T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest niedziela, 28 kwietnia 2024, 00:20

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 22 lipca 2012, 15:57 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 21 lipca 2011, 13:46
Posty: 1502
model: T 4
silnik: 2,5 tdi
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 29 razy
Pomógł: 39 razy
klatkę może ci tylko zamontować autoryzowany serwis lub ktoś z uprawnieniami do tego typu rzeczy nie wiem czy czasem niektóre stacje diagnostyczne nie mają takich uprawnień musiał byś popytać .Ja zmieniałem z ciężarowego na osobowy usuwałem kratkę (której nie było a powinna być) to zapłaciłem bodajże 200 zł


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 29 lipca 2012, 11:41 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2376
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 209 razy
Nie ma takiej opcji: "osobowo-ciężarowy" obecnie.
Przerabiałem to w Uazie jak wymieniałem dowód rej., musiałem się określić jak ma pozostać.
Zależało mi na tym aby auto było ciężarowe, bo wiąże się to z niskim OC płaconym od masy, a nie pojemności silnika i tu pojawił się następny problem.
Pani w wydziale komunikacji oświadczyła, że mam donieść zaświadczenie od diagnosty, że auto spełnia wymagania czyli w skrócie : "przestrzeń bagażowa jest dłuższa niż pasażerska". Wtedy byłby ciężarowy, ale 2-osobowy i w dodatku musiałbym wydać kasę na diagnostę, ja miałem "ciężarowo-osobowy" 7 osobowy.
Po awanturze w urzędzie, że auto było od nowości tak zarejestrowane i nic w nim nie było zmieniane, ani nie było żadnej ingerencji w nic więc nie będę wydawał kasy z powodu, że tylko skończyło się miejsce na stemple w dowodzie i z tego powodu chciałem go wymienić, auto pozostało ciężarowe 7-osóbowe.
Diagnosta powiedział mi później, że auta są różnie porejestrowane i tak będą do końca swoich dni, ale, żeby obecnie zarejestrować auto jako ciężarowe np. z osobowego to trzeba spełnić obecne warunki (takie same jak przy odliczaniu Vat od paliwa) czyli np.: oddzielna przestrzeń bagażowa (doka) albo "przestrzeń bagażowa dłuższa niż pasażerska" czyli w przypadku t-4 jeden rząd siedzeń oddzielony w dodatku trwałą przegrodą.
Nie wiem jak jest w przypadku T-4 w wersji holenderka long, krótka w 100% się nie łapie.
Temat zgłębiałem też z tego powodu, że przymierzałem się do zakupu t-4 i zarejestrowaniu na działalność gospodarczą w celu odliczania Vat od paliwa a jednoczesnie wożeniu rodziny i diagnosta rozwiał moje marzenia.
Podsumowując: można kupić już zarejestrowaną t-4 na ciężarowy i mieć tak do śmierci, płacić niższe OC, ale Vat od paliwa i tak nie odliczę (nie mówię o dokach i nie wiem jak z długościami w holenderkach longach), natomiast kupując jako osobowy, można przerejestrować jako ciężarowy pozostawiając jeden rząd siedzeń oddzielony trwałą przegrodą (wtedy odliczę Vat od paliwa, ale nici z auta rodzinnego)
Trochę to dziwne i skomplikowane jak większość w tym kraju.
Jako, że to mój pierwszy post (głównie czytam forum ucząc się o t-4, którą w końcu pewnie i tak kupię), pozdrawiam wszystkich forumowiczów.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 3 sierpnia 2012, 14:23 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 30 maja 2012, 10:15
Posty: 201
Lokalizacja: Jawor-Jastrzębie Zdr.
model: -Latający Holender
silnik: -AJT

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 6 razy
proszę do kosza


Ostatnio edytowano poniedziałek, 3 września 2012, 02:37 przez grehor, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 3 sierpnia 2012, 19:39 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 stycznia 2012, 14:41
Posty: 4564
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA sekcja "STARE WYGI"
model: Transporter
silnik: ACV + AJT

Podziękował: 302 razy
Pomógł: 745 razy
niebieski-n2 no to jest nas dwóch. Tego co napisałeś niestety się obawiałem, bo też mi chodzi po głowie krótka holenderka, ale w takim razie trzeba wybrać albo rybki albo akwarium <h>


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 3 sierpnia 2012, 19:45 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 15 grudnia 2010, 18:00
Posty: 4148
Lokalizacja: Kraków
model: Bestel > Business
silnik: T4 2.5 ACV > AXG

Podziękował: 81 razy
Pomógł: 226 razy
ja mam krótką holenderkę i mówiąc krótko - kochane autko chyba w najbardziej uniwersalnej wersji. Rozmawiałem kiedyś z kubkiem który pracuje w NL i sam mówił że jeszcze dużo fajnych tam jeździ po drogach.
Multivany niestety kosztują, a dobrą holenderkę można kupić za przyzwoite pieniądze

Reflex - nie reflektujesz przypadkiem jakiegoś spotkanka ??? Leon i być może kriss się dołączą ??? Kubek w tym miesiącu ma być w PL - może się to zgra czasowo jakoś ???


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 3 sierpnia 2012, 19:59 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9358
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 551 razy
Long holenderka bez problemu powinna dostac wpis VAT2 w dowód , mamy longa takiego i ma wpis w dowodzie VAT2 czyli mozna odliczac paliwo normalnie. Z tymze auto tak zostało kupione i przy przerejestrowaniu dalej ma ten sam wpis.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 3 sierpnia 2012, 23:45 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 30 maja 2012, 10:15
Posty: 201
Lokalizacja: Jawor-Jastrzębie Zdr.
model: -Latający Holender
silnik: -AJT

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 6 razy
proszę do kosza


Ostatnio edytowano poniedziałek, 3 września 2012, 02:37 przez grehor, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 4 sierpnia 2012, 09:29 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2376
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 209 razy
Może mógłby ktoś kto ma holenderkę w longu zmierzyć i podać te wymiary.
W ustawie tak to zapisali:
"długość części przeznaczonej do przewozu ładunków, mierzona po podłodze od najdalej wysuniętego punktu podłogi pozwalającego postawić pionową ścianę lub trwałą przegrodę pomiędzy podłogą a sufitem do tylnej krawędzi podłogi, przekracza 50% długości pojazdu; dla obliczenia proporcji, o której mowa w zdaniu poprzednim, długość pojazdu stanowi odległość pomiędzy dolną krawędzią przedniej szyby pojazdu a tylną krawędzią podłogi części pojazdu przeznaczonej do przewozu ładunków, mierzona w linii poziomej wzdłuż pojazdu pomiędzy dolną krawędzią przedniej szyby pojazdu a punktem wyprowadzonym w pionie od tylnej krawędzi podłogi części pojazdu przeznaczonej do przewozu ładunków"
Generalnie wg. diagnosty trzeba przestrzeń bagażową mierzyć nie po podłodze z tą wnęką pod siedzeniami, tylko od najbardziej ku tyłowi wysuniętej częsci plastikowej przegrody do tylnej krawędzi podłogi.
A pasażerską od tego samego punktu do dolnej krawędzi szyby przedniej.
Wygląda na to, że jednak może być to auto rodzinno - firmowe pod warunkiem, że jest to holenderka-long.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 4 sierpnia 2012, 13:03 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9358
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 551 razy
U mnie jak mierzyłem było równo pół na pół , 2 metry przestrzeń ładunkowa od najbardziej wysuniętej czesci scianki do końca podłogi i od dołu szyby do najbardziej wysuniętej częsci ścianki działowej do przestrzeni ładunkowej. Powinno byc 51% długosci pojazdu , ale gdzie nie pytalem to najwazniejsze aby miał pół na pól i juz wystarczy. Pozatym co do longów holenderek to nie kazdy spełnia te warunki i o tym tez trzeba pamiętać , nie spelniają zwykle tych wymogów holenderki longi zrobione z caravelli.

grehor napisał(a):
Sterciu long bez problemu bo jest dłuższy o jakieś 40cm a krótkiemu brakuje jakieś 20cm


Nie ma tak dobrze , long na styk się miesci , i tez zalezy jaką ma zabudowe holenderską , wszystko zalezy czy jest bardziej do tyłu przesunięta czy do przodu.... Im mniej mają pasazerowie miejsca na nogi na tylnej kanapie tym lepiej w tym momencie bo scianka jest bardziej przesunięta do przodu.

Słyszałem ze ma byc to zmienione te durne obwarowania wymiarami bo jak zwykle co innego dyrektywy unijne a co innego naszych wymysły.

niebieski-n2 napisał(a):
Wygląda na to, że jednak może być to auto rodzinno - firmowe pod warunkiem, że jest to holenderka-long.


Tu tez nie do końca chodzi o rodzinno-firmowe , bo jak ktoś wozi pracowników i potrzebuje typową brygadówkę z przestrzenią ładunkową to krótki się nie mieści juz , więc co , taki własciciel firmy/auta ma w przyczepie wozic tych pracowników przykładowo na budowy ?? Ale przeciez nie wolno w przyczepie ludzi wozić... A moze do wozenia ludzi ma kupic inne auto i do wozenia przykładowo sprzętu potrzebnego do pracy drugie auto ??


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 4 sierpnia 2012, 13:41 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 2 czerwca 2012, 14:07
Posty: 7
model: 1996-2003
silnik: ABL

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
To może i ja się wypowiem, dwa lata temu chciałem aby wbili mi vat-1 do longa 3 osobowego, ale miałem problem. Auto zarejestrowane było jako ciężarowe, ale po pierwsze nie miałem przegrody - wygląda na to jakby jej nigdy nie było, drugi problem to taki, że w dowodzie w miejscu przeznaczenie nie miałem wpisane ani van ani uniwersalny tylko trzy kreski. Więc aby dostać wpis vat-1 musiałem założyć oryginalną blaszaną przegrodę (nie kratkę) i za pośrednictwem importera vw na Polskę załatwić wyciąg z homologacji auta. Do tego przegląd na stacji diagnostycznej i w końcu mam vat-1. długa była droga do tego. Mam też drugiego longa ciężarowy uniwersalny 6 osobowy - tylko bez przegrody. Z tym nie chce mi się już kombinować.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 4 sierpnia 2012, 13:58 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9358
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 551 razy
wewobeski2 napisał(a):
To może i ja się wypowiem, dwa lata temu chciałem aby wbili mi vat-1 do longa 3 osobowego, ale miałem problem. Auto zarejestrowane było jako ciężarowe, ale po pierwsze nie miałem przegrody - wygląda na to jakby jej nigdy nie było, drugi problem to taki, że w dowodzie w miejscu przeznaczenie nie miałem wpisane ani van ani uniwersalny tylko trzy kreski. Więc aby dostać wpis vat-1 musiałem założyć oryginalną blaszaną przegrodę (nie kratkę) i za pośrednictwem importera vw na Polskę załatwić wyciąg z homologacji auta. Do tego przegląd na stacji diagnostycznej i w końcu mam vat-1. długa była droga do tego. Mam też drugiego longa ciężarowy uniwersalny 6 osobowy - tylko bez przegrody. Z tym nie chce mi się już kombinować.


Ja mam tez praktycznie w kazdym busie w rubryce przeznaczenie trzy kreski i nie miałem problemów z orzymaniem wpisu VAT1 , w sprinterze mam nawet zarejestrowanego jak 6 osobowy a mam tylko trzy miejsca , z tymze mam org sciankę działową i tez dostałem bez probelmu wpis vat1.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 4 sierpnia 2012, 14:58 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 30 maja 2012, 10:15
Posty: 201
Lokalizacja: Jawor-Jastrzębie Zdr.
model: -Latający Holender
silnik: -AJT

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 6 razy
proszę do kosza


Ostatnio edytowano poniedziałek, 3 września 2012, 02:37 przez grehor, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 4 sierpnia 2012, 15:47 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9358
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 551 razy
To czy jest sens to jzu musi sobie odpowiedziec sam zainteresowany.

W/g mnie chore jest to aby auto które ma wydzieloną przestrzeń ładunkową , w dowodzie ma wpis cięzarowy , widać po aucie ze to jest samochód do pracy i nie mozna paliwa odliczyc bo jakiś durnych wymiarów sie nie trzyma tak jak to ma miejsce w przypadku krótkiej holenderki...

Zauwazyłem juz dośc dawno ze longi holenderki są drozsze w zakupie od krótkich i to zwykle o 3-5kzł w tym samym roczniku , powód... zwykle nie ma problemów ze zdobyciem wpisu vat2 w dowód , a to podnosi wartosc pojazdu... Kolejne sztuczne zawyzanie wartosci pojazdu....

notri napisał(a):
Multivany niestety kosztują, a dobrą holenderkę można kupić za przyzwoite pieniądze


Przywoite pieniądze ?? sorki norti , ale kwoty 20-30kzł za auto 10-12letnie to lekka przesada... Poprostu ceny są nie adekwatne do wieku aut... Takie 12 letnie T4 holenderka powinno kosztować max 11-12kzl i to wszystko...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 4 sierpnia 2012, 16:44 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 30 maja 2012, 10:15
Posty: 201
Lokalizacja: Jawor-Jastrzębie Zdr.
model: -Latający Holender
silnik: -AJT

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 6 razy
proszę do kosza


Ostatnio edytowano poniedziałek, 3 września 2012, 02:38 przez grehor, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 4 sierpnia 2012, 17:55 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9358
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 551 razy
Chory jest cały system w PL i tyle...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 4 sierpnia 2012, 20:23 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2376
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 209 razy
W 2013r. planowane są zmiany, ma być możliwość odliczania VAT od paliwa od:
pojazdów samochodowych w których liczba miejsc (siedzeń) łącznie z miejscem dla kierowcy wynosi:
◦a) 1 - jeżeli dopuszczalna ładowność jest równa lub większa niż 425 kg,
◦b) 2 - jeżeli dopuszczalna ładowność jest równa lub większa niż 493 kg,
◦c) 3 lub więcej - jeżeli dopuszczalna ładowność jest równa lub większa niż 500 kg;
Jak wygląda sprawa z ładownością w waszych t4 szczególnie holenderkach krótkiej i long


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 5 sierpnia 2012, 00:07 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 30 maja 2012, 10:15
Posty: 201
Lokalizacja: Jawor-Jastrzębie Zdr.
model: -Latający Holender
silnik: -AJT

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 6 razy
proszę do kosza


Ostatnio edytowano poniedziałek, 3 września 2012, 02:38 przez grehor, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 5 sierpnia 2012, 08:00 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:53
Posty: 1904
Lokalizacja: Bydgoszcz / okolice
opis: Transporter 93 był
Multivan 95 był
Caravella 02 jest
model: T4
silnik: 2,4D był 2,5 jest

Podziękował: 58 razy
Pomógł: 83 razy
wewobeski2 napisał(a):
To może i ja się wypowiem, dwa lata temu chciałem aby wbili mi vat-1 do longa 3 osobowego, ale miałem problem. Auto zarejestrowane było jako ciężarowe, ale po pierwsze nie miałem przegrody - wygląda na to jakby jej nigdy nie było, drugi problem to taki, że w dowodzie w miejscu przeznaczenie nie miałem wpisane ani van ani uniwersalny tylko trzy kreski. Więc aby dostać wpis vat-1 musiałem założyć oryginalną blaszaną przegrodę (nie kratkę) i za pośrednictwem importera vw na Polskę załatwić wyciąg z homologacji auta. Do tego przegląd na stacji diagnostycznej i w końcu mam vat-1. długa była droga do tego. Mam też drugiego longa ciężarowy uniwersalny 6 osobowy - tylko bez przegrody. Z tym nie chce mi się już kombinować.


W Bydgoszczy miałem dokładnie taką samą drogę - z tym że w moim busie była przegroda do połowy wysokości i za kierowcą (stwierdzili na stacji diagnostycznej że to za mało)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 6 sierpnia 2012, 09:46 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 15 grudnia 2010, 18:00
Posty: 4148
Lokalizacja: Kraków
model: Bestel > Business
silnik: T4 2.5 ACV > AXG

Podziękował: 81 razy
Pomógł: 226 razy
mawiają że co kraj to obyczaj - w Polsce co urząd to inaczej. I też jestem zdania że to chory kraj który sam sobie komplikuje sobie wiele rzeczy


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 7 sierpnia 2012, 18:09 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 stycznia 2012, 14:41
Posty: 4564
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA sekcja "STARE WYGI"
model: Transporter
silnik: ACV + AJT

Podziękował: 302 razy
Pomógł: 745 razy
notri napisał(a):
Reflex - nie reflektujesz przypadkiem jakiegoś spotkanka ??? Leon i być może kriss się dołączą ??? Kubek w tym miesiącu ma być w PL - może się to zgra czasowo jakoś ???

Reflektuję, tylko teraz zwiedzam Mazury <56> . Jak wrócę to chętnie jakiś <beer>


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 52 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB