T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 27 kwietnia 2018, 04:44

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 4 grudnia 2017, 21:36 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 23 października 2015, 10:50
Posty: 33
Lokalizacja: GBY
model: T4
silnik: AXG

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam jak w temacie kupiłem t4 2,5tdi axg z 2002roku w aucie był zrobiony program którego nie chciałem ,wiec podjechałem do TurboElity i wgrali mi serie.Zrobiłem 5tys.km.ale auto nie chodzi idealnie ,pali za dużo o około 1-1,5 l na 100km(porównuje do swojego poprzedniego 2,5 AHY ta sama trasa i tyle samo kilogramów w aucie),auto nie ma mocy pod dużym obciążeniem i czuć drgania wibracje również pod obciążeniem ,myślę ze te drgania są spowodowane nierówną pracą silnika.Ok wrzucam logi, bo sie nie znam za bardzo .
STATYCZNE 000
http://log.malonetuning.com/chart/35737 ... AAAA%3D%3D
STATYCZNE 001
http://log.malonetuning.com/chart/35738 ... zDkcKkAAAA
STATYCZNE 003
http://log.malonetuning.com/chart/35739 ... wo0AAAA%3D
STATYCZNE 004
http://log.malonetuning.com/chart/35740 ... wqQAAAA%3D
STATYCZNE 007
http://log.malonetuning.com/chart/35741 ... wrgAAAA%3D
STATYCZNE 013
http://log.malonetuning.com/chart/35742 ... wrgAAAA%3D
STATYCZNE 014
http://log.malonetuning.com/chart/35743 ... wogAAAA%3D
STATYCZNE 018
http://log.malonetuning.com/chart/35744 ... FDglxDAAAA
STATYCZNE 023
http://log.malonetuning.com/chart/35745 ... WHMAAAA%3D
Statyczne basic settings:000
http://log.malonetuning.com/chart/35746 ... wrgAAAA%3D
statyczne basic settings:003
http://log.malonetuning.com/chart/35747 ... AAAA%3D%3D
statyczne basic settings:004
http://log.malonetuning.com/chart/35748 ... wqQAAAA%3D
statyczne basic settings:011
http://log.malonetuning.com/chart/35749 ... wqQAAAA%3D
Jutro mogę zrobić logi dynamiczne jeżeli nie bedzie ślisko na drodze :)
Zrobione logi dynamiczne
DYNAMICZNE 000
http://log.malonetuning.com/chart/35772 ... wrgAAAA%3D
DYNAMICZNE 001
http://log.malonetuning.com/chart/35773 ... wqQAAAA%3D
DYNAMICZNE 003
http://log.malonetuning.com/chart/35774 ... wo0AAAA%3D
DYNAMICZNE 004
http://log.malonetuning.com/chart/35775 ... wqQAAAA%3D
DYNAMICZNE 008
http://log.malonetuning.com/chart/35777 ... wrsAAAA%3D
DYNAMICZNE 010
http://log.malonetuning.com/chart/35778 ... AAAA%3D%3D
DYNAMICZNE 011
http://log.malonetuning.com/chart/35779 ... wo0AAAA%3D


Ostatnio edytowano wtorek, 5 grudnia 2017, 21:11 przez Kenzo30, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 5 grudnia 2017, 08:26 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 6661
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 595 razy
Bez dynamicznych o dynamice jazdy nie pogadamy.
W statyce na szybko nic złego nie widać - silnik do logów mógłby być bardziej rozgrzany.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 5 grudnia 2017, 21:31 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 23 października 2015, 10:50
Posty: 33
Lokalizacja: GBY
model: T4
silnik: AXG

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Mam nadzieję, że wszystkie logi są wykonane poprawnie.
Dzisiaj też zauważyłem ,że jak przytrzymam gaz w okolicy 1800-2200 obrotów na biegu jałowym to czuć w kabinie jak silnik drży.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 5 grudnia 2017, 22:17 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 18 stycznia 2013, 17:19
Posty: 473
Lokalizacja: Oleśnica
model: T4 Multivan
silnik: 2,5 Tdi 151AXG

Podziękował: 30 razy
Pomógł: 9 razy
Kenzo30 napisał(a):
Mam nadzieję, że wszystkie logi są wykonane poprawnie.
Dzisiaj też zauważyłem ,że jak przytrzymam gaz w okolicy 1800-2200 obrotów na biegu jałowym to czuć w kabinie jak silnik drży.

Dwumasa???
Takie objawy miał kolega jak padało mu koło dwumasowe.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 5 grudnia 2017, 23:26 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 23 października 2015, 10:50
Posty: 33
Lokalizacja: GBY
model: T4
silnik: AXG

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
No niewiem zobaczymy co wyjdzie z logów, jezeli wszystko ok to będę szukał dalej, choć nie sądzę żeby to był dwumas, bo auto ma dopiero najechane 100 tys.km.No i dziwi mnie spalanie 2 osoby 300-350 kg.na pace trasa 1000km.i spalanie ponad 10l.przy prędkości 110-130 bez włączonego tempomatu.Trochę za dużo, poprzednia t4 151km.AHY nigdy mi na tej trasie nie wzięła ponad 10 l.przy tej prędkości oczywiście <09>


Ostatnio edytowano środa, 6 grudnia 2017, 08:18 przez niebieski-n2, łącznie edytowano 1 raz
Jeżeli odpowiadasz na ostatni post - to nie ma potrzeby cytowć go w całości


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 6 grudnia 2017, 09:04 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): piątek, 12 sierpnia 2011, 09:55
Posty: 615
Lokalizacja: Działdowo
opis: Elektronika nade wszystko - Touran i A3 :)
model: T4
silnik: 1Z

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 31 razy
100 tyś ?? To on jest nowy czy jak ?? T4 15 letnie ma przynajmniej 300 tyś jak nie lepiej kolego , więc nie skreślaj dwumasy ...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 6 grudnia 2017, 14:58 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 863
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 58 razy
Pomógł: 21 razy
U mnie jest seria softu i najwiecej pali trasa mieszana do 8l/100km. Wiec cos jest nie tak. Dwu-masa drży na wolnych obrotach. Wkleiłeś kolego logi dynamiczne ? To niech kolega Kenobi sie wypowie co go boli.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 6 grudnia 2017, 16:14 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 4904
Lokalizacja: Opole
opis: Sekcja Dolno-Śląsko-OPOLSKA!
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 35 razy
Pomógł: 398 razy
Posprzątałem co zbędne.


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 6 grudnia 2017, 17:11 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 6661
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 595 razy
Co do drgań to ciężko powiedzieć w logach tego nie stwierdzisz, a przyczyn może być kilkanaście zupełnie nie związanych z pracą silnika.
Z logów od razu w oczy rzucają mi się dwie rzeczy.
Pierwsza to dawki paliwa uwidocznione w logach dynamicznych grupy 008 i 001. Ze wszystkich znanych mi materiałów oraz logów które sam robiłem silnik AXG powinien mieć żądanie dawki przy pełnym przyspieszeniu 51-55 mg u ciebie widać w w pierwszej kolumnie decyzja kierowcy zaledwie 47, druga kolumna czyli ograniczenie momentu powinna być na poziomie 44-47 u ciebie zaledwie 43 i dopiero powyżej 3500obr spadać, trzecia kolumna ograniczenie dymienia to też okolice 47. Silnik zawsze dostaje najmniejszą z tych trzech zadanych wartości i widać to w grupie 001, u ciebie to tylko 43 mg, z taką dawka paliwa ten samochód nie będzie dobrze jeździł bo jest to wartość dla podkręconego ACV 102km
Druga sprawa dla której nie mam na razie wytłumaczenia to gwałtowny spadek ciśnienia doładowania i ilości zasysanego powietrza przy 2400 obr. Spadek doładowania widać wyraźnie w trzeciej kolumnie grupy 011 ładnie ciągnie do 1 bara, a potem nagle spada na 0.8 czyli do wartości dla ACV, zresztą samo żądanie 1 bara trochę małe moim zdaniem powinno być 1.1. W tym samym czasie pokrywa się to ze spadkiem ilości zasysanego powietrza co widoczne jest w grupie 003 które z 970 nagle spada na 835.
Reasumując po pierwsze według mnie logi nie wyglądają jak z oryginalnego softu dla AXG bliżej im do podkręconego na 130km ACV. Po drugie na razie nie mam pomysłu na ten spadek doładowania, chyba ,że jest on wynikiem zbyt małej dawki paliwa.
Program był robiony z hamownią profesjonalnie czy wgrali gotowca i do widzenia ? Wieczorem jeszcze przysiądę i poszukam więcej oryginalnych logów co robiłem dla AXG bo teraz trochę z pamięci jadę.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 6 grudnia 2017, 19:14 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 23 października 2015, 10:50
Posty: 33
Lokalizacja: GBY
model: T4
silnik: AXG

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Dzięki Kenobi. Program (chip) usunąłem w TurboElicie, bo chcialem mieć seryjnego Axg i chciałem żeby mi wgrali oryginalny soft, jutro do nich zadzwonię i spytam czy to naprawdę jest seria z Axg.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 6 grudnia 2017, 19:29 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 6661
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 595 razy
jak było przed zmianą na niby oryginał ?


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 6 grudnia 2017, 21:37 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 23 października 2015, 10:50
Posty: 33
Lokalizacja: GBY
model: T4
silnik: AXG

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Autem nie jeździłem zbyt długo żadnych drgań nie czułem, ale moc była dość spora myślę że około 165-180 koni mam jakąś tam fakturę za szereg wykonanych usług i między innymi programowanie sterownika, ale niema info jaka moc :(


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 7 grudnia 2017, 20:05 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 23 października 2015, 10:50
Posty: 33
Lokalizacja: GBY
model: T4
silnik: AXG

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Rozmawiałem z Robertem z TurboElity i powiedział, że mam wygraną serię taką jak powinna być.
VW T4 D2500 R5V2T 111kW 0281010461 074906018AJ 3908 1037362445 crc6C2E0DDC


Ostatnio edytowano czwartek, 7 grudnia 2017, 23:11 przez Kenzo30, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 7 grudnia 2017, 20:53 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 863
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 58 razy
Pomógł: 21 razy
Nie jakobym cos sugerował ale odważyłbym sie jechać i niech potwierdza czy auto dobrze chodzi czy cos mu dolega. I niech poprawiaja bo tak byc nie moze.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 9 grudnia 2017, 09:36 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 23 października 2015, 10:50
Posty: 33
Lokalizacja: GBY
model: T4
silnik: AXG

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Wiesz oni wgrali mi oryginalny soft i tyle, jezeli coś stało się z autem to nie ich wina, bo ja się kapnełem, że coś jest nie tak z autem dopiero jak zrobiłem konkretny wyjazd 5 tys.km. Ale zaproponowali żebym do nich przyjechał i pomierzą auto, zrobią logi i porównają do tych z dnia wgrania softu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 9 grudnia 2017, 13:22 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 6661
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 595 razy
Wycofuje się ze swojej wypowiedzi co do dawek paliwa, pomyliłem się pisząc z pamięci. Mój opis to nie ten silnik, AXG na dawce 43-45 mg powinien spokojnie jechać.
Do rozwiązania pozostaje problem najpierw przeładowania turbiny poniżej 2400 obr i potem gwałtownego spadku doładowania poniżej. Na tą chwilę mam dwa pomysły: coś jest nie tak z zaworem N75 albo przycinają się kierownice w turbinie najpierw nie reagują na podciśnienie powodując przeładowanie które zostaje zwiększone na tyle, że jak ruszą to od razu skokowo za bardzo.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 4 stycznia 2018, 12:01 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 23 października 2015, 10:50
Posty: 33
Lokalizacja: GBY
model: T4
silnik: AXG

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Nowe logi dynamiczne po zamienieniu miejscami zaworka n75 na n18
http://log.malonetuning.com/chart/18969 ... HDnMKzAAAA
http://log.malonetuning.com/chart/18986 ... wq8AAAA%3D
Poprawy nie ma wiec chyba turbo do czyszczenia, chyba że macie jeszcze jakieś inne pomysły.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 7 stycznia 2018, 13:49 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 23 października 2015, 10:50
Posty: 33
Lokalizacja: GBY
model: T4
silnik: AXG

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
A jest możliwość wyczyszczenia turbo bez jego rozbierania? Jakiś preparat może?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 8 stycznia 2018, 14:08 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 28 lutego 2016, 17:34
Posty: 157
model: MK1
silnik: 1,6TD

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 9 razy
Nie, nie ma takiej możliwości. Nie kombinuj - ryzyko uszkodzenia brudem silnika (koszty) jest zbyt duże w stosunku do oszczędności.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 8 stycznia 2018, 15:19 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 23 października 2015, 10:50
Posty: 33
Lokalizacja: GBY
model: T4
silnik: AXG

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Dzisiaj miałem trochę wolnego czasu i sprawdziłem działanie gruszki oraz sztangi, no i ku mojemu zdziwieniu wszystko pracuje lekko bez przycinania się
https://www.youtube.com/watch?v=QZzLmOfQ5uE


Ostatnio edytowano poniedziałek, 8 stycznia 2018, 21:17 przez Kenzo30, łącznie edytowano 2 razy

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB