T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 18:46

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 141 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 29 stycznia 2011, 19:34 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 20 listopada 2010, 19:32
Posty: 34
model: T4
silnik: 2.4

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam
T4 94r. Ile kilometrów ma przejechane to tylko on wie. Ale chciałbym wymienić mu olej w skrzyni biegów.
Jaki olej
Ile litrów.

PS
Które śróbki odkręcić żeby spuścic i zalać nowy olej do skrzyni.
Znalazłem jedną śróbkę na imbus z przodu skrzyni (patrząc od przodu pojazdu) i wygląda na spust. A gdzie bedzie wlew ??

pozdrawiam
BZ


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 29 stycznia 2011, 20:09 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): niedziela, 6 czerwca 2010, 22:39
Posty: 636
model: T4
silnik: najlepszejszy
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 10 razy
więc wchodzi do tej skrzyni 2,5 litra oleju i dobrze jakbyś kupił w serwisie, mają w litrowych butelkach. Dokładnie tam jest spust ale nie dam sobie łapki ubrudzisz czy czasem też tędy się nie nalewa.


Ostatnio edytowano sobota, 29 stycznia 2011, 20:28 przez slimak, łącznie edytowano 1 raz
wulgaryzmy


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 29 stycznia 2011, 22:57 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:29
Posty: 1237
opis: Krzywy ryj
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 124 razy
http://www.t4-wiki.de/wiki/Getriebe%C3%B6l artykuł dotyczy kilku rodzajów przekładni, odszukaj swoją i popatrz na foto.


_________________
Pasożyt zlotowy. Pozostał mi tylko jeden T4.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 3 lutego 2011, 22:27 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 19:07
Posty: 245

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 3 razy
co ile wymieniacie olej w skrzyni? oczywiście manualnej?bo ja na przykład jeszcze nie wymieniałem a jeżdżę dwa lata


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 3 lutego 2011, 23:53 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Ja wymieniłem przy 325kkm i dalej spokój ze skrzynią (chociaż po drodze jeszcze dostała nowe uszczelnienia)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 19 lutego 2011, 23:00 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 10 grudnia 2010, 22:48
Posty: 160
model: t4
silnik: 1,9td

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 4 razy
Probe041 napisał(a):
Ja wymieniłem przy 325kkm i dalej spokój ze skrzynią (chociaż po drodze jeszcze dostała nowe uszczelnienia)


i jaki olej wlałeś


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 19 lutego 2011, 23:13 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
75W90 Texaco chyba <38>


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Ostatnio edytowano sobota, 19 lutego 2011, 23:34 przez Probe041, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 19 lutego 2011, 23:17 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 23:32
Posty: 1505
Lokalizacja: G O R L I C E
model: Transporter Looong
silnik: AAB Power +

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 19 razy
U siebie w skrzyni mam Maxusa 75w90 oczywiście :P


_________________
Obrazek
Dzikie laski, impra z hukiem - to nie dla mnie, jeżdze żukiem <53>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 20 lutego 2011, 10:22 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 18:08
Posty: 4205
Lokalizacja: RZESZÓW
opis: ZRÓB COŚ ZE SWOIM ŻYCIEM ALBO NAPIJ SIĘ WÓDKI
model: T4
silnik: AFN 1.9 TDI

Podziękował: 75 razy
Pomógł: 280 razy
A ja BP


_________________
BYŁEM
I OSTRÓDA III OLSZTYN IV POKRZYWNA VI GÓRY SOWIE VII KASZEBE.VIII RADKÓW.IX SUCHEDNIÓW.XI SIAMOSZYCE.XIII ORAWA XIV KARPACZ

ORGANIZOWAŁEM
II ROZTOKI GÓRNE.V TARNAWA NIŻNA.XII ROZTOKI GÓRNE


bus.jpg


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 20 lutego 2011, 11:20 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 3 maja 2010, 14:51
Posty: 1328
model: Transporter Kombi
silnik: 1.9 ABL+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 37 razy
Ja również BP 75W90.


_________________
A clean bus is a sign of a sick mind.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 20 lutego 2011, 12:49 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:51
Posty: 801
Lokalizacja: LUBUSKIE
model: T4
silnik: AAB/ABL

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 36 razy
Tak czytam ten artykuł i wynika że boczna śruba nie jest kontrolką napełnienie tylko ciut poniżej niej jest prawidłowy stan , choć ja jednak zawsze leje równo do wlewu i jak na razie wszystko jest ok


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 14 października 2012, 21:40 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
Polecam do skrzyni olej Amsoil 75W90 MTG GL4. Teraz własnie zamierzam zrobic wymianę oleju w T4 i taki wlać własnie. Cenowo moze odstraszyc , ale jak miałem w ducato problemy ze skrzynią , cięzko wchodziły biegi , zgrzyty w czasie wrzucania biegów , szumy straszne dochodziły z niej (ogólnie skrzynia zachowywala sie tak jakby sie kończyła) tak po wlaniu tego oleju problemy znikły. Inny problem miałem w osobowej Toyocie jak "trójka" wchodziła mi ze zgrzytem (wczesniejsze wymiany oleju nie pomagały) i diagnoze kazdy stawiał jedna , wywalenie skrzyni i robota , po zabiegu wymiany oleju nagle problem ze zgrzytem znikł i pomimo przebiegu dośc sporego juz od wymiany jak do tej pory odpukac się nie pojawił więcej.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 31 stycznia 2013, 12:51 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
peter napisał(a):
więc wchodzi do tej skrzyni 2,5 litra oleju i dobrze jakbyś kupił w serwisie, mają w litrowych butelkach. Dokładnie tam jest spust ale nie dam sobie łapki ubrudzisz czy czasem też tędy się nie nalewa.
To ja tylko poprawię, że u mnie weszło 3,8L oleju (02B) przy ostatniej naprawie skrzyni, olej BP 75W90


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 31 stycznia 2013, 17:48 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
Probe041 napisał(a):
... olej BP 75W90
Sprecyzuję:
Olej BP Energear SGX 75W-90 spełniający specyfikację producenta VW 501.50
i też leję go do siebie trochę więcej jak fabryka zaleca.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 2 kwietnia 2013, 18:12 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
wszedłem w posiadanie oleju:
Valvoline MaxLife MTF 75w90 GL4, http://www.valvolineeurope.com/english/ ... l-4_75w-90
lac czy nie lac ??


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 2 kwietnia 2013, 18:15 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 18 stycznia 2011, 15:53
Posty: 1277
Lokalizacja: Warszawa
model: WV T4 Multivan
silnik: 2.5 TDI AXG

Podziękował: 33 razy
Pomógł: 64 razy
Kenobi napisał(a):
wszedłem w posiadanie oleju:
Valvoline MaxLife MTF 75w90 GL4, http://www.valvolineeurope.com/english/ ... l-4_75w-90
lac czy nie lac ??

Mam nadzieję że legalnie <30>


_________________
ObrazekObrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 7 czerwca 2013, 17:32 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 23 stycznia 2011, 21:23
Posty: 355
model: T4
silnik: 1.9 TDI (1Z)

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 9 razy
Mam zamiar zmienić olej u siebie w skrzyni biegów. Przejrzałem schemat na t4-wiki http://www.t4-wiki.de/wiki/Getriebe%C3%B6l i coś mi się nie zgadza. Mam skrzynię DQL czyli o ile dobrze się orientuję obudowa 02B i patrząc na zdjęcie widzę, że olej się leje szerokim strumieniem z korka który ja uznawałem za wlewowy (mówię o tym na imbus 17). Dodam, że jak odkręcałem go u siebie w aucie to też mi ciekł olej (a właściwie brązowa breja) więc zaraz zakręciłem. Jeżeli zatem z tego korka się wylewa olej to jakim cudem z powrotem napełnić skrzynię tymi 2,5-3 L oleju?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 7 czerwca 2013, 21:37 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
Johnny napisał(a):
patrząc na zdjęcie widzę, że olej się leje szerokim strumieniem z korka który ja uznawałem za wlewowy (mówię o tym na imbus 17).
Oba korki są na imbus 17
Tu masz wlewowy :http://www.t4-wiki.de/wiki/images/Getriebe_Oel_Einfuellen_alt.jpg
A tu spustowy http://www.t4-wiki.de/wiki/images/Getriebe_Oel_Ablaufoeffnung_oeffnen_1991_2.jpg
Są w dwóch różnych miejscach, foty powyżej dotyczą skrzyni 02B



Za ten wpis autor mikoli podziękował: grzes595 (poniedziałek, 15 grudnia 2014, 19:24)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 8 czerwca 2013, 00:23 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 23 stycznia 2011, 21:23
Posty: 355
model: T4
silnik: 1.9 TDI (1Z)

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 9 razy
I wszystko jasne, tego spustowego nie zarejestrowałem jak dłubałem pod autem, więc myślałem że na obu zdjęciach jest ten sam korek. Dzięki za odpowiedź.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 14 czerwca 2013, 15:16 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 23 stycznia 2011, 21:23
Posty: 355
model: T4
silnik: 1.9 TDI (1Z)

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 9 razy
Olej zmieniony, spuściłem brudną breję: http://imageshack.us/photo/my-images/547/pdy6.jpg/ i zalałem świeżutkim Castrolem Syntrans Transaxle 75W90 (ok. 2.6-2.7L weszło do momentu jak zaczęło przelewać). W sumie nie wiem czy coś to zmieniło bo żadnej różnicy na nowym oleju nie odczuwam, no ale zaszkodzić też nie powinno ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 141 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB