T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 10:40

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 23 sierpnia 2015, 21:07 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52
Posty: 2313
Lokalizacja: De - KLE
model: t4/t4/t4/sharan
silnik: AAB/ACU/AAF/AAA

Podziękował: 32 razy
Pomógł: 97 razy
Wiem ,że sporo osób nie lubi wymiany górnego sworznia. Mi ostatnio zaczęło sprawiać przyjemność z uwagi na szybką wymianę. Nie wiem jakie macie swoje sposoby ,ale pochwalę się swoim. Spokojnie można zmieścić się w godzinie czasu z wypiciem ciepłego lub zimnego napoju ;)
Potrzebujemy młotka , klucza płaskiego 24, wybijak do sworznia, szczotka druciana, mały wkrętak do wyjęcia zawleczki, papier ścierny, smar oraz płynu typu WD40. Mam także podnośnik , który ostatnio został i uznany jest za tandetę oraz kawałek rurki z wycięciem.

W zależności od stopnia zabrudzenia używamy szczotki drucianej w celu oczyszczenia miejsce zawleczki. Pryskam miejsce , w którym mieści się zawleczka. Następnie odkręcam nakrętkę kluczem 24. Kilka razy uderzam młotkiem w sworzeń oraz w obudowę gniazda.
Czekam i uderzam młotkiem z góry aby zruszyć końcówkę. Gdy już wyjdzie z górnego wahacza, chwytam wybijak do sworzni i uderzając młotkiem staram się wybić . Gniazdo po sworzniu czyszczę papierem ściernym i smaruję dla następnego sworznia.
Podnośnik daje nam możliwości podniesienia górnego ramienia wahacza na odpowiednią wysokość.
Wkładam kolejny sworzeń i składam wszystko w całość.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 24 sierpnia 2015, 13:52 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
maja napisał(a):
Kilka razy uderzam młotkiem w sworzeń oraz w obudowę gniazda.
Czekam i uderzam młotkiem z góry aby zruszyć końcówkę. Gdy już wyjdzie z górnego wahacza


Jakby ci tu napisać, zazwyczaj jak miałem u siebie ( za pierwszym razem ) lub u kogoś do wymiany górny sworzeń to nie było takiego młotka aby po nawet 1000 uderzeń wyszedł z wahacza, więc uważam, że masz jakieś wyjątkowe szczęście.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 24 sierpnia 2015, 20:05 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 7 czerwca 2010, 14:49
Posty: 1155
Lokalizacja: KRAKÓW NOWA HUTA
model: MULTIWAN
silnik: 2.5 tdi AJT 150 km

Podziękował: 221 razy
Pomógł: 88 razy
podziw ze napięty drążek skrętny łba nie urwał chyba ze luzowałeś nakrętki na regulacji wysokości zawieszenia bezpieczne to nie było porostu miałeś fuksa nie polecam tej operacji w ten sposób grozi kalectwem


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 25 sierpnia 2015, 13:15 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52
Posty: 2313
Lokalizacja: De - KLE
model: t4/t4/t4/sharan
silnik: AAB/ACU/AAF/AAA

Podziękował: 32 razy
Pomógł: 97 razy
Końcówki wymieniałem w ten sposób nie tylko u siebie w aucie. Niczego nie ruszam oprócz zdjęcia koła i zajęcia się samą końcówką. Wahacz jak i stabilizator pozostaje nienaruszony . Nic nie jest naciągane aby nie strzeliło bądź też zrobiło komuś krzywdę. Lewa końcówka nie była wymieniana przez kilka lat. Stan był zardzewiały.
Gdyby ktoś miał problem z wymianą tej końcówki to zapraszam do siebie . Przy okazji można wypić w miedzy czasie kawę i pogadać o pierdołach ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 25 sierpnia 2015, 20:50 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Powiem szczerze że teraz zauważyłem że stabilizator nie odkręcony normalnie kamikadze z ciebie


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 28 maja 2016, 10:40 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 18 kwietnia 2010, 20:17
Posty: 159
Lokalizacja: PCT
model: T4 Lift będzie ;-))
silnik: ACV

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 4 razy
A skoro o tym mowa to czy przy wymianie górnej końcówki wahacza wymieniacie też gumy w dalszej jego części ?


Obrazek


Czy wymienia się to sporadycznie.Zabieram się do kompletnej wymiany gum,końcówek,tulei i zastanawiam się czy te 2 tuleje gumowe wymienić też czy nie ??
Jak to jest w Waszym przypadku gdy reanimujecie całe zawieszenie ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 29 maja 2016, 01:48 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Jak maja ślady zużycia to tak,myśle ze jak ktos jezdzi z głowa to te gumy co pokazujesz ze strzałkami to sie wymienia raz na 500 tys. Km i jeszcze jak to jest konieczne. U siebie wymieniłem tylko sworzeń górny gdyz juz miał luzy. I to przy przebiegu 250tys km. No nie wspominając o dolnym,chyba juz dwa razy, no i z prawej strony tulejka wąchacza pierwsza od przodu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 29 maja 2016, 09:33 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 18 kwietnia 2010, 20:17
Posty: 159
Lokalizacja: PCT
model: T4 Lift będzie ;-))
silnik: ACV

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 4 razy
Widzisz peters miałem już nie jedną t4 i prawdę powiedziawszy nigdy tych gum też nie wymieniałem.A pytam dlatego bo mam wyjęte sanki i dojście jest super ale jednak dam sobie spokój z tą wymianą <good>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 29 maja 2016, 17:44 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12294
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Jak masz zdjęte sanki to odkręć wahacz i sprawdź sam i oceń w jakim stanie są tuleje. Warto założyć poliuretany przy takiej pracy


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 30 maja 2016, 01:14 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Kloit777 napisał(a):
Widzisz peters miałem już nie jedną t4 i prawdę powiedziawszy nigdy tych gum też nie wymieniałem.A pytam dlatego bo mam wyjęte sanki i dojście jest super ale jednak dam sobie spokój z tą wymianą <good>

Tez miałem dylemat gdy zakładałem AXG ale darowałem sobie i odpukać nic sie ni dzieje. Chętnie bym przytulił drążki skrętne od takiego modelu,bo mam za słabe.
Probe041 napisał(a):
Jak masz zdjęte sanki to odkręć wahacz i sprawdź sam i oceń w jakim stanie są tuleje. Warto założyć poliuretany przy takiej pracy

Co to sa te poliuretany ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 30 maja 2016, 07:23 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
peters napisał(a):
Co to sa te poliuretany ?


Chodzi o tworzywo sztuczne, twardsze niż guma, z którego jest to wykonane.


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 30 maja 2016, 10:34 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
niebieski-n2 napisał(a):
peters napisał(a):
Co to sa te poliuretany ?


Chodzi o tworzywo sztuczne, twardsze niż guma, z którego jest to wykonane.

Inna nazwa to polibusze, znacznie wolniej się zużywa, ale kosztem komfortu. Popularny zamiennik w off-roadzie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 30 maja 2016, 22:39 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Sam osobiście je u siebie wymieniałem, już w kilku egzemplarzach widziałem je wywalone, na aucie ciężko zobaczyć ich zużycie, a co do bredni ze gorszy komfort to mówią to ci którzy nie mieli takich tulei w samochodzie


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 22 sierpnia 2016, 09:02 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 18:01
Posty: 1501
Lokalizacja: Warszawa
opis: Podróżować, zwiedzać, bawić, świat całować...
model: LT
silnik: 2,5 TDI

Podziękował: 248 razy
Pomógł: 194 razy
Pytanie do znawców poliuretanów.

Czy lepiej założyć żółte: http://poliuretany.olkusz.pl/pl/tuleje- ... -2szt.html
czy też czerwone: http://poliuretany.olkusz.pl/pl/vw-t4-t ... -2szt.html

Od razu powiem że nie jeżdżę wyczynowo i zależy mi na tym by było trwale i miękko.
I czy pomiędzy poliuretanami a np. między LEMFÖRDER jest faktycznie taka super różnica.

No i czy warto od razu zrobić tył bo po tej operacji to na pewno pełna geometria do zrobienia.


_________________
ORGANIZOWAŁEM XV ZLOT W JULINKU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 22 sierpnia 2016, 09:11 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 6 września 2014, 07:28
Posty: 146
Lokalizacja: Kraków
model: t4
silnik: 2,5 TDi ACV + AXG

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 3 razy
Co do tych tulei zerknij sobie tutaj https://www.youtube.com/watch?v=j8S3CIzS-vQ
To są te czerwone z Olkusza


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 22 sierpnia 2016, 10:58 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 18 stycznia 2014, 11:39
Posty: 1047
Lokalizacja: Wielkopolska
model: Allstar Westa SYNCRO
silnik: ACV+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 99 razy
Nie wiem czy dobrze piszę ale poliuretan powinien być wciśnięty na sucho bez zanieczyszczeń i smarów. Na tym filmie widać jak smar wycieka z każdej strony. Może przydałby się osobny wątek "POLIURETAN w T4" Też bardzo chętnie wymieniałbym sukcesywnie wszystkie gumy na coś trwalszego z zachowaniem dotychczasowego komfortu jazy.


_________________
Prawdziwy mężczyzna ma odciski na dłoniach a nie rurki na dupie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB