie poza ściągnięciem węży wodnych z króćców - tak się zapiekły, że myślałem, że są wklejone ), że jak ktoś sobie z tym nie poradzi to może lepiej aby za resztę się nie zabierał - bez urazy <38>
przy wyżej opisanej niesprawności po naprawie niezbędne było podłączenie pod tester i wykasowanie błędów bo bez tego dogrzewacz nie chciał ruszyć
w pamięci były dwa błędy:
błąd braku płomienia i błąd świecy żarowej - tyle wiem
większej wiedzy nie posiadam,
po skasowaniu wszystko ruszyło


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 22 października 2011, 20:54 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 6 lutego 2011, 19:00
Posty: 325
Lokalizacja: zamojskie
model: T4
silnik: ACV 102/130

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 38 razy
Trochę mnie dziwi że dogrzewacz nie chciał ruszyć bez wykasowania błędów. W punkcie 3 zdjęcie pierwsze wypięcie tej wtyczki powoduje restart sterownika i wykasowanie wszystkich błędów, sprawdzone nie raz w fordzie galaxy (moje ostatnie auto).


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 22 października 2011, 21:08 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
no niestety tu nie zadziałało, po zmontowaniu wszystkiego w całość i podpięciu nie ruszyło
po odwiedzinach u fachmana i wykasowaniu błędów ruszyło - fachman to znajomy i zrobił to przy mnie, zajęło mu to 3 minuty


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękował: kiteigor (czwartek, 16 marca 2017, 02:19)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 23 października 2011, 14:30 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 6 marca 2011, 14:41
Posty: 106
Lokalizacja: małopolska / Skawa
model: Multivan
silnik: 2.5 TDi

Podziękował: 15 razy
Pomógł: 5 razy
Tak ogólnie spytam jakie były koszty tych elementów które wymieniłeś bo mam taki jeden piecyk co jest zablokowany z tym ze nie wiem czy jest sens go regenerować prawdopodobnie przyczyna ta sama . No i te śruby rzeczywiście cieżko odkręcić w alhambrze jak naprawiałem to wszystkie cztery pękły :) i wyobraz sobie wyczysciłem środek sitko świece sprawdziłem vagiem skasowałem błedy i do dziś chula ( przeszło rok czasu ) na nieskręconych śrubach ale dziwne jest to że znowu tak szybk ciepło się nie robi w aucie alhambra 2005 rok. Znajomy robi cos takiego na zime że wypina pompke drugiego obiegu na zimę ale nie jezdzi daleko. Wiecznie miał problemy z dogrzewaczem w sharanie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 23 października 2011, 16:45 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
240 zł, ale robiąc zakupy na szybko przepłaciłem
130zł świeca, 60 zł sitko, 50 zł uszczelki
a można było za 80 zł swiece, 30 zł sitko i 20 zł uszczelki
w T4 z dogrzewaczem VAGiem się nie połączysz


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękował: Martin (sobota, 26 listopada 2011, 08:56)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 24 października 2011, 13:05 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 6 marca 2011, 14:41
Posty: 106
Lokalizacja: małopolska / Skawa
model: Multivan
silnik: 2.5 TDi

Podziękował: 15 razy
Pomógł: 5 razy
Wiem własnie że Vag nie wykrywa w t4 webasta czy dogrzewacza, ale jest podobno szansa przerobic panel jak jest wtyczka na 12 pinów na taki tester do dogrzewacza, chodzi mi o zwykły zegar sterujący webastem


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 5 listopada 2011, 00:04 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): poniedziałek, 14 lutego 2011, 20:20
Posty: 187
Lokalizacja: Wieluń
model: Multivan
silnik: 2,5TDI 102ps

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 11 razy
viewtopic.php?f=9&t=3205 Tam miedzy innymi opisane są kody na zegar od ogrzewania oraz jak niektóre z nich kasować a i najważniejsze jak podłączyć by pokazywał kody usterek ;)



Za ten wpis autor BEN podziękował: Szymon1302 (niedziela, 18 grudnia 2016, 09:05)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 4 lutego 2014, 11:11 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): piątek, 18 stycznia 2013, 17:19
Posty: 627
Lokalizacja: Oleśnica
model: T4 Multivan
silnik: 2,5 Tdi 151AXG

Podziękował: 68 razy
Pomógł: 26 razy
Kenobi napisał(a):
jedna jest długa - ZAPAMIĘTAC która
Obrazek

A powiedz mi czy pod tą krótką srubę jest jeszcze jakaś szpilka?
Bo nie mogę zdjąć obudowy :evil:
Kenobi napisał(a):
pod nim kolejny element z krócciem zasysania świeżego powietrza - lekko do góry i do przodu
Obrazek

O to właśnie mi chodzi ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 26 listopada 2014, 15:34 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sierpnia 2010, 19:02
Posty: 398
Lokalizacja: Istebna - Potoczki
opis: herman jaki jest każdy widzi ;)
GG: 5694314
model: t4 carawelle
silnik: 1.9 TDI AFN

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 22 razy
Montuję dogrzewacz i jest pytanko. Zacisk +15 lub czujnik temperaturowy gdzie należy podłączyć ?
Ten czujnik temp. to czujnik temperatury na zewnątrz ? Rezystancyjny czy zwykły styk ? Na jaką temperaturę ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 8 listopada 2015, 10:57 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 29 października 2015, 17:46
Posty: 2
model: T4
silnik: 2500 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam.
Mam dogrzewacz D3WZ w swoim T4. Ciężko było znaleźć kogokolwiek w okolicy Bielska, kto nie kręciłby nosem na naprawę mojego dogrzewacza a kopcił okrutnie i po teście się wyłączał, oddałem go w końcu do pierwszego warsztatu, gdzie nie robili mi wstrętów, że to się nie opłaca bo i tak zaraz nawali znowu i że te dogrzewacze są do dupy. Naprawili, skasowali znacznie więcej niż mówili na początku, przy najbardziej pesymistycznej wersji ale działało bez zarzutu jakieś... 3 tygodnie, po czym ponownie wyzionęło ducha. Tym razem całkiem. Nie robiło nawet testu. Przejeździłem resztę zimy, bo nie było czasu na kolejne odstawianie samochodu ale zima się zbliża i rozkręciliśmy w końcu urządzenie sami.
Pojęcia nie mam, co mogło być powodem takiej implozji mojej świecy.
Wymieniałem świece w dieslach ale zawsze trzymały kształty do końca a tutaj taka kurcze ślicznie wytaliowana...
Czy to jest normalne w przypadku świec do dogrzewaczy?
Czy przy takim stanie rzeczy wystarczy wymienić świecę na nową i sprawną, czy przyczyna takiego stanu rzeczy może leżeć jeszcze w innym miejscu mojego dogrzewacza?


Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 8 listopada 2015, 12:17 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
Może to nie oryginalna świeca BERU tylko jakiś chiński najtańszy syf wsadzili przy naprawie i po 3 tygodniach się stopiła??


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 8 listopada 2015, 12:21 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 29 października 2015, 17:46
Posty: 2
model: T4
silnik: 2500 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Pisze na niej BERU GERMANY 246 i pod spodem numer 0 100 226 340
Z tego, co wyczytałem tutaj na forum, to jest typ świecy GH 001, choć nie jest to nigdzie odznaczone na samej świecy.
Wydaje mi się, że raczej jest oryginalna.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 21 lutego 2016, 11:20 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Poprawiłem zdjęcia w ramach akcji opisanej tutaj:
viewtopic.php?f=12&t=12716


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 9 grudnia 2016, 19:43 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 18 stycznia 2016, 22:35
Posty: 15
model: Transporter
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam, też zmagam się z tym problemem jakim jest dogrzewacz d3wz i mam pytanie czy w okolicach bielska białej jest ktoś kto odblokuje mi sterownik i sczyta błędy? pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 18 stycznia 2017, 01:34 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 23 sierpnia 2012, 15:51
Posty: 127
model: caravelle/multivan
silnik: 2.5tdi ACV

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 3 razy
piotrkuc napisał(a):
Witam, też zmagam się z tym problemem jakim jest dogrzewacz d3wz i mam pytanie czy w okolicach bielska białej jest ktoś kto odblokuje mi sterownik i sczyta błędy? pozdrawiam


pisz do mnie to Ci pomogę


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 12 marca 2017, 21:58 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 25 września 2011, 16:29
Posty: 1115
model: California Exclusive
silnik: AXG

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 35 razy
Sluchajcie, czy dogrzewacz jest diagnozowalny vagiem? AXG z 2003..


_________________
Pozdrawiam



Za ten wpis autor flax podziękował: prezes525tds (czwartek, 31 października 2019, 12:52)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 12 marca 2017, 22:04 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
nie


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 17 marca 2017, 12:27 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 25 września 2011, 16:29
Posty: 1115
model: California Exclusive
silnik: AXG

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 35 razy
Dzieki za info. Nie widze, by sie odpalal wiec zakladam, ze cos mu dolega...


_________________
Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 17 marca 2017, 12:59 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1369
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 89 razy
flax napisał(a):
Dzieki za info. Nie widze, by sie odpalal wiec zakladam, ze cos mu dolega...


za ciepło jest ( ponad 5 stopni) to sie nie odpala


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB