T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 19 kwietnia 2024, 06:17

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 4 czerwca 2016, 13:40 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 12 stycznia 2015, 17:09
Posty: 72
model: t4 lift
silnik: 2.5tdi

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Witam mam problem z moca w aucie
I tu ponizej prosba o analize bledow
Dziekuje za pomoc

VCDS-Lite Version: Release 1.2
Saturday, 04 June 2016, 12:13:37.
Control Module Part Number: 074 906 021 L
Component and/or Version: 2,5l R5 EDC 00SG 1450
Software Coding: 00002
Work Shop Code: WSC 02744
VCID: 19454E679081
2 Faults Found:
00575 - Intake Manifold Pressure
17-10 - Control Difference - Intermittent
00626 - Shareware Version. To Decode all DTCs
31-00 - Please Register/Activate


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 4 czerwca 2016, 15:20 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 9 października 2015, 00:38
Posty: 420
Lokalizacja: Opolskie
opis: T4 Caravelle Long
model: T4 Caravelle
silnik: 2,5 AXG
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 17 razy
misiek1988 napisał(a):
Witam mam problem z moca w aucie
I tu ponizej prosba o analize bledow
Dziekuje za pomoc

VCDS-Lite Version: Release 1.2
Saturday, 04 June 2016, 12:13:37.
Control Module Part Number: 074 906 021 L
Component and/or Version: 2,5l R5 EDC 00SG 1450
Software Coding: 00002
Work Shop Code: WSC 02744
VCID: 19454E679081
2 Faults Found:
00575 - Intake Manifold Pressure
17-10 - Control Difference - Intermittent
00626 - Shareware Version. To Decode all DTCs
31-00 - Please Register/Activate


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Błąd ciśnienia doładowania w kolektorze.
Możliwe przyczyny:
-czujnik n75
-map sensor
-turbina
-przewody podciśnieniowe
-nieszczelność na dolocie

Jakieś dodatkowe objawy? Zadymienie,wieksze zużycie paliwa?
Wrzuć logi dynamiczne 3/8/10/11
Statyczny 3/10/11
BS 3/11
Bez tego można tylko wróżyć.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 4 czerwca 2016, 15:23 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12305
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1041 razy
I znajdź witaminę do vcds..


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 4 czerwca 2016, 19:56 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
misiek1988 napisał(a):
Control Difference

to rozszerzenie sugeruje, że jeśli masz kompa z wężykiem to może być on nieszczelny lub map sensor w nim padnięty


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 4 czerwca 2016, 20:39 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 12 stycznia 2015, 17:09
Posty: 72
model: t4 lift
silnik: 2.5tdi

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Tak zgadza sie wieksze zurzycie paliwka.
Jestem lekko zoelony
Logi dynamiczne czyli na 3 biegu 1,5-4tys obrotow zgrac tak
Statyczne poprostu postoj odpalony lilnik?
BS?
Vitaminka do vcds? Pobralem go z standardowej stronki.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 4 czerwca 2016, 20:56 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12305
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1041 razy
Poszło PW odnośnie softu


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 4 czerwca 2016, 23:17 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 12 stycznia 2015, 17:09
Posty: 72
model: t4 lift
silnik: 2.5tdi

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Logi dynamiczne rozumie ze chodzi o blok pomoarowy 10 i 11 a czy jesli chodzi o statyczne to te same logi co dynamiczne bo nie mam czegos takiego jak 3/10/11
I czym jest BS 3/11?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 4 czerwca 2016, 23:29 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12305
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1041 razy
Grupa 10, grupa 11 tak samo z resztą.
Bs to basic settings, po wejściu w daną grupę pomiarową na dole masz guzik basic settings lub inaczej nastawy podstawowe i wtedy dopiero robisz log na postoju oczywiście


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 4 czerwca 2016, 23:35 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 12 stycznia 2015, 17:09
Posty: 72
model: t4 lift
silnik: 2.5tdi

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Super dziekuje jutro zadzialam bo dzis padl mi w aucie laptop tzn bateria. Dziekuje za pomoc


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 5 czerwca 2016, 00:22 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 9 października 2015, 00:38
Posty: 420
Lokalizacja: Opolskie
opis: T4 Caravelle Long
model: T4 Caravelle
silnik: 2,5 AXG
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 17 razy
misiek1988 napisał(a):
Super dziekuje jutro zadzialam bo dzis padl mi w aucie laptop tzn bateria. Dziekuje za pomoc


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Najlepiej jakbyś dynamiczne zrobił,każdą grupę osobno (bardzo dokładne),ale tez więcej zabawy.
Jak juz to max po dwie grupy 3/11 oraz 8/10
Statyczne normalnie na jałowym po jednej grupie zrób (tu cię nikt nie goni)
BS 3 i 11 osobno. Min 40 sekund. Nie wystrasz się jak na desce coś się zaświeci +dźwięk (tak ma być).


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 5 czerwca 2016, 16:45 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 12 stycznia 2015, 17:09
Posty: 72
model: t4 lift
silnik: 2.5tdi

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Kurde musze zarejestrowac program ale to juz jutro. Czy jego rejestracja odbywa sie na stronie producenta?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 5 czerwca 2016, 17:00 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 9 października 2015, 00:38
Posty: 420
Lokalizacja: Opolskie
opis: T4 Caravelle Long
model: T4 Caravelle
silnik: 2,5 AXG
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 17 razy
misiek1988 napisał(a):
Kurde musze zarejestrowac program ale to juz jutro. Czy jego rejestracja odbywa sie na stronie producenta?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Ale co ty chcesz rejestrować? No chyba ze masz coś swojego <38>
Weź zainstaluj to http://www.ross-tech.com/vcds-lite/download/index.php
Z tego co pamiętam to program ogarniał temat dotyczący Ciebie.

viewtopic.php?f=15&t=1922


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 5 czerwca 2016, 17:08 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12305
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1041 razy
Kolega dostał na PW ten link... http://t4-forum.pl/viewtopic.php?p=164011#p164011 nie wiem co tu jeszcze ogarniać


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 5 czerwca 2016, 17:23 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 12 stycznia 2015, 17:09
Posty: 72
model: t4 lift
silnik: 2.5tdi

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
To ja chyba nie wiem co zczytac mozecie po kolei napisac czyli np/engine/ itd bo chyba czegos nie ogarniam czym sa te liczby


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 5 czerwca 2016, 17:35 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 9 października 2015, 00:38
Posty: 420
Lokalizacja: Opolskie
opis: T4 Caravelle Long
model: T4 Caravelle
silnik: 2,5 AXG
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 17 razy
misiek1988 napisał(a):
To ja chyba nie wiem co zczytac mozecie po kolei napisac czyli np/engine/ itd bo chyba czegos nie ogarniam czym sa te liczby


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

http://www.vcds.eu/downloads/Instrukcja ... 20VCDS.pdf
http://www.vcds.pl/index.php?mod=site&id=12 w tłumaczeniu na PL
https://www.youtube.com/watch?v=TxZp0y05tS0

W skrócie Ciebie interesuje głównie ENGINE, zczytaj błędy,choć dobrze auto-scan byłoby zrobić.
Temp silnika 90 st-> Engine-> Meas Block-> grupa np 3-> przygotuj sobie pod log z prawej strony-> znajdź bezpieczny kawałek prostej, abyś nie pozabijał ludzi i siebie-> jazda 3 bieg 1500obr-> naciśnij start-> pociągnij z butem w podłodze do 4200 obr-> puść gaz-> log-stop.
Jak nie czujesz się samemu na siłach,to weź kogoś do pomocy (albo za stery,albo do obsługi sprzętu)-> Zapisane pliki zrzuć tu http://vaglog.pl/?l=pl -> później na forum.
Statyczne na postoju na wolnych obr.
BS na postoju na wolnych obr.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 5 czerwca 2016, 19:10 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 12 stycznia 2015, 17:09
Posty: 72
model: t4 lift
silnik: 2.5tdi

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
03 statyczny
http://vaglog.pl/log_265315.html
10 statyczny
http://vaglog.pl/log_265313.html
11 statyczny
http://vaglog.pl/log_265314.html

3 dynamiczny
http://vaglog.pl/log_265312.html
10 dynamiczny
http://vaglog.pl/log_265310.html
11 dynamiczny
http://vaglog.pl/log_265311.html

Czy cos jeszcze brakuje?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 5 czerwca 2016, 19:41 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 9 października 2015, 00:38
Posty: 420
Lokalizacja: Opolskie
opis: T4 Caravelle Long
model: T4 Caravelle
silnik: 2,5 AXG
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 17 razy
misiek1988 napisał(a):
03 statyczny
http://vaglog.pl/log_265315.html
10 statyczny
http://vaglog.pl/log_265313.html
11 statyczny
http://vaglog.pl/log_265314.html

3 dynamiczny
http://vaglog.pl/log_265312.html
10 dynamiczny
http://vaglog.pl/log_265310.html
11 dynamiczny
http://vaglog.pl/log_265311.html

Czy cos jeszcze brakuje?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

EGR zaślepiony lub niesprawny.
Trochę falują obroty +- 50
BS 11-brak (pracę N 75 można by zweryfikować). Też jakieś dziwne przeskoki ciśnienia w dolocie w statycznym.
BS 03 -brak (pokazałby czy zaślepiony czy się zacina).
Jaki silnik tam 2.5 TDI Typ??? Nie widzę w opisie.

Mi to wygląda na niedomagającą przepływkę. Cięcie w gr 3 i 11. Ale coś tu i tak nie pasuje.
Szkoda że dynamicznego 8 nie zrobiłeś (było by widać czy paliwo też obcina). Ale raczej tak jest.
Niech się jeszcze ktoś wypowie.


Ostatnio edytowano niedziela, 5 czerwca 2016, 21:02 przez driver77, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 5 czerwca 2016, 20:47 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 12 stycznia 2015, 17:09
Posty: 72
model: t4 lift
silnik: 2.5tdi

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Zdarza sie tak ze jade np 160 i nagre moc maleje do 130km/h a po przerwie jest wszystko ok obecnie 140-145 max. Czasami jest tak tez ze zmuli go do 120km/h zgasze i odpale podczas jazdy i znow do tych 145 dojde.

Edit:

8 statyczna
http://vaglog.pl/log_265344.html
8 dynamiczna
http://vaglog.pl/log_265345.html


Ostatnio edytowano niedziela, 5 czerwca 2016, 21:10 przez slimak, łącznie edytowano 1 raz
Proszę edytować swoje wpisy.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 5 czerwca 2016, 21:09 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 9 października 2015, 00:38
Posty: 420
Lokalizacja: Opolskie
opis: T4 Caravelle Long
model: T4 Caravelle
silnik: 2,5 AXG
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 17 razy
misiek1988 napisał(a):
Zdarza sie tak ze jade np 160 i nagre moc maleje do 130km/h a po przerwie jest wszystko ok obecnie 140-145 max. Czasami jest tak tez ze zmuli go do 120km/h zgasze i odpale podczas jazdy i znow do tych 145 dojde.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

0575 w Twoim przypadku to niedoładowanie co widać po logach. Braki powietrza,braki ciśnienia. Jak zgasisz to restartujesz i jest wszystko ok do momentu ponownego notlafu.
Do tego jakieś dziwne zachowanie ciśnienia w statycznym 10/11 oraz skaczące obroty.
Z tego co opisałeś wnioskuje że silnik przechodzi Ci w tryb awaryjny. Z reguły dzieje się tak tylko w dwóch przypadkach (za duże lub za małe ciśnienie doładowania turbiny). Najbardziej prawdopodobnymi przyczynami są 4 przypadki takiego zachowania:
- defekt zaworu N75
- uszkodzenie (pękniecie, przetarcie) węży podciśnieniowych
- wszelkiego typu nieszczelności w układzie obiegu powietrza
- i w końcu defekt turbosprężarki (zapieczone, zatarte kierownice)
lub map sensor.
Ostatnio walczyłem u siebie z podobnym przypadkiem i szukałem przyczyny 2 dni.
Jaki silnik AJT/ACV
W gr 8 to samo co w 3 i 11

Dużo pomógłby jeszcze BS gr 11-coś nie tak z ciśnieniem w kolektorze. Albo N75 świruje,albo map sensor, ale napisz jakiego silnika się tyczy sprawa.

Ja bym zaczął od sprawdzenia szczelności dolotu i wężyków podciśnień. Wężyka idącego od IC do ECU i sam wężyk w ECU.


Ostatnio edytowano niedziela, 5 czerwca 2016, 22:14 przez driver77, łącznie edytowano 3 razy

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 5 czerwca 2016, 21:21 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12305
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1041 razy
Kolega o ile nie ma wersji 151km to ma zwykle turbo bez zmiennej geometrii


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB