T4-forum.pl
https://www.t4-forum.pl/

Kluczyk Multivan 2,5 TDi ACV 1999 r.
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=15&t=12920
Strona 1 z 2

Autor:  Tomek Westfalia [ czwartek, 17 marca 2016, 17:34 ]
Tytuł:  Kluczyk Multivan 2,5 TDi ACV 1999 r.

Z autem otrzymałem taki oto kluczyk.Podobno to fabryczny kluczyk od Multivana chociaż nigdzie nie udało mi się znaleźć nr części co VW raczej się nie zdarza.
Mam pytanie czy któryś z kolegów próbował zastąpić taki kluczyk kluczykiem typu scyzoryk ? oczywiście z zachowaniem pełni funkcjonalności :immo i centralny z pilota.
Przypuszczam ,że z immo nie będzie problemu zakodowanie pastylki i po krzyku obawiam się natomiast czy pilot centralnego się dogada z autem?

Autor:  ostryt4 [ czwartek, 17 marca 2016, 17:43 ]
Tytuł:  Re: Kluczyk Multivan 2,5 TDi ACV 1999 r.

Samą pastylkę przekładałem.
A co do centralnego to ori padło mi już na tyle że podczepiłem się z inną centralką.

Autor:  Sterciu [ czwartek, 17 marca 2016, 17:48 ]
Tytuł:  Re: Kluczyk Multivan 2,5 TDi ACV 1999 r.

Ja zakodowałem pilot uzywanego oryginalnego kluczyka scyzoryka , kluczyk z pilotem był uzywany i bez problemu zakodowany został pilot i central z pilota działa , transponder od immo nie kodowałem bo immo wywalić mam zamiar całkiem , zadne to jest zabezpieczenie, a tylko problemów moze włascicielowi narobic. Ale jak chcesz immo to kodujesz pastylkę i juz. Tylko ze ja mam oryginalnie kluczyk scyzoryk i dorabiałem drugi na zapas. Jak chcesz scyzoryk to najlepiej oryginalny kluczy , nawet uzywany , bo te nowe chińskie tandetne kluczyki to szybko się rozsypują...

Sam transponder od immo mozesz przełozyc sobie z kluczyka do drugiego kluczyka jak nie będziesz uzywal tego co masz...

Autor:  Tomek Westfalia [ czwartek, 17 marca 2016, 17:56 ]
Tytuł:  Re: Kluczyk Multivan 2,5 TDi ACV 1999 r.

Sterciu napisał(a):
Ja zakodowałem pilot uzywanego oryginalnego kluczyka scyzoryka , kluczyk z pilotem był uzywany i bez problemu zakodowany został pilot i central z pilota działa , transponder od immo nie kodowałem bo immo wywalić mam zamiar całkiem , zadne to jest zabezpieczenie, a tylko problemów moze włascicielowi narobic. Ale jak chcesz immo to kodujesz pastylkę i juz. Tylko ze ja mam oryginalnie kluczyk scyzoryk i dorabiałem drugi na zapas. Jak chcesz scyzoryk to najlepiej oryginalny kluczy , nawet uzywany , bo te nowe chińskie tandetne kluczyki to szybko się rozsypują...

Sam transponder od immo mozesz przełozyc sobie z kluczyka do drugiego kluczyka jak nie będziesz uzywal tego co masz...


I tu właśnie pojawia się pytanie czy jeśli scyzoryka oryginalnie nie było da się zaprogramować pilot do centralnego właśnie w scyzoryku
można podjąć oczywiście próbę tylko z jakim modelem scyzoryka a konkretniej modelem elektroniki pilota zacząć zabawę ?

Autor:  Probe041 [ czwartek, 17 marca 2016, 18:04 ]
Tytuł:  Re: Kluczyk Multivan 2,5 TDi ACV 1999 r.

Centralka przed 2000r ma numer części z inną końcówką na końcu. Pewności nie ma czy to zadziała na 100%
Pytanie jaką masz częstotliwość na obecnym pilocie i jaką ma ori scyzoryk

Autor:  Tomek Westfalia [ czwartek, 17 marca 2016, 18:45 ]
Tytuł:  Re: Kluczyk Multivan 2,5 TDi ACV 1999 r.

Probe041 napisał(a):
Centralka przed 2000r ma numer części z inną końcówką na końcu. Pewności nie ma czy to zadziała na 100%
Pytanie jaką masz częstotliwość na obecnym pilocie i jaką ma ori scyzoryk


Tylko na jakiej podstawie to wywnioskować , mój niby oryginalny kluczyk nie posiada żadnych oznaczeń numerów itp.
W przeciwieństwie do scyzoryków na których jest wszystko.

Autor:  Probe041 [ czwartek, 17 marca 2016, 19:07 ]
Tytuł:  Re: Kluczyk Multivan 2,5 TDi ACV 1999 r.

Wysuń pilot od części kluczyka z grotem, powinno być napisane z boku pilota
http://tinyurl.com/zawh57k
Według T4 wiki była jedna częstotliwość 433.92MHz ale czy na pewno? ;-)

Autor:  flax [ czwartek, 17 marca 2016, 19:26 ]
Tytuł:  Re: Kluczyk Multivan 2,5 TDi ACV 1999 r.

Czy Wam tez sie tak czesto rozladowuje bateria w scyzoryku? Juz drugi raz zostalem z reka w nocniku, jak przycisniety w kieszeni przycisk scyzoryka unieruchomil mi pilota centralnego...

Autor:  Tomek Westfalia [ piątek, 18 marca 2016, 11:11 ]
Tytuł:  Re: Kluczyk Multivan 2,5 TDi ACV 1999 r.

Jak to zwykle bywa łatwe rozwiązania są najtrudniejsze:-)
Szukałem oznaczeń wewnątrz kluczyka tak jak w scyzoryku a one są na samym wierzchu w
elemencie w którym osadzony jest grot
5WK4 790/97/98 i istotnie jet to 433 MHz. producent Siemens
Kluczyk typowy kwestia czy zamienny ze scyzorykiem.
Zabawę z kluczykiem zacząłem ponieważ nie działa centralny z pilota po procedurze programowania (poprzez kombinacje naciśnięć przycisków)
miga 5 razy i nic. Czytałem kilka wątków na ten temat i podobno elektroniki w tych kluczykach lubią padać.
Przypuszczam ,że najszybciej będzie podjechać do kogoś podpiąć pod kompa i będzie wszystko jasne.
Baterie wymienione całą elektronikę przelutowałem.
Chyba ,że któryś z kolegów ma jeszcze jakiś pomysł lub sugestie.

Autor:  xxxkamil [ sobota, 19 marca 2016, 21:22 ]
Tytuł:  Re: Kluczyk Multivan 2,5 TDi ACV 1999 r.

Co do początkowego pytania to ori scyzoryk nie pójdzie na twoim module/centralce bo ty masz starszego typu Siemensa a scyzoryki chodziły na module Helli. Częstotliwość tutaj nie ma nic do znaczenia.

Autor:  Tomek Westfalia [ poniedziałek, 21 marca 2016, 21:17 ]
Tytuł:  Re: Kluczyk Multivan 2,5 TDi ACV 1999 r.

xxxkamil napisał(a):
Co do początkowego pytania to ori scyzoryk nie pójdzie na twoim module/centralce bo ty masz starszego typu Siemensa a scyzoryki chodziły na module Helli. Częstotliwość tutaj nie ma nic do znaczenia.


Dzięki za konkretną odpowiedź zaoszczędzi mi to mnóstwo kombinacji.
Chodzi mi po głowie jeszcze jedno rozwiązanie immo i dorobienie grota od scyzoryka to pikuś a elektronikę od kluczyka Siemens można spróbować upchnąć w obudowie scyzoryka wlutowując switch-e od otwierania i zamykania w oryginalną płytkę scyzoryka.
Jeśli tylko gabarytowo się to pomieści zyskamy w pełni funkcjonalny scyzoryk do starszej wersji centralki.
Spróbuję nabyć używanego scyzoryka i pokombinuję trochę.

NIC DODAĆ NIC UJĄĆ !!!!
Ktoś wymyślił ten patent wcześniej ,montujesz elektronikę kluczyka Siemens w obudowę scyzoryka i to za całe 34 PLN.
Sądząc po cenie jakość pewnie pozostawia wiele do życzenia ale za te pieniądze można zaryzykować.

http://allegro.pl/kluczyk-obudowa-seat- ... 76440.html

Autor:  barti87 [ poniedziałek, 21 marca 2016, 21:45 ]
Tytuł:  Re: Kluczyk Multivan 2,5 TDi ACV 1999 r.

widziałem auto które miało dwa piloty jeden taki jak ty a drugi typu scyzoryk(ale inny grot oczywiście) i to działało z tym że był to chyba sharan .. nie czytałem całego postu ale jeśli coś by Ci to pomogło posiadam na sprzedaż moduł (z 2001r) z kluczykiem typu scyzoryk .. chociaż wydaje mi się że masz inną centralkę z innymi wtyczkami :|

viewtopic.php?f=19&t=12926

Autor:  Tomek Westfalia [ piątek, 15 lipca 2016, 11:14 ]
Tytuł:  Re: Kluczyk Multivan 2,5 TDi ACV 1999 r.

barti87 napisał(a):
widziałem auto które miało dwa piloty jeden taki jak ty a drugi typu scyzoryk(ale inny grot oczywiście) i to działało z tym że był to chyba sharan .. nie czytałem całego postu ale jeśli coś by Ci to pomogło posiadam na sprzedaż moduł (z 2001r) z kluczykiem typu scyzoryk .. chociaż wydaje mi się że masz inną centralkę z innymi wtyczkami :|

http://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=19&t=12926


Wydaje mi się to potwierdzać mój niemiecki jest słaby więc proszę kogoś o zinterpretowanie wpisu na dole strony o kompatybilności kluczyka Siemens 5w4k ze scyzorykiem 7M3 959 753 od Sharana

http://www.t4-wiki.de/wiki/Schl%C3%BCssel

Autor:  flax [ piątek, 15 lipca 2016, 11:47 ]
Tytuł:  Re: Kluczyk Multivan 2,5 TDi ACV 1999 r.

Potwierdzam. Z ta uwaga, ze chodzi o elektronike, a nie sam kluczyk.

Autor:  Tomek Westfalia [ piątek, 15 lipca 2016, 12:00 ]
Tytuł:  Re: Kluczyk Multivan 2,5 TDi ACV 1999 r.

flax napisał(a):
Potwierdzam. Z ta uwaga, ze chodzi o elektronike, a nie sam kluczyk.


Oczywiście ale z rzeczy które nie będą kompatybilne to chyba tylko grot.

Autor:  flax [ piątek, 15 lipca 2016, 12:39 ]
Tytuł:  Kluczyk Multivan 2,5 TDi ACV 1999 r.

Na to wyglada. U mnie w 2003 byly w komplecie dwa kluczyki scyzoryki, a brakuje mi zwyklego plaskiego kluczyka ktorego moge zmoczyc itp. Musze dorobic.

Autor:  Tomek Westfalia [ niedziela, 16 października 2016, 14:03 ]
Tytuł:  Re: Kluczyk Multivan 2,5 TDi ACV 1999 r.

Temat udało się ogarnąć do końca- jednak się da:-)
Centralkę zamka siemens oryginalnie z kluczykiem 5wk4 da się bez problemu sprzęgnąć z kluczykiem scyzorykiem z Sharana o oznaczeniach:7M3 959 753 Siemens
Dorobienie grota + immo i mam już 3 kluczyki.

Autor:  Probe041 [ niedziela, 16 października 2016, 16:48 ]
Tytuł:  Re: Kluczyk Multivan 2,5 TDi ACV 1999 r.

Przekładałeś środek ze swojego kluczyka czy obeszło się bez kombinacji?

Autor:  Tomek Westfalia [ poniedziałek, 17 października 2016, 14:33 ]
Tytuł:  Re: Kluczyk Multivan 2,5 TDi ACV 1999 r.

Probe041 napisał(a):
Przekładałeś środek ze swojego kluczyka czy obeszło się bez kombinacji?

Elektronika w kluczyku nie była wymieniana dołożyłem tylko pastylkę do immo i dorobiłem grot.
Elektronika pilota jest w pełni kompatybilna :-)

Autor:  martintp [ piątek, 24 stycznia 2020, 19:01 ]
Tytuł:  Re: Kluczyk Multivan 2,5 TDi ACV 1999 r.

Sterciu napisał(a):
... bo immo wywalić mam zamiar całkiem , zadne to jest zabezpieczenie, a tylko problemów moze włascicielowi narobic...


Jak się do tego zabrać? Wystarczyłoby zdemontować tę blokadę na pompie czy jak to się tam fachowo nazywa, czy będzie trzeba coś z komputerem robic, żeby się sygnały zgadzały itp?

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/