T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 27 kwietnia 2024, 22:20

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 27 listopada 2013, 06:52 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Błąd typu "różnica doregulowania" wskazuje na któryś z elementów wykonawczych a nie na sam czujnik. Jeżeli uszkodzony jest czujnik to występują błędy typu "przerwa lub zwarcie", "niewłaściwy sygnał" Tutaj ewidentnie nie jest osiągana wartość jaką zakłada sterownik.

Tak przy okazji, po Polsku piszę się "....nie ma błędu" i ".....kasujesz błąd".


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 27 listopada 2013, 13:39 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
FocusMED napisał(a):
Błąd typu "różnica doregulowania" wskazuje na któryś z elementów wykonawczych a nie na sam czujnik.
Czyli gdzie ma szukać <bezradny>
FocusMED napisał(a):
Jeżeli uszkodzony jest czujnik to występują błędy typu "przerwa lub zwarcie", "niewłaściwy sygnał" Tutaj ewidentnie nie jest osiągana wartość jaką zakłada sterownik.
No tylko że tego nie wiemy bo kolega nie podał pełnej treści błędu, a wcale nie musi mieć uszkodzony czujnik, wystarczy że będzie wężyk uszkodzony z intercoolera do sterownika silnika, czy też króciutki wężyk w sterowniku.
Logi zaś może sobie robić do wiosny z trybem awaryjnym i autko będzie dalej jeździło jak jeździ.

FocusMED napisał(a):
Tak przy okazji, po Polsku piszę się "....nie ma błędu" i ".....kasujesz błąd".
Po Polsku jedni chodzą na pole inni na dwór :mrgreen:


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 27 listopada 2013, 17:53 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 31 sierpnia 2012, 17:45
Posty: 24
model: T4 Multivan
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Przygotowując się psychicznie i merytorycznie do jutrzejszego czyszczenie EGRa mam pytanie, przepustnica w nim powinna być normalnie (na zgaszonym silniku) otwarta czy zamknięta? Ruszając nią powinna odbijac?

Jest możliwość sprawdzenia szczelności zaworu upustowego na zgaszonym silniku?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 28 listopada 2013, 18:27 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
Zawór EGR na zgaszonym ma być zamknięty, a klapa gasząca (o ile takową posiadasz) otwarta.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 28 listopada 2013, 22:33 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 31 sierpnia 2012, 17:45
Posty: 24
model: T4 Multivan
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Witam ponownie.

EGR był zasyfiony (o kolektorze nie mówiąc...), ale nie był zablokowany ani nic. Wyczyściłem go odrazu.

Jazda na odpiętej gruszce nic nie dała, cały czas brak mocy.

Kod:
Thursday, 28 November 2013, 15:20:54
VAG-COM Version: Release 409.1-S

Control Module Part Number: 074 906 021 A
  Component and/or Version:  2,5l R5 EDC   00SG  1909
           Software Coding: 00002
            Work Shop Code: WSC 02743

1 Fault Found:

00575 - Intake Manifold Pressure
        17-00 - Control Difference
---------------------------------------------------------------------------

Po kasowaniu momentalnie się wyświetla.

Logi statyczne:
Log (001)
Log (003)
Log (004)
Log (007)
Log (008)
log 011 nadpisał mi się przez log dynamiczny bez gruszki :/
Log (013)
Log (014)
Log (023)

Logi dynamiczne:
Log (004,008)
Log (001,003)
Log (010,011)
Log (011) odłączona gruszka

Nie mogłem zalogować 000 ani zrobić Basic Settings bo wyrzucał, że mam niezarejestrowaną wersję.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 29 listopada 2013, 09:48 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Skro po odpięciu sterowania od gruszki dalej brak doładowania sprawa jest jasna. Wina leży po stronie sprężarki, albo uszkodzona jest sama sprężarka, albo nieszczelny układ dolotowy lub wężyk z IC do czujnika.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 30 listopada 2013, 14:54 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 31 sierpnia 2012, 17:45
Posty: 24
model: T4 Multivan
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Czyli rozumiem, że jedyną możliwością sprawdzenia (a raczej upewnienia się) czy to turbina, jest jej demontaż i obejrzenie jej?

I teraz dwa pytania:
Czy samochód wytrzyma w takim stanie jeszcze jakiś czas? Autko zarabia i musi jeździć. Wozi ludzi, nic nie dźwiga.
Czy są jakieś kryteria, które zakwalifikują turbinę do ewentualnej regeneracji?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 30 listopada 2013, 19:45 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
panti1801 napisał(a):
Czy samochód wytrzyma w takim stanie jeszcze jakiś czas?
Tak, co do sprężarki jeszcze bym poczekał, chyba ze wydaje dziwne dźwięki.
panti1801 napisał(a):
Po kasowaniu momentalnie się wyświetla.
Kasujesz na wolnych obrotach i zaraz wraca ?
Sprawdzałeś wężyk o którym wcześniej wspominałem:
mikoli napisał(a):
wystarczy że będzie wężyk uszkodzony z intercoolera do sterownika silnika, czy też króciutki wężyk w sterowniku.
Czujnik masz w sterowniku silnika http://www.t4-wiki.de/wiki/G71 i do niego też prowadzi króciutki wężyk.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 30 listopada 2013, 20:45 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 31 sierpnia 2012, 17:45
Posty: 24
model: T4 Multivan
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
mikoli napisał(a):
Tak, co do sprężarki jeszcze bym poczekał, chyba ze wydaje dziwne dźwięki.

Od kupna samochodu, czyli ladne pare lat temu, zawszę było slychać pracę turbiny, charakterystyczny świst. W momencie kiedy stracił moc nadal była słyszalna. W obojętnie jakim zakresie obrotów jak się go przycisneło to turbo się wkręcało. Teraz ten świst ucichł bo zdejmowaliśmy cały dolot i widocznie musiało ciutke gdzieś przepuszczać ;) ale nadal jak się wsłuchać to da się usłyszeć pracę turbiny. Generałnie żadnych "nowych" dźwięków nie wydaje.

mikoli napisał(a):
Kasujesz na wolnych obrotach i zaraz wraca ?

Tak. Wróciliśmy z robienia dynamicznych logów (także silnik ciepły i przelatany) i na odpalonym, na jałowych chciałem wykasować błąd, zniknął, VAG "pomielił" coś przez 1-2 sekundy i odrazu wywalił ten sam błąd i tak kilka razy.

mikoli napisał(a):
Czujnik masz w sterowniku silnika http://www.t4-wiki.de/wiki/G71 i do niego też prowadzi króciutki wężyk.

Żadnego czujnika z kruciutkim wężykiem nigdzie nie zauważyłem, chyba, że z tego co rozumiem jest on w środku sterownika (w sensie puszki(troszkę słabe rozwiązanie...)), mam tylko taki z długim idącym do kompa. Jeśli chodzi o ten wężyk to jest drożny i szczelny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 30 listopada 2013, 20:48 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Wewnątrz ECU jest też wężyk idacy do mapsensora. Trzeba wyjąć ECU i wyjąć go z obudowy


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 10 grudnia 2013, 21:38 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
I ...
Autko żyje jeszcze :?:


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 10 grudnia 2013, 21:58 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 31 sierpnia 2012, 17:45
Posty: 24
model: T4 Multivan
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Żyje :) Nie mam teraz za bardzo czasu, żeby pojechać i powalczyć z nim, dopiero jakoś w weekend 21-22 grudnia się wybiorę. Sprawdzę wtedy ten wężyk i kompie i posprawdzam wiązki od N75, N18 i czujnika w IC, może ma jakiś przerwę.

Możliwe żeby katalizator się zapchał i zamulał silnik? Autko ma (jak twierdzi licznik) 400kkm z czego 220k zrobione od momentu kupna 7 lat temu. Z tego co się dowiedziałem nie był to momentalny spadek mocy tylko potrafił jechać normalnie, troche się przymulił, znowu dobrze i znowu muł, jakiś kilka dni spokoju i historia znowu się powtarzała, aż w końcu jest jak jest. Nie było typowego notlauf.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 23 grudnia 2013, 15:12 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 31 sierpnia 2012, 17:45
Posty: 24
model: T4 Multivan
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Niestety nie udało się nic zrobić przy autku, skupiliśmy się na wędzeniu wędlin na święta <beer> ;) Dopiero w przyszłym roku weźmiey się dalej do roboty.

Korzystając z okazji chcę życzyć wszystkim Wesołych Świąt :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 40 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB