T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 17:26

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 609 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 ... 31  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 1 kwietnia 2017, 21:09 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 5 lutego 2012, 23:42
Posty: 32
model: abl
silnik: 1.9td

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 1 raz
Witam czy z 10w40 można przejsc na 5w40 pacjet to t4 acv


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 1 kwietnia 2017, 21:19 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
kis7306 napisał(a):
Witam czy z 10w40 można przejsc na 5w40 pacjet to t4 acv


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 1 kwietnia 2017, 22:33 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
tak


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 1 kwietnia 2017, 23:04 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 5 lutego 2012, 23:42
Posty: 32
model: abl
silnik: 1.9td

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 1 raz
jeżdżę na 10w40 valvoline dolewek nie robię stan licznika to 240tys jak myslicie zmiana na 5w40 ma sens


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 1 kwietnia 2017, 23:13 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Syntetyk zawsze będzie lepszy od półsyntetyka, więc wybór jest jak dla mnie oczywisty.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 2 kwietnia 2017, 13:11 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Namowiony przez Kenobiego upgrejduję niedlugo mojego leciwego 2.4D z duuużym przebiegiem, zalewajac go tym samym olejem :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 7 maja 2017, 17:43 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
No i melduje wyniki doswiadczen z syntetykiem w 2.4D na odcinku 3000 km.
Olej obiektywnie OK bo na autostradzie (3.5 kiloobtotów) w zasadzie silnik go nie bierze ale w stosunku do polsyntetyku silnik głosniejszy do tego stopnia że wracając z majówki w FeuVert-cie wymienilem na Elfa 10W-40


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 7 maja 2017, 23:14 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 9 marca 2015, 00:07
Posty: 27
model: T4
silnik: abl

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 2 razy
A jaki olej 5W40 kolega zalał?
Aaaa domyślam się, że Specol Gold. Dziwne odczucie, że silnik głośniej chodzi. Może to kwestia ropy i wtrysków a nie oleju? Moje doświadczenia są całkowicie odwrotne.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 8 maja 2017, 04:59 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Zobacze po 3000 km bo na razie jest 300 i różnica ewidentna. Wracalem z dalekiej majowki w trakcie ktorej dodatkowo kilkakrotnie brzeknęła lampka ciśnienia (mimo właściwego poziomu oleum) i w ostatnią sobotę jak tylko przekroczylem granicę kazalem zlac olej i zalac półsyntetykiem i ruszylem dalej. Wrazenie ściszenia potwierdził pasażer nie majacy nawet prawa jazdy. Jesli chodzi o jakosc samej ropy to byla i polska i austriacka i chorwacka.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 8 maja 2017, 09:51 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Wytłumacz mi w jaki sposób oleje o tej samej lepkości w pracy na ciepło mają wpływ na głośność pracy silnika ;-)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 8 maja 2017, 10:23 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
A skad mam wiedzieć? Ale obserwacje sa jednoznaczne. Kiedys zalałem po remoncie syntetykiem silnik UAZ-a i pompa nie dala rady wytworzyc takiego cisnienia żeby zgasla lampka cisninienia. Po zalaniu zwyklym Selektolem 20W/40 silnik zacząl ładnie pracowac i zrobil ponad 80kkm, potem poszedl w inne ręce w rodzinie gdzie dalej jezdzil bez remontu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 8 maja 2017, 10:30 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 21 grudnia 2016, 19:22
Posty: 1063
Lokalizacja: KTW
model: Caravelle
silnik: 1Z

Podziękował: 68 razy
Pomógł: 132 razy
Probe041 napisał(a):
Wytłumacz mi w jaki sposób oleje o tej samej lepkości w pracy na ciepło mają wpływ na głośność pracy silnika ;-)


Może być inna klasa ACEA...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 8 maja 2017, 11:03 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Dudu$ napisał(a):
Probe041 napisał(a):
Wytłumacz mi w jaki sposób oleje o tej samej lepkości w pracy na ciepło mają wpływ na głośność pracy silnika ;-)


Może być inna klasa ACEA...

Nie jest inna..

Piotrze jak masz już takie przygody to próbuj następnym razem z 5w50


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 8 maja 2017, 13:04 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 21 grudnia 2016, 19:22
Posty: 1063
Lokalizacja: KTW
model: Caravelle
silnik: 1Z

Podziękował: 68 razy
Pomógł: 132 razy
A to nie jest tak ze jeżeli coś jest lepiej smarowane to pracuje ciszej niż coś smarowane gorzej? Chyba nie bez powodu kupujemy dobre, markowe oleje a nie no name z beczki albo jakieś marketowe wynalazki.
Oleje mogą mieć tą samą klasę ale w każdych normach są widełki. Jedni spełniają niezbędne minimum a inny przekraczają maksa. Tak na mój laicki rozum <dzięki>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 8 maja 2017, 13:55 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
No akurat w przypadku silników nie do końca tak jest :-P


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 8 maja 2017, 14:34 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Autosugestia ?


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 8 maja 2017, 16:04 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Probe041 napisał(a):
Piotrze jak masz już takie przygody to próbuj następnym razem z 5w50
Na razie pojeżdżę na tym Elf-ie (10W40) bo padło mi po długotrwałych nocnych dogrzewaniach mokre Webasto (DW50, obecnie całkowicie martwe) i to jest istotniejsze przy obecnym klimacie ;)
Ale ze przebieg mam już > 580000 to raczej będę szedł w kierunku 15W/40, a przynajmniej sprawdzę jak silnik chodzi na takim oleju. Wymiana oleju na 5W40 zbiegła się z ustawieniem kąta wytrysku i mimo, że takiego kopa mój Multek jeszcze nigdy nie miał to przed wyjazdem na majówkę kazałem go opóźnić bo nie dawało się wytrzymać od hałasu powyżej 2000 obrotów. Jeśli obecna - akceptowalna - głośność się utrzyma to po zlocie będę dalej kombinował i z kątem wtrysku i olejem ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 8 maja 2017, 22:09 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
5W40, 10W40, 15W40 mają dokładnie tą samą lepkość w temperaturze roboczej, jedyna różnica to baza olejowa i jej właściwości. Czym mniej syntetyka tym gorzej i szybciej tracą one swoje bazowe parametry. Także jeśli chcesz zmieniać na gorsze to zmieniaj ale nie próbuj sobie wmawiać, że robisz coś dobrego dla silnika. Po tym co wyżej napisałeś ja twierdzę, że tłumaczenie swoich wrażeń słuchowych zmianą oleju jest sporą nadinterpretacją.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 8 maja 2017, 22:12 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 lutego 2015, 23:42
Posty: 1128
Lokalizacja: Ursus
model: T4 Multivan
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 80 razy
Piotrze jaki zalałeś olej ( syntetyczny )
Czy z beczki ?I czy widziałeś jak zalewał ?
Pytam, bo kolega pojechał kiedyś na zmianę oleju i wszystko było ok ale kolejnym razem jak wszedł na halę to zauważył że nie zalewali mu takiego oleju jaki chciał, zapłacił za 5W a dostał 10W
A może zalałeś 5W30 ?
Jak w swoim raz zalałem to tęż dziwne dźwięki słyszałem przy wyższych obrotach, więc nauczyłem się jeździć na nim wolniej i było ok


_________________
Jeśli chcesz dojechać daleko, musisz jechać powoli.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 8 maja 2017, 22:48 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Sylwku, pierwszej zmiany (na 5W40) nie widzialem bo miala byc razem z regulacja hamulców a wyszla konieczność wymiany linek i zostawilem auto na 5 godzin. Olej byl moj, 2 x 4l i zostawili pol pojemnika w szoferce czyli raczej wlali ten co dalem. Przy wymianie na 10W40 bylem caly czas (wymiana w Katowicach, w drodze do domu) ale olej z beczki wiec nie znaczony ale to na nim na razie jest lepiej :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 609 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 ... 31  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB