T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 11:03

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 278 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 10 lutego 2011, 16:06 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 17:58
Posty: 706
Lokalizacja: Gdynia
model: T4 & ASB
silnik: APL+LPG

Podziękował: 13 razy
Pomógł: 37 razy
JA dziś kupiłem na tył klocki Breck, znajomy je zachwala więc zaryzykowałem, cena 135 zeta (z czujnikiem). Nic więcej o nich nie wiem.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 20 lutego 2011, 19:12 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 20 stycznia 2011, 09:43
Posty: 5
model: vw
silnik: t-4

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
witam
mam 2.5 tdi 99 r
wymieniałem we wrześniu tarcze i klocki przód i zauważyłem że lewej strony szybciej zużywają mi się klocki ( i to znacznie)
i pojawiło się drganie koła przy hamowaniu czy tak szybko by się coś z tarczą.A to szybsze zużycie z prawej strony to może byc blokujący się tłoczek zacisku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 20 lutego 2011, 21:20 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 3 maja 2010, 14:51
Posty: 1328
model: Transporter Kombi
silnik: 1.9 ABL+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 37 razy
Szybsze zużycie powodują zatarte/zapieczone samoregulatory zacisku.


_________________
A clean bus is a sign of a sick mind.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 1 marca 2011, 20:47 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 5 lutego 2011, 18:48
Posty: 30
Lokalizacja: wicko/łeba
model: VW MULTIVAN
silnik: 2,5 150KM

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
ronin36 napisał(a):
JA dziś kupiłem na tył klocki Breck, znajomy je zachwala więc zaryzykowałem, cena 135 zeta (z czujnikiem). Nic więcej o nich nie wiem.


Witam klocki breck to najgorsze co może być przejedziesz 100km zaczną piszczeć że na pewno następnym razem będziesz chciał założyć trw febi albo brembo .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 1 marca 2011, 20:49 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12294
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Ile powinno kosztować samo przetoczenie tarcz przednich?


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 1 marca 2011, 21:11 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:30
Posty: 308
model: był MIXT
silnik: ACV

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 12 razy
MATI766 napisał(a):
ronin36 napisał(a):
JA dziś kupiłem na tył klocki Breck, znajomy je zachwala więc zaryzykowałem, cena 135 zeta (z czujnikiem). Nic więcej o nich nie wiem.


Witam klocki breck to najgorsze co może być przejedziesz 100km zaczną piszczeć że na pewno następnym razem będziesz chciał założyć trw febi albo brembo .

Ja zrobiłem już ok 20000km na klockach Breck , mam założone z przodu i nic mi nie piszczy.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 7 marca 2011, 18:59 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 5 lutego 2011, 18:48
Posty: 30
Lokalizacja: wicko/łeba
model: VW MULTIVAN
silnik: 2,5 150KM

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
CD38 napisał(a):
MATI766 napisał(a):
ronin36 napisał(a):
JA dziś kupiłem na tył klocki Breck, znajomy je zachwala więc zaryzykowałem, cena 135 zeta (z czujnikiem). Nic więcej o nich nie wiem.


Witam klocki breck to najgorsze co może być przejedziesz 100km zaczną piszczeć że na pewno następnym razem będziesz chciał założyć trw febi albo brembo .

Ja zrobiłem już ok 20000km na klockach Breck , mam założone z przodu i nic mi nie piszczy.


Pracuje na warsztacie i z własnego doświadczenia wiem że piszczą :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 8 marca 2011, 10:26 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 17:58
Posty: 706
Lokalizacja: Gdynia
model: T4 & ASB
silnik: APL+LPG

Podziękował: 13 razy
Pomógł: 37 razy
MATI766 napisał(a):

Pracuje na warsztacie i z własnego doświadczenia wiem że piszczą :)


No czy piszczą czy nie to z doświadczenia wie raczej kierowca niż mechanik, który auto widzi pare godzin na warsztacie. Przejechałem juz na Breckach 1000 km i jest spoko. Piszczenie to nie tylko efekt jakości klocków.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 31 marca 2011, 18:32 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sierpnia 2010, 19:02
Posty: 398
Lokalizacja: Istebna - Potoczki
opis: herman jaki jest każdy widzi ;)
GG: 5694314
model: t4 carawelle
silnik: 1.9 TDI AFN

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 22 razy
Szybkie pytanie, bo to moja pierwsza wymiana klocków. T4 1.9 TD 1996r., letnie koła to 16" zimówki 15", bez ABS i bez czujnika zużycia. Potrzebuję informacji jakie klocki mam zakupić na przód, a jakie na tył. Byłem w sklepie i facet zadawał trudne pytania. Podobno są 2 rodzaje (większe i mniejsze) do wyboru.
Ewentualnie gdzie luknąć, żeby wiedzieć co kupić ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 31 marca 2011, 18:50 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
tak na prawdę były trzy rodzaje, jedyna opcja to obejrzec klocki w zacisku i potem dobra odpowiednie
ewentualnie ściągnij serwisówke z działu "Koła, hamulce, zawieszenie, sprzegło i skrzynia biegów" tam są rysunki klocków dopasuj do swoich i z wydrukiem do sklepu - ja tak robiłem


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 1 kwietnia 2011, 19:29 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 18:08
Posty: 4205
Lokalizacja: RZESZÓW
opis: ZRÓB COŚ ZE SWOIM ŻYCIEM ALBO NAPIJ SIĘ WÓDKI
model: T4
silnik: AFN 1.9 TDI

Podziękował: 75 razy
Pomógł: 280 razy
W 1,9 TD z przodu są większe klocki a z tyłu mniejsze. Znajdą bez problemu w katalogu


_________________
BYŁEM
I OSTRÓDA III OLSZTYN IV POKRZYWNA VI GÓRY SOWIE VII KASZEBE.VIII RADKÓW.IX SUCHEDNIÓW.XI SIAMOSZYCE.XIII ORAWA XIV KARPACZ

ORGANIZOWAŁEM
II ROZTOKI GÓRNE.V TARNAWA NIŻNA.XII ROZTOKI GÓRNE


bus.jpg


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 4 kwietnia 2011, 20:34 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sierpnia 2010, 19:02
Posty: 398
Lokalizacja: Istebna - Potoczki
opis: herman jaki jest każdy widzi ;)
GG: 5694314
model: t4 carawelle
silnik: 1.9 TDI AFN

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 22 razy
chmielik napisał(a):
W 1,9 TD z przodu są większe klocki a z tyłu mniejsze. Znajdą bez problemu w katalogu

No właśnie w katalogu facet znalazł 2 rodzaje na przód i 2 na tył. Właśnie wymieniałem koła więc cykłem fotki zacisków.
Jest na nich nabity nr 57.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 4 kwietnia 2011, 21:24 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:11
Posty: 558
Lokalizacja: Żuławy Gdańskie
opis: 2.5 TDI Long
model: Transporter syncro
silnik: ACV

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 17 razy
Zaciski masz dokładnie takie same jak u mnie czyli LUCAS tylko ja mam motor 2.5TDI ACV

Tu masz zdjęcie moich klocków z przodu, nie wiem czy masz takie same.
Obrazek

Jak chcesz to mogę jutro zrobić zdjęcie i tylnych klocków, bo chyba gdzieś na półce leżą stare.



Za ten wpis autor maverickt4 podziękował: herman (środa, 6 kwietnia 2011, 23:44)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 6 kwietnia 2011, 16:18 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sierpnia 2010, 19:02
Posty: 398
Lokalizacja: Istebna - Potoczki
opis: herman jaki jest każdy widzi ;)
GG: 5694314
model: t4 carawelle
silnik: 1.9 TDI AFN

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 22 razy
No właśnie chodzi głównie o tylne. Przednie rozpoznałem jako FN3. Niestety nie mogę dojść jakie są z tyłu.
Jeszcze takie pytanie:
w serwisówce jesta npisane:
" (...) Podczas montowania zewnętrznego klocka hamulcowego uważać, aby nie został on sklejony z obudową mechanizmu hamulcowego przed osiągnięciem prawidłowego położenia montażowego. (...)"
Czy to znaczy, że zewnętrzny klocek trzeba przyklejać do zacisku ?? Jeżeli tak to jakim klejem i gdzie posmarować ??


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 6 kwietnia 2011, 19:26 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:30
Posty: 308
model: był MIXT
silnik: ACV

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 12 razy
Co do tylnych zacisków to ja mam takie same i klocki np.TRW GDB1325 , Vw 701698451 , zresztą przednie też , a o przyklejaniu pierwsze słyszę <szok>



Za ten wpis autor CD38 podziękował: herman (środa, 6 kwietnia 2011, 23:45)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 6 kwietnia 2011, 21:12 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sierpnia 2010, 19:02
Posty: 398
Lokalizacja: Istebna - Potoczki
opis: herman jaki jest każdy widzi ;)
GG: 5694314
model: t4 carawelle
silnik: 1.9 TDI AFN

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 22 razy
Co powiecie o klockach firmy ROADHOUSE ?
Warto kupić ?
No i jeszcze pytanko:
tylne zaciski należy tłoczki wcisnąć i kręcić, dam radę w sposób chałupniczy taki zabieg zrobić czy raczej szukać bajeru do robienia takich rzeczy ?
I jeszcze jedno; mam "zapieczoną" wajchę od ręcznego. Znaczy to tyle, że ta dźwignia ręcznego, która jest przy zaciskach nie chce odbić i zostaje tak jak by był ręczny zaciągnięty. Nie linka, bo tą wypiąłem z zacisku, a dźwignia została. Dam radę to jakoś rozruszać czy raczej rozglądać się za nowymi zaciskami ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 7 kwietnia 2011, 05:52 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
herman napisał(a):
tylne zaciski należy tłoczki wcisnąć i kręcić, dam radę w sposób chałupniczy taki zabieg zrobić czy raczej szukać bajeru do robienia takich rzeczy ?

ja do tego używam klucza od szlifierki kątowej ( tego z dwoma bolcami - pasi idealnie ) i ścisku stolarskiego

herman napisał(a):
I jeszcze jedno; mam "zapieczoną" wajchę od ręcznego. Znaczy to tyle, że ta dźwignia ręcznego, która jest przy zaciskach nie chce odbić i zostaje tak jak by był ręczny zaciągnięty.

próbuj na dwoje babka wróżyła, jednym się udaje innym nie, zależy jak bardzo jest to przytarte i skorodowane i jak już raz się przytrze to zazwyczaj problem po pewnym czasie powraca


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 7 kwietnia 2011, 08:28 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:30
Posty: 308
model: był MIXT
silnik: ACV

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 12 razy
herman napisał(a):
I jeszcze jedno; mam "zapieczoną" wajchę od ręcznego. Znaczy to tyle, że ta dźwignia ręcznego, która jest przy zaciskach nie chce odbić i zostaje tak jak by był ręczny zaciągnięty.

Kenobi napisał(a):
próbuj na dwoje babka wróżyła, jednym się udaje innym nie, zależy jak bardzo jest to przytarte i skorodowane i jak już raz się przytrze to zazwyczaj problem po pewnym czasie powraca


Ja u siebie na jesieni rozbierałem czyściłem i działało jak należy , niestety problem powrócił po zimie . Problemem jest to uszczelnienie tej dźwigni , nie występuje jako część zamienna.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 7 kwietnia 2011, 19:10 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:11
Posty: 558
Lokalizacja: Żuławy Gdańskie
opis: 2.5 TDI Long
model: Transporter syncro
silnik: ACV

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 17 razy
Występuje to uszczelnienie, bo ostatnio dostałem taki zestaw naprawczy tylnego zacisku z tym uszczelnieniem. Ale tak jak piszą przedmówcy, jeżeli jest już mocno skorodowane i przetarte, to problem zawsze powraca po zimie, tak było u mnie. W końcu wymieniłem zacisk na drugi używany i jest spokój. Ale wiem że tylko do czasu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 7 kwietnia 2011, 19:40 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:30
Posty: 308
model: był MIXT
silnik: ACV

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 12 razy
maverickt4 napisał(a):
Występuje to uszczelnienie, bo ostatnio dostałem taki zestaw naprawczy tylnego zacisku z tym uszczelnieniem. Ale tak jak piszą przedmówcy, jeżeli jest już mocno skorodowane i przetarte, to problem zawsze powraca po zimie, tak było u mnie. W końcu wymieniłem zacisk na drugi używany i jest spokój. Ale wiem że tylko do czasu.

Mógłbyś podrzucić jakiś numer tego zestawu. Dokładnie chodzi mi o tą gumkę osłonową zewnętrzną tej dźwigni .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 278 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB