T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 10:26

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 28 marca 2017, 12:02 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 16 stycznia 2017, 17:13
Posty: 46
model: T4 Transporter
silnik: 2.4 diesel

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Mam kupione 1.9 TDi bodajże 68KM z przebiegiem 79 tys.km po długim postoju latami. Podobno był przepalany od czasu do czasu, ale do tej informacji od 1 właściciela z DE podchodzę ostrożnie. Silnik ładnie odpala i chodzi na ucho świetnie, auto jeździ, jednak wolałbym dokonać wcześniej niezbędnych działań by mnie coś nie zaskoczyło potem nieprzyjemnie ...

Pytanie NA CO należy zwrócić baczną uwagę / co koniecznie zrobić przy samochodzie, który długo stał???

Będę wdzięczny za listę :) Oczywiście pomijam wymianę płynów / filtrów bo to oczywiste! :D

PS może specem nie jestem, ale czy regulacja podciśnieniowa turbiny (zawór upustowy?) powinien się dać przestawić ręką na postoju? próbowałem, ale dźwigienka ani drgnie :?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 28 marca 2017, 13:15 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 18 października 2014, 19:03
Posty: 167
Lokalizacja: Łęczyca
model: VW T4 holenderka
silnik: 2.5 ACV

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 13 razy
Po takim postoju to zmiana oleju w skrzyni, płukanka i zmiana oleju w motorze.
Do tego od razu rozrząd / uszczelniacze od strony rozrządu/ uszczelkę miski/ pokrywy i uszczelniacz pod sprzęgłem.

Dokładnie przejrzeć zawieszenie szczególnie elementy gumowe jak tuleje wahaczy i gumy stabilizatora.

Hamulce : wymienić płyn, zdjąć bębny, zobaczyć cylinderki, z przodu nasmarować wszystkie elementy ruchome w tym tłoczki.

Nowa pompa wody i płyn chłodniczy.


_________________
Jest: VW T4 2001 - 2.5 TDI / VW T4 1995 1.9 TDI - 1Z /LONG Był: VW T4 1991 1.9D - 1X


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 28 marca 2017, 13:17 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12294
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
To nie jest TDI i nie ma też turbo sterowanego podciśnieniem


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 28 marca 2017, 23:14 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 16 stycznia 2017, 17:13
Posty: 46
model: T4 Transporter
silnik: 2.4 diesel

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Probe041 napisał(a):
To nie jest TDI i nie ma też turbo sterowanego podciśnieniem


Czyli 1.9 TD ok ale ma na pewno zawór (?) Sterowany podciśnieniem, bo co innego może to być ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 28 marca 2017, 23:18 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12294
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Ten zawór jest sterowany nadciśnieniem z turbo i jest to czysto mechaniczne rozwiązanie. Ciśnienie pcha membranę pokonując opór sprężyny i otwiera zawór upustowy.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 29 marca 2017, 21:47 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 16 stycznia 2017, 17:13
Posty: 46
model: T4 Transporter
silnik: 2.4 diesel

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Probe041 napisał(a):
Ten zawór jest sterowany nadciśnieniem z turbo i jest to czysto mechaniczne rozwiązanie. Ciśnienie pcha membranę pokonując opór sprężyny i otwiera zawór upustowy.


jasne czyli z założenia jak rozumiem ma to chodzić z dużym oporem?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 29 marca 2017, 21:48 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12294
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Bardzo dużym


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 3 kwietnia 2017, 08:11 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 16 stycznia 2017, 17:13
Posty: 46
model: T4 Transporter
silnik: 2.4 diesel

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
dzięki!


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB