T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 03:27

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 80 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 19 maja 2011, 21:48 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 6 lutego 2011, 19:00
Posty: 325
Lokalizacja: zamojskie
model: T4
silnik: ACV 102/130

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 38 razy
Kenobi napisał(a):
faktycznie jest taka możliwośc
teraz czysto teoretycznie na podstawie instrukcji serwisowej
adres 19, grupa 07 ( kodowanie CAN ) - wpisac 00006 kod aktywacji poduszek i ABS, w przypadku automata jest tam kod 00007
ale to czysta teoria bo jeśli masz jeszcze jakieś urządzenie podłączone do CAN-a, a ja w rozpisce nie mam jego kodu to będzie awaria
mam tak:
"00001 - aut skrz. biegów
00002 - ABS
00004 - poduchy
wpisac sumę kodów dostępnych w danym pojeździe sterowników "

Na forum paska miał gość podobnie wgrał soft z automatu do manuala (licznik) i dopiero zmiana w CAN na automat i spowrotem na manual zlikwidowało błąd 01315 - Transmission Control Module


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 20 maja 2011, 08:01 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:51
Posty: 801
Lokalizacja: LUBUSKIE
model: T4
silnik: AAB/ABL

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 36 razy
Kabel masz dobry ważne żebyś miał pełną wersje programu diagnostycznego 4.09


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 20 maja 2011, 08:20 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 6 lutego 2011, 19:00
Posty: 325
Lokalizacja: zamojskie
model: T4
silnik: ACV 102/130

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 38 razy
Obecnie używam 311 więc tu leży przyczyna


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 22 maja 2011, 12:02 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 6 lutego 2011, 19:00
Posty: 325
Lokalizacja: zamojskie
model: T4
silnik: ACV 102/130

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 38 razy
Sterownik CAN przekodowany był na 00001 automatyczna skrznia biegów, a teraz mam 00002 abs/esp i brak paska na fisie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 24 maja 2011, 20:13 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 6 lutego 2011, 19:00
Posty: 325
Lokalizacja: zamojskie
model: T4
silnik: ACV 102/130

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 38 razy
slimak napisał(a):
7DO to T4, czy do passata był przekodowany?


Jak można sprawdzić czy licznik był przekodowany?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 26 maja 2011, 20:49 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 6 lutego 2011, 19:00
Posty: 325
Lokalizacja: zamojskie
model: T4
silnik: ACV 102/130

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 38 razy
Mam dalej mały problem z licznikiem, a mianowicie połączenie licznik-mfd brak wyświetlania rds radia i navi. Połączenie licznik- navi jest za pomocą 3 kabli clock,data,enable. Wradiu mam błąd 00854 - Radio Display Output in dash Panel insert
49-00 - No Communications, licznik zakodowany 25122. Może ktoś podpowie co mogę jeszcze zrobić, lub czego nie zrobiłem.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 26 maja 2011, 21:05 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
moim zdaniem na pierwszych dwóch pozycjach powinna byc liczba 17 ( 16 to navi + 1 to czujnik zużycia klocków = 17 ) lub 19 jeśli masz brzęczyk nie zapiętych pasów
a na przedostatnim miejscu powinna byc 5 nie 2 - kodowanie silnika 5= pięciocylindrowy
2 to kodowanie dla ABL 1,9


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 26 maja 2011, 21:18 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 6 lutego 2011, 19:00
Posty: 325
Lokalizacja: zamojskie
model: T4
silnik: ACV 102/130

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 38 razy
16 navi + 8 mfa + 1 klocki = 25 a próbowałem wszystkich możliwych kombinacji, dodam że górna część fisa działa zapala się płyn spryskiwaczy i klocki.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 26 maja 2011, 21:31 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
zapomniałem o MFA :oops: :oops:
no to ja się poddaje,
bo wychodzi, że to jakaś sprawa z połączeniem kabli, a tego już moja wiedza nie ogarnia


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 26 maja 2011, 21:39 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 6 lutego 2011, 19:00
Posty: 325
Lokalizacja: zamojskie
model: T4
silnik: ACV 102/130

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 38 razy
Kodowałem według tego, mam czujnik temperatury oleju w misie olejowej, ale może coś źle zrobiłem

Steuergerät Codierung

STG 17 (Kombiinstrument) auswählen
STG Codierung -> Funktion 07

Codierzahl (Bsp.): 04142

??xxx: Extra-Optionen und Mehrausstattungen

+00 - keine extra Optionen
+01 - Bremsbelagverschleißanzeige aktiv
+02 - Sicherheitsgurtwarnanzeige aktiv
+04 - Wischwasserstandswarnanzeige aktiv
+16 - Navigation aktiv

Ergibt dann für Navigation, Wischwasserstandsanzeige und Sicherheitsgurtwarnanzeige 02+04+16=22

xx?xx: Länderauswahl

0 - Deutschland (D - bis 04.99)
1 - Europa (EU)
2 - USA (US)
3 - Kanada (CDN)
4 - Großbritannien (GB)
5 - Japan (JP)
6 - Saudi Arabien (SA)
7 - Australien (AUS)

xxx?x: Motorvariante (Serviceintervall) (bis 04/2000):

1 - i = 2,69 (2,4l/55 kW AJA und 2,4l/57kW AAB)
2 - i = 2,99 (1,9l/50kW ABL)
4 - 4-Zylinder
5 - 5-Zylinder
6 - 6-Zylinder

xxx?x: Motorvariante (Serviceintervall) (Ab 05/2000):

0 - feste Wartungsinterv. ohne Geber für Ölstand-/temperatur
1 - flexible Wartungsinterv. mit Geber für Ölstand-/temperatur
2 - feste Wartungsintervallen mit Geber für Ölstand/-temperatur
3 - ohne Serviceintervallanzeige (USA, Canada)

xxxx?: Codierzahl für Wegimpulszahl (bis 04/1999):

1 - 3355 (alle übrigen Motor/Getriebekombinationen)
2 - 3407 (2,5l/75kW ACV und 2,8l/103kW AES mit Schalt.)
3 - 3523 (2,5l/75kW ACV mit Schalt. und Syncro)
4 - 3465 (2,5l/111kW AHY mit Schalt. und 16-Zoll Fahrwerk)

xxxx?: Codierzahl für Wegimpulszahl (05/1999-04/2000):

1 - 3355 (alle übrigen Motor/Getriebekombinationen)
2 - 3407 (2,5l/75kW ACV/AUF mit Schalt.)
3 - 3523 (2,5l/75kW ACV/AUF mit Schalt. und Syncro)
4 - 3465 (2,5l/111kW AHY mit Schalt. und 16-Zoll Fahrwerk)

xxxx?: Codierzahl für Wegimpulszahl (ab 05/2000):

1 - 3355 (alle übrigen Motor/Getriebekombinationen)
2 - 3407 (2,5l/75kW ACV/AUF mit Schalt.)
3 - 3523 (2,5l/75kW ACV/AUF mit Schalt. und Syncro)
4 - 3465 (2,5l/111kW AHY mit Schalt. und 16-Zoll Fahrwerk)
5 - 3300 (2,8l/150kW AMV mit Schalt.)
6 -3325
7 - 3500
8 - 3550


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 28 maja 2011, 09:21 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:51
Posty: 801
Lokalizacja: LUBUSKIE
model: T4
silnik: AAB/ABL

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 36 razy
Spróbuj 04152 lub 00152


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 28 maja 2011, 20:17 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 6 lutego 2011, 19:00
Posty: 325
Lokalizacja: zamojskie
model: T4
silnik: ACV 102/130

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 38 razy
xxx5x tej piątki nie przyjmie, próbowałem różnych kombinacji.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 29 maja 2011, 09:34 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 6 lutego 2011, 19:00
Posty: 325
Lokalizacja: zamojskie
model: T4
silnik: ACV 102/130

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 38 razy
Mam prośbę może mi ktoś wyjaśnić w jakich latach był montowany licznik 7D0 920 842C. Według T4 Wiki to było 01/05-03/06, a przecież t4 był produkowany do 2003r, może mi ktoś to wyjaśnić.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 29 maja 2011, 09:42 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:30
Posty: 308
model: był MIXT
silnik: ACV

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 12 razy
Wg ETKI montowany do Transportera 99-04 , Transporter Sync 96-04



Za ten wpis autor CD38 podziękował: BUNIEK (niedziela, 29 maja 2011, 09:48)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 29 maja 2011, 09:48 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 6 lutego 2011, 19:00
Posty: 325
Lokalizacja: zamojskie
model: T4
silnik: ACV 102/130

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 38 razy
To dużo mi wyjaśnia dziękuję.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 13 września 2011, 16:13 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 22 lutego 2011, 16:51
Posty: 414
Lokalizacja: Przysowy
opis: Posiadacz Zielonej t4 :D
model: t4 Mix
silnik: 1.9TD ABL< 1Z

Podziękował: 68 razy
Pomógł: 29 razy
Witam Kolegów potrzebuję kogoś kto mógłby naprawić oprogramowanie licznika. Usterka polega na tym iż licznik nie pokazuje inf obroty, temp, poziom baku, przebieg, godzina, km bieżące. Cały licznik jest normalnie podświetlony jak zawsze na niebiesko. Lampki od ręcznego ładowania świec żarowych ładowania kierunków świateł długich działają normalnie. Auto normalnie odpala i działa jak zawsze. T4 to bryczka z 1999 roku 1,9 TD wyposażona w centralny zamek, działający tylko z kluczyka. el lusterka, immobiliser odcięty. Usterka nastąpiła po włamaniu się do auta złodziei. Jednak że auto nie zostało skradzione jedynie rower z paki. Nr licznika jaki odczytałem to: VW7DO920801H. Czy mógłby mi ktoś pomóc??? Auto obecnie jest w Olsztynie. Licznik mógłbym podesłać.

Koledzy Czy ktoś mi pomoże???


Ostatnio edytowano wtorek, 13 września 2011, 20:32 przez mariuszgim, łącznie edytowano 1 raz
post pod postem


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 13 września 2011, 21:19 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:29
Posty: 1237
opis: Krzywy ryj
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 124 razy
Potwierdziłeś usterkę licznika montując na próbę licznik z innego auta?


_________________
Pasożyt zlotowy. Pozostał mi tylko jeden T4.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 13 września 2011, 21:26 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 22 lutego 2011, 16:51
Posty: 414
Lokalizacja: Przysowy
opis: Posiadacz Zielonej t4 :D
model: t4 Mix
silnik: 1.9TD ABL< 1Z

Podziękował: 68 razy
Pomógł: 29 razy
Nie tego nie robiłem. W tej chwili mam wymontowany licznik i wpiąłem się w piny masy i +. Lecz licznik pozostał martwy, więc jedyna rozsądna opcja to jego usterka. Kostce niebieskiej stałe zasilanie jak i te ze stacyjki jest ok. Masz jakiś pomysł?? Jutro jestem umówiony z elektrykiem. Tylko że on za wgranie nowego oprogramowania chce 200zł, a to jak dla mnie troszkę dużo ;(


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 13 września 2011, 22:17 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:29
Posty: 1237
opis: Krzywy ryj
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 124 razy
Samo programowanie nie załatwi sprawy. Jeśli licznik martwy to nie "łyknie" nowego wsadu - bo i jak skoro OBD nieczynne. Chyba, że wylutuje pamięć i wgra soft programatorem "na stole". Ale boje się, że na tym etapie to strata kasy, licznik może mieć uszkodzenia inne niż oprogramowanie.


_________________
Pasożyt zlotowy. Pozostał mi tylko jeden T4.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 14 września 2011, 07:01 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 22 lutego 2011, 16:51
Posty: 414
Lokalizacja: Przysowy
opis: Posiadacz Zielonej t4 :D
model: t4 Mix
silnik: 1.9TD ABL< 1Z

Podziękował: 68 razy
Pomógł: 29 razy
Ok Dzięki za pomoc;) Dziś podjadę do niego na jakąś profesjonalną diagnozę. Szerokości!!!
Po włamaniu nic z elektryki nie było uszkodzone, stacyjka, bezpieczniki itd. OK.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 80 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB