T4-forum.pl
https://www.t4-forum.pl/

Rozrząd - części - opinie
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=14&t=3944
Strona 8 z 12

Autor:  Kenobi [ piątek, 20 października 2017, 07:31 ]
Tytuł:  Re: Rozrząd - części - opinie

c2aki mógłbyś napisać w przybliżeniu z czego jest zrobiony wirnik w 574, że taki świecący jest, ocynk, chrom czy jakieś aluminium. Jakoś nie przemawia do mnie takie świecidło, do tego łopatki wyglądają jakby były zaledwie połową długości mocowane do podstawy.Bardziej podoba mi się toporność odlewu starej wersji. Pytam bo właśnie będe kupował graty i wymieniał rozrząd.

Autor:  Probe041 [ piątek, 20 października 2017, 09:10 ]
Tytuł:  Re: Rozrząd - części - opinie

Brałem ostatnio wzmocnioną pompę hepu p512s do 1.9 tdi i wirnik wyglądał jak ten po prawej na foto

Autor:  niebieski-n2 [ piątek, 20 października 2017, 11:03 ]
Tytuł:  Re: Rozrząd - części - opinie

Może to "wzmocnienie" polega na odchudzeniu wirnika, przez co mniej waży i mniejsze siły generuje obracając się, a to z kolei powoduje, że całość dłużej żyje?

Autor:  c2aki [ środa, 25 października 2017, 21:06 ]
Tytuł:  Re: Rozrząd - części - opinie

Kenobi napisał(a):
c2aki mógłbyś napisać w przybliżeniu z czego jest zrobiony wirnik w 574, że taki świecący jest, ocynk, chrom czy jakieś aluminium. Jakoś nie przemawia do mnie takie świecidło, do tego łopatki wyglądają jakby były zaledwie połową długości mocowane do podstawy.Bardziej podoba mi się toporność odlewu starej wersji. Pytam bo właśnie będe kupował graty i wymieniał rozrząd.

Nie sprawdzałem magnesem ale aluminium to raczej nie było. Pewnie to jakaś stal odporna na działanie płynu chłodniczego: np. kwasoodporna lub nierdzewna (zarawtosc chromu w stali a powłoka chromu to dwie różne rzeczy). Tak czy inaczej liczę na to, że konstruktorzy Hepu wybrali dobry materiał - przekonam się przy wymianie pompy.
Wyglądem faktycznie ten nie wzmacniany robi lepsze wrażenie ale nie można zapominać jakie jest przeznaczenie tego wirnika. Ma wywołać przepływ cieczy w obiegu i jak pisze niebieski-n2 jego mniejsza masa spowoduje mniejsze siły odśrodkowe działające na łożyska/panewki na których jest zamocowany a co za tym idzie większą żywotność... mam nadzieję ;)

Autor:  niebieski-n2 [ piątek, 3 listopada 2017, 19:28 ]
Tytuł:  Re: Rozrząd - części - opinie

Kenobi napisał(a):
4.Rolka EVR 55446 lub EVR 55477 ( w pudełku rolka Litens )



Orientuje się ktoś, czym jest spowodowane, że z pozoru jednakowo wyglądająca rolka rozrządu we wszystkich silnikach 2,5TDI - jednakowa nie jest?
Różni się bowiem twardością sprężyny.

Co jeszcze bardziej zastanawia - taka sama jest w silniku najsłabszym i najmocniejszym (twardsza), a inna w ACV (bardziej miękka).

Wychodzi więc na to, że:
EVR 55446 jest do ACV,
zaś EVR 55477 do AJT i AXG

Jak już to logika wskazywała by jakieś stopniowanie twardości w stosunku do mocy, a nie tak z czapy?

Autor:  peters [ piątek, 3 listopada 2017, 23:45 ]
Tytuł:  Re: Rozrząd - części - opinie

A co ciekawe co napisałeś,nigdy tego nie sprawdzałem.

Autor:  Kenobi [ piątek, 10 listopada 2017, 20:23 ]
Tytuł:  Re: Rozrząd - części - opinie

Zestaw rozrządu na jedną stronę dla ACV, ceny na dzień dzisiejszy i aktualne kody towaru ( dzisiaj zamówione )
Załącznik:
Bez tytułu.jpg

Autor:  Probe041 [ piątek, 10 listopada 2017, 21:38 ]
Tytuł:  Re: Rozrząd - części - opinie

Sam będziesz robił tym razem czy jakiś warsztat? ;-)

Autor:  Kenobi [ piątek, 10 listopada 2017, 22:25 ]
Tytuł:  Re: Rozrząd - części - opinie

Sam z pomocą i u Niebieskiego

Autor:  Marten [ wtorek, 14 listopada 2017, 18:56 ]
Tytuł:  Re: Rozrząd - części - opinie

Podepnę się do tematu. Czy macie jakiś sklep internetowy sprawdzony z częściami do naszych T4? oprócz allegro ? Przymierzam się do zmiany rozrządu i nie wiem sam już co kupić i gdzie kupić. A może ktoś wie ile w serwisie taki rozrząd kosztuje do 2.5 tdi 151 AHY ?

Autor:  Probe041 [ wtorek, 14 listopada 2017, 19:24 ]
Tytuł:  Re: Rozrząd - części - opinie

aparts.pl
e-autoparts.pl
pro-choice.pl
iparts.pl

Autor:  c2aki [ wtorek, 14 listopada 2017, 23:42 ]
Tytuł:  Re: Rozrząd - części - opinie

Marten napisał(a):
Podepnę się do tematu. Czy macie jakiś sklep internetowy sprawdzony z częściami do naszych T4? oprócz allegro ? Przymierzam się do zmiany rozrządu i nie wiem sam już co kupić i gdzie kupić. A może ktoś wie ile w serwisie taki rozrząd kosztuje do 2.5 tdi 151 AHY ?


Ja akurat kupowałem przez allegro ale jak jesteś z Krakowa można podjechać bezpośrednio do sklepu: FHU Volver Wojciech Klasa ul. Szuwarowa 6/89 30-384 Kraków. Dziś wiekszość firm i tak wystawia się na aukcjach bo tak dociera do szerszego grona.
Plusy jakie dla mnie ma ta firma to wporzadku ceny (do ACV kpl 2 paski Contitech, 3 napinacze Rouvile (Littens), pompa wody Hepu, sruba wału i podkladka diamentowa 621 PLN). Kolejny plus, że nie sprzedaja jakichs leżaków magazynowych np. paski kupowałem początkiem czerwca a daty produkcji na paskach były marcowe, tak samo na pompie Hepu (odlew korpusu 2016) ale montaż 2017.

Z internetowych to korzystam z ucando.pl ale oni chyba wysylaja z iparts bo kiedyś tak pisało na przesyłce. Rozrządu tam nie kupowałem bo nie mieli kompletu jaki chciałem a osobno wychodziło drożej niż u w/w jegomościa ;) Do innych części tam zakupionych nie miałem żadnych zastrzeżeń.

Autor:  Kenobi [ środa, 15 listopada 2017, 08:04 ]
Tytuł:  Re: Rozrząd - części - opinie

ucando jest drogie, najtaniej i bez zarzutu to e-autoparts

Autor:  Marten [ środa, 6 grudnia 2017, 16:55 ]
Tytuł:  Re: Rozrząd - części - opinie

Wiecie może jakie Koło zębate wału korbowego może iść w 2.5 tdi 151 AHY. Doczytałem że dwa rodzaje idą ?

Autor:  peters [ czwartek, 7 grudnia 2017, 21:02 ]
Tytuł:  Re: Rozrząd - części - opinie

Kenobi rolek i paska od strony pompy nie robisz ? Czy wymieniasz 2 do 1.

Autor:  Sterciu [ sobota, 20 stycznia 2018, 21:48 ]
Tytuł:  Re: Rozrząd - części - opinie

Pora zmienić rozrząd (zwłaszcza ze po 60kkm rolka napinająca pasek pompy juz niemilosiernie szumi pomimo iż ori Litens to jest) , dostałem taką wycenę na części z czego pompę Hepu juz kupiłem...
-----------------------------------------------------------------------------
Zestaw INA 530 0483 10 - 370,00zł

w skład wchodzi
-Pasek INA Pompa wtryskowa
-Pasek INA Główny rozrząd
-Rolka napinająca głowny rozrząd LITENS
-Rolka prowadząca pompa wtryskowa LITENS (plastykowa czesc z nacechowanym napisem Litens , łożysko z nacechowanym napisem INA)
-Rolka napinająca pompa wtryskowa LITENS
-Szpilki do rolek
-Podkładka diamentowa
-Śruba centralna VERBUS

INA pasków nie produkuje ale konfekcjonują paski Contitecha i Gates`a... tylko juz nacechowane jest logo INA na paskach.

---------------------------------------------------------------------------
Pompa cieczy HEPU P 574 - 149,70zł

---------------------------------------------------------------------------

Plyn chłodzący G12 WertTeile 5l - 37,00zł

---------------------------------------------------------------------------

Uszczelniacz wału korbowego CORTECO - 12,11zł

Uszczelniacz wałka rozrządu CORTECO - 11,79zł

---------------------------------------------------------------------------

Koło zębate SWAG 30 93 6581 - 48,17zł (kola chyba nie będe wymienial b o przy poprzedniej wymienilem na nowe ori VW , a zalecają co 3 wymiane je zmieniac)

---------------------------------------------------------------------------

Uszczelka pokrywy zaworowej CORTECO - 26,22zł

---------------------------------------------------------------------------

Uszczelka metalowa pod pompę oleju ERLING 234.560 VW- 19,98zł (lekko mi się ślini z połączenia i zastanawiam się czy to ruszać , sporo zabawy przy tym jest bo miche trzeba ściągać)

----------------------------------------------------------------------------

Autor:  peters [ niedziela, 21 stycznia 2018, 02:40 ]
Tytuł:  Re: Rozrząd - części - opinie

Sterciu gdzie masz takie dobre ceny.? Daj namiary gdzie sie zaopatrujesz w czesci. Tez mysle nad zmiana rozrzadu. U mnie nie zapeszajac rolki zostaly stare wszystkie ze znakami vw. I cicho jest. Nic nie szumi. Jednak cos lepszego wsadzaja w "D". Dlaczego nie moga tego sprzedawac w pl? Tylko po przejechaniu kilkunastu tys.km wszystko pracuje tak glosno ze strach podniesc klape silnika.

Autor:  Sterciu [ poniedziałek, 22 stycznia 2018, 22:55 ]
Tytuł:  Re: Rozrząd - części - opinie

Jeden z większych sklepów we Wroclawiu i to są normalne ich ceny bez upustów. Ja jednak uszczelniacze będe bral drozsze PTFE/ACM zamiast FPM.

Mój poprzedni zestaw przyjechał bezpośrednio z Francji gdzie został zakupiony w sieci AD , więc wpływu nie ma tu na to gdzie to zostalo sprzedane , rolka po 60kkm juz ma powoli dośc...

Jako ze kompletuje na raty rozrząd to jutro mam zamiar kupić zestaw rozrządu INA , pompę Hepu juz mam , płyn g12 tez , zostaną mi uszczelki i uszczelniacze... no i moze kolo zębate choc sam jeszcze się waham czy je wymieniac czy nie...

Autor:  Probe041 [ wtorek, 23 stycznia 2018, 00:27 ]
Tytuł:  Re: Rozrząd - części - opinie

Też u siebie powymieniałem uszczelniacze na teflonowe, ostatni został mi z przodu wału ale póki co tam nie zaglądam :D A ten większy sklep to zatoka, fota czy dawny ic na długosza :D

Autor:  SANCZO [ wtorek, 23 stycznia 2018, 11:55 ]
Tytuł:  Re: Rozrząd - części - opinie

W grudniu tez przeszedłem wymianę rozrządu kompleksową wraz z uszczelniaczami, paskiem PK i 3 rolkami paska PK. co do cen to tak kompletny rozrząd INA z pompą wody 550 zł
uszczelniacz wału 16 zł
uszczelniacz wałka prawy 9 zł
uszczelniacz wałka lewy 26 zł
pasek PK BOSCH 72 zł
rolki prowadzące pasek PK INA 68zł /szt
rolka napinająca pasek PK 55 zł
uszczelka pokrywy zaworów ERLING 50 zł

Naprawa przeszłaby bez problemowo ale przy wymianie szpilki trzymającej rolkę prowadzącą pasek zębaty pompy wtryskowej okazało się, że ktoś robiący poprzedni rozrząd zerwał gwint w głowicy no i niestety trzeba było zamówić zestaw HELICOIL do regeneracji gwintów po naprawie gwintu działa jak nowe :) Jakby ktoś miał taki sam problem to służę pomocą a przypadłość urwanego gwintu w tym miejscu jest dość częsta jeżeli ktoś nie używa klucza dynamometrycznego bo nakrętka która trzyma rolkę powinna być dokręcona momentem 20NM . Szpilka wkręcona jest w aluminiową głowicę a wiec gwint nie jest tak wytrzymały jak w stali czy żeliwie . Co do interwału wymiany rozrządu to przy jakości wykonania części w tych czasach polecam max 60-70tyś/km
Rozrząd wymieniany samemu kąt ustawiony w granicach 55-60 klekocze jak należy :) Pozdrawiam

Strona 8 z 12 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/