T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 06:52

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 13 lipca 2013, 15:39 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 31 stycznia 2013, 14:30
Posty: 10
Lokalizacja: BIELSKO-BIAŁA
model: CARAWELLE
silnik: 2.5 TDI AHY

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam wszystkich forumowiczów.
Posiadam VW Caravelle 2,5 TDI 150 km z 1999 roku.
Niestety auto ostatnio straciło moc. Zrobiłem logi dynamiczne i proszę o ich analizę.
http://vaglog.rtnet.pl/podoba.lukasz_134608.html
http://vaglog.rtnet.pl/podoba.lukasz_134609.html
http://vaglog.rtnet.pl/podoba.lukasz_134610.html
http://vaglog.rtnet.pl/podoba.lukasz_134611.html
http://vaglog.rtnet.pl/podoba.lukasz_134612.html
http://vaglog.rtnet.pl/podoba.lukasz_134613.html
Z góry dziękuję


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 13 lipca 2013, 17:22 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
moim zdaniem coś jest nie tak z przepływką, w grupie 003 masz bardzo nieregularny i zdecydowanie za mały odczyt przepływu powietrza powinno wskazywac ponad 900
proponuje zrobic test diody, tu lektura:
search.php?keywords=test+diody&terms=all&author=&sc=1&sf=all&sk=t&sd=d&sr=posts&st=0&ch=300&t=0&submit=Szukaj

więc albo padła przepływka albo jest gdzieś nieszczelnośc pomiędzy przepływką a turbiną


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 14 lipca 2013, 20:50 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 31 stycznia 2013, 14:30
Posty: 10
Lokalizacja: BIELSKO-BIAŁA
model: CARAWELLE
silnik: 2.5 TDI AHY

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Ok .W poniedziałek sprawdze . Aten test diody robi się na odłączonej przepływce czy na podpiętej?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 14 lipca 2013, 21:46 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
diodę wpinasz w piny wtyczki od przepływki, więc musi być odpięta


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 16 lipca 2013, 18:48 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 31 stycznia 2013, 14:30
Posty: 10
Lokalizacja: BIELSKO-BIAŁA
model: CARAWELLE
silnik: 2.5 TDI AHY

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam
Sprawdziłem szczelność przewodów pomiędzy turbiną a przepływką i są szczelne. Zrobiłem również test diody. Poniżej logi z testu
http://vaglog.rtnet.pl/podoba.lukasz_135245.html
Wydaje mi się że problem tkwi w turbinie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 17 lipca 2013, 23:54 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 16 stycznia 2011, 14:39
Posty: 184
Lokalizacja: Wrocław
model: Multivan
silnik: AXG

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
Turbina ładuje dobrze, zrób logi statyczne.


_________________
AXG + ANJ


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 18 lipca 2013, 20:44 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 31 stycznia 2013, 14:30
Posty: 10
Lokalizacja: BIELSKO-BIAŁA
model: CARAWELLE
silnik: 2.5 TDI AHY

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
witam
Zrobiłem logi statyczne w załączeniu poniżej:
http://vaglog.rtnet.pl/podoba.lukasz_135553.html
http://vaglog.rtnet.pl/podoba.lukasz_135554.html
http://vaglog.rtnet.pl/podoba.lukasz_135555.html
http://vaglog.rtnet.pl/podoba.lukasz_135556.html
http://vaglog.rtnet.pl/podoba.lukasz_135557.html
http://vaglog.rtnet.pl/podoba.lukasz_135558.html
http://vaglog.rtnet.pl/podoba.lukasz_135559.html
http://vaglog.rtnet.pl/podoba.lukasz_135560.html
http://vaglog.rtnet.pl/podoba.lukasz_135561.html
http://vaglog.rtnet.pl/podoba.lukasz_135562.html
http://vaglog.rtnet.pl/podoba.lukasz_135563.html
http://vaglog.rtnet.pl/podoba.lukasz_135564.html


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 19 lipca 2013, 21:08 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 16 stycznia 2011, 14:39
Posty: 184
Lokalizacja: Wrocław
model: Multivan
silnik: AXG

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
kąt wtrysku strasznie rozjechany. Dużo za wczesny. Ma być w granicach 50-60, najlepiej 58.
Ponadto przepłwyka trochę podcina. Ustaw kąt wtrysku, aby w BS000 było ok 55-60.
Następnie podmień z kimś się przepływką. Skąd jesteś?


_________________
AXG + ANJ


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 12 maja 2014, 11:24 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 31 stycznia 2013, 14:30
Posty: 10
Lokalizacja: BIELSKO-BIAŁA
model: CARAWELLE
silnik: 2.5 TDI AHY

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam po dłuższej nieobecności . ale mój problem z t4 do tej pory nie został rozwiązany
dalej niema mocy auto było już u czterech mechaników i dalej nic , pali na dotyk ale ma problemy wejść na obroty jak mu dodaje gazu bez obciążenia wkręca się na jakieś 2000 obr.i potem dziura w gazie i zaczyna szarpać i kopcić na siwo ,zaznaczę ze podczas jazdy kopcenia niema
wymieniłem rozrząd podmieniałem przepływkę ,pompa wtryskowa była sprawdzana , wtryski były wymieniane końcówki i zero poprawy wrażenie mam jakby paliwa nie dostawał
poza tym zastanawia mnie strasznie skaczący kąt wtrysku


http://vaglog.rtnet.pl/podoba.lukasz_172719.html
http://vaglog.rtnet.pl/podoba.lukasz_172720.html
http://vaglog.rtnet.pl/podoba.lukasz_172721.html
http://vaglog.rtnet.pl/podoba.lukasz_172722.html
http://vaglog.rtnet.pl/podoba.lukasz_172723.html
http://vaglog.rtnet.pl/podoba.lukasz_172724.html
http://vaglog.rtnet.pl/podoba.lukasz_172725.html
http://vaglog.rtnet.pl/podoba.lukasz_172726.html
http://vaglog.rtnet.pl/podoba.lukasz_172727.html
http://vaglog.rtnet.pl/podoba.lukasz_172728.html
http://vaglog.rtnet.pl/podoba.lukasz_172729.html
http://vaglog.rtnet.pl/podoba.lukasz_172730.html
http://vaglog.rtnet.pl/podoba.lukasz_172731.html
http://vaglog.rtnet.pl/podoba.lukasz_172732.htm


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 15 maja 2014, 20:17 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 31 stycznia 2013, 14:30
Posty: 10
Lokalizacja: BIELSKO-BIAŁA
model: CARAWELLE
silnik: 2.5 TDI AHY

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
czy zły kąt wtrysku może mieć wpływ na to że silnik nie zbiera się na obroty, dochodzi do 2tys i potem dziura w gazie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 14 czerwca 2014, 20:21 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 27 listopada 2011, 02:20
Posty: 14
model: t4
silnik: 2,5tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
miałem podobny problem w Passacie B5 i Sharanie 1,9 TDI 116, w obu przypadkach była winna przepływka


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 14 czerwca 2014, 20:30 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 31 stycznia 2013, 14:30
Posty: 10
Lokalizacja: BIELSKO-BIAŁA
model: CARAWELLE
silnik: 2.5 TDI AHY

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
przepływke podmieniałem i dalej to samo bez zmian


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 14 czerwca 2014, 21:12 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 18 lutego 2011, 21:50
Posty: 907
Lokalizacja: okolice Opola
opis: Sekcja Dolnośląsko-Opolska!
model: caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 34 razy
Pomógł: 24 razy
A czy ktoś sprawdził rzeczy banalne,jak filtr powietrza na przykład i drożność dopływu do niego,filtr paliwa itd...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 15 czerwca 2014, 18:47 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 31 stycznia 2013, 14:30
Posty: 10
Lokalizacja: BIELSKO-BIAŁA
model: CARAWELLE
silnik: 2.5 TDI AHY

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
wszystkie filtry były wymienione nawet paliwo było podawane bezpośrednio do pompy


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 11 czerwca 2015, 22:56 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 11 czerwca 2015, 22:31
Posty: 7
model: A6 C4
silnik: AEL

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Witam.

Odgrzeję kotleta.

Sytuacja u mojego kolegi jest identyczna jak u poprzednika.

jedyny błąd jak wyskakuje to: 65535 - Internal Control Module Memory Error .

Auto jedzie jak by miało 90KM.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 12 czerwca 2015, 07:16 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
w którym sterowniku ten błąd wyskakuje ?


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 12 czerwca 2015, 08:35 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 11 czerwca 2015, 22:31
Posty: 7
model: A6 C4
silnik: AEL

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
074 906 021 M


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 12 czerwca 2015, 08:44 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
Pewnie wężyk do mapsensora szwankuje.


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 12 czerwca 2015, 10:01 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 11 czerwca 2015, 22:31
Posty: 7
model: A6 C4
silnik: AEL

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Auto to T4 Caravell AHY 150KM. Sprawdziłem parametry: Doładowanie aktualne 1948 mbar czyli seria, przepływ powietrza około 850-780mg/ cykl, dawka wyznaczana przez lmm i przez pompę poprzez pedał gazu to 45.8 mg czyli też ok. Pompa daje dobre wyprzedzenie. Wiedziałem że ten błąd jest odpowiedzialny za pamięć w ECU a tym samym słynna usterka związana z olejem w ECU. Oleju było trochę. ECU zostało wyczyszczone lecz dalej błąd się pojawia i dalej auto nie jedzie jak powinno. Dzisiaj będą wymienione wszystkie wężyki podcisnieniowe razem z wężyki który idzie do ECU.

Zastanawia mnie jeszcze jeden fakt, mianowicie:

ciśnienie atmosferyczne w w grupie 10 oscyluje w granicach 689 mbar, czy to ma jakiś związek z brakiem mocy prócz w/w sytuacji ?

Sądzę że ten map sensor atmosferyczny trochę oszukuje bo zwykle w tdi'kach jest wartość 1010mbar.

Co o tym sądzicie ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 12 czerwca 2015, 11:28 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
W moim AFNie zero oleju w sterowniku ale wężyk był luźny przy czujniku MAP.
Jak rozkręcałem puszkę to przypadkowo poczułem ujście ciśnienia ze środka co naprowadziło mnie na defekt tego wężyka, wizualnie wyglądał dobrze.
Co do ciśnienia atmosferycznego to może czujnik baro (jeśli jest) leci w kulki....


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB