T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 20:51

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 3 lipca 2016, 20:10 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 31 stycznia 2016, 20:36
Posty: 169
Lokalizacja: Dębica
model: T4
silnik: 2.5 TDI
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 19 razy
Pomógł: 10 razy
Witam
Dzisiaj zrobiłem logi dynamiczne, może nie do końca dokładnie tak jak opisane ale robiłem to w pojedynkę.
Proszę o analizę
http://vaglog.pl/log_268941.html
http://vaglog.pl/log_268942.html

Brakło mi grupy 011 ponieważ brakło prądu w lapku.

W mojej T4 problem pojawił się niedawno. Samochód podczas przyspieszania na drugim biegu powyżej 3000 obrotów pojawia się szarpanie(2-3 razy) po czym chyba normalnie przyśpiesza, na 3 biegu zdaje mi się ze jedzie normalnie na 4 zaczyna mu brakować mocy przez jakiś czas i po jakiejś chwili trzymania gazu w podłodze znowu mu się zachciewa i jedzie.

Na wtryskach:
19:19:29 Group 013
0.28 mg/str Inj. Quantity
0.05 mg/str Inj. Quantity
0.14 mg/str Inj. Quantity
-0.61 mg/str Inj. Quantity

Kąt wtrysku waha mi się od 65 do 73

Mechanik wymieniał mi pompę oleju na nową oraz przelewy wtrysków i zaczęło się to od tego czasu... Mówił że to wina pływaka, filtra paliwa itd, wszystko wymienione a problem nadal jest.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 3 lipca 2016, 21:03 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Nie robi sie logów trzech grup na raz bo są wtedy mało dokładne - maks 2, szczególnie, że szukasz jakiegoś chwilowego problemu.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękował: virus (niedziela, 3 lipca 2016, 21:06)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 3 lipca 2016, 21:06 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 31 stycznia 2016, 20:36
Posty: 169
Lokalizacja: Dębica
model: T4
silnik: 2.5 TDI
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 19 razy
Pomógł: 10 razy
Ok nigdy wcześniej nie robiłem w ogóle logów. Jutro zrobię od nowa każdej grupy z kolei i wezmę sobie kogoś do pomocy.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 4 lipca 2016, 13:31 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): poniedziałek, 28 listopada 2011, 13:15
Posty: 196
Lokalizacja: Nowy Targ
model: T4 Multivan
silnik: 2.5 Tdi AXG

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 7 razy
kolego tu masz opis jak zrobić logi:)
viewtopic.php?f=15&t=2850

natomiast mam prośbe. Mógłbyś zrobić komplet logów? Masz AXG (tak jak ja) a na forum praktycznie nie ma logów z tych silników, żeby porównać co i jak:)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 4 lipca 2016, 14:18 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 25 września 2011, 16:29
Posty: 1115
model: California Exclusive
silnik: AXG

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 35 razy
Moze i ja sie wreszcie za to wezme, kontrolnie...


_________________
Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 4 lipca 2016, 16:29 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): poniedziałek, 28 listopada 2011, 13:15
Posty: 196
Lokalizacja: Nowy Targ
model: T4 Multivan
silnik: 2.5 Tdi AXG

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 7 razy
flax napisał(a):
Moze i ja sie wreszcie za to wezme, kontrolnie...


na pewno nie zaszkodzi:)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 5 lipca 2016, 19:27 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 31 stycznia 2016, 20:36
Posty: 169
Lokalizacja: Dębica
model: T4
silnik: 2.5 TDI
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 19 razy
Pomógł: 10 razy
Na dziś zrobiłem statyczne, prosze o sprawdzenie czy dobrze to wykonałem

http://vaglog.pl/log_269332.html
http://vaglog.pl/log_269333.html
http://vaglog.pl/log_269334.html
http://vaglog.pl/log_269335.html
http://vaglog.pl/log_269336.html
http://vaglog.pl/log_269337.html
http://vaglog.pl/log_269338.html

Co zauważyłem że chyba turbo świszczy mi ciut inaczej momentami i jak by tak dzwinie trochę. Jadąc autem wrzucam 1 jest ok wrzucam 2 spód i przy 3100-3200 zaczyna szarpać kilka razy i puszcza, czasem po tym szarpaniu jedzie normalnie a innym razem wyłącza się jak by turbina, gaszę auto odpalam podczas jazdy i dopiero po chwili turbo zaczyna działać.

Do tego zrobiłem skan silnika i pojawił mi się błąd:
17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
P1557 - 35-00 - -

Zauważyłem też że odkąd zmieniłem pływak i zniknęło mi powietrze z układu paliwowego to kąt wtrysku poprawił się i jest według wykresu w vagu taki jak powinien być, mało tego korekcje wtrysków są dużo ładniejsze ponieważ były wcześniej znaczne różnice.


Ostatnio edytowano wtorek, 5 lipca 2016, 20:27 przez virus, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 5 lipca 2016, 20:06 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Log 011BS wygląda dziwnie, jakby podciśnienie gdzieś uciekało


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum



Za ten wpis autor Probe041 podziękował: virus (wtorek, 5 lipca 2016, 21:37)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 5 lipca 2016, 20:39 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 31 stycznia 2016, 20:36
Posty: 169
Lokalizacja: Dębica
model: T4
silnik: 2.5 TDI
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 19 razy
Pomógł: 10 razy
Byłem dziś też na konsultacji u mechanika który robił mi ostatnio przy aucie a wymieniałem wtedy pompe oleju, simmering na wałku, śruby korbowodów i stop wału oraz olej i filtr.
Stwierdził że być może nowa pompa daje za duże ciśnienie i zawór upustowy nie puszcza czy upuszcza i coś tam się wiesza. Pompa jest nowa firmy febi bilstein, stwierdził żebym sprawdził jak będzie na nagrzanym silniku i ja stwierdzam ze bez różnicy.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 5 lipca 2016, 20:44 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Rób logi dynamiczne i nie słuchaj mechanika, bo nie warto


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum



Za ten wpis autor Probe041 podziękował: virus (wtorek, 5 lipca 2016, 21:37)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 5 lipca 2016, 20:48 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
virus napisał(a):
zniknęło mi powietrze z układu paliwowego to kąt wtrysku poprawił się i jest według wykresu w vagu taki jak powinien być, mało tego korekcje wtrysków są dużo ładniejsze ponieważ były wcześniej znaczne różnice.

to jest normalny objaw, braki w dostarczaniu paliwa ECU próbuje niwelować kątem wtrysku i korekcją dawek aby wyrównać pracę silnika


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękował: virus (wtorek, 5 lipca 2016, 21:37)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 5 lipca 2016, 21:00 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 31 stycznia 2016, 20:36
Posty: 169
Lokalizacja: Dębica
model: T4
silnik: 2.5 TDI
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 19 razy
Pomógł: 10 razy
Dzięki za uwagi Panowie, jutro zmienię podciśnienia wszystkie na nowe i muszę się uporać z przegubem bo wymieniałem osłonkę na weekendzie i chyba coś źle zrobiłem bo dziś słyszałem z tego koła jakieś dziwne mocne stuki. Jak tylko uda mi się to jutro ogarnąć to poproszę żonę o pomoc i może uda mi się zrobić logi dynamiczne.

Rozumiem że statyczne dobrze zrobiłem ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 6 lipca 2016, 19:00 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 31 stycznia 2016, 20:36
Posty: 169
Lokalizacja: Dębica
model: T4
silnik: 2.5 TDI
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 19 razy
Pomógł: 10 razy
Zorbie logi ale najpierw muszę wymienić podporę półosi prawej ponieważ coś zaczęło mi stukać i dziś okazało się że guma w podporze już nie trzyma i półoś lata luźno..
Chyba mnie już całkowicie zje ten samochód... zaczynam się obawiać o podróż do Bułgarii do której został mi nieco ponad miesiąc


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 14 lipca 2016, 00:10 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 31 stycznia 2016, 20:36
Posty: 169
Lokalizacja: Dębica
model: T4
silnik: 2.5 TDI
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 19 razy
Pomógł: 10 razy
Ewidetnie przeladowywala mi turbina. Czasem wywalalo notlaufa. Ogarnolem sobie uzywke w razie W na podmianke, wyciągnąłem dzisiaj swoją i okazało sie ze ma okropne luzu wzdluzne a uzywka która przywiozłem wzdluznych żadnych nie miala więc decyzja była szybka podmiana.
Turbo już w aucie cala operacja wyciągnięcie wlozenie zajęło mi 6 godzin z haczykiem. Robilem taka operacje pierwszy raz w swoim życiu, efekt szok !!! Nie wiedziałem ze to auto ma tak wymoderowano.

Dzięki wszystkim za pomoc i sugestie.


Ostatnio edytowano czwartek, 14 lipca 2016, 07:53 przez slimak, łącznie edytowano 1 raz
wulgaryzm


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 14 lipca 2016, 00:45 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): poniedziałek, 28 listopada 2011, 13:15
Posty: 196
Lokalizacja: Nowy Targ
model: T4 Multivan
silnik: 2.5 Tdi AXG

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 7 razy
Ale logi i tak kontrolnie mozesz zrobic i wrzucic dla potomnych :)

wypaplano


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB