T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 01:13

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 278 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 14  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 26 maja 2011, 15:32 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sierpnia 2010, 19:02
Posty: 398
Lokalizacja: Istebna - Potoczki
opis: herman jaki jest każdy widzi ;)
GG: 5694314
model: t4 carawelle
silnik: 1.9 TDI AFN

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 22 razy
Ja rozwinę temat o ten ręczny. Rozruszałem ale na dzień dzisiejszy problem wrócił :(
Wrzuciłem temat zakupu nowego zacisku - bez echa ...
http://allegro.pl/zacisk-tyl-prawy-lewy ... 39797.html
taki zacisk będzie dobry ? Czy może lepiej spróbować zregenerować ten ? Problemem jest tylko czas i jak skomplikowana to operacja jak na pierwszy raz. Za 2 tygodnie mam badania techniczne i nie mam koncepcji co zrobić z dziadem.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 26 maja 2011, 17:05 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:11
Posty: 558
Lokalizacja: Żuławy Gdańskie
opis: 2.5 TDI Long
model: Transporter syncro
silnik: ACV

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 17 razy
Jeżeli ręczny rozruszałeś tylko bez rozbierania zacisku to nie dziwie się że problem powrócił tak szybko. Ja u siebie jak wszystko rozebrałem po zimie to powrócił dopiero następnej zimy.

Dlatego jak chcesz aby problem już nie powracał to proponuje zakupienie nowego zacisku bo regeneracja nie jest możliwa w domowym garażu, wymiana wszystkich uszczelniaczy tak ale problem powraca. Ja do siebie zakupiłem używany za 150zł jak dobrze pamiętam i odpukać mam na razie spokój.

Teoretycznie zacisk z linku powinien pasować, porównałem nr z linku i ETKI i są identyczne.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 27 maja 2011, 13:04 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sierpnia 2010, 19:02
Posty: 398
Lokalizacja: Istebna - Potoczki
opis: herman jaki jest każdy widzi ;)
GG: 5694314
model: t4 carawelle
silnik: 1.9 TDI AFN

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 22 razy
Dzięki maverickt4.
Właśnie zakupiłem zacisk. Mam nadzieję, że odpowietrzanie pójdzie jak należy. Płyn hamulcowy only R4 lub Dot4 ?
W przyszłym tygodniu dostarczą zacisk to zacznę tango z brejkami ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 27 maja 2011, 22:29 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:11
Posty: 558
Lokalizacja: Żuławy Gdańskie
opis: 2.5 TDI Long
model: Transporter syncro
silnik: ACV

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 17 razy
Nie ma za co herman <england>

Co do płynu to ja używam tylko DOT4 do T4 <01> nie czuję że rymuję <01> <01>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 2 czerwca 2011, 23:33 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 6 marca 2011, 14:41
Posty: 106
Lokalizacja: małopolska / Skawa
model: Multivan
silnik: 2.5 TDi

Podziękował: 15 razy
Pomógł: 5 razy
Polecam ATE w Caravelli Automacie wytrzymują ponad 40 tys km, automaty maja ciutke większe tarczy bodajże 312 mm średnica ale hamulca uzywa się częściej <wink>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 17 października 2011, 00:04 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
herman napisał(a):
W zestawie są 4 śrubki fi 8, do czego ?


Srubki z reguły są w komplecie przy klockach lepszych firm. Powinny byc za kazdym razem nowe zakładane przy zmienie klocków. Nowe maja na gwincie taki silikon który ma za zadnie zabezpieczac je przed odkręceniem samoczynnym.

Co do klocków to wsumie polecam ATE , TRW , z drozszych Green Stuff.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 19 stycznia 2012, 00:16 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 lipca 2011, 23:06
Posty: 1967
Lokalizacja: Wrocław
model: Leon
silnik: 1.9 TDI

Podziękował: 15 razy
Pomógł: 158 razy
Witam. Jutro będę po pracy kupował i montował nowe klocki przednie (może tylne szczęki też wymienię) Wybór padnie pewnie na TRW, ale pytanie mam następujące. Mam 2,4d bez ABS, z przodu tarcze z tyłu bębny; czy muszę kupić same klocki, czy coś jeszcze (jakieś smarowidło czy cuś)?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 19 stycznia 2012, 02:11 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
Wystarczą Ci same klocki , no chyba ze chcesz tarcze i bębny tez wymienic ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 19 stycznia 2012, 09:13 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 18:08
Posty: 4205
Lokalizacja: RZESZÓW
opis: ZRÓB COŚ ZE SWOIM ŻYCIEM ALBO NAPIJ SIĘ WÓDKI
model: T4
silnik: AFN 1.9 TDI

Podziękował: 75 razy
Pomógł: 280 razy
Sprawdz czy masz całe gumki na cylinderku i wyczyść zacisk oraz posmaruj smarem miedzianym przed założeniem nowych klocków


_________________
BYŁEM
I OSTRÓDA III OLSZTYN IV POKRZYWNA VI GÓRY SOWIE VII KASZEBE.VIII RADKÓW.IX SUCHEDNIÓW.XI SIAMOSZYCE.XIII ORAWA XIV KARPACZ

ORGANIZOWAŁEM
II ROZTOKI GÓRNE.V TARNAWA NIŻNA.XII ROZTOKI GÓRNE


bus.jpg


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 19 stycznia 2012, 10:28 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 1 lutego 2011, 22:59
Posty: 571
Lokalizacja: Dolny Śląsk
model: Multivan
silnik: 1.9 TDI / AHU

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 23 razy
Tak jak chmielik radzi, smarowanie i czyszczenie to podstawa w zaciskach pływających w przeciwnym razie zapieką się i będzie ci hamować tylko jeden klocek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 17 marca 2012, 21:51 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 kwietnia 2011, 00:21
Posty: 10
Lokalizacja: Poznań
model: Multivan
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 0 razy
Witam;
Może moje pytanie zabrzmi głupio; nie mniej nie do końca wiem jak powinno się cofać, wtłaczać tłoczki hamulcowe, przy wymianie tylnich klocków (Multivan, 98, 102km, LUKAS).
Generalnie (moje doświadczenia z FSO) tylnie tłoczki wkręcało się jak śrubę oraz dopychało ściągiem stolarskim, co dzisiaj próbowałem robić. Nie dość, że tecowy sciąg wygiął się jak turecka szabla to obrót o połowę skoku za pomocą przecinaka i młotka nie dał za dużych rezultatów jak jakiekolwiek cofnięcie tłoczka:/
Z kompem w jednej ręce, gdy moje próby nie dawały rezultatu, sciągnąłem instrukcję serwisową T4 hamulce, którą wrzucił Kenobi
Tam w odpowiednim rozdziale 46-50 napisano:
"W przypadku przestawiania tłoczka za pomocą przyrządu
wciskającego lub przez naciskanie pedału hamulca
zostanie uszkodzony automatyczny mechanizm
nastawczy w mechanizmie hamulcowym."
Teraz mam lekkiego galara, czy czegoś dodatkowo nie zje...psułem oprócz tego, że musiałem zamontować stare klocki i przed chwila zamówiłem zestaw do wciskania tłoczków z allegro.
Podsumowując:
Wkręcać i wpychać, czy tylko na chama wpychać?
Z góry dzięki:)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 17 marca 2012, 21:56 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
wkręcac i wpychac jednocześnie, są na forum opisane przypadki, że szło to tragicznie opornie i bez specjalnego przyrządu niektórzy nie mogli sobie z tym poradzic co jest w tym temacie opisane


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękował: Rakuś (sobota, 17 marca 2012, 22:18)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 17 marca 2012, 22:11 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Jak idzie tak opornie to proponuje wymienić zestaw naprawczy(gumki ) i ewentualnie tłoczek i problem zniknie


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."



Za ten wpis autor chemik211 podziękował: Rakuś (sobota, 17 marca 2012, 22:18)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 17 marca 2012, 22:18 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 kwietnia 2011, 00:21
Posty: 10
Lokalizacja: Poznań
model: Multivan
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 0 razy
Dzięki bardzo Panowie;
Będe mógł spokojnie zasnąć przynajmniej.
Czytałem ten wątek ale instrukcja serwisowa mnie zmyliła.
Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 20 marca 2012, 21:21 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 17 października 2010, 18:47
Posty: 370
model: biznes
silnik: 2.5

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 3 razy
a co sądzicie o tych tarczach???? http://moto.allegro.pl/tarcze-mikoda-gt ... 94353.html

chce zmienic przód i tył i nie wiem czy sobie nimi głowe zawracac czy nie... z góry dziekuje


_________________
Obrazek Obrazek Obrazek
Nie sztuką jest zwrócić na siebie uwagę tonami spojlerów i neonów... sztuką jest zrobić to bez nich..


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 20 marca 2012, 21:42 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Jak dla mnie szkoda kasy na zwykłe tarcze które zostały nacięte i nawiercone ,


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 20 marca 2012, 22:20 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 14 stycznia 2012, 22:14
Posty: 750
Lokalizacja: FSW
model: Caravelle
silnik: 2.5TDi

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 40 razy
Miałem kiedys i dobrze odprowadzają ciepło,do tego to dosyc dobra firma.Ale jest i minus ,szybciej sie klocki kończą.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 20 marca 2012, 22:27 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
orel11 napisał(a):
Miałem kiedys i dobrze odprowadzają ciepło,do tego to dosyc dobra firma.
Z tym to rozumiem że sobie żartujesz, :!: Firma średnia z naciskiem na słaba, a odprowadzanie ciepła takie jak w innych tarczach


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 20 marca 2012, 22:31 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 14 stycznia 2012, 22:14
Posty: 750
Lokalizacja: FSW
model: Caravelle
silnik: 2.5TDi

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 40 razy
Dobra w sensie dobre za rozsądne pieniądze ,a co do ciepła to myslałem o odprowadzania pyły.
Zresztą nawet "dobra" firma jaka jest TRW miała juz krzywa tarcze w paczce.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 20 marca 2012, 22:35 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
Mikoda to jest chińskie badziewie... produkcja w chinach więc co tu sie spodziewac , ze co to będzie.... ?? Tarcze z plasteliny robione , krzywią się , szybko klocki je wycierają... ogólnie za tą kase nigdy w życiu bym ich nie kupił. Kup cos innego , a lepszego w tej cenie i nie nawiercanego tylko normalnego.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 278 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 14  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB