T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 17:35

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 17 sierpnia 2017, 07:47 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 6 listopada 2013, 09:02
Posty: 7
Lokalizacja: Kocie Góry
model: caravelle
silnik: AET/AVT

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Mam problemy ze skrzynią automatyczną (opisane w dziale napędu), ale ponieważ troszke mi objawy nie pasują do uszkodzenia mechanicznego, i nie chciałbym popełnic grzechu zaniechania, szkoda mi także troszkę automatu, podpiałem skrzynię ponownie pod kompouter i z ciekawości chciałem skasowac ten nieszczęsny błąd zaworu n88 (przerwa lub zwarcie do masy), no i okazało sie to niemozliwe - wyświetla komunikat 811 tj sterownik nie gotowy czy jakos tak. poza tym, bardzo trudno łączy się ze sterownikiem skrzyni, czasami trzeba naprawdę cierpliwości (interfejs Viaken program Polski Vag). Macie jakieś podejrzenia? Styki? Sterownik? Mam małe doświadczenie z diagnostyką...
I jeszcze jedno pytanie - czy w modelach z "elektroniczną zieleniną" na decse mozna połączy się z licznikiem? Mi sie nie udaje...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 17 sierpnia 2017, 08:54 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Jeżeli awaria ciągle występuje to błędu nie skasujesz. Polski wag tak ma dlatego już go nie używam. U Ciebie możesz sprawdzić czy przewód jest cały między sterownikiem ASB a skrzynią biegów. Przewód może być zaśniedziały na stykach. Odłącz akumulator, wyciągnij wtyczkę od sterownika ASB i od skrzyni biegów. Sprawdź czy między stykiem 55 w sterowniku a 3 w skrzyni biegów jest przejście. Sprawdź przy okazji czy same styki są czyste.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 17 sierpnia 2017, 09:12 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 6 listopada 2013, 09:02
Posty: 7
Lokalizacja: Kocie Góry
model: caravelle
silnik: AET/AVT

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Nie wiem czy tak jest do konca. Miałem uszkodzony impulsator i bład dawał sie kasowac bez problemu, po czym oczywiście pojawiał siie zaraz ponownie. Tak samo jest z poduchą. mam zdjętą, bo doś mocno rozbebeszałem deskę do montazu alarmu i sprawdzałem z czystej ciekawości - bład się kasował i zaraz wyskakiwał. A w tym przypadku wyskakuje 811...
Wracając do Twojej rady - o jakim pinie "3" w skrzyni piszesz? Czy skrzynia ma gdzieś taką "centralną" wtyczkę jak sterownik? A jesli ma, to gdzie się znajduje?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 17 sierpnia 2017, 09:41 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Nie jest tak duża jak w sterowniku, bo jest tylko 12 pinowa a w sterowniku 68 pinów. Znajduje się z tyłu skrzyni.

Sorry to nie ta wtyczka, tamta jest od góry.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Ostatnio edytowano czwartek, 17 sierpnia 2017, 12:29 przez bigos1966, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 17 sierpnia 2017, 10:13 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 6 listopada 2013, 09:02
Posty: 7
Lokalizacja: Kocie Góry
model: caravelle
silnik: AET/AVT

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Nie bardzo kojarzę... Ta wtyczka na rysunku jest w pobliżu tego bocznego blaszanego dekla? On kryje płyte sterującą? Bez kanału to chyba nie ma szans?
Dodam, ze mam skrzynię wg wklejki DNB w obudowie 01P i wygląda na to, ze taka jest w autku .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 17 sierpnia 2017, 13:47 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
To jest te złącze t12.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 17 sierpnia 2017, 15:10 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 6 listopada 2013, 09:02
Posty: 7
Lokalizacja: Kocie Góry
model: caravelle
silnik: AET/AVT

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Wszystko jak na dłoni - stukrotne dzięki. Zabieram się za czyszczenie i sprawdzanie.

edit Eureka!!! Okazało się, ze owa wtyczka ma uszkodzone zabezpieczenie i prawdopodobnie podczas ostatnich oględzin (mam minimalny wyciek spod miski) została niechcący poruszona, a w czasie nastepnych kilkunastu km całkiem straciła kontakt. Wcisnałem ja do oporu, w normalnych warunkach chyba nie powinna się wypiąc, (przynajmniej przez ostatni rok od przekładki silnika nic się nie działo), a po uzytkowaniu wlewu oleju sprawdzi osadzenie.

Dziekuję Koledze bigos1966 za efektywną pomoc kłaniając się nisko. Postaram się zmaterializowac stosownym podziekowanie formalnym...

PS Błąd/y skasowane Najpierw skasowany błąd zaworu a pózniej ten nieszczęsny 811. Obecnie błędów brak.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB