T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 18:52

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 14 maja 2017, 12:10 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 9 marca 2014, 09:24
Posty: 71
model: Caravelle
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 1 raz
Witam :) Proszę o anazlizę logów T4 2.5 TDi 102 km ACV 2002 r. Kolega zrobił mi logi turbo i przepływki. Objaw jest taki że T4 zaczyna co raz mocniej kopcić od 1,5 roku. Jak go kupiłem nie puścił nawet dymka jak dawałem gazu w opór.Teraz puści dymka jak ostro przyśpieszam, albo szybki start. Ogólnie auto dobrze przyśpiesza oleju nie bierze (wymiana co 10-12 tyś ) v-max 170 km/h. Przebieg 545 000
Z góry dziękuję :)

http://vaglog.pl/log-011_sdMuzZ.html
http://vaglog.pl/log-003_aiqF2.html


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 14 maja 2017, 13:31 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Z logów wynika, że auto wcale dobrze nie przyspiesza, pełna moc turbiny czyli 1800mbar pojawia sie powyżej 2300obr, a powinna być już od 1900-2000. Potwierdza to odczyt z przepływki tu tak samo pełna ilość zasysanego powietrza czyli 850 mg też pojawia sie dopiero powyże3j 2300obr. Trzeba szukać przyczyny co go dusi, skoro dymi to zacząłbym od sprawdzenia szczelności EGRa jeśli nie zaślepiony ( najlepiej zaślepić ) oraz sprawdzić szczelność połączenia tego plastikowego dolotu z turbiną co idzie od filtra powietrza, sam filtr powietrza w jakim jest stanie. Co z katalizatorem jest czy już nie ma.
Można by też zrobić test diody aby wykluczyć przepływkę, logi grupy 008 też by się przydały aby zobaczyć jakie dawki paliwa podaje ecu. W statyce grupa 013 i 014 czyli korekcja wtrysku, grupa 001 czyli jaka dawka paliwa ustawiona.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 14 maja 2017, 13:39 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 9 marca 2014, 09:24
Posty: 71
model: Caravelle
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 1 raz
Katalizator jeszcze jest, ale ostatnio właśnie zaczęło coś w nim brzęczeć i będę go wywalał.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 14 maja 2017, 15:22 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Jak dymi i nie ładuje to sprawdziłbym wtryski czy już dosyć nie mają ale najpierw logi jak Obi Łan pisze :)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 9 czerwca 2017, 20:22 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 9 marca 2014, 09:24
Posty: 71
model: Caravelle
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 1 raz
Witam :D , dzisiaj zrobiłem kolejne logi i czy mógłby ktoś rzucić na nie okiem ;)

Grupa 013: http://vaglog.com/log-013_JbpZt.html
Grupa 001: http://vaglog.com/log-001_38F6o2.html
Grupa 004: http://vaglog.com/log-004_5gmL6X.html
Grupa 001: http://vaglog.com/log-001_8SCj4.html
Grupa 003: http://vaglog.com/log-003_1L87E3.html
Grupa 004: http://vaglog.com/log-004_uXlgM8C.html
Grupa 008: http://vaglog.com/log-008_O327v.html
Grupa 010: http://vaglog.com/log-010_AV7GX7.html
Grupa 011: http://vaglog.com/log-011_gw2i7.html


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 10 czerwca 2017, 06:45 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Teraz ewidentnie widać, że coś jest nie tak z odczytem ilości powietrza z przepływki. Zarówno w grupie 003 jak i 010 widać duże wahania odczytu, który jest z grubsza za mały, a to się przekłąda na skoki dawki paliwa podawanej przez ECU . Pada przepływka albo masz nieszczelność w klasycznym miejscu czyli na połączeniu plastikowego dolotu z turbiną. Zacznij od testu diody


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękował: Igorecki (sobota, 10 czerwca 2017, 22:19)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 10 czerwca 2017, 22:22 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 9 marca 2014, 09:24
Posty: 71
model: Caravelle
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 1 raz
Dziękuje bardzo za odczyt :) Zrobię test diody i spróbuję wyczyścić przepływomierz. A jeszcze jedno pytanko w jakiej kondycji jest turbo, wtryski ? :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 11 czerwca 2017, 08:23 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Igorecki napisał(a):
w jakiej kondycji jest turbo, wtryski

Tak na prawdę to nie wiadomo. Bo twoje zamulenie jeśli nie jest spowodowane przepływką lub nieszczelnością ( co jest najłatwiej i najtaniej wyeliminować ) może być spowodowane w gorszym wypadku zużyciem turbiny. Wtryskiwacze to w 100% można sprawdzić tylko po wyjęciu na maszynie do testów.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 30 czerwca 2017, 13:22 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 9 marca 2014, 09:24
Posty: 71
model: Caravelle
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 1 raz
Powyżej 3 tyś obrotów dzieję się coś takiego, że w jednym okienku jest Mass Air/Re. jest 850.0 mg/R, a w drugim okienku Mass Air/Re. jest 750.0 mg/R. i od 3 tyś właśnie zaczyna dymić a do 3 tyś jest w obydwu okienkach taka sama wartość. Czy to przepływomierz ? Po odpięciu nie ma dymu, ale też gorzej jedzie jest bardziej zamulony. Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB