T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 15:13

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 24 września 2012, 12:07 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 14 października 2011, 13:11
Posty: 38
model: T4
silnik: AAB 2.4

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
Witam!

Będę wymieniał teraz olej filtry itp. Mam wieczny problem w zimie z zapalaniem. Próbowałem już wszystkiego. Zastanawiam się czy nie ulżyć nieco silnikowi podczas kręcenia na mrozach i chcę przejść z oleju mineralnego na pół syntetyk. Przebieg mam ok 300 tyś, ciśnienia na cylindrach między 30-35 na wszystkich 5. Silnik oczywiście 2.4D 1993r. T4 Caravelle. Wielu mechaników straszy mnie że to nie zbyt dobry pomysł. Podobno chodzi o uszczelnienie silnika, nagary itp. Proszę o poradę.

Pozdrawiam Mateusz


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 24 września 2012, 14:00 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
czytałeś ten temat ??
viewtopic.php?f=14&t=405

to przeczytaj go całego od deski do deski
wtedy dowiesz się, że niewiele się dowiesz bo co forumowicz to inne zdanie zarówno jaki olej zalać i czy przechodzić z minerała na inny czy nie


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 24 września 2012, 14:08 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 21 lipca 2011, 13:46
Posty: 1502
model: T 4
silnik: 2,5 tdi
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 29 razy
Pomógł: 39 razy
mate473 napisał(a):
Witam!

Będę wymieniał teraz olej filtry itp. Mam wieczny problem w zimie z zapalaniem. Próbowałem już wszystkiego. Zastanawiam się czy nie ulżyć nieco silnikowi podczas kręcenia na mrozach i chcę przejść z oleju mineralnego na pół syntetyk. Przebieg mam ok 300 tyś, ciśnienia na cylindrach między 30-35 na wszystkich 5. Silnik oczywiście 2.4D 1993r. T4 Caravelle. Wielu mechaników straszy mnie że to nie zbyt dobry pomysł. Podobno chodzi o uszczelnienie silnika, nagary itp. Proszę o poradę.

Pozdrawiam Mateusz


Jak chodzi wszystko dobrze na tym oleju co jeździsz to po co go zmieniać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 24 września 2012, 14:13 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 14 października 2011, 13:11
Posty: 38
model: T4
silnik: AAB 2.4

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
chciał bym aby silnik na sporych mrozach łatwiej obracał myślę, że pół syntetyk będzie różnica jak mineralny?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 24 września 2012, 17:06 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 17:58
Posty: 706
Lokalizacja: Gdynia
model: T4 & ASB
silnik: APL+LPG

Podziękował: 13 razy
Pomógł: 37 razy
Półsyntetyk to półśrodek, zalej syntetykiem, polecam rekomendowany do 2,4D Mobil 1 New Life 0W-40 lub polecany MOBIL 1 SUPER 3000 X1 5W40 i nie słuchaj utartych opinii.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 24 września 2012, 19:50 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 21 lipca 2011, 13:46
Posty: 1502
model: T 4
silnik: 2,5 tdi
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 29 razy
Pomógł: 39 razy
Jeżdżę na mobilu 10w40 przebieg mam na liczniku 280tyś ile ma tak na prawdę to nie wiadomo i pali bez problemu . Po Finlandii jeździłem teczkami z
przebiegiem 800tyś wszystkie na 10w40 i żadnych problemów nie było


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 24 września 2012, 19:57 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 14 stycznia 2012, 22:14
Posty: 750
Lokalizacja: FSW
model: Caravelle
silnik: 2.5TDi

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 40 razy
Ja przy 350K przeszedłem na półsyntetyk i żadnych wycieków.Ale dlatego ,że wszystkie wycieki zlikwidowałem przed wymianą.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 25 września 2012, 09:17 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 752
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
ronin36 ma rację, zalej full syntetyka, w zimę zobaczysz różnicę
olej dobierz wg norm VW, i najlepiej żeby był to full syntetyk a nie HC, ktore to są oleje? szperaj w necie!


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 26 września 2012, 10:35 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 14 października 2011, 13:11
Posty: 38
model: T4
silnik: AAB 2.4

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
wymiana na full syntetyk wydaje mi się bardzo ryzykowna. Może teraz zmienię na pół syntetyk a później na full syntetyk.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 26 września 2012, 20:55 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Według mnie zmień na 10w40 i tak zostaw polecam Mobil Delvac


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 26 września 2012, 21:09 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 17:58
Posty: 706
Lokalizacja: Gdynia
model: T4 & ASB
silnik: APL+LPG

Podziękował: 13 razy
Pomógł: 37 razy
chemik211 napisał(a):
Według mnie zmień na 10w40 i tak zostaw polecam Mobil Delvac
no ten olej to nawet nie jest dedykowany do t4 przez Exxona.
mate473 napisał(a):
wymiana na full syntetyk wydaje mi się bardzo ryzykowna. Może teraz zmienię na pół syntetyk a później na full syntetyk.

między "wydaje mi się" a "wiem" jest duża różnica.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 27 września 2012, 21:55 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
ronin36 może i nie jest ale jakościowo przewyższa normy vw i to bardzo i jest przystosowany do dużych przebiegów między wymianami, moja benzynka na tym jeździ i sprawuje się rewelacyjnie,


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 29 września 2012, 00:14 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 752
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
mate473 napisał(a):
wymiana na full syntetyk wydaje mi się bardzo ryzykowna. Może teraz zmienię na pół syntetyk a później na full syntetyk.


ryzykownym byłoby zalanie olejem 5w30


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 22 października 2012, 19:07 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 15 kwietnia 2012, 13:07
Posty: 122
Lokalizacja: DLu
model: t4
silnik: AAB

Podziękował: 10 razy
Pomógł: 4 razy
witam
nie chcąc zakładać kolejnego posta w temacie zasadności zmiany oleju silnikowego z mineralnego na inny, pozwolicie że podepnę się do istniejącego.

poprzedni właściciel tak jakoś wyjątkowo traktował silniczek - na zmianę lał lotosa w konfiguracji 15W30 (?) i 20W50, zależnie od tego czy lato czy zima :( Silniczek jak na licznikowe 350tys chodzi raczej dobrze, jedynie vacum coś tam popukuje.
Na dniach mam zamiar wymienić olej, zalany na dzień dzisiejszy mineralny lotos kończy swoją żywotność i po przeczytaniu chyba wszystkich postów chcę zmienić na półsyntetyk 10W40 (do pełnego syntetyka mam obawy - może przy kolejnej zmianie jak nie będzie wycieków).

U lokalnych znachorów od wymian olejów najpopularniejsze są Mobil, Castrol, Lotos, Fuchs.

Z Fuchs-em nie mam dobrych wspomnień
Do Lotosa jestem jakoś uprzedzony
Po Castrolu pojechaliście generalnie, że mi się odechciało
A o Mobilu jakoś tak neutralnie

I teraz moje pytanie:
czy wymiana oleju na Mobila 10W40 + filtr oleju + filtr paliwa w kwocie 190zł jest akceptowalna ??


mój silnik to 2.4 AAB z 91r

pozdr



edit:30.10.2012

zrobiłem to i wymieniłem na mobila 10w40

pozdr


_________________
JACek
dawniej andaba_pl


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB