T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest środa, 17 kwietnia 2024, 01:38

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 29 czerwca 2016, 19:59 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sierpnia 2010, 19:02
Posty: 398
Lokalizacja: Istebna - Potoczki
opis: herman jaki jest każdy widzi ;)
GG: 5694314
model: t4 carawelle
silnik: 1.9 TDI AFN

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 22 razy
Witam szanowne grono.
Problem zaczął się nagle (nie było wcześniejszych objawów) i wygląda następująco:
zimny silnik temp na zewnątrz 25stC - nie chce odpalić; trzeba kręcić kilka razy po kilkanaście sekund, z rury wydobywa się dość gęsty biały dym. Po odpaleniu pracuje równo, nie dymi. Jak zgaszę od razu po odpaleniu - problem z odpaleniem jest aktualny. Jeżeli zgaszę rozgrzany silnik odpala bez problemu. Podgrzewanie świecami nic nie daje. Odpalanie na samostart - odpala.
Dzisiaj pojawił się dodatkowy problem przy dłuższym hamowaniu silnikiem. Po takim hamowaniu wciśniecie gazu skutkuje opóźnioną reakcją i chmurą czarnego dymu z rury.
VAG - błędów brak. Czasami jakby mocy mniej ale ogólnie nie zauważyłem spadku mocy.
W związku z tym wykonałem logi zgodnie z zaleceniem z tego działu i bardzo proszę szanownych kolegów o ewentualną analizę:
LOGI:
DYNAMICZNE:
Grupa 011: http://vaglog.pl/log_268480.html
Grupa 010, 008, 004: http://vaglog.pl/log_268479.html
Grupa 000, 001, 003: http://vaglog.pl/log_268478.html

BASIC SETTINGS:
Grupa 004: http://vaglog.pl/log_268477.html
Grupa 003: http://vaglog.pl/log_268476.html
Grupa 000: http://vaglog.pl/log_268475.html

STATYCZNE:
Grupa 019, 023: http://vaglog.pl/log_268474.html
Grupa 004, 007, 013: http://vaglog.pl/log_268473.html
Grupa 000, 001, 003: http://vaglog.pl/log_268472.html


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 29 czerwca 2016, 20:14 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
W dynamicznych grupa 11 turbo leży, dopiero w okolicach 3000rpm zaczyna dmuchać to co mu zadane.
Co do odpalania ciekawe czy się nie zapowietrza.


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 29 czerwca 2016, 20:21 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sierpnia 2010, 19:02
Posty: 398
Lokalizacja: Istebna - Potoczki
opis: herman jaki jest każdy widzi ;)
GG: 5694314
model: t4 carawelle
silnik: 1.9 TDI AFN

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 22 razy
ostryt4 napisał(a):
W dynamicznych grupa 11 turbo leży, dopiero w okolicach 3000rpm zaczyna dmuchać to co mu zadane.
Co do odpalania ciekawe czy się nie zapowietrza.


Zapomniałem napisać, że bąbelków powietrza nie widać. Poza tym po odpaleniu i zgaszeniu nie powinno być już problemu.
Myślisz kolego ostryt4, że kierownica zapieczona ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 29 czerwca 2016, 20:30 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
Grupa 3 w dynamice też leży czyli brak powietrza.
Teraz trzeba sprawdzić czy nie ma powietrza bo turbina padła lub jest coś przypchane, czy jest problem z przepływką i to przez nią tnie dawkę paliwa co skutkuje słabym działaniem turbiny.
Ja w takim przypadku zaczynam od testu diodą wpiętą zamiast przepływki.
herman napisał(a):
Podgrzewanie świecami nic nie daje

TDI powyżej 7st temperatury nie grzeje świec więc biorąc pod uwagę warunki pogodowe nie tu jest przyczyna
herman napisał(a):
Po takim hamowaniu wciśniecie gazu skutkuje opóźnioną reakcją i chmurą czarnego dymu z rury.

To sugeruje, że jednak jest jakiś problem z rzeczywistą ilością powietrza dostarczanej do silnika.
herman napisał(a):
Czasami jakby mocy mniej ale ogólnie nie zauważyłem spadku mocy.

To dość dziwne bo logi grupy 11 czyli ciśnienia doładowania wskazują na dość spory brak mocy poniżej 2500tyś/obr w stosunku do możliwości tego silnika, brakuje co najmniej 0.5 bara


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 29 czerwca 2016, 20:42 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12303
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1041 razy
Kąt wtrysku leży, sprawdź rozrząd na znaki


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 29 czerwca 2016, 20:45 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
herman napisał(a):
Myślisz kolego ostryt4, że kierownica zapieczona ?

Zapieczone vnt zazwyczaj kończy się przeładowaniem u Ciebie jest problem w drugą stronę, spore niedoładowanie jak i niedobór na MAFie. Idź w stronę co kolega Kenobi sugeruje.


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 29 czerwca 2016, 20:47 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
Probe041 napisał(a):
Kąt wtrysku leży

skąd ten wniosek, grupa 4 w statyce zadany z rzeczywistym praktycznie się pokrywa, choć wygląda jakby silnik był lekko niedogrzany


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 29 czerwca 2016, 21:10 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sierpnia 2010, 19:02
Posty: 398
Lokalizacja: Istebna - Potoczki
opis: herman jaki jest każdy widzi ;)
GG: 5694314
model: t4 carawelle
silnik: 1.9 TDI AFN

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 22 razy
Zrobiłem TDI Timing (jak na filmiku) i chyba jest lekko przechlapane.
Boję się, że chyba ścina klina na kole pasowym :(


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 29 czerwca 2016, 21:23 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
Klin na pompie masz na myśli ?


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 29 czerwca 2016, 21:26 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12303
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1041 razy
Kenobi napisał(a):
Probe041 napisał(a):
Kąt wtrysku leży

skąd ten wniosek, grupa 4 w statyce zadany z rzeczywistym praktycznie się pokrywa, choć wygląda jakby silnik był lekko niedogrzany

To sobie zobacz grupę 000BS, ja bym dokładnie dolne koło rozrządu sprawdził


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 29 czerwca 2016, 21:37 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sierpnia 2010, 19:02
Posty: 398
Lokalizacja: Istebna - Potoczki
opis: herman jaki jest każdy widzi ;)
GG: 5694314
model: t4 carawelle
silnik: 1.9 TDI AFN

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 22 razy
Probe041 - niestety potwierdzasz moje obawy ... Znowu unieruchomione auto na dłużej :(
Zawsze się coś krzaczy jak mam ważne sprawy na głowie. Od przyszłego tygodnia mam urlop i przeprowadzkę do Istebnej na głowie.
Sam raczej tego nie zrobię ? Z tego co się zorientowałem to większa obróbka wału ... czy się mylę ?
Takie jeszcze pytanko: czy problemy z przestawionym rozrządem mogą mieć też wpływ na działanie turbiny ? Przestało się kulać z dnia na dzień.
Jak bym był moją żoną to bym się rozpłakał ale nie jestem więc na dziś czteropak, a przyszły tydzień - podwijam rękawy i do dzieła.
Dziękuję panowie. Na Was można liczyć.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 29 czerwca 2016, 21:38 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
skoro różne odczyty dają tak różne wartości to faktycznie może to być klin na wale
raz jest dobrze raz źle
Probe041 napisał(a):
To sobie zobacz grupę 000BS

masz racje ale jak widzisz w grupie 004 MB jest o.k.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 29 czerwca 2016, 21:46 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12303
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1041 razy
Z telefonu z ciekawości zajrzałem tylko w jeden log, sprawdź najpierw rozrząd czy się wszystkie znaki pokrywają.

Kenobi, w tym silniku nawet jak pasek przeskoczy to 004 na serii się będzie pokrywać a kąt wtrysku będzie w kosmosie w 000BS


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 29 czerwca 2016, 22:10 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
To w TDi też były kliny na wałach ?


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 29 czerwca 2016, 22:13 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sierpnia 2010, 19:02
Posty: 398
Lokalizacja: Istebna - Potoczki
opis: herman jaki jest każdy widzi ;)
GG: 5694314
model: t4 carawelle
silnik: 1.9 TDI AFN

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 22 razy
Niestety ... tak.
Choć podobno w późniejszych wersjach zostało to poprawiono. Mój silnik jest z 1997 roku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 29 czerwca 2016, 22:22 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12303
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1041 razy
Ja mam półksiężyc a i tak już frezowałem czoło wału w listopadzie. M. in. z tego powodu kupiłem drugi silnik na czarną godzinę, bo kółko ma też lekki luz lewo-prawo, chociaż po poskładaniu cały czas jest wszystko ok


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 29 czerwca 2016, 22:28 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sierpnia 2010, 19:02
Posty: 398
Lokalizacja: Istebna - Potoczki
opis: herman jaki jest każdy widzi ;)
GG: 5694314
model: t4 carawelle
silnik: 1.9 TDI AFN

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 22 razy
Czyli: frezowanie wału i zmiana koła. Straszne ... i znowu z 1500 pójdzie ... no nic, ktoś musi zarobić, pieniądz musi krążyć, frezer też musi jeść ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 29 czerwca 2016, 22:30 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
herman napisał(a):
Niestety ... tak.
Choć podobno w późniejszych wersjach zostało to poprawiono. Mój silnik jest z 1997 roku.

Mój jest z 1998ego i jest na pół księżycu , nawet w byłym TD pojęcie klina było mi obce ale tamten był z roku 2000.


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 29 czerwca 2016, 22:38 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12303
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1041 razy
Herman na pewno masz półksiężyc ale nie ma co wyrokować bez sprawdzenia wszystkiego po kolei


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 29 czerwca 2016, 22:39 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sierpnia 2010, 19:02
Posty: 398
Lokalizacja: Istebna - Potoczki
opis: herman jaki jest każdy widzi ;)
GG: 5694314
model: t4 carawelle
silnik: 1.9 TDI AFN

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 22 razy
Kształt nie ma większego znaczenia. Nazwa techniczna jest klin. Jeszcze sam nie wiem jaki kształt ma mój klin ale, niestety, dowiem się. Prawdę powiedziawszy nie miał bym żalu, gdybym nigdy nie poznał kształtu tego ustrojstwa.
Jeszcze raz dziękuję szanownym kolegom za informacje. Przyznam szczerze, że pytałem na innych forach ale nigdzie nie otrzymałem tak rzeczowych informacji. Szacun.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB