T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 18 października 2018, 22:21

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 14 listopada 2017, 22:15 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 27 lutego 2011, 23:13
Posty: 42
model: caravelle
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 1 raz
Szanowni koledzy bardziej i mniej zaawansowani prosiłbym o analizę i ocenę logów mojego multika, to moje trzecie T4 ( od września tego roku) więc powoli ogarniam to i owo czyli wszystko, dodam że filtry nowe, egr zaślepiony, uszczelniony dolot między filtrem i turbiną, zmieniona przepływka, sprawdzone podciśnienia, zgodnie z zaleceniami znalezionymi na tym zacnym forum, wrażenia kierowcy jakby słaby dół, parametry bloków 3,4 i 11 przedstawiają się następująco:


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 14 listopada 2017, 22:26 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 6786
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 618 razy
Zrób te logi porządnie, od 1600 obr i maksymalnie dwa parametry na raz a najlepiej każdy osobno: 003 z 011, 008 z 010, 004
Nie wiem na jakim sprzęcie to robiłeś ale tzw próbkowanie masz co ponad 400obr tak się nie da zrobić analizy za duży przeskok. Jeśli kiepski sprzęt to rób 1 grupę na raz, zapis będzie gęściejszy


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 14 listopada 2017, 22:28 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 27 lutego 2011, 23:13
Posty: 42
model: caravelle
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 1 raz
ok dziękuję za spostrzeżenia jutro się poprawię, logi robiłem VCDS-em
nowe logi zrobione zgodnie z uwagą Kenobiego każdy blok oddzielnie, ale z tego co zauważyłem tzw. miarkowanie obrotów jest takie samo,mimo to może uda się coś powiedzieć na podstawie tych danych.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 15 listopada 2017, 21:48 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 27 lutego 2011, 23:13
Posty: 42
model: caravelle
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 1 raz
dodam jeszcze, że takie samo miarkowanie odczytu danych jest przy próbach logowania za pomocą VAG COM


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 15 listopada 2017, 22:04 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 6786
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 618 razy
Teraz o wiele lepiej odczyty co niecałe 200obr.
Pierwsza sprawa albo nie wcisnąłeś pedału gazu do oporu albo coś jest nie tak z potencjometrem, grupa 10 ostatnia kolumna powinno być non stop 100%
Druga sprawa coś było robione z programem, bo w 3 grupie odczyt żądania ilości powietrza jest zawyżony, dla 102km jest 850, dla 151km 980, u ciebie 1029 i do tego jakieś wahania są, a powinno stać kołkiem na jednej wartości.
Trzecia sprawa jaką masz przepływkę oryginał boscha, czy pierburga czy jakiś zamiennik bo straszne wahania są w odczycie aż trudno uwierzyć, że nie jest to wina jej samej.
To może być przyczyną późnego wstawania turbiny. Chociaż aż takiej gigantycznej tragedii nie ma od 2100 jakoś ciągnie
Na szybko to tyle
Zrób jeszcze logi statyczne


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 15 listopada 2017, 22:13 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 27 lutego 2011, 23:13
Posty: 42
model: caravelle
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 1 raz
Dziękuję za spostrzeżenia, a więc tak pedał był w podłogę na bank, co do kombinowania z programem to nie mam pojęcia, jak wspomniałem auto mam od września tego roku i żadnych modów w kompie nie robiłem. Przepływka Pierburg ale używka z 30 dniową gwarancją sprzedającego ;-)z przepływkami trochę testowałem i oczekiwane powietrze też było na tym poziomie, więc może rzeczywiście coś kombinowane było z kompem ale jeśli sugerujesz przepływomierz to jestem gotów kupić nowy, co prawda tani nie jest ale jak trzeba to trzeba ;-)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 15 listopada 2017, 23:07 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 6786
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 618 razy
superbike_2005 napisał(a):
ale jeśli sugerujesz przepływomierz to jestem gotów kupić nowy, co prawda tani nie jest ale jak trzeba to trzeba

Najpierw test diody - opisany na forum


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 11 października 2018, 10:59 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 27 lutego 2011, 23:13
Posty: 42
model: caravelle
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 1 raz
Szanowni Koledzy w związku z tym, że już raz prosiłem Was o ocenę logów dynamicznych nie zakładałem nowego tematu. Tym razem chodzi mi o logi statyczne a konkretnie grupę 004 dotyczącą kąta wtrysku. A wzięło się to stąd, że ostatnio wyskoczył mi błąd 1269 - co prawda skasowany nie wrócił ale zastanowiła mnie skacząca wartość w polu 3, załączony plik pdf rozbiłem na 3 etapy , na zimnym silniku, średnio rozgrzanym i przy temp. 80 stopni. Z góry dziękuję za wszelkie sugestie.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 11 października 2018, 12:19 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 6786
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 618 razy
Zacznij od sprawdzenia czy w wężyku przy pompie nie widać bąbli powietrza. do tego daj silnikowi pochodzić na wolnych w czasie logowania trochę dłużej zamiast go gazować to pozwoli zaobserwować czy obroty tez sie nie bujają ( bo wydaję mi się, że czasem widać jak spadają do 755 ). Przydałoby sie sprawdzić/zlogować grupę 001 czy dawka paliwa czasem też sie nie buja.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 11 października 2018, 12:41 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 27 lutego 2011, 23:13
Posty: 42
model: caravelle
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 1 raz
Dziękuję Kenobi za spostrzeżenia, delikatnie buja silnikiem, na obrotomierzu nie widać ale pod tyłkiem czuje, powietrza w przewodzie paliwowym nie widać, zrobiłem logi z grupy 001, jakbyś mógł rzucić jeszcze fachowym okiem byłbym wdzięczny.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 11 października 2018, 18:24 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 6786
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 618 razy
Dawka się buja, pierwsze co przychodzi do głowy to czyszczenie nastawnika dawki w pompie. Można zacząć od prób użycia specyfików smarujących dolewanych do paliwa aby zniwelować przycieranie się nastawnika. Jak nastąpi nawet niewielka poprawa to jak wyżej nastawnik do czyszczenia. Zrób jeszcze logi korekcji wtrysków grupa 013 i 014. Możesz jeszcze próbować kompem zmienić dawkę na okolice 4.0, może jak nastawnik stanie w innej pozycji to sie polepszy i da pewność, że się trzeba nim zająć. Jak to zrobić masz tu: viewtopic.php?f=15&t=5506
PS. Właśnie walczę z tym samym, chociaż u mnie jest są mniejsze skoki i na razie nie wyczuwalne na wolnych obrotach, skacze kąt i korekcja mi też skacze. Ja w tej chwili zastosowałem starą metodę poleconą mi przez forumowicza ( zresztą to od niego najwięcej się nauczyłem ) mikoli czyli na 50 litrów ropy wlałem 0.5 litra Miksolu ( ogólnie oleju do dwusuwów ) Jutro wieczorem podepnę laptopa i zobaczę czy coś sie poprawiło w logach


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękował: superbike_2005 (sobota, 13 października 2018, 18:26)
  Statystyki: 5%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 12 października 2018, 07:38 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 27 lutego 2011, 23:13
Posty: 42
model: caravelle
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 1 raz
Dziękuję bardzo za wskazówki, jutro pobawię się dawką zobaczymy jaki będzie efekt. Jestem też ciekaw efektów z olejem do paliwa... jeszcze raz dziękuję Kenobi. Jutro napiszę jakie są efekty.


Ostatnio edytowano piątek, 12 października 2018, 08:47 przez superbike_2005, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 12 października 2018, 08:42 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 920
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 61 razy
Pomógł: 26 razy
Kolego Kenobi mixol jest dobry ale z tego co sie dowiedzialem ostatnio choc tez go uzywalem to koledzy polecaja cos z pol lub pelnych syntetykow. Ja na razie dolewam taki sam jak w silniku. Sorry za poruszenie tematu oleju w niestosowym dziale. Tez mam nastawnik do czyszczenia. I nie ma sie kiedy za brac. Pewnie na wiosne to zrobie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 12 października 2018, 21:26 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 6786
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 618 razy
Polecam jednak dłuższą obserwację wężyka bo przy tym błędzie zaworu N108 kąta wtrysku to najczęstszą przyczyną jest problem z zasilaniem w paliwo - zapowietrzanie, filtr paliwa itp
Edycja:
Nie zauważyłem wcześniej ale logi które wrzuciłeś są robione na nierozgrzanym silniku. Aby wszystko było poprawnie temperatura silnika musi mieć minimum 80st.
Tu moje logi. Po przejechaniu 250 km z miksolem jest poprawa bo wcześniej dawka wahała się od 3.8 do 4.6 teraz jak widać 4.0 do 4.2/4.4. Niestety przy okazji wyszło, że muszę zacząć od podstawy czyli wymiany czujnika temperatury bo jak widać wskazuje 71.1st pomimo, że w rzeczywistości jest ponad 86 st co potwierdził odczyt z zegarów i pomiar termometrem w zbiorniczku wyrównawczym. To powoduje, że całość ustawień tworzonych przez ECU jest nieprawidłowa ze względu na rozbieżność temperatury rzeczywistej, a tej odczytywanej przez ECU
http://vaglogi.pl/log-004_001_88EEX9.html


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękował: superbike_2005 (sobota, 13 października 2018, 18:26)
  Statystyki: 5%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 13 października 2018, 18:24 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 27 lutego 2011, 23:13
Posty: 42
model: caravelle
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 1 raz
Fakt na zimnym, ale z premedytacją bo wówczas ten spadek obrotów jest bardziej wyczuwalny, zmiany dawki VAG iem nie wniosły żadnych rewelacji. Przetestuję jeszcze ten olej do dwutaktów ale coś mi się wydaje że będę musiał się bliżej poznać z nastawnikiem ;-) dziękuję Kenobi za cenne uwagi.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB