T4-forum.pl
https://www.t4-forum.pl/

logi po usunięciu chipa i wgraniu seri
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=15&t=15678
Strona 1 z 2

Autor:  Kenzo30 [ poniedziałek, 4 grudnia 2017, 21:36 ]
Tytuł:  logi po usunięciu chipa i wgraniu seri

Witam jak w temacie kupiłem t4 2,5tdi axg z 2002roku w aucie był zrobiony program którego nie chciałem ,wiec podjechałem do TurboElity i wgrali mi serie.Zrobiłem 5tys.km.ale auto nie chodzi idealnie ,pali za dużo o około 1-1,5 l na 100km(porównuje do swojego poprzedniego 2,5 AHY ta sama trasa i tyle samo kilogramów w aucie),auto nie ma mocy pod dużym obciążeniem i czuć drgania wibracje również pod obciążeniem ,myślę ze te drgania są spowodowane nierówną pracą silnika.Ok wrzucam logi, bo sie nie znam za bardzo .
STATYCZNE 000
http://log.malonetuning.com/chart/35737 ... AAAA%3D%3D
STATYCZNE 001
http://log.malonetuning.com/chart/35738 ... zDkcKkAAAA
STATYCZNE 003
http://log.malonetuning.com/chart/35739 ... wo0AAAA%3D
STATYCZNE 004
http://log.malonetuning.com/chart/35740 ... wqQAAAA%3D
STATYCZNE 007
http://log.malonetuning.com/chart/35741 ... wrgAAAA%3D
STATYCZNE 013
http://log.malonetuning.com/chart/35742 ... wrgAAAA%3D
STATYCZNE 014
http://log.malonetuning.com/chart/35743 ... wogAAAA%3D
STATYCZNE 018
http://log.malonetuning.com/chart/35744 ... FDglxDAAAA
STATYCZNE 023
http://log.malonetuning.com/chart/35745 ... WHMAAAA%3D
Statyczne basic settings:000
http://log.malonetuning.com/chart/35746 ... wrgAAAA%3D
statyczne basic settings:003
http://log.malonetuning.com/chart/35747 ... AAAA%3D%3D
statyczne basic settings:004
http://log.malonetuning.com/chart/35748 ... wqQAAAA%3D
statyczne basic settings:011
http://log.malonetuning.com/chart/35749 ... wqQAAAA%3D
Jutro mogę zrobić logi dynamiczne jeżeli nie bedzie ślisko na drodze :)
Zrobione logi dynamiczne
DYNAMICZNE 000
http://log.malonetuning.com/chart/35772 ... wrgAAAA%3D
DYNAMICZNE 001
http://log.malonetuning.com/chart/35773 ... wqQAAAA%3D
DYNAMICZNE 003
http://log.malonetuning.com/chart/35774 ... wo0AAAA%3D
DYNAMICZNE 004
http://log.malonetuning.com/chart/35775 ... wqQAAAA%3D
DYNAMICZNE 008
http://log.malonetuning.com/chart/35777 ... wrsAAAA%3D
DYNAMICZNE 010
http://log.malonetuning.com/chart/35778 ... AAAA%3D%3D
DYNAMICZNE 011
http://log.malonetuning.com/chart/35779 ... wo0AAAA%3D

Autor:  Kenobi [ wtorek, 5 grudnia 2017, 08:26 ]
Tytuł:  Re: logi po usunięciu chipa i wgraniu seri

Bez dynamicznych o dynamice jazdy nie pogadamy.
W statyce na szybko nic złego nie widać - silnik do logów mógłby być bardziej rozgrzany.

Autor:  Kenzo30 [ wtorek, 5 grudnia 2017, 21:31 ]
Tytuł:  Re: logi po usunięciu chipa i wgraniu seri

Mam nadzieję, że wszystkie logi są wykonane poprawnie.
Dzisiaj też zauważyłem ,że jak przytrzymam gaz w okolicy 1800-2200 obrotów na biegu jałowym to czuć w kabinie jak silnik drży.

Autor:  słowik [ wtorek, 5 grudnia 2017, 22:17 ]
Tytuł:  Re: logi po usunięciu chipa i wgraniu seri

Kenzo30 napisał(a):
Mam nadzieję, że wszystkie logi są wykonane poprawnie.
Dzisiaj też zauważyłem ,że jak przytrzymam gaz w okolicy 1800-2200 obrotów na biegu jałowym to czuć w kabinie jak silnik drży.

Dwumasa???
Takie objawy miał kolega jak padało mu koło dwumasowe.

Autor:  Kenzo30 [ wtorek, 5 grudnia 2017, 23:26 ]
Tytuł:  Re: logi po usunięciu chipa i wgraniu seri

No niewiem zobaczymy co wyjdzie z logów, jezeli wszystko ok to będę szukał dalej, choć nie sądzę żeby to był dwumas, bo auto ma dopiero najechane 100 tys.km.No i dziwi mnie spalanie 2 osoby 300-350 kg.na pace trasa 1000km.i spalanie ponad 10l.przy prędkości 110-130 bez włączonego tempomatu.Trochę za dużo, poprzednia t4 151km.AHY nigdy mi na tej trasie nie wzięła ponad 10 l.przy tej prędkości oczywiście <09>

Autor:  krzysaudi [ środa, 6 grudnia 2017, 09:04 ]
Tytuł:  Re: logi po usunięciu chipa i wgraniu seri

100 tyś ?? To on jest nowy czy jak ?? T4 15 letnie ma przynajmniej 300 tyś jak nie lepiej kolego , więc nie skreślaj dwumasy ...

Autor:  peters [ środa, 6 grudnia 2017, 14:58 ]
Tytuł:  Re: logi po usunięciu chipa i wgraniu seri

U mnie jest seria softu i najwiecej pali trasa mieszana do 8l/100km. Wiec cos jest nie tak. Dwu-masa drży na wolnych obrotach. Wkleiłeś kolego logi dynamiczne ? To niech kolega Kenobi sie wypowie co go boli.

Autor:  slimak [ środa, 6 grudnia 2017, 16:14 ]
Tytuł:  Re: logi po usunięciu chipa i wgraniu seri

Posprzątałem co zbędne.

Autor:  Kenobi [ środa, 6 grudnia 2017, 17:11 ]
Tytuł:  Re: logi po usunięciu chipa i wgraniu seri

Co do drgań to ciężko powiedzieć w logach tego nie stwierdzisz, a przyczyn może być kilkanaście zupełnie nie związanych z pracą silnika.
Z logów od razu w oczy rzucają mi się dwie rzeczy.
Pierwsza to dawki paliwa uwidocznione w logach dynamicznych grupy 008 i 001. Ze wszystkich znanych mi materiałów oraz logów które sam robiłem silnik AXG powinien mieć żądanie dawki przy pełnym przyspieszeniu 51-55 mg u ciebie widać w w pierwszej kolumnie decyzja kierowcy zaledwie 47, druga kolumna czyli ograniczenie momentu powinna być na poziomie 44-47 u ciebie zaledwie 43 i dopiero powyżej 3500obr spadać, trzecia kolumna ograniczenie dymienia to też okolice 47. Silnik zawsze dostaje najmniejszą z tych trzech zadanych wartości i widać to w grupie 001, u ciebie to tylko 43 mg, z taką dawka paliwa ten samochód nie będzie dobrze jeździł bo jest to wartość dla podkręconego ACV 102km
Druga sprawa dla której nie mam na razie wytłumaczenia to gwałtowny spadek ciśnienia doładowania i ilości zasysanego powietrza przy 2400 obr. Spadek doładowania widać wyraźnie w trzeciej kolumnie grupy 011 ładnie ciągnie do 1 bara, a potem nagle spada na 0.8 czyli do wartości dla ACV, zresztą samo żądanie 1 bara trochę małe moim zdaniem powinno być 1.1. W tym samym czasie pokrywa się to ze spadkiem ilości zasysanego powietrza co widoczne jest w grupie 003 które z 970 nagle spada na 835.
Reasumując po pierwsze według mnie logi nie wyglądają jak z oryginalnego softu dla AXG bliżej im do podkręconego na 130km ACV. Po drugie na razie nie mam pomysłu na ten spadek doładowania, chyba ,że jest on wynikiem zbyt małej dawki paliwa.
Program był robiony z hamownią profesjonalnie czy wgrali gotowca i do widzenia ? Wieczorem jeszcze przysiądę i poszukam więcej oryginalnych logów co robiłem dla AXG bo teraz trochę z pamięci jadę.

Autor:  Kenzo30 [ środa, 6 grudnia 2017, 19:14 ]
Tytuł:  Re: logi po usunięciu chipa i wgraniu seri

Dzięki Kenobi. Program (chip) usunąłem w TurboElicie, bo chcialem mieć seryjnego Axg i chciałem żeby mi wgrali oryginalny soft, jutro do nich zadzwonię i spytam czy to naprawdę jest seria z Axg.

Autor:  Kenobi [ środa, 6 grudnia 2017, 19:29 ]
Tytuł:  Re: logi po usunięciu chipa i wgraniu seri

jak było przed zmianą na niby oryginał ?

Autor:  Kenzo30 [ środa, 6 grudnia 2017, 21:37 ]
Tytuł:  Re: logi po usunięciu chipa i wgraniu seri

Autem nie jeździłem zbyt długo żadnych drgań nie czułem, ale moc była dość spora myślę że około 165-180 koni mam jakąś tam fakturę za szereg wykonanych usług i między innymi programowanie sterownika, ale niema info jaka moc :(

Autor:  Kenzo30 [ czwartek, 7 grudnia 2017, 20:05 ]
Tytuł:  Re: logi po usunięciu chipa i wgraniu seri

Rozmawiałem z Robertem z TurboElity i powiedział, że mam wygraną serię taką jak powinna być.
VW T4 D2500 R5V2T 111kW 0281010461 074906018AJ 3908 1037362445 crc6C2E0DDC

Autor:  peters [ czwartek, 7 grudnia 2017, 20:53 ]
Tytuł:  Re: logi po usunięciu chipa i wgraniu seri

Nie jakobym cos sugerował ale odważyłbym sie jechać i niech potwierdza czy auto dobrze chodzi czy cos mu dolega. I niech poprawiaja bo tak byc nie moze.

Autor:  Kenzo30 [ sobota, 9 grudnia 2017, 09:36 ]
Tytuł:  Re: logi po usunięciu chipa i wgraniu seri

Wiesz oni wgrali mi oryginalny soft i tyle, jezeli coś stało się z autem to nie ich wina, bo ja się kapnełem, że coś jest nie tak z autem dopiero jak zrobiłem konkretny wyjazd 5 tys.km. Ale zaproponowali żebym do nich przyjechał i pomierzą auto, zrobią logi i porównają do tych z dnia wgrania softu.

Autor:  Kenobi [ sobota, 9 grudnia 2017, 13:22 ]
Tytuł:  Re: logi po usunięciu chipa i wgraniu seri

Wycofuje się ze swojej wypowiedzi co do dawek paliwa, pomyliłem się pisząc z pamięci. Mój opis to nie ten silnik, AXG na dawce 43-45 mg powinien spokojnie jechać.
Do rozwiązania pozostaje problem najpierw przeładowania turbiny poniżej 2400 obr i potem gwałtownego spadku doładowania poniżej. Na tą chwilę mam dwa pomysły: coś jest nie tak z zaworem N75 albo przycinają się kierownice w turbinie najpierw nie reagują na podciśnienie powodując przeładowanie które zostaje zwiększone na tyle, że jak ruszą to od razu skokowo za bardzo.

Autor:  Kenzo30 [ czwartek, 4 stycznia 2018, 12:01 ]
Tytuł:  Re: logi po usunięciu chipa i wgraniu seri

Nowe logi dynamiczne po zamienieniu miejscami zaworka n75 na n18
http://log.malonetuning.com/chart/18969 ... HDnMKzAAAA
http://log.malonetuning.com/chart/18986 ... wq8AAAA%3D
Poprawy nie ma wiec chyba turbo do czyszczenia, chyba że macie jeszcze jakieś inne pomysły.

Autor:  Kenzo30 [ niedziela, 7 stycznia 2018, 13:49 ]
Tytuł:  Re: logi po usunięciu chipa i wgraniu seri

A jest możliwość wyczyszczenia turbo bez jego rozbierania? Jakiś preparat może?

Autor:  MAZZY137 [ poniedziałek, 8 stycznia 2018, 14:08 ]
Tytuł:  Re: logi po usunięciu chipa i wgraniu seri

Nie, nie ma takiej możliwości. Nie kombinuj - ryzyko uszkodzenia brudem silnika (koszty) jest zbyt duże w stosunku do oszczędności.

Autor:  Kenzo30 [ poniedziałek, 8 stycznia 2018, 15:19 ]
Tytuł:  Re: logi po usunięciu chipa i wgraniu seri

Dzisiaj miałem trochę wolnego czasu i sprawdziłem działanie gruszki oraz sztangi, no i ku mojemu zdziwieniu wszystko pracuje lekko bez przycinania się
https://www.youtube.com/watch?v=QZzLmOfQ5uE

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/