T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 23:00

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 278 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 14  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 7 kwietnia 2011, 21:41 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:11
Posty: 558
Lokalizacja: Żuławy Gdańskie
opis: 2.5 TDI Long
model: Transporter syncro
silnik: ACV

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 17 razy
Nie posiadam nr. tego zestawu. Kupiłem go w sklepie motoryzacyjnym z częściami do VW i Audi, miał chyba ze 4 zestawy naprawcze do zacisków ale tylko jeden zawierał ten uszczelniacz, firmy chyba TOPRAN ale nie jestem pewny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 11 kwietnia 2011, 20:27 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sierpnia 2010, 19:02
Posty: 398
Lokalizacja: Istebna - Potoczki
opis: herman jaki jest każdy widzi ;)
GG: 5694314
model: t4 carawelle
silnik: 1.9 TDI AFN

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 22 razy
Przyszły klocki hamulcowe.
Firmy RoadHouse (hiszpańskie). W zestawie są 4 śrubki fi 8, do czego ?
Klocki jak na zdjęciu. Z drugiej strony jest naklejona taka porowata powierzchnia.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 11 kwietnia 2011, 20:30 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:11
Posty: 558
Lokalizacja: Żuławy Gdańskie
opis: 2.5 TDI Long
model: Transporter syncro
silnik: ACV

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 17 razy
Śrubki są do prowadnic zacisku,
Stare śrubki wykręcasz,
zdejmujesz zacisk hamulcowy,
zmieniasz klocki na nowe
zacisk hamulcowy zakładasz na miejsce i przykręcasz na nowych śrubkach.



Za ten wpis autor maverickt4 podziękował: herman (poniedziałek, 11 kwietnia 2011, 20:39)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 11 kwietnia 2011, 20:38 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sierpnia 2010, 19:02
Posty: 398
Lokalizacja: Istebna - Potoczki
opis: herman jaki jest każdy widzi ;)
GG: 5694314
model: t4 carawelle
silnik: 1.9 TDI AFN

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 22 razy
Ach so.
Dzięki za podpowiedź. W moim nieśmiertelnym Wartburgu klocki trzymały 2 zawleczki i fedra.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 11 kwietnia 2011, 21:16 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Hehe co ciekawe jak kupowałem klocki Textara do siebie na przód to były tylko 2 śrubki w pudełku (jakby na 1 zacisk) <01>


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 11 kwietnia 2011, 21:18 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 3 maja 2010, 14:51
Posty: 1328
model: Transporter Kombi
silnik: 1.9 ABL+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 37 razy
To są klocki tylne prawda? Tłoczek w tylnych zaciskach jest wkęcany ;)


_________________
A clean bus is a sign of a sick mind.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 12 kwietnia 2011, 13:20 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sierpnia 2010, 19:02
Posty: 398
Lokalizacja: Istebna - Potoczki
opis: herman jaki jest każdy widzi ;)
GG: 5694314
model: t4 carawelle
silnik: 1.9 TDI AFN

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 22 razy
Tak wkręcany ale ciężko idzie jak diabli. Klucz do szlifierki nie daje rady. Musiałem żabką kręcić .... Wymiana jednej strony to kurna 3 godziny ... porażka kompletna. Druga strona jeszcze jest ręczny do rozruszania, a muszę zaraz do roboty jechać więc jestem zmuszony jechać z klockami wymienionymi z jednej strony :( Jeszcze to ściąganie i zakładanie zacisków ... przewody są krótkie i wyjątkowo niewygodnie się to robi.
W moim Wartbordżini wymiana obu stron (4 tłoczki na 1 zacisk) zajmowało mi 1 godzinkę.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 12 kwietnia 2011, 14:00 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 752
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
od 2-uch lat i ok 30kkm jeżdżę z przodu, na klockach Tomex :-)
przy ASB trochę się napracują, jedyna ich wada to że mocno rozgrzane delikatnie popiskują


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 12 kwietnia 2011, 15:10 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 3 maja 2010, 14:51
Posty: 1328
model: Transporter Kombi
silnik: 1.9 ABL+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 37 razy
Herman,
Zakup sobie http://allegro.pl/zestaw-do-wyciskania- ... 41085.html i cofnięcie tłoczka zajmuje ci 30 sekund.


_________________
A clean bus is a sign of a sick mind.



Za ten wpis autor b8tz podziękował: herman (sobota, 16 kwietnia 2011, 19:20)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 12 kwietnia 2011, 16:34 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sierpnia 2010, 19:02
Posty: 398
Lokalizacja: Istebna - Potoczki
opis: herman jaki jest każdy widzi ;)
GG: 5694314
model: t4 carawelle
silnik: 1.9 TDI AFN

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 22 razy
Tylko w tym zestawie nie ma T4. To cudo też wkręca tłoczek czy tylko go naciska ?
Poszukam czy jest jakiś dedykowany.
Wysłałem pytania. Znalazłem gościa z takim zestawem z Katowic więc jutro z rana podskoczę i zobaczymy.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 12 kwietnia 2011, 17:40 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 3 maja 2010, 14:51
Posty: 1328
model: Transporter Kombi
silnik: 1.9 ABL+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 37 razy
Wkręca i wciska. Mam identyczny i jeden z adapterów pasuje do tylnych zacisków.


_________________
A clean bus is a sign of a sick mind.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 12 kwietnia 2011, 20:12 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 19:07
Posty: 245

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 3 razy
i dobrze herman robiłeś za pomocą żabki tylko do wciskania weź sobie byle jaki ścisk stolarski i też pójdzie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 12 kwietnia 2011, 22:09 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
moim zdaniem tak ciężko chodzące tłoczki są do wyjęcia i sprawdzenia czy nie są przytarte, ani u siebie ani u znajomego nie spotkałem się z żadnymi większymi trudnościami w ich wkręcaniu, przy pomocy klucza od szlifierki i ścisku jakieś 2-3 minuty
no ale cóż co egzemplarz to inne problemy


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 13 kwietnia 2011, 16:39 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sierpnia 2010, 19:02
Posty: 398
Lokalizacja: Istebna - Potoczki
opis: herman jaki jest każdy widzi ;)
GG: 5694314
model: t4 carawelle
silnik: 1.9 TDI AFN

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 22 razy
Zaglądałem pod gumę osłonową i były czyste i gładkie, na wszelki wypadek potraktowałem je smarem ceramicznym (1200 st celsjusza wytrzymuje), bo nie uszkadza gumy, zapobiega zapieczeniom ale właściwości smarne ma raczej słabe ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 16 kwietnia 2011, 19:19 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sierpnia 2010, 19:02
Posty: 398
Lokalizacja: Istebna - Potoczki
opis: herman jaki jest każdy widzi ;)
GG: 5694314
model: t4 carawelle
silnik: 1.9 TDI AFN

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 22 razy
Zakupiłem ten bajer do tłoczków i muszę przyznać, że jest rewelacyjny. Prawy tłoczek poszedł z tym cudem w 30 s. (słownie: trzydzieści sekund). Za to rozruszanie ręcznego trwało prawie 2 godziny, sporo nafty, WD40 i dużo ruchów w te i nazad. Popuścił ale jakoś się przycina. Sprężyna była też źle założona.

PS dzięki b8tz za te namiary na ten bajer. Teraz dopiero spojrzałem, że też napisałeś o 30 s ;) :D


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 29 kwietnia 2011, 00:59 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 4 kwietnia 2011, 14:14
Posty: 37
model: Caravelle
silnik: 1.9 TD

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
hej wsyzstkim szukam tarcz hamulcowych wentylowanych nacinanych do mojego T4 1.9 TD oraz jakis dobrych klockow zeby dobrze pasowaly do hamowania na tych tarczach, macie jakies firmy na uwadze lub co sadzicie o tym pomysle, pomoze to przy lepszym hamowaniu?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 29 kwietnia 2011, 09:40 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 18 maja 2010, 16:50
Posty: 82
model: czechobil :)
silnik: 1.9 TD ABL

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 2 razy
tomasgolas napisał(a):
hej wsyzstkim szukam tarcz hamulcowych wentylowanych nacinanych do mojego T4 1.9 TD oraz jakis dobrych klockow zeby dobrze pasowaly do hamowania na tych tarczach, macie jakies firmy na uwadze lub co sadzicie o tym pomysle, pomoze to przy lepszym hamowaniu?

O kurcze, to niezłą rakiete zrobiłeś z tej taczki jak zwykłe heble nie starczają. Poza tym że będą dobrze wyglądały to wiele się nie zmieni. Przy tych naszych 68 konikach to i v-break z roweru wystarczy.
Nie wiem tez jakie masz zaciski ale przy szerszych tarczach trzeba będzie pewnie zmienić.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 16 maja 2011, 20:57 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 31 maja 2010, 23:19
Posty: 45
model: Caravelle
silnik: 2,5 TDI

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Padło pytanie ile kosztuje przetoczenie tarcz, więc ja właśnie mogę dołączyć do tematu. Zapłaciłem 40 zeta za komplet.
W zeszłym roku oddałem do warsztatu na ogólny przegląd więc zmienili mi klocki na nowe, zakładając na tarcze jakie były.
Założyli mi klocki Bosch gdzie po przejechaniu 10000 klocków nie ma. Okazało się jednak w zimie że klocki trzymają koło więc teraz zmieniam je sam. Nie wiem czy to wina tarcz czy niewłaściwie założonych klocków ale raczej to drugie.
Tym razem postanowiłem zrobić to samemu i oczywiście to forum było bardzo pomocne bo chciałem cofnąć tłok samemu ale nie dało się no więc po pomoc udałem się na forum. Kupiłem ścisk stolarski i wkręcając tłok kluczem od szlifierki poszło jak trzeba. Tarcze oddałem do tokarza, mam tarcze sprawdzone i jak nowe. Przy okazji lakier odporny na wysoką temperaturę na zaciski i będzie super.
Klocki oczywiście TRW bo nie łatwo skumać po przeczytaniu forum jakie są najwłaściwsze :).


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 16 maja 2011, 22:09 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Ja ostatnio płaciłem właśnie 20zł od sztuki ( w innym miejscu chcieli 2x drożej <53> )

Czyściłeś czymś zaciski przed pomalowaniem?


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 17 maja 2011, 09:17 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 31 maja 2010, 23:19
Posty: 45
model: Caravelle
silnik: 2,5 TDI

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
1. Szlifierka kątowa z tarczą pokrytą papierem ściernym 80.
2. Wiertarka ze szczotkami stalowymi z marketu za 15zeta - 3 różne.
Kupiłem lakier który się bezpośrednio stosuje na czysty metal bez podkładu.
Miałbym tylko pytanie bo na niemieckim filmiku gość smaruje blaszki pod klocki i klocki po bokach jakiś czymś. Co to i jak się nazywa, myślę że jakiś smar pewnie który ułatwia cofanie się klockom.
Już kupiłem i to prawda. Może smar miedziany jest dobry - nie wiem. Do klocków jednak jest specjalny żel intymny, 180 ml - 30 zł. Smarujemy wszystko poza okładzinami i klocki są szczęśliwe.
Dokładny wygląd tubki na fotce + efekt końcowy. Wydaje mi się ze warto chwilkę się pomęczyć.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 278 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 14  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB