T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest niedziela, 17 grudnia 2017, 15:59

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 26 sierpnia 2016, 16:09 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 8 października 2015, 16:15
Posty: 71
Lokalizacja: Izabelin
model: Hotel California '02
silnik: AXG

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 7 razy
Fabryczny odpływ w T4 będący po prostu dziurą w podszybiu jak wiadomo nie jest najlepszym rozwiązaniem.
W efekcie po zdjęciu błotnika widzimy najczęściej taki widok:

Załącznik:
odplyw-01.jpg


Proponowana przeróbka ma za zadanie sprowadzić odpływającą wodę prosto do nadkola.

Potrzebne materiały:
- kawałek blachy ok 1mm,
- rurka ok. 20mm średnicy (w tym wypadku jest to "wieszak" z OBI). Po obraniu z wierchniej warstwy PVC mamy śliczną chromowaną rurkę
- wąż pasujący na rurkę (w tym wypadku jest to "wąż do oczek wodnych" z OBI), bardzo ważne żeby był gładki w środku!
- 4 cybanty

Załącznik:
odplyw-02.jpg


Z blachy wycinamy trójkątne kształy pasujące do otworu w podszybiu. W środku wiercimy otwór taki jak zewnętrzna średnica rurki oraz 2 otwory na popnity.
Rurkę wkładamy w otwór w blaszce i spawamy.

Załącznik:
odplyw-03.jpg

Załącznik:
odplyw-04.jpg

Załącznik:
odplyw-05.jpg


Smarujemy masą uszczelniającą (ja użyłem uszczelniacza poluretanowego APP PU-50) i nitujemy.

Załącznik:
odplyw-06.jpg

Załącznik:
odplyw-07.jpg

Załącznik:
odplyw-08.jpg


W nadkolu wiercimy otwór taki jak zewnętrzna średnica rurki wykorzystując fabryczne przerwy we wzmocnieniu (nie musiałem naruszać wzmocnienia).
Po włożeniu rurki punktowo spawamy i dokładnie wszystko uszczelniamy masą i lakierujemy.

Załącznik:
odplyw-09.jpg

Załącznik:
odplyw-11.jpg

Załącznik:
odplyw-12.jpg


Nakładamy wężyki i zaciskamy cybanty.

Gotowa modyfikacja wygląda tak:

Załącznik:
odplyw-10.jpg


Teraz tylko nie można zapomnieć że doszła nowa czynność obsługowa - trzeba co jakiś czas oczyścić odpływ, żeby się nie zatkał. Dzięki prostemu przebiegowi węża można to zrobić czymkolwiek, nawet kawałkiem gałązki.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Ostatnio edytowano czwartek, 1 września 2016, 21:40 przez stormy, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 26 sierpnia 2016, 16:27 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 27 października 2012, 13:56
Posty: 1891
Lokalizacja: Mierzeja Wiślana
opis: Birthdate: 24.01.1996
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 63 razy
Pomógł: 61 razy
Ja to zrobiłem trochę inaczej. Na wielkość otworów dorobiłem takie "lejki" do odprowadzania wraz z sitkiem. Lejki przykleiłem do karoserii na epoxydę a wężyki poprowadziłem tak jak było na T4 wiki. Spełnia swoją rolę, ale jest jeszcze szpara między błotnikiem a budą i trzeba by też coś tam wymyśleć ;) Fotorelacji z montażu brak :(


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 26 sierpnia 2016, 16:34 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 8 października 2015, 16:15
Posty: 71
Lokalizacja: Izabelin
model: Hotel California '02
silnik: AXG

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 7 razy
Też ładnie, ale pewną wadą twojego rozwiązania jest to, że masz rurkę o bardzo małej średnicy oraz nie masz możliwości jej przepchania w razie czego z powodu sitka.
Jeżeli chodzi o szparę to nie ma co tego za bardzo uszczelniać, bo będzie jak z przysłowiowym ruskim zegarkiem wodoszczelnym - jak się naleje to nie wycieknie :)


Ostatnio edytowano piątek, 26 sierpnia 2016, 16:47 przez stormy, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 26 sierpnia 2016, 16:50 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 27 października 2012, 13:56
Posty: 1891
Lokalizacja: Mierzeja Wiślana
opis: Birthdate: 24.01.1996
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 63 razy
Pomógł: 61 razy
A właśnie zrobiłem tak, że w każdej chwili mogę wyjać te sitko :D


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 26 sierpnia 2016, 17:00 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 8 października 2015, 16:15
Posty: 71
Lokalizacja: Izabelin
model: Hotel California '02
silnik: AXG

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 7 razy
To dobrze, ze zdjęć na to nie wyglądało.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 27 sierpnia 2016, 23:12 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 762
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 56 razy
Pomógł: 18 razy
Jest fajna stronka na t4wiki wklejcie linka i bedzie po sprawie. Dziwie sie wam ze gnije wam poszycie wewnętrzne błotnika chyba macie młodsze roczniki niz moj 1993 rok. I nie ma odpływow i ponad 7 lat pod chmurka u mńie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 27 sierpnia 2016, 23:28 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 9978
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: AFN+
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 218 razy
Pomógł: 606 razy
http://www.t4-wiki.de/wiki/Kotfl%C3%BCg ... d_Probleme


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum



Za ten wpis autor Probe041 podziękował: peters (niedziela, 28 sierpnia 2016, 08:30)
  Statystyki: 5%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 28 sierpnia 2016, 08:18 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 1689
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG, AJT+

Podziękował: 141 razy
Pomógł: 94 razy
robiąc tą kanalizację na co liczycie??? że woda się tam nie dostanie, czy syf w postaci liści, igieł??
wystarczy tam sitko wkleić od spodu i syf zatrzyma, a woda i tak tam wleci i wyleci, zresztą syf również wlatuje tam szparą między błotnikiem i tym otworem wlatuje tylko część, więc i sitko zatrzyma tylko część.
Te rury to tylko samopoczucie rurotwórcom poprawiają, bo problemu na pewno nie eliminują, ewentualnie nieznacznie tylko ograniczają.


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 28 sierpnia 2016, 21:30 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:51
Posty: 797
Lokalizacja: LUBUSKIE
model: T4
silnik: AAB/ABL

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 33 razy
Też się pomału na tym zastanawiam .Ale ile tam jest miejsca czy wąż o średnicy wew.takiej jak otwór w podszybiu sie zmiesci pod błotnikiem ? Czy trzeba takie cienkie dawać weżyki


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 28 sierpnia 2016, 22:09 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 27 października 2012, 13:56
Posty: 1891
Lokalizacja: Mierzeja Wiślana
opis: Birthdate: 24.01.1996
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 63 razy
Pomógł: 61 razy
Zmieści się ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 28 sierpnia 2016, 22:14 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 30 marca 2013, 23:27
Posty: 1117
Lokalizacja: ESI
model: Zwykły TRANSPORTER
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 65 razy
Pomógł: 84 razy
Spokojnie się zmieści a nawet grubsz, ja takowy mam grubszy niż te otwory jednak na dole gdzie jest on wypuszczony pomiędzy błotnikiem a fartuchem wewnętrznym jest fabryczne pprzetłoczenie które jest powiedzmy owalne i tam już musiałem ten wąż grubszy tak ścisnąć aby zmieścił się w tym miejscu ale udało się bez dodatkowych przeróbek. No i moje spostrzeżenie to zbędne jest zakładanie siateczki na górze tego węża, od trzech lat jak mam to zamontowane nie miałem potrzeby tego przepychać, cały czas jest drożne a parkuje u siebie pod chmurką w pobliżu drzew.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 29 sierpnia 2016, 07:44 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 1689
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG, AJT+

Podziękował: 141 razy
Pomógł: 94 razy
no fakt, jak nie ma sitka na wężu to ma on sens, bo odprowadzi cały syf na glebę i nie trzeba ręką tego wybierać.


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 29 sierpnia 2016, 09:04 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 9978
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: AFN+
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 218 razy
Pomógł: 606 razy
Ja nie mam tych odpływów przerobionych i nic się nie dzieje. Owszem, ściągałem błotniki i czyściłem syf ale to po poprzednim właścicielu. Wystarczy wybierać liście i syf z podszybia i będzie spokój. Ostatnio ściągałem błotniki po paru latach i śladu po "kompoście" nie ma ;-)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 9 października 2017, 08:15 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 8790
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: lodówka
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 61 razy
Pomógł: 349 razy
Ja tez kompostownik usuwałem juz , na dole na łączeniu blotnika z nadkolem nie dalem zadnego kitu jak było fabrycznie i teraz co wleci to wylatuje. Ostatnio po dwóch latach demontowałem błotniki i czysto az miło, a auto parkuje pod chmurką i pod drzewem w postaci jakiejs wierzby z którego nagminnie sypią się cienkie długie liście. A woda tam się i tak dostanie czy będzie zrobiony odplyw czy nie . Ważniejszym rozwiązaniem jest u góry zaslonić otwór pomiędzy błotnikiem i podszybiem którym dostają wszelkie duże "ciała obce" gnijące pózniej.

Najwiekszym problemem tam jest to, że fabrycznie co wpadnie nie ma jak wyleciec i tworzy się swego rodzaju "kompostownik" , samo usunięcie kitu na łączeniu błotnika z nadkolem daje juz bardzo dużo.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 9 października 2017, 21:45 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 4 lutego 2011, 19:34
Posty: 35
model: T4
silnik: 2,5 TDI ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Znajomy blacharz który ostatnio składał moją nową T4 sam też ma multivana T4 mówił że u siebie powycinał masę miedzy błotnikiem a nadkolem co wpadnie to wypadnie ... oczywiście zakonserwował ... u mnie z jednej strony też już tak mam drugą dorobię ...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 11 października 2017, 23:58 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 762
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 56 razy
Pomógł: 18 razy
Sterciu napisał(a):

Najwiekszym problemem tam jest to, że fabrycznie co wpadnie nie ma jak wyleciec i tworzy się swego rodzaju "kompostownik" , samo usunięcie kitu na łączeniu błotnika z nadkolem daje juz bardzo dużo.

Niech ktos jaśniej wytłumaczy o które miejsce chodzi ? Łączenie błotnika z nadkolem ? Na samym dole ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 12 października 2017, 11:49 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 9978
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: AFN+
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 218 razy
Pomógł: 606 razy
Tak


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB