T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 27 kwietnia 2024, 16:45

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 25 marca 2013, 20:05 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 1 lutego 2011, 22:59
Posty: 571
Lokalizacja: Dolny Śląsk
model: Multivan
silnik: 1.9 TDI / AHU

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 23 razy
Mam problem auto po remoncie prycha i jakoś nierówno jedzie.
Przy dodawaniu gazu potrafi tak jakby kichnąć szarpnąć jakby nie dostało paliwa.
Filtr już wymieniłem poprawiło się ale co jakiś czas tak sobie szarpnie poza tym przyśpiesza tak jakoś nierówno czuć że ciężko się napędza jakby był przytkany.
Jakieś pomysły gdzie szukać ?
Sprawdzałem go VAGiem i nie wyskakują żadne błędy.
Zapłon jest tak 50-55st czyli lekko przyspieszony ale w granicach normy.
Auto było na letnim paliwie więc zanim wyjechało z garażu dostało dodatek do paliwa i zaraz potem zimowego wlałem. W międzyczasie tankowany normalnie dieslem zimowym.
Zapala na mrozie od strzała.


Ostatnio edytowano środa, 27 marca 2013, 17:29 przez pokor, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 27 marca 2013, 07:15 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Zrób logi, sam odczyt pamięci bez błędów o niczym nie świadczy, w tym silniku wyskakuje błąd jak już coś dokumentnie padnie albo się odłączy.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 27 marca 2013, 17:28 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 1 lutego 2011, 22:59
Posty: 571
Lokalizacja: Dolny Śląsk
model: Multivan
silnik: 1.9 TDI / AHU

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 23 razy
Może ktoś spojrzeć na te logi bo tematu jeszcze nie ogarniam.

Log (0 - 008)
Log (1 - 003)
Log (2 - 011)
Log (3 - 010)

EGR zaślepiony już dawno.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 27 marca 2013, 18:14 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Nic szczególnego w tych logach nie ma, może coś mechanicznie z pompą.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 27 marca 2013, 21:13 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 1 lutego 2011, 22:59
Posty: 571
Lokalizacja: Dolny Śląsk
model: Multivan
silnik: 1.9 TDI / AHU

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 23 razy
Kurcze dziwna sprawa bo chodził ok, po remoncie założona ta sama pompa wszystko jak poprzednio.
A co jej może dolegać ?
Chyba się wybiorę do pompiarza bo raczej sam już nic więcej nie wykombinuję.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 29 marca 2013, 20:34 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
Rozrząd sprawdzony ?

A logi statyczne grupa 000, 001 , 003 , 004 , 013


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 29 marca 2013, 21:32 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 1 lutego 2011, 22:59
Posty: 571
Lokalizacja: Dolny Śląsk
model: Multivan
silnik: 1.9 TDI / AHU

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 23 razy
Rozrząd malina zrobiony na blokadę, liniał na wałek plus szczelinomierze, z odkręcaniem koła rozrządu (zresztą to było składanie motoru od nowa) wszystko wg świętej książki.
Lokalni mechanicy w głowę się pukali jak widzieli ile gadżetów do tego miałem.
Poza tym to nie jest problem cały czas, to nie idzie liniowo jak by było przy przestawionym rozrządzie tylko tu sobie kichnie tam sobie prychnie. Jeździ nie dymi i pali na dotyk.

Statyczne jutro wstawię.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 30 marca 2013, 21:35 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 1 lutego 2011, 22:59
Posty: 571
Lokalizacja: Dolny Śląsk
model: Multivan
silnik: 1.9 TDI / AHU

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 23 razy
Jednak nie wstawię
Poszperałem wczoraj jeszcze trochę w sieci poprawiłem dziś rano wtyczkę wtrysku sterującego i po problemie.
Autko śmiga aż miło.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 6 października 2013, 21:12 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
U mnie się pojawił podobny problem, rano odpala od strzała ale po chwili na wolnych obrotach jakby przerywał (chwilowo nie dostawał paliwa) a po dłuższej chwili się uspokaja. W pierwszej chwili myślałem, że to któraś świeca żarowa...

Za dnia jest ok, bez problemów.

Wczoraj późnym wieczorem było już dosyć zimno i w czasie spokojnej jazdy ~50km/h też miałem wrażenie jakby delikatnie "narywał" (zimny silnik), jak się nagrzał wg zegarów to na światłach też minimalnie przerywał.

Zacznę od wymiany filtra paliwa, ma już z 1,5 roku. Może to coś pomoże.

VAG milczy, błędów zero (miałem tylko sporadyczny od czujnika temperatury w dolocie ale nie wrócił po przejażdżce).

A propos vaga to podglądałem na zimnym kąt wtrysku w tdi timing i po odpaleniu miał 65-67 a jak przerywa to skacze na 78-80. Według wcześniejszych logów po wymianie rozrządu kąt wtrysku wynosił 55-56

To mogą być objawy brudnego nastawnika w pompie wtryskowej?

pokor napisał(a):
Jednak nie wstawię
Poszperałem wczoraj jeszcze trochę w sieci poprawiłem dziś rano wtyczkę wtrysku sterującego i po problemie.
Autko śmiga aż miło.
Możesz powiedzieć dokładniej w jaki sposób "poprawiłeś" tą wtyczkę?


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 21 października 2013, 07:01 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Kąt się zmienia ponieważ spada ciśnienie w pompie i regulator nie jest w stanie wyregulować go właściwie.
Sam nastawnik na kąt bezpośrednio nie ma wpływu ale jeśli ma problem z utrzymaniem obrotów i przepływu przez pompę to jak już pisałem z powodu spadku ciśnienia kąt się zmieni.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 21 października 2013, 09:23 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Auto było w międzyczasie na serwisie, zdiagnozowana za winną została właśnie pompa wtryskowa. Padła propozycja naprawienia mojej i przy okazji przerobienia na 11mm i chyba się skuszę jednak póki co objawy ustały ale pewnie nie na długo :-)

Mam tutaj logi dla poglądu sprzed 2 tygodni
Statyczne
Log (4 - 000)
Log (0 - 001)
Log (1 - 004)
Log (6 - 007)
Log (5 - 013)

BS
Log (3 - 000BS)
Log (2 - 004BS)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB