T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 13:32

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 67 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 5 sierpnia 2015, 21:14 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 28 lipca 2015, 21:41
Posty: 6
model: Transporter
silnik: Acv

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Czyli rozumiem ze kluczyk oryginalny tylko do immo?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 8 grudnia 2015, 23:20 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 12 grudnia 2012, 19:01
Posty: 21
model: Multivan
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
Witam, chciałbym podłączyć się pod temat z moim ACV :) Ostatnio miałem problemy z pompą wtryskową i była robiona, łącznie z wymiana korpusu, bo był wytarty i nie trzymał Kąta wtrysku, nowe wtryski do tego, więc się wykosztowałem, a efekt nie powalił. Okazłao się, że wężyki od N75 były poprzecierane i sam N 75 zatarty, więc kupiłem wymieniłem i ...chyba jest ok, ale teraz na codzień jeżdżę służbowym, a T4 raz, dwa razy w miesiącu i trochę się odzwyczaiłem i straciłem porównanie. Zrobiłem chyba wszystkie logi, moglibyście rzucić na nie okiem?
http://vaglog.pl/log_242424.html
http://vaglog.pl/log_242425.html
http://vaglog.pl/log_242416.html
http://vaglog.pl/log_242415.html
http://vaglog.pl/log_242423.html
http://vaglog.pl/log_242422.html
http://vaglog.pl/log_242421.html
http://vaglog.pl/log_242420.html
http://vaglog.pl/log_242419.html
http://vaglog.pl/log_242418.html
http://vaglog.pl/log_242417.html
http://vaglog.pl/log_242408.html
http://vaglog.pl/log_242414.html
http://vaglog.pl/log_242413.html
http://vaglog.pl/log_242412.html
http://vaglog.pl/log_242411.html
http://vaglog.pl/log_242410.html
http://vaglog.pl/log_242409.html
Niepokoi mnie że n75 praktycznie nie pracuje, tak przynajmniej mi się wydaje :) Teraz czuć lekko jak włącza się turbina, choc jak na codzień mam osobówkę, to efekt wydaje mi się słabawy.
Liczę na Waszą pomoc.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 8 grudnia 2015, 23:47 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Jak dla mnie przepływka niedomaga, turbo przez to trochę późno wstaje. N75 nic nie jest, tu jest turbo bez zmiennej geometrii. Niech się jakiś fachowiec od 2.5 jeszcze wypowie :) Zrób test z diodą dla potwierdzenia.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 9 grudnia 2015, 22:38 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 12 grudnia 2012, 19:01
Posty: 21
model: Multivan
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
Ok dzięki za podpowiedź, kupiłem dziś diodę, postaram się sprawdzić, jednak wydaje mi się, że turbo dmucha "ile fabryka dała" i lepiej nie będzie, bo nie widać aby zawór n 75 zmiejszał ciśnienie. Dodatkowo mam pytanie, czy w waszych autach na wolnych obrotach w nastawach podstawowych w bloku 11 widać, że rusza się sztanga od turba? Umnie ciśnienie z turba na wolnych obrotach jest tak słabe, że nie otwiera zaworu, a po zdjęciu rurki ( od turba do n75 ) na wolnych prawie nie wyczuwa się że dmucha.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 9 grudnia 2015, 22:53 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
logi są źle zrobione lub coś jest nie tak z pedałem gazu, w grupie 10 pokazuje pedał gazu wciśnięty zaledwie na 93%, a powinno być non stop 100%
grupa 11 żądanie ciśnienia przekracza wartości nawet dla silnika 151km więc nie dziwne, że N75 nie otwiera się skoro układ nie jest w stanie osiągnąć tak wysokiego ciśnienia, w ACV maks to 1800mbar u ciebie ponad 2000mbar

wygląda to na kiepski tuning lub uszkodzenie softu


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 9 grudnia 2015, 23:40 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 12 grudnia 2012, 19:01
Posty: 21
model: Multivan
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
Faktycznie była zmieniana mapa (chip), czy słaby? nie jestem fachowcem aby to ocenić. Mam wykres z hamowni, ale nie wiem jak go wkleić, aby się podzielić, dla mnie wygląda ok :) Założenie zmian było takie, że dołoży tylko powietrza, bez zmiany dawki paliwa, aby nie było wiru w baku. Efeky mnie satysfakcjonował do czasu, aż się nie przyzwyczaiłem. Zrobiłem na nim ok 150kkm i nie ma poblemów. Teraz pompa, wtryski, przy 500kkm to nic dziwnego.
Pedał, faktycznie może dywanik jest za wysoko, albo kołek ograniczający za bardzo wystaje, ale rzadko dociskam do dna, więc nie przeszkadza mi to zbytnio. Prz teście diody sprawdzę to
https://goo.gl/photos/sKZMMqa9kP7JBo8z5
link do wykresu z hamowni.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 10 grudnia 2015, 16:09 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Turysta2000 napisał(a):
Faktycznie była zmieniana mapa (chip)

Takie informacje wypadałoby w pierwszym zdaniu napisać wraz z opisem, bo wiele wyjaśniają i pomagają, twoje logi dla standardowego ACV wyglądają na pierwszy rzut oka jak uszkodzony soft lub domowy tuning.
Bez wciśniętego do dechy pedału gazu ( 100% w logu grupy 10 ), nie da się poprawnie zinterpretować logów.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 10 grudnia 2015, 22:14 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 12 grudnia 2012, 19:01
Posty: 21
model: Multivan
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
Ok przepraszam za faux pas :), w sobotę popatrzę na pedał i zrobię test diody, mam jeszcze drugi przepływomierz ( jakiś używany), też go włożę na próbę. Rozumiem że wystarczy powtórzyć dynamicznie 10 i 11 grupę?
Nikt z Was nie patrzył czy w nastawach podstawowych na wolnych obrotach rusza Wam się "sztanga" od turbiny?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 10 grudnia 2015, 22:34 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
W ACV nie będzie się ruszać.


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 10 grudnia 2015, 22:41 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Turysta2000 napisał(a):
Rozumiem że wystarczy powtórzyć dynamicznie 10 i 11 grupę?

10, 11, 3, 8


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 12 grudnia 2015, 21:31 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 12 grudnia 2012, 19:01
Posty: 21
model: Multivan
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
To sa logi na drugiej przepływce, niestety po 11 wyłaczyłem auto i nie zapisał się
http://vaglog.pl/log_242977.html
http://vaglog.pl/log_242978.html
http://vaglog.pl/log_242979.html
A to na starej przepływce, tej co wcześniejsze logi
http://vaglog.pl/log_242985.html
http://vaglog.pl/log_242986.html
http://vaglog.pl/log_242987.html
http://vaglog.pl/log_242988.html
http://vaglog.pl/log_242989.html
a teraz na diodzie :)
http://vaglog.pl/log_242980.html
http://vaglog.pl/log_242981.html
http://vaglog.pl/log_242982.html
http://vaglog.pl/log_242983.html
http://vaglog.pl/log_242984.html
wydaje mi się że moja stara przepływka lepsza :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 12 grudnia 2015, 22:20 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
nie wiem jaką diodę zastosowałeś ale nic nie warta, w logach grupy 3 z diodą powinno pokazywać 1200mg non stop, a u ciebie pokazuje 847 i spada
na " drugiej " przepływce to już w ogóle kibel totalny, a na starej pokazuje to samo co z diodą
chyba, że linki pomyliłeś


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 12 grudnia 2015, 22:50 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 12 grudnia 2012, 19:01
Posty: 21
model: Multivan
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
Hmmm, a masz logi "prawidłowe" :) nie wiem jakie parametry powinny pokazywać, z ciekawości zobaczę. Dioda 4007 a nie 4004 jak piszą w wiki T4, moze inne napięcie i stąd różnica. Ile powierza powinno przepływać przy 3000 k obr? Linków nie pomyliłem, alternatywna przepływka nie jest nowa, ale zdobyczna darmowa :), szkoda że gorsza od mojej starej.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 12 grudnia 2015, 23:04 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
standardowy ACV
http://vaglog.pl/log_96010.html
ACV z przytkanym katalizatorem ( istnieją takie jeszcze <38> )
http://vaglog.pl/log_112887.html
niestety nie mogę znaleźć logów z diodą


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 13 grudnia 2015, 17:31 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 12 grudnia 2012, 19:01
Posty: 21
model: Multivan
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
No mój tez ma jeszcze katalizator, prawdopodobnie wymieniany na nowy przy ok 300kkm, skąd wiadomo czy to katalizator przytkany, czy przepływka kłamie?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 13 grudnia 2015, 18:41 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
wolno łapie ciśnienie i mało powietrza
ale dopiero jak go wywalisz to masz pewność, że to on dławi
logi pochodzą z zamulonej T4 która po wywaleniu katalizatora odżyła


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 16 grudnia 2015, 08:28 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
tu logi z dobrą i poprawnie wpiętą diodą:
http://vaglog.pl/log_243309.html
trzecia kolumna grupy 003 widać, niestety nie możemy dojść czemu ilość powietrza powyżej 3000 obr spada mimo diody


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 16 grudnia 2015, 23:38 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 12 grudnia 2012, 19:01
Posty: 21
model: Multivan
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
Dzięki za pamięć, jak napisałem diodę miałem nieco inną, z innym spadkiem napiecia, więc efekt mógł być innej wartości przepływu powietrza, ale pytanie: czego mam się dowiedzieć po tym teście? Jak patrzę po czasach, to od 1650 do 3040 obr ma ( ten z Twoich logów) 6 sek, ja na "swojej" diodzie mam ok 5,5 sek. Nie wiadomo jak ustawione sa dawki paliwa na obu pompach, co tez ma wpływ na moc. Na moje przepływce czasy mam prawie identyczne jak na diodzie, a ta przepływka pokazuje wartości zblizone do obliczanych przez auto, więc zastanawiam się czy mam o co kruszyć kopię, czy uznac, że w 17 letnim aucie wszystko jest ok :)
Ps co spadku pow 3k obr, u mnie jest tak samo :) więc jedyne logiczne wytłumaczenie, że sam starownik przy wyższych obrotach zmienia np napięcie na przepływce co skutkuje zaniżeniem wskazania przepływającego powietrza i w konsekwencji zminiejszeniu dawki paliwa. Taka forma zabezpieczenia silnika, choć realizowana na oko dośc prymitywnie, ale to tylko stary VW, elektonika jest zabytkowa.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 17 grudnia 2015, 08:37 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Logi które zamieściłem z diodą są z samochodu który słabo przyspiesza pomimo czipa.
Jest gorzej niż w standardowym ACV co uwidocznione jest w innych logach których nie zamieściłem.
Twój sensowne doładowanie 1800mbar osiąga w okolicy 2000obr, tamten dopiero w okolicy 2400obr, choć twój nigdy nie osiąga ciśnienia żądanego przez ECU
Diodę stosujemy aby wykluczyć awarię przepływomierza polegającą na zaniżaniu odczytu rzeczywistej ilości ( nie żądanej ) powietrza dostającej się do silnika ( jest to dość powszechna awaria tego urządzenia ) co skutkuje obcięciem dawki paliwa przez ECU mającej na celu eliminację dymienia ( wymysł czysto ekologiczny ), a to powoduje spadek osiągów.
Krótko czy mało powietrza jest z powodu awarii przepływki czy na prawdę coś dławi turbinę.
Sam nie jestem żadnym ekspertem, cały czas się uczę bazując na danych które zebrałem z różnych T4, tylko ostatnio jakoś tak sporo osób z czipami zgłasza się z problemami i próbuje jakoś to ugryźć, bo na tuningu się nie znam zbytnio.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 15 lutego 2016, 22:59 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
Kto z kolegów pomoże w przeanalizowaniu logów ??

Pacjent T4 ACV 1996 rok, brak mocy praktycznie w pelnym zakresie osiągów , prękośc maksymalną jaką mozna osiagnąc na 5 biegu to 110km/h i to na A8. Tak normalnie to ciezko to rozbujac powyzej 90km/h.

Logi zrobione wsumie przed chwilą.
statyczne
http://vaglog.pl/log_250493.html
http://vaglog.pl/log_250495.html
http://vaglog.pl/log_250496.html

dynamiczne
http://vaglog.pl/log_250490.html
http://vaglog.pl/log_250491.html
http://vaglog.pl/log_250492.html


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 67 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB