T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 16:20

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 7 czerwca 2017, 18:44 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 19 marca 2017, 21:40
Posty: 16
model: t4
silnik: 2,5

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Witam
od niedawna jestem posiadaczem wyżej wymienionej T4-ki
i niestety brak mu mocy czyli nie czuć kiedy załącza sie turbina
przy wyminie rozrządu dowiedziałem sie że przepływówka jest zepsuta to została podmieniona na rzekomo sprawną i dalej nic
powymieniałem wężyki od zaworku N75 (tylko wydaje mi sie że on jest nie od tego modelu mam coś takiego
Załącznik:
zawor-regulacyjny-cisnie_343.jpg
)
Jeżeli by koledzy podpowiedzieli co posprawdzać po kolei to będę wdzięczny
komputer nie pokazuje żadnych błędów
zrobiłem logi statyczne i dynamiczne

Grupa 000: http://vaglog.pl/log-000_7c86j.html
Grupa 000: http://vaglog.pl/log-000_WDJjh.html
Grupa 001: http://vaglog.pl/log-001_1fD0H31.html
Grupa 003: http://vaglog.pl/log-003_Axq72z.html
Grupa 004: http://vaglog.pl/log-004_HJOX21.html
Grupa 007: http://vaglog.pl/log-007_5Xt2C3.html
Grupa 008: http://vaglog.pl/log-008_66f6Kdw.html
Grupa 010: http://vaglog.pl/log-010_a0I6y6.html
Grupa 011: http://vaglog.pl/log-011_056z1.html
Grupa 013: http://vaglog.pl/log-013_N66b9g.html
Grupa 014: http://vaglog.pl/log-014_ya0sw.html

pozdrawiam


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 7 czerwca 2017, 19:01 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Zrób test diody i powtórz 008, 003, 011 dynamicznie. w sumie jak poczujesz różnicę to już nawet logów nie potrzeba robić

Najprawdopodobniej przepływomierz padł o ile nie masz dziury jak stodoła w dolocie.

Przydatne info viewtopic.php?p=183380#p183380


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 7 czerwca 2017, 21:15 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 19 marca 2017, 21:40
Posty: 16
model: t4
silnik: 2,5

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Witam
dziękuje za odpowiedz ale mam pytanie czy ten zaworek N75 jest od tego modelu samochodu
bo w internecie są pokazane inne do tego modelu
pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 7 czerwca 2017, 21:19 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Oryginalny to on nie jest na 100%


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 7 czerwca 2017, 21:29 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 19 marca 2017, 21:40
Posty: 16
model: t4
silnik: 2,5

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Witam
a czy ma wpływ czy trzeba go wymienić ??
powymieniałem wężyki i zacząłem szukać czy jest dobrze podłączony i wtedy zobaczyłem że w schematach jest inny
jeszcze muszę wymienić przewód łączący przepływomierz z turbiną bo coś jak by był spękany i jakoś za luźno wchodzi na turbine
stąd może łapie nieszczelności i wariuje przepływówka
pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 7 czerwca 2017, 21:44 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Tam pomaga założenie opaski skręcanej


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 7 czerwca 2017, 22:12 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
viewtopic.php?f=6&t=1632&p=17597&hilit=cybantem#p17597


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 8 czerwca 2017, 22:21 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 19 marca 2017, 21:40
Posty: 16
model: t4
silnik: 2,5

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
witam
i założyłem opaskę na rurę przy turbinie ale kielich od niej jest spękany dlatego zamówiłem nowy
będę niedługo próbował robić test z diodą czyli jak dobrze rozumiem to ma on za zadanie oszukać komputer że dostaje dużo powietrza i wtedy dobiera do niego odpowiednią ilość paliwa dobrze myślę ??
jeszcze jedno pytanie czy przepływomierz ma coś wspólnego z zaworkiem n75 i sterowaniem turbiną ??
próbuje zrozumieć jak to działa żeby mi było łatwiej szukać przyczyny
pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 8 czerwca 2017, 22:40 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
wgali napisał(a):
czy przepływomierz ma coś wspólnego z zaworkiem n75 i sterowaniem turbiną ??

I tak i nie.
Przepływka jest to jeden z wielu "czujników" który mierzy ilość podawanego powietrza do silnika co by komputer wiedział jaką ilość paliwa zapodać w danej chwili.
N75 jest sterowane tymże komputerem co by ograniczyć turbo z zapodaniem za dużej ilości powietrza doładowującego co by dmuchawa się nie rozleciala.
To tak w dużym skrócie bo procesy jakie zachodzą podczas pracy silnka są bardziej skomplikowane w zależności od jego zapotrzebowania.


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 9 czerwca 2017, 15:07 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 19 marca 2017, 21:40
Posty: 16
model: t4
silnik: 2,5

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
witam
czyli jak dobrze rozumiem jak wezmę i pominę zawór n75 czyli zrobię tak zwany bypass to w VAG powinien mi pokazywać wzrost doładowania
wraz ze wzrostem obrotów silnika ??
pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 9 czerwca 2017, 15:35 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
Bez zbędnych kombinacji. Jak sam nie ogarniasz to znajdź kogoś kto kuma te tematy póki jest jeszcze co naprawiać.


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 9 czerwca 2017, 17:10 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 19 marca 2017, 21:40
Posty: 16
model: t4
silnik: 2,5

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
witam
oto logi z diodą rzuci ktoś okiem
Grupa 011: http://vaglog.pl/log-011_JQBY8Nh.html
Grupa 003: http://vaglog.pl/log-003_ZTn3045.html
Grupa 008: http://vaglog.pl/log-008_t094e.html
pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 27 sierpnia 2017, 17:59 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 19 marca 2017, 21:40
Posty: 16
model: t4
silnik: 2,5

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Witam
Tak w skrócie
Po podłączeniu zegara analogowego i wyregulowaniu sztangi wszystko wróciło do normy samochód idzie jak burza :D
prawdopodobnie ktoś wcześniej grzebał i zawór upustowy nie był do końca zamknięty dlatego turbina nie osiągała obrotów i nie doładowywała
i przez to przepływówka zaniżała wyniki
pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB