T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 13:23

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 95 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 18 kwietnia 2016, 18:08 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 lutego 2015, 23:42
Posty: 1128
Lokalizacja: Ursus
model: T4 Multivan
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 80 razy
niebieski-n2 napisał(a):
Dokładnie.
Do paliwa w PL to już zapewne tyle razy dolewają w drodze z rafinerii do dystrybutora, że już samemu nie ma sensu :)

Święta racja a nawet przed wyjazdem w drogę do rafinerii, pracowałem kiedys to wiem.
Na stacji mieli dodatkowy dystrybutor z opałem który był nieużywany i przed każdym wyjazdem do rafinerii podjeżdzał cysterną i lał. W rafinerii wlali czyściutkiej i wszystko sie wymieszało.


_________________
Jeśli chcesz dojechać daleko, musisz jechać powoli.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 18 kwietnia 2016, 22:34 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
faraon3021 napisał(a):
Ja tam sie nie znam. I nie bardo mam czas na szukanie w necie.
Za to moj tesc bardzo chcial zadbac o silnik Vectry. Czytal, szukal, analizowal.
Zakupil odpowiednie specyfiki i cieszyl sie efektem. Niestety krotko. Skonczylo sie remontem pompy, i czyszczeniem calego ukladu.
Balem sie zapytac o koszt, bo byl wsciekly. Poszly tysiace ;) tyle wiem. A i ze nie chce slyszec o dolewaniu czegokolwiek do paliwa.

Zapewne pompa vp która to się bardzo często psuje i te dodatki na pewno tego nie zrobiły a jedyne co to mogły przedłużyć jej działanie bo one się zacierały


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 18 kwietnia 2016, 23:44 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Victus napisał(a):
niebieski-n2 napisał(a):
Dokładnie.
Do paliwa w PL to już zapewne tyle razy dolewają w drodze z rafinerii do dystrybutora, że już samemu nie ma sensu :)

Święta racja a nawet przed wyjazdem w drogę do rafinerii, pracowałem kiedys to wiem.
Na stacji mieli dodatkowy dystrybutor z opałem który był nieużywany i przed każdym wyjazdem do rafinerii podjeżdzał cysterną i lał. W rafinerii wlali czyściutkiej i wszystko sie wymieszało.

Ścisłej rżecz ujmując olej opałowy sam w sobie zła nie czyni. Wole dobry Oo niz chrzczone nie wiadomo co ,odbarwiane paliwo z Oo.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 19 kwietnia 2016, 08:18 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 lutego 2015, 23:42
Posty: 1128
Lokalizacja: Ursus
model: T4 Multivan
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 80 razy
peters napisał(a):
Ścisłej rzecz ujmując olej opałowy sam w sobie zła nie czyni. Wole dobry Oo niz chrzczone nie wiadomo co ,odbarwiane paliwo z Oo.

Tak naprawdę to nie wiem co było w tym dystrybutorze, tak się tylko domyślaliśmy, jedno jest pewne, samochody stawały a jak ja przestałem już tam pracować, to wszystkie szyby powybijali na stacji i w motelu


_________________
Jeśli chcesz dojechać daleko, musisz jechać powoli.


Ostatnio edytowano wtorek, 19 kwietnia 2016, 11:22 przez slimak, łącznie edytowano 1 raz
Poprawiono cytowanie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 20 kwietnia 2016, 18:33 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 31 stycznia 2014, 12:22
Posty: 798
Lokalizacja: Nancy Francja
model: t4
silnik: 2,5

Podziękował: 69 razy
Pomógł: 34 razy
chemik211 napisał(a):
faraon3021 napisał(a):
Ja tam sie nie znam. I nie bardo mam czas na szukanie w necie.
Za to moj tesc bardzo chcial zadbac o silnik Vectry. Czytal, szukal, analizowal.
Zakupil odpowiednie specyfiki i cieszyl sie efektem. Niestety krotko. Skonczylo sie remontem pompy, i czyszczeniem calego ukladu.
Balem sie zapytac o koszt, bo byl wsciekly. Poszly tysiace ;) tyle wiem. A i ze nie chce slyszec o dolewaniu czegokolwiek do paliwa.

Zapewne pompa vp która to się bardzo często psuje i te dodatki na pewno tego nie zrobiły a jedyne co to mogły przedłużyć jej działanie bo one się zacierały

Wlasnie dlatego ze, te pompy byly jakie byly, specyfiki mialy temu zapobiec. A wyszlo jak zawsze.
Usterka pompy zaraz po dolewkach do ON, raczej nie moze byc przypadkowa.
To byla kwestia maksimum kilku dni.
Tak czy inaczej, moze to i czemus zapobiega przy nowych silnikach, ale raczej starego diesla nie "uleczy".
Jesli kots liczy na chemiczny cud, moze sie zdziwic. Jak moj tesc.


_________________
Moja T4


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 20 kwietnia 2016, 22:32 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
faraon3021I tu się nie mogę zgodzić, w ta pompa się zaciera przez syf i jedyne co to dodatki to rozpuszczają,


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 21 kwietnia 2016, 16:04 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 lutego 2015, 23:42
Posty: 1128
Lokalizacja: Ursus
model: T4 Multivan
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 80 razy
chemik211 napisał(a):
faraon3021I tu się nie mogę zgodzić, w ta pompa się zaciera przez syf i jedyne co to dodatki to rozpuszczają,

Tak i dlatego często zaczynają cieknąć po dolaniu specyfiku.


_________________
Jeśli chcesz dojechać daleko, musisz jechać powoli.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 21 kwietnia 2016, 18:47 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 31 stycznia 2014, 12:22
Posty: 798
Lokalizacja: Nancy Francja
model: t4
silnik: 2,5

Podziękował: 69 razy
Pomógł: 34 razy
chemik211 napisał(a):
faraon3021I tu się nie mogę zgodzić, w ta pompa się zaciera przez syf i jedyne co to dodatki to rozpuszczają,

Jesli rozpuszcza to ok.
Jesli tylko odspoinuja utrwalone zlogi, pompa pada. I zapycha sie wszystko na drodze takiego paliwa z drobinami zabrudzen.
Ja osobiscie wole lac paliwo w sprawdzonych stacjach, pilnowac zmian filtra paliwa.


_________________
Moja T4


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 21 kwietnia 2016, 21:31 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 lutego 2015, 23:42
Posty: 1128
Lokalizacja: Ursus
model: T4 Multivan
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 80 razy
I dlatego trzeba czytać opinię innych kierowców.
Pozwolę sobie wkleić pewien przypadek testera przy czym zalał on podwójną dawkę a więc wnioski każdy sam wyciągnie:
"Ostrzeżenie. Ten środek czyszczący wtryskiwacze może je zniszczyć? VPS Synpower Fuel Cleaner,
Część 1, Warning. This cleaner fuel injectors can destroy them?
W moje ręce wpadł bardzo silny środek czyszczący wtryskiwacze.
Podobno jest jednym z najsilniejszych środków - tak wyczytałem na zagranicznych forach.
Z resztą firma Valvoline, jest taką która wie uznawana jest za jedną z najlepszych jeśli chodzi o środki do czyszczenia układów zasilających.
O jakim środku dzisiaj będzie test?
O Valvoline VPS Synpower Fuel Cleaner - środek z górnej półki producenta z serii professional. Ciekawe czy to tylko slogan czy to rzeczywistość? Za chwilę się o tym dowieciie...

VPS Synpower Fuel Cleaner jak sama nazwa wskazuje ma za zadanie oczyścić nasz układ wtryskowy/ zapłonowy. Ciekawe jest to że różne środki są dostępne w różnych pojemnościach, akurat VPS Synpower Fuel Cleaner jest w dość dużej bo aż 350 ml butelce.
Cena tego środka waha się w ok .20 zł - w zależności od sklepu i narzuconej marży.

Producent zaleca aby całą butelkę 350 ml wlać do 70 litrów paliwa.
Szczerze, to testowałem już sporo środków tego typu i prawie zawsze przestrzegałem zalecanej dawki... w tym przypadku postanowiłem iść na pewne odstępstwa...
Sprawdźmy co się stanie gdy wlejemy całą butelkę do zaledwie 30 litrów paliwa - tzn. przekroczymy podwójnie dawkę tego środka czyszczącego.

Ciekawe jak zareaguje na to silnik?
Obawiałem się że silnik może się dławić, krztusić i pewnie doprowadzi to do jego zgaśnięcia.
Przejdźmy do testów...
Jestem na CPN-ie. Wlewam całe 350 ml VPS Synpower Fuel Cleaner do baku i zalewam 30 litrami paliwa - benzyny.
Odpalamy...
Samochód odpalił normalnie. Zrobiłem jakieś 12 km i wszystko niby było ok, jak przed aplikacją. Ciekawe jak auto odpali rano?
Poranek... -16°C.
Moje obawy nie były bez podstawne... Zapalam i samochód zapalił. Ale... no właśnie, jest jakieś ale...
Silnik trzeba było dłużej kręcić zanim odpalił - nigdy tak wcześniej nie miałem. Ok, pomyślałem wtedy, pewnie VPS Synpower Fuel Cleaner coś tak "robi" skoro samochód miał delikatny problem z odpaleniem.
Jedziemy w trasę...
Jadąc w trasę na autostradzie, samochód jakby był bardziej ospały i miał mniej siły. Wtedy zapaliła mi się czerwona lampka "w głowie" może jednak źle zrobiłem że podwoiłem dawkę Valvoline fuel cleaner'a?
Z drugiej strony jak ma dobrze oczyścić wtryskiwacze to niech czyści... byle skutecznie.

Na obecną chwilę zrobiłem z tym środkiem 112 km, oprócz tego że samochód gorzej odpala - teraz już za każdym razem - to jeszcze jakby zwiększyło się jego spalanie?
Środek zamiast zmniejszyć spalanie to je jeszcze podniósł... ale "spokojnie" ciągle sobie wmawiam... Wyjeżdżę te 30 litrów i później zaleje paliwa bez VPS Synpower fuel cleaner'a i zobaczy czy będzie poprawa."


_________________
Jeśli chcesz dojechać daleko, musisz jechać powoli.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 21 kwietnia 2016, 22:39 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Jako że valvoline mamy na warsztacie mogę już odpowiedzieć goś który to pisał to jakiś imbecyl, do mojej t4 to takie butelki wlewałem w proporcji butelka na 10l paliwa, i nigdy nic się nie stało, jedyne co kiedyś się mi przytrafiło to filtr paliwa był dowalony syfem ale to zapewne że jeszcze org był


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 21 kwietnia 2016, 22:43 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12294
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Ja liqui moly diesel spülung zalewałem ostatnio do nowego filtra paliwa do pełna a resztę do baku i nic zupełnie się nie stało


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 21 kwietnia 2016, 23:10 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 30 marca 2013, 23:27
Posty: 1223
Lokalizacja: ESI
model: Zwykły TRANSPORTER
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 69 razy
Pomógł: 116 razy
Kilka postów wcześniej pisałem o Valvoline którego użyłem i ja jestem zadowolony.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 21 kwietnia 2016, 23:13 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 lutego 2015, 23:42
Posty: 1128
Lokalizacja: Ursus
model: T4 Multivan
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 80 razy
Czułem ze coś nie tak , za dużo reklam było na stronie a najlepszym dodatkiem był pewien rosyjski specyfik za dużą kasę nie wspomnę tu nazwy


_________________
Jeśli chcesz dojechać daleko, musisz jechać powoli.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 1 sierpnia 2019, 09:45 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 7 maja 2019, 07:22
Posty: 292
Lokalizacja: Łańcut / okolica
model: MULTIVAN T4
silnik: 2,5 TDI ACV /DX2
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 17 razy
Odświeżę temat, mój mechanik, na niesławnym 2,5 tdi w Audi A4 Quattro, często holując różne auta (więc silnik dostawał po 4 literach) zrobił 600.000km z czego 1/6 pewnie na opale, polecił mi dolewać mixolu. Czy ktoś z Was dolewa i w jakich proporcjach? On u siebie w swoim 2,5 tdi właśnie to stosował.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 1 sierpnia 2019, 09:49 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 28 lutego 2016, 17:34
Posty: 433
model: MK1
silnik: 1,6TD

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 51 razy
Ja dolewam raz do roku - na trasę - 100-500ml na zbiornik do diesli.
Nie przesadzaj z ilością jednorazowo bo olej do 2Taktu zmienia temperaturę spalin.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 1 sierpnia 2019, 10:03 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Dwaj znani mi, zawodowi kierowcy ciężarówek (głównie Jelcze), obecnie już dawno emeryci, lali mixol gdy byla tzw.sucha ropa, cokolwiek by to znaczylo. Miało zbawienne wplywać na wtryskiwacze.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 1 sierpnia 2019, 10:30 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 752
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
miałem kiedyś W201 z silnikiem brrrr diesla
raz do roku filtr paliwa zalewałem do pełna olejem 2T, po odpaleniu, noga na gaz aż przepalił wszystko, silnik chodził miodzio, tak miekko-klekocząco jak na MB przystało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 1 sierpnia 2019, 10:50 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 7 maja 2019, 07:22
Posty: 292
Lokalizacja: Łańcut / okolica
model: MULTIVAN T4
silnik: 2,5 TDI ACV /DX2
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 17 razy
Może warto uderzyć do znanej i lubianej firmy? Jest coś takiego jak dodatek AMSOIL DIESEL ALL-IN-ONE ADB 473ML


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 1 sierpnia 2019, 18:16 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Ja miksol wlewam tylko leczniczo. Jeśli pompa wykazuje objawy przytartego nastawnika dawki lub zaworu kąta wtrysku. Wtedy leje litra na 50 l ropy wypalam i do następnego tankowania wlewam LiquiMolly diesel spulung, jak na razie trzy razy po stwierdzeniach pompa trup bez żadnego rozbierania uleczyłem i nastawnik i zawór kąta wtrysku.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 1 sierpnia 2019, 18:20 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 21 grudnia 2016, 19:22
Posty: 1063
Lokalizacja: KTW
model: Caravelle
silnik: 1Z

Podziękował: 68 razy
Pomógł: 132 razy
A co powiecie o tym wywodzie na temat dolewania oleju 2T do diesla?
https://www.youtube.com/watch?v=moeSmmUgEqM


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 95 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB