T4-forum.pl
https://www.t4-forum.pl/

specyfiki i dodatki do ON
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=14&t=1462
Strona 5 z 5

Autor:  Kenobi [ czwartek, 1 sierpnia 2019, 19:08 ]
Tytuł:  Re: specyfiki i dodatki do ON

Tak jak wyżej napisałem, nie uważam dolewania stałego. Jedno jest pewne, zaciął mi się zawór kąta wtrysku w pozycji przyspieszonej 13st przed GMP, miałem rozbierać ale pod dolaniu mixolu i przejechaniu około 200km zawór ruszył, tak samo miałem z nastawnikiem po podpięciu VCDSa wyraźne wahania dawki 4.0 do 5.2, po wyjeżdżeniu 50 litrów z miksolem wahania spadły do 4.0 - 4.2 czyli norma.

Autor:  Ronin78 [ czwartek, 1 sierpnia 2019, 19:54 ]
Tytuł:  Re: specyfiki i dodatki do ON

Ja dzisiaj zalałem Vervę 74l na przejechane 1000km i specyfik czyszczący wtryski K2, w coś lepszego uzbroję się przed zimą, pewnie Amsoil wjedzie.

Autor:  Probe041 [ sobota, 3 sierpnia 2019, 11:49 ]
Tytuł:  Re: specyfiki i dodatki do ON

W tym a4 jest zupełnie inny silnik tak BTW
Ja nic nie leje, nie widzę potrzeby.

Autor:  Ronin78 [ sobota, 3 sierpnia 2019, 20:56 ]
Tytuł:  Re: specyfiki i dodatki do ON

Probe041 napisał(a):
W tym a4 jest zupełnie inny silnik


:mrgreen: ej no jasne i aż dziw, że nadal lata przy takim użytkowaniu

Autor:  taky [ niedziela, 4 sierpnia 2019, 09:23 ]
Tytuł:  Re: specyfiki i dodatki do ON

Pozwolą w Państwie że wrócę do trzeciego postu wyżej. Otóż od chwili kupienia busa czyli ponad dwa lata nieświadomy skutków lałem tylko Verwę. Rozumiem że pora na specyfiki czyszczące. Czy koniecznie K2?

Autor:  Adampio [ niedziela, 4 sierpnia 2019, 09:34 ]
Tytuł:  Re: specyfiki i dodatki do ON

Co prawda robie rocznie tylko 10kkm ale od 4 i pó roku leje tylko ropę, głównie ze stacji k. Tesco i innych supermarketów (mam AAB wiec może się nie liczy)

Autor:  Ronin78 [ niedziela, 4 sierpnia 2019, 10:46 ]
Tytuł:  Re: specyfiki i dodatki do ON

taky napisał(a):
Pozwolą w Państwie że wrócę do trzeciego postu wyżej. Otóż od chwili kupienia busa czyli ponad dwa lata nieświadomy skutków lałem tylko Verwę. Rozumiem że pora na specyfiki czyszczące. Czy koniecznie K2?


Większość środków czyszczących układ wtryskowy obniża liczbę cetanową paliwa, dlatego warto mieszać je z paliwem wzbogaconym. Verva posiada liczbę cetanową 55, zwykły diesel 51. Dodatki czyszczące typu użytego K2 obniżają tą liczbę o kilka punktów, więc w połączeniu z Vervą nadal powinno być ok. Z kolei wspomniany Amsoil posiada dodatki typu All in one i nie trzeba martwić się o wspomnianą zależność. Można go lać do zwykłego diesla. Poza tym to wszystko w naszych pancernych silnikach jest bardziej wydumanym zapobieganiem, aniżeli koniecznością, one potrafią dużo znieść :)

Autor:  Victus [ niedziela, 11 sierpnia 2019, 19:12 ]
Tytuł:  Re: specyfiki i dodatki do ON

Ja jak ni nie wlalem to Kenobi musiał pomagać mi go odpalić. Teraz wiszę mu piwo które wleje gdzieś. Indziej. Zapewne w Bydgoszczy

Autor:  Ronin78 [ czwartek, 21 listopada 2019, 07:57 ]
Tytuł:  Re: specyfiki i dodatki do ON

Jak myślicie, jaki diesel będzie bardziej tłusty - ten co się pieni czy ten który nie robi piany przy wlewaniu do zbiornika? Mam jakieś swoje obserwacje, które notorycznie się powtarzają.

Autor:  Probe041 [ czwartek, 21 listopada 2019, 10:33 ]
Tytuł:  Re: specyfiki i dodatki do ON

Co to znaczy bardziej tłusty diesel, bo ja nie bardzo rozumiem?

Autor:  Ronin78 [ czwartek, 21 listopada 2019, 10:46 ]
Tytuł:  Re: specyfiki i dodatki do ON

Wlewając jednego diesla strasznie mi go spienia, po odcięciu pistoletu ledwo ledwo jestem w stanie zmieścić w baku 10l więcej - wlewając innego diesla nie spienia tak bardzo i spokojnie dolewam powoli 12l więcej. Sytuacja nie raz czy dwa zaistniała, a powtarza się zawsze. Różne paliwa - różne spienienie - moim zdaniem ma to związek z tym jak bardzo tłuste jest paliwo.

Autor:  Probe041 [ czwartek, 21 listopada 2019, 12:45 ]
Tytuł:  Re: specyfiki i dodatki do ON

Nie, ma to związek z pakietem dodatków w tym dodatków przeciw pienieniu. Polecam sobie poczytać http://www.paliwa.pwr.edu.pl/sites/defa ... 20N1_0.pdf

Autor:  Ronin78 [ czwartek, 21 listopada 2019, 13:26 ]
Tytuł:  Re: specyfiki i dodatki do ON

No i temat się uzupełnia. Zwykły ON Orlenu mocno się pieni, a ON Verva już nie - jest to zjawisko powtarzalne od kilku miesięcy zwracam na to uwagę i zawsze się sprawdza przy tankowaniu. Z kolei naczytałem się sporo głosów o tym, że właśnie te dodatki, które "ulepszają" paliwo - aby się między innymi nie pieniło - znacząco pogarszają jego właściwości smarne. "Tłusty" ON staje się ON -em o kiepskich właściwościach smarujących. Pomimo tego, że liczby cetanowe paliw premium są lepsze - układy wtryskowe, pompy - to wszystko dostaje po dupie bardziej, aniżeli na zwykłym ON. Dolałem teraz do pełnego zbiornika Orlen VERVY 330ml oleju ORLEN 2T semisynthetic, którego temperatura zapłonu jest pomiędzy 70-80C, własnie po to aby polepszyć smarność "tłustość" ropy. Już na wakacjach kiedy rozlałem trochę Vervy na kostkę brukową zmieniając filtr paliwa zdziwiłem się że po kilku dniach nie było po niej żadnego śladu. Z czasów PRL pamiętam, że jak ktoś coś takiego odwalił na ulicy to ślady ropy trwały i kilka miesięcy - stąd poruszam tłustość, smarność, bo wiadomo im większa tym ślad trwalszy. Jak wykorzystam ta butelkę Orlenu 2T Semi to zamówię dodatek AMSOILA - tym bardziej że idzie zima i chyba będę szerokim łukiem omijał paliwa premium.

Na naszych stronach wiele odczuć pozytywnych, ale ciężko o jakieś badania, testy, porównania, znalazłem coś z 2014 i wynika tu niewielka poprawa kultury pracy jednostki napędowej przy domieszce 2T:
https://www.czasopismologistyka.pl/arty ... 25-artykul

Autor:  Kenobi [ czwartek, 21 listopada 2019, 15:41 ]
Tytuł:  Re: specyfiki i dodatki do ON

Jestem ciekawy bo gdzieś przeczytałem o Schellu V-power, że oprócz dodatków lepiej czyszczących układ paliwowy ma także więcej dodatków smarujących go. Niebawem się okaże, mój zawór N108 jest bardzo czuły na wszelkie braki " smarności ", a na stacji Schella mam promocję do końca roku, że w każdy wtorek V-power jest w cenie zwykłego i od miesiąca tankuje tylko jego. Zobaczymy czy zawór się przytrze jak zwykle gdy tylko paliwo jest suche lub kiepskie czy nie.

Autor:  rafflex [ czwartek, 21 listopada 2019, 20:22 ]
Tytuł:  Re: specyfiki i dodatki do ON

To daj znać, bo ja też przeważnie tankuję na Shell'u.

Strona 5 z 5 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/