T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 10:03

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 16 lutego 2018, 16:48 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 1 stycznia 2018, 16:47
Posty: 6
model: multivan
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
witam wszystkich forumowiczów bardzo serdecznie , od niedawna jestem posiadaczem multivana 2,5 tdi ACV z 2001 roku.Zaraz po zakupie wymieniłem olej , filtry i oczywiście rozrząd i wtedy zaczął się problem z odpalaniem i kopceniem. W załączeniu umieszczam logi grup 00, 03, 11 z prośbą o analizę.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 16 lutego 2018, 19:33 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
W tych logach nie widać nic niepokojącego. Ten od turbiny w formie wykresu jest nieczytelny, wklej go normalnie. Logi 004, 001 poproszę i 007 od temperatur. Problem z odpalaniem to może być nie tylko zły kąt wtrysku ale i zapowietrzenie z powodu niefachowej wymiany filtra paliwa lub jego kiepskiej jakości. Sprecyzuj kopcenie - kiedy i jakie.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 16 lutego 2018, 21:42 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 1 stycznia 2018, 16:47
Posty: 6
model: multivan
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Dziękuje kolego Kenobi że zainteresowałeś się moim problemem , w poniedziałek postaram się zrobić resztę logów. Co do kopcenia to rano po odpaleniu dymi tak na siwo i czuć niespaloną ropę i w czasie jazdy jak ostro dodam gazu to tak samo kopci. Filtr paliwa mechanik założył Filtron, mówił że dobry zamiennik. Przed wymianą palił na dotyk teraz trzeba kręcić ze 3 sekundy a jak jest poniżej zera to 5 do 7 i nieraz zaraz zgaśnie. Po drugim odpaleniu już chodzi, ale przez chwile trochę nie równo i dymi tak na szarobłękitno i trochę czuć ropę.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 16 lutego 2018, 22:32 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Zrób logi i będziemy szukać. Jednak trochę dziwne bo w tym z wrzuciłeś kąt wtrysku jest lekko przyspieszony co ułatwia odpalenie, a objawy klasyczne dla opóźnionego, z kolei gaśnięcie to raczej problem z zapowietrzeniem układu paliwowego . Niestety filtron do mnie nie przemawia. Ja wyznaję jedną podstawowa zasadę jeśli po wymianie czegoś jest gorzej niż przed wymiana to tu trzeba szukać problemu. Niestety wymieniłeś jednocześnie kilka rzeczy które mają wpływ na to co się dzieje.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 19 lutego 2018, 13:10 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 1 stycznia 2018, 16:47
Posty: 6
model: multivan
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam po weekendzie. W załączeniu pozostałe logi.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 19 lutego 2018, 19:08 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Nic ewidentnego na razie nie widzę w logach poza lekkim rozchwianiem kąta wtrysku i dawki. Sprawdź czy nie ma bąbli powietrza w wężyku zasilającym przy samej pompie.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 1 marca 2018, 15:42 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 1 stycznia 2018, 16:47
Posty: 6
model: multivan
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
dziękuję Kenobi , jeszcze nie sprawdziłem tych bąbli bo byłem chory a teraz czekam aż przejdzie ta fala mrozów (nie mam garażu),pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB