T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 17:37

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 22 lutego 2011, 19:40 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Wymiana świec nie nastręcza jakichś większych trudności pod warunkiem posiadania odpowiednich kluczy nasadowych ( na zdjęciu w komplecie to te przedłużane w górnym prawym rogu ) wraz z przedłużkami i połączeniem przegubowym ( u mnie zestaw Yato ):
Załącznik:
1.JPG

Załącznik:
2.JPG

oraz kombinerek z długimi i cienkimi ramionami
Krok pierwszy
-musimy zdjąć IC oraz doprowadzić do odchylenia chłodnicy maksymalnie do przodu co wymaga demontażu grila wraz z pasem pod światłami ( tego nie opisuje - ciekawostka: po lifcie wymaga to demontażu kierunków ):
Załącznik:
4.JPG

uprasza się o nie śmianie się z profesjonalnego oświetlenia warsztatowego
Krok drugi
- zdejmujemy fajki zasilające świece, najlepiej kombinerkami:
Załącznik:
3.JPG

Krok trzeci
Ponieważ zauważyłem sporo syfu ( z wcześniejszych wycieków itp ) w gniazdach gdzie siedzą świece, w każde napsikałem siuwaksu do czyszczenia silników i potem sprężarką wydmuchiwałem, co by po wykręceniu świec żaden syf nie wpadł do cylindra
Krok czwarty
-wykręcanie świec, opis mój jest od strony pompy wtryskowej ( jak kto woli od strony akumulatora )
pierwsza - wystarczy tylko nasadka z przedłużką:
Załącznik:
5.JPG

druga - tu gorzej najpierw nasadka potem przegub potem przedłużka, następnie całość przekładamy tuż nad pompą
ale pod przewodami wtryskowymi i przelewowym:
Załącznik:
6.JPG


trzecia (środkowa ) - bez problemu tylko nasadka i przedłużka:
Załącznik:
7.JPG


czwarta - tu problem, przeszkadza czujnik temperatury i króciec w którym on siedzi, najpierw wypinamy wtyczkę z czujnika potrzebna nasadka potem przegub potem przedłużka
Załącznik:
8.JPG

teraz taka podpowiedź: całego zestawu używamy tylko do poluzowania świecy potem niestety przegub zapiera się o króciec czujnika ( dalsze wykręcanie grozi uszkodzeniem gwintu ), wtedy musimy zostawić już na świecy samą nasadkę i mozolnie palcami wykręcać, następnie ściągamy nasadkę ze świecy bo całść nie wylezie i na końcu szczypcami wyciągamy świecę

piąta ostatnia bez problemowa sama nasadka i przedłużka na wprost


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękował: Probe041 (wtorek, 28 czerwca 2011, 20:43)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 22 lutego 2011, 22:15 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Cytuj:
demontażu grila wraz z pasem pod światłami ( tego nie opisuje - ciekawostka: po lifcie wymaga to demontażu kierunków ):

http://www.youtube.com/watch?v=gle6HwSzNjY#at=42 <01> (oczywiście na 3:03 kończąc co by ktoś lamp nie wykręcił z rozpędu ;) )


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 23 lutego 2011, 18:16 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 9 lutego 2011, 14:51
Posty: 104
model: Caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 17 razy
Pomógł: 2 razy
Kenobi - super sprawa taka instrukcja smile


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 23 lutego 2011, 19:52 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 9 lutego 2011, 14:51
Posty: 104
model: Caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 17 razy
Pomógł: 2 razy
dzięki za wyjaśnienie ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 29 czerwca 2011, 17:51 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 15 czerwca 2011, 17:46
Posty: 8
model: t4
silnik: 2.4

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
witam bardzo dziękuję koledze za tak piękną instrukcje ale ja mam silnik 2,4 rocznik 1990


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 2 sierpnia 2011, 13:46 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 20 czerwca 2011, 09:40
Posty: 7
model: t4
silnik: 2.5

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
dziękuję użytkownikowi 'moderator ' dzięki twoim wskazówką wymiana świec żarowych w t4 2.5 tdi poszła w godzinę czasu , super :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 21 lutego 2016, 12:06 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
zdjęcia poprawione w ramach akcji opisanej tutaj:
viewtopic.php?f=12&p=160790#p160790


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 4 września 2016, 16:43 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 28 grudnia 2015, 15:34
Posty: 19
model: Specjalny-Karetka
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Ja ściągnąłem chłodnice i wymiana wtedy to bajka.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 10 stycznia 2017, 23:07 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Wlasnie mnie to cżeka gdyz silnik kuleje podczas zapalania. Pewnie co najmniej 2 do wymiany. A zimno jest i nie chce sie za to człowiekowi wziasc. No ale juz dwa lata jezdze ( po zmianie wysprzeglika)wiec mogły sie świeczki przypalić.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB