T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 13:42

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 67 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 26 kwietnia 2015, 13:10 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 9 stycznia 2015, 18:26
Posty: 8
Lokalizacja: Wielkopolska
model: multivan 96
silnik: 2.5 ACV

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
Cześć,

Pokusiłem się o zakup VAGA (OBD interface KKL USB) i zrobiłem logi wg. opisu z forum. Oto linki:

http://vaglog.pl/log_214668.html
http://vaglog.pl/log_214669.html
http://vaglog.pl/log_214670.html
http://vaglog.pl/log_214660.html
http://vaglog.pl/log_214661.html
http://vaglog.pl/log_214662.html
http://vaglog.pl/log_214663.html
http://vaglog.pl/log_214664.html
http://vaglog.pl/log_214665.html
http://vaglog.pl/log_214666.html
http://vaglog.pl/log_214667.html

Ponadto program znalazł błędy:

Sunday, 26 April 2015, 11:44:37

VAG-COM Version: Release 409.1-S



Control Module Part Number: 074 906 021 F

Component and/or Version: 2,5l R5 EDC SG D1H

Software Coding: 00000

Work Shop Code: WSC 00000

2 Faults Found:

00550 - Start of Injection Regulation

17-00 - Control Difference

65535 - Internal Control Module Memory Error

00-00 - -


Proszę Was o pomoc w analizie oraz zaproponowanie sposobu usunięcia ewentualnych usterek.
Logi robiłem pierwszy raz i jeśli coś spartoliłem to proszę mnie wyzywać - obiecuję się poprawić:)

Czy macie może jakiekolwiek materiały edukacyjne z których mógł bym się dowiedzieć jakie dokładne parametry zmierzyłem i jakie są odchyłki od normy?

Pozdrawiam!


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 26 kwietnia 2015, 19:09 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
pytanie pomocnicze:
logujesz dla zabawy czy coś jest nie tak ?
same logi owszem sporo mówią ale opis odczuć kierowcy z zaistniałego problemu bardzo pomaga w ukierunkowaniu poszukiwań
550 to błąd ustawienia kąta wtrysku dodając do tego logowanie grupy 004 = mocno przyspieszony kąt wtrysku, bardzo mocno jeśli jeździ w miarę sensownie to zakrawa na cud, rozwiązaniem jest ustawienie kąta wtrysku
brakuje logowania jednych z najważniejszych grup dynamicznie 003 i 011


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękował: -Maciej_ (niedziela, 26 kwietnia 2015, 20:40)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 26 kwietnia 2015, 20:37 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 9 stycznia 2015, 18:26
Posty: 8
Lokalizacja: Wielkopolska
model: multivan 96
silnik: 2.5 ACV

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
Dziękuję za analizę.
Po pierwsze chciałem się nauczyć jak to się robi a po drugie nie mam pojęcia jak powinien jeździć dobrze działający T4 - nie mam nawet z czym porównać...
Jeśli ktoś z forum zechciał by się nim przejechać żeby ocenić to jestem w stanie dojechać (tak w rozsądnej odległości:))
Jutro po pracy zrobię brakujące logi.
Mam wrażenie że jest mułowaty...
Czy wtrysk ustawie za pomocą vaga?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 26 kwietnia 2015, 20:41 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
-Maciej_ napisał(a):
Czy wtrysk ustawie za pomocą vaga?

kąt wtrysku niestety samym vagiem nie, trzeba pobawić się ustawieniem pompy za pomocą rolki, choć przy tak mocnym przestawieniu trzeba by przyjrzeć się całości ustawień rozrządu


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękował: -Maciej_ (niedziela, 26 kwietnia 2015, 21:34)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 26 kwietnia 2015, 21:34 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 9 stycznia 2015, 18:26
Posty: 8
Lokalizacja: Wielkopolska
model: multivan 96
silnik: 2.5 ACV

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
Wywiozłem dziewczynę na lody i podczas tego romantycznego wyjazdu zauważyłem spadki mocy przy wysokich obrotach. Sprawdziłem błędy i pokazało się coś takiego:
VAG-COM Version: Release 409.1-S

Control Module Part Number: 074 906 021 F
Component and/or Version: 2,5l R5 EDC SG D1H
Software Coding: 00000
Work Shop Code: WSC 00000
4 Faults Found:
00550 - Start of Injection Regulation
17-00 - Control Difference
65535 - Internal Control Module Memory Error
00-00 - -
00575 - Intake Manifold Pressure
17-10 - Control Difference - Intermittent
00625 - Vehicle Speed Signal
27-10 - Implausible Signal - Intermittent

Pomocy:(


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 26 kwietnia 2015, 21:55 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
coś jutro może napiszę, bo teraz już padam ale tak ogólnie to wszystko co wyżej z błędów wrzuciłeś jest na forum opisane,
nie tylko naszym ale i każdym którego samochody mają silniki TDI na pompie VP


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 26 kwietnia 2015, 22:00 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 9 stycznia 2015, 18:26
Posty: 8
Lokalizacja: Wielkopolska
model: multivan 96
silnik: 2.5 ACV

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
ok, zaczynam szukać i czytać:)
Dzięki!

-----edit--------

Pogrzebałem trochę odnośnie historii mojego samochodu i dowiedziałem się że rozrząd był robiony na pałę przez gościa co nie miał o tym pojęcia (niby serwis samochodowy...) Na przyszły poniedziałek umówiłem się w Volks w Poznaniu na poprawę rozrządu. Wrzucę nowe logi za tydzień. Ciekaw jestem jak pojedzie dobrze wyregulowany:)

Czy jest na forum ktokolwiek z okolic Gostynia/Śremu kto ma silnik ACV w swoim wozie?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 4 maja 2015, 16:20 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 18 lutego 2011, 21:50
Posty: 907
Lokalizacja: okolice Opola
opis: Sekcja Dolnośląsko-Opolska!
model: caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 34 razy
Pomógł: 24 razy
Kenobi napisał(a):
pytanie pomocnicze:
logujesz dla zabawy czy coś jest nie tak ?
same logi owszem sporo mówią ale opis odczuć kierowcy z zaistniałego problemu bardzo pomaga w ukierunkowaniu poszukiwań
550 to błąd ustawienia kąta wtrysku dodając do tego logowanie grupy 004 = mocno przyspieszony kąt wtrysku, bardzo mocno jeśli jeździ w miarę sensownie to zakrawa na cud, rozwiązaniem jest ustawienie kąta wtrysku
brakuje logowania jednych z najważniejszych grup dynamicznie 003 i 011

Podłączę się pod temat,by nie zakładać nowego wątku.Otóż w ostatnio przegoniłem t4 do Polski i z powrotem(ponad 5 tysięcy km.w 10 dni)no i w drodze powrotnej silnik głośniej zaczął pracować i auto jakby słabsze jakieś,ale że zmęczony byłem dość mocno to nie zaglądałem do niego.Dziś rano odpaliłem furę,żeby do pracy jechać i faktycznie silnik głośniej pracuje niż normalnie,twardzie jakby,mocy mniej,ale pali na strzał.Podpiąłem Polski Vag 2.5,gdyż tylko taki posiadam tu w Norwegii i wyskoczył jeden błąd właśnie 550-regulacja początku wtrysku,różnica doregulowania,błąd sporadyczny.Po skasowaniu błąd powraca.Wiem,że to nie najlepszy sprzęt ten Vag,ale do tej pory jakoś mi wystarczał do kasowania błędów czy inspekcji.Dodam,że w zeszłe wakacje był wymieniany kompletny rozrząd i do tej pory wszystko było ok.Czy jest możliwe,żeby coś samemu więcej z tym zrobić,czy raczej fachowcy mnie czekają?


Ostatnio edytowano poniedziałek, 4 maja 2015, 19:37 przez czoper, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 4 maja 2015, 16:45 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12294
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Przestawiacz kąta wtrysku w pompie


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 4 maja 2015, 17:01 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 18 lutego 2011, 21:50
Posty: 907
Lokalizacja: okolice Opola
opis: Sekcja Dolnośląsko-Opolska!
model: caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 34 razy
Pomógł: 24 razy
Czyli fachowcy raczej mnie czekają,czy można coś z tym samemu zrobić?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 4 maja 2015, 20:53 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12294
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Pytaj Kenobiego, moim zdaniem wypada zrobić logi vagiem


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 4 maja 2015, 21:02 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
logowanie statyczne grupy 004 w meas blocks ( bloki wartości mierzonych ) i w basic settings ( nastawy podstawowe )
zacznijmy od tego, bo bez tego nic nie wymyślimy


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 4 maja 2015, 21:33 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 18 lutego 2011, 21:50
Posty: 907
Lokalizacja: okolice Opola
opis: Sekcja Dolnośląsko-Opolska!
model: caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 34 razy
Pomógł: 24 razy
Dzięki pany za zainteresowanie,jak pisałem wcześniej mam tu do dyspozycji tylko Polski Vag 2.5.Jutro spróbuję sprawdzić grupę 004 dzisiaj nawet tam zaglądałem,ale tym vagiem i z moimi umiejętnościami to ciężko idzie.Poczytałem trochę dzisiaj i moje objawy pasują do przestawionego kąta wtrysku jak nabardziej.Oprócz głośnej pracy silnika,jest jeszcze falowanie obrotów po porannym rozruchu,połączone z gryzącym biało-siwym dymem,lekkie szarpanie przy ruszaniu zimnym autem.Na stronie Boscha wyczytałem,że może to być uszkodzony czujnik położenia tłoka przestawiacza kąta wtrysku:,,Na problemy z ustawieniem kąta wtrysku wskazuje nietypowe zabarwienie spalin na zimnym silniku, falowanie obrotów, szarpanie podczas ruszania oraz wyczuwalny spadek mocy auta. Przyczyną tych problemów może być uszkodzenie wspomnianego czujnika.....''Objawy identyczne z moimi.Ale na oko nie ma co wymieniać wiadomo.Jutro spróbuję coś podziałać z vagiem,ale nie wiem czy mi coś z tego wyjdzie.
Edit;
przed chwilą podłączyłem mego Vaga celem sprawdzenia logów.Menu w Vagu który posiadam trochę się różni od oryginału,ale coś tam zczytałem:weszłem w bloki danych,blok4 i tam wyczytałem:
775 rpm
132 wyprzedzenie wtrysku zakładane
242 wyprzedzenie wtrysku aktualne
20% współczynnik wypełnienia impulsu zaworu wyprzedzenia wtrysku
była również ikona,,Ustawienia pierwotne'' i tam wartości były bardzo podobne do powyższych.
W bloku 000 mam 5 okienek:
38/200
255/55
0/148
17/130
96/121
Znajomy ma inny wynalazek który podłączyliśmy Firmy Via ken bodajże Vag 5053 i tam w grupie 4 pokazuje wartości:
775 rpm
0,87 *n OT
25,29*nOT
0,19%
Tyle udało mi się na tą chwilę zrobić.Wiem,że to takie podwórkowe logi,ale jestem w Norwegii i to na razie jedyny sprzęt jakim dysponuję.Ale może coś z tego dacie radę wywnioskować.Wymieniłem filtr paliwa,ale niewiele pomogło.Zauważyłem również,że spadek mocy najbardziej odczuwalny jest w dolnym zakresie obrotów,powyżej ok.2800rpm jest dużo lepiej.Jeszcze jedna sprawa-pedał hamulca jest jakby twardszy,więc może mam coś nie tak z podciśnieniem (silnik AHY)czy to może mieć wpływ na kąt wtrysku?Dziś spróbuję sprawdzić-wymienić wężyki od podciśnień jeśli znajdę nowy wężyk.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 5 maja 2015, 13:19 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 9 stycznia 2015, 18:26
Posty: 8
Lokalizacja: Wielkopolska
model: multivan 96
silnik: 2.5 ACV

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
Uwalona pompa wtrysku...
Już wiem dlaczego koleś Go sprzedał:(

Jakieś rady?
Regenerować? jak tak to gdzie takie rzeczy robią dobrze i tanio?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 5 maja 2015, 13:56 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12294
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
czoper, pobierz to www.t4-forum.pl/viewtopic.php?p=142742#p142742 i zloguj auto jak należy swoim kablem.

Maciej, z doświadczenia powiem, że albo dobrze albo tanio :-)

Ja bym jeszcze przejrzał wiązkę przy pompie czy jest cała.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum



Za ten wpis autor Probe041 podziękował: czoper (wtorek, 5 maja 2015, 15:31)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 5 maja 2015, 15:02 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 9 stycznia 2015, 18:26
Posty: 8
Lokalizacja: Wielkopolska
model: multivan 96
silnik: 2.5 ACV

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
ok, to w takim razie gdzie to zrobię dobrze i jaki to koszt?

-----edit----------

korzystał ktoś?
http://www.mej-eurodiesel.com.pl/napraw ... tryskowych

Ceny przystępne i gwarancja...

Polecicie jakiś warsztat w Poznaniu?


-----edit----------


Wysłałem do :
MEJ EURO-DIESEL

Dam znać co i jak:)
_-------edit--------

W końcu odebrany:) czuć że lepiej się zbiera:) wrzucę jeszcze w ten weekend logi do analizy:)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 4 sierpnia 2015, 17:33 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 28 lipca 2015, 21:41
Posty: 6
model: Transporter
silnik: Acv

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Witam. Proszę o sprawdzenie logów i błędu. Jest to mój pierwszy Transporter więc nie mam porównania jak powinien pracować silnik.
Narazie zczytałem statyczne. Czy np. log Beasic Setting blok 000 nie nadpisuje Meas. Blocks 000? Bo jakos mało tych logów a robiłem wszystkie statyczne.
Błąd:
17656 - Start of Injection Timing Regulation: Control Deviation
P1248 - 35-10 - - - Intermitten

http://vaglog.pl/log_227537.html
http://vaglog.pl/log_227533.html
http://vaglog.pl/log_227534.html
http://vaglog.pl/log_227535.html
http://vaglog.pl/log_227536.html
http://vaglog.pl/log_227531.html
http://vaglog.pl/log_227532.html
http://vaglog.pl/log_227530.html
http://vaglog.pl/log_227529.html


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 4 sierpnia 2015, 20:53 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
bez logów dynamicznych to o jeździe trudno coś powiedzieć
jedno jest pewne błąd dotyczy złego ustawienia kąta wtrysku, potwierdza to logowanie grupy 004, kąt jest mocno przyspieszony, zapewne przy takim ustawieniu ktoś znający się odczułby już lekki spadek mocy

oprócz tego
-spora korekta wtrysku na drugim cylindrze ( grupa 013 ) jeszcze w normie serwisowej ( +/- 2 ) ale powyżej +1 to bez paniki ale coś się zaczyna dziać
-mała dawka paliwa na przyspieszaniu będzie bo w statyce co widać w grupie 001 waha się pomiędzy 7.5 a 8.5 ( czyli górna granica normy serwisowej ), a dla dobrego buta powinna być w granicach 3.5 - 4, ktoś ustawił na oszczędną jazdę


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 4 sierpnia 2015, 23:04 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 28 lipca 2015, 21:41
Posty: 6
model: Transporter
silnik: Acv

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Dziękuje za odpowiedź. Jak zrobię dynamiczne to wkleję. Narazie poznaje ten samochód jest to bardzo uboga wersja. VAG zabardzo niema co wykrywać, modułów jak na lekarstwo. Chciałbym jeszcze przywrócić oryginalny kluczyk z jednym przyciskiem do porządku bo nie działa. VAG Moduł immo wykrywa ale tego od centralnego już nie. Teraz jest jakiś autoalarm założony i otwiera drzwi przednie, suwanych i skrzydełek nie. Czy oryginalnie mogło to działać na wszystkie drzwi?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 5 sierpnia 2015, 20:57 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
RadekM napisał(a):
VAG Moduł immo wykrywa ale tego od centralnego już nie

bo ten typ tak ma, chyba, że niektóre egzemplarze z 2003 roku


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 67 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB