T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 00:07

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 228 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 20 października 2017, 07:31 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
c2aki mógłbyś napisać w przybliżeniu z czego jest zrobiony wirnik w 574, że taki świecący jest, ocynk, chrom czy jakieś aluminium. Jakoś nie przemawia do mnie takie świecidło, do tego łopatki wyglądają jakby były zaledwie połową długości mocowane do podstawy.Bardziej podoba mi się toporność odlewu starej wersji. Pytam bo właśnie będe kupował graty i wymieniał rozrząd.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 20 października 2017, 09:10 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Brałem ostatnio wzmocnioną pompę hepu p512s do 1.9 tdi i wirnik wyglądał jak ten po prawej na foto


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 20 października 2017, 11:03 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
Może to "wzmocnienie" polega na odchudzeniu wirnika, przez co mniej waży i mniejsze siły generuje obracając się, a to z kolei powoduje, że całość dłużej żyje?


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 25 października 2017, 21:06 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 5 lutego 2012, 13:06
Posty: 48
Lokalizacja: okolice Krakowa
opis: Był: 2.4 ABB Syncro Multivan
Jest: 2.5 ACV Multivan
model: Multivan
silnik: 2.5 ACV

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 23 razy
Kenobi napisał(a):
c2aki mógłbyś napisać w przybliżeniu z czego jest zrobiony wirnik w 574, że taki świecący jest, ocynk, chrom czy jakieś aluminium. Jakoś nie przemawia do mnie takie świecidło, do tego łopatki wyglądają jakby były zaledwie połową długości mocowane do podstawy.Bardziej podoba mi się toporność odlewu starej wersji. Pytam bo właśnie będe kupował graty i wymieniał rozrząd.

Nie sprawdzałem magnesem ale aluminium to raczej nie było. Pewnie to jakaś stal odporna na działanie płynu chłodniczego: np. kwasoodporna lub nierdzewna (zarawtosc chromu w stali a powłoka chromu to dwie różne rzeczy). Tak czy inaczej liczę na to, że konstruktorzy Hepu wybrali dobry materiał - przekonam się przy wymianie pompy.
Wyglądem faktycznie ten nie wzmacniany robi lepsze wrażenie ale nie można zapominać jakie jest przeznaczenie tego wirnika. Ma wywołać przepływ cieczy w obiegu i jak pisze niebieski-n2 jego mniejsza masa spowoduje mniejsze siły odśrodkowe działające na łożyska/panewki na których jest zamocowany a co za tym idzie większą żywotność... mam nadzieję ;)



Za ten wpis autor c2aki podziękował: Kenobi (środa, 25 października 2017, 21:09)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 3 listopada 2017, 19:28 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
Kenobi napisał(a):
4.Rolka EVR 55446 lub EVR 55477 ( w pudełku rolka Litens )



Orientuje się ktoś, czym jest spowodowane, że z pozoru jednakowo wyglądająca rolka rozrządu we wszystkich silnikach 2,5TDI - jednakowa nie jest?
Różni się bowiem twardością sprężyny.

Co jeszcze bardziej zastanawia - taka sama jest w silniku najsłabszym i najmocniejszym (twardsza), a inna w ACV (bardziej miękka).

Wychodzi więc na to, że:
EVR 55446 jest do ACV,
zaś EVR 55477 do AJT i AXG

Jak już to logika wskazywała by jakieś stopniowanie twardości w stosunku do mocy, a nie tak z czapy?


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.



Za ten wpis autor niebieski-n2 podziękował: rafflex (sobota, 4 listopada 2017, 09:42)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 3 listopada 2017, 23:45 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
A co ciekawe co napisałeś,nigdy tego nie sprawdzałem.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 10 listopada 2017, 20:23 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Zestaw rozrządu na jedną stronę dla ACV, ceny na dzień dzisiejszy i aktualne kody towaru ( dzisiaj zamówione )
Załącznik:
Bez tytułu.jpg


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 10 listopada 2017, 21:38 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Sam będziesz robił tym razem czy jakiś warsztat? ;-)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 10 listopada 2017, 22:25 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Sam z pomocą i u Niebieskiego


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 14 listopada 2017, 18:56 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 13 lutego 2017, 13:45
Posty: 20
model: T4 Multivan
silnik: 2.5 tdi 151 AHY

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Podepnę się do tematu. Czy macie jakiś sklep internetowy sprawdzony z częściami do naszych T4? oprócz allegro ? Przymierzam się do zmiany rozrządu i nie wiem sam już co kupić i gdzie kupić. A może ktoś wie ile w serwisie taki rozrząd kosztuje do 2.5 tdi 151 AHY ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 14 listopada 2017, 19:24 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
aparts.pl
e-autoparts.pl
pro-choice.pl
iparts.pl


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 14 listopada 2017, 23:42 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 5 lutego 2012, 13:06
Posty: 48
Lokalizacja: okolice Krakowa
opis: Był: 2.4 ABB Syncro Multivan
Jest: 2.5 ACV Multivan
model: Multivan
silnik: 2.5 ACV

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 23 razy
Marten napisał(a):
Podepnę się do tematu. Czy macie jakiś sklep internetowy sprawdzony z częściami do naszych T4? oprócz allegro ? Przymierzam się do zmiany rozrządu i nie wiem sam już co kupić i gdzie kupić. A może ktoś wie ile w serwisie taki rozrząd kosztuje do 2.5 tdi 151 AHY ?


Ja akurat kupowałem przez allegro ale jak jesteś z Krakowa można podjechać bezpośrednio do sklepu: FHU Volver Wojciech Klasa ul. Szuwarowa 6/89 30-384 Kraków. Dziś wiekszość firm i tak wystawia się na aukcjach bo tak dociera do szerszego grona.
Plusy jakie dla mnie ma ta firma to wporzadku ceny (do ACV kpl 2 paski Contitech, 3 napinacze Rouvile (Littens), pompa wody Hepu, sruba wału i podkladka diamentowa 621 PLN). Kolejny plus, że nie sprzedaja jakichs leżaków magazynowych np. paski kupowałem początkiem czerwca a daty produkcji na paskach były marcowe, tak samo na pompie Hepu (odlew korpusu 2016) ale montaż 2017.

Z internetowych to korzystam z ucando.pl ale oni chyba wysylaja z iparts bo kiedyś tak pisało na przesyłce. Rozrządu tam nie kupowałem bo nie mieli kompletu jaki chciałem a osobno wychodziło drożej niż u w/w jegomościa ;) Do innych części tam zakupionych nie miałem żadnych zastrzeżeń.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 15 listopada 2017, 08:04 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
ucando jest drogie, najtaniej i bez zarzutu to e-autoparts


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 6 grudnia 2017, 16:55 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 13 lutego 2017, 13:45
Posty: 20
model: T4 Multivan
silnik: 2.5 tdi 151 AHY

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Wiecie może jakie Koło zębate wału korbowego może iść w 2.5 tdi 151 AHY. Doczytałem że dwa rodzaje idą ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 7 grudnia 2017, 21:02 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Kenobi rolek i paska od strony pompy nie robisz ? Czy wymieniasz 2 do 1.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 20 stycznia 2018, 21:48 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
Pora zmienić rozrząd (zwłaszcza ze po 60kkm rolka napinająca pasek pompy juz niemilosiernie szumi pomimo iż ori Litens to jest) , dostałem taką wycenę na części z czego pompę Hepu juz kupiłem...
-----------------------------------------------------------------------------
Zestaw INA 530 0483 10 - 370,00zł

w skład wchodzi
-Pasek INA Pompa wtryskowa
-Pasek INA Główny rozrząd
-Rolka napinająca głowny rozrząd LITENS
-Rolka prowadząca pompa wtryskowa LITENS (plastykowa czesc z nacechowanym napisem Litens , łożysko z nacechowanym napisem INA)
-Rolka napinająca pompa wtryskowa LITENS
-Szpilki do rolek
-Podkładka diamentowa
-Śruba centralna VERBUS

INA pasków nie produkuje ale konfekcjonują paski Contitecha i Gates`a... tylko juz nacechowane jest logo INA na paskach.

---------------------------------------------------------------------------
Pompa cieczy HEPU P 574 - 149,70zł

---------------------------------------------------------------------------

Plyn chłodzący G12 WertTeile 5l - 37,00zł

---------------------------------------------------------------------------

Uszczelniacz wału korbowego CORTECO - 12,11zł

Uszczelniacz wałka rozrządu CORTECO - 11,79zł

---------------------------------------------------------------------------

Koło zębate SWAG 30 93 6581 - 48,17zł (kola chyba nie będe wymienial b o przy poprzedniej wymienilem na nowe ori VW , a zalecają co 3 wymiane je zmieniac)

---------------------------------------------------------------------------

Uszczelka pokrywy zaworowej CORTECO - 26,22zł

---------------------------------------------------------------------------

Uszczelka metalowa pod pompę oleju ERLING 234.560 VW- 19,98zł (lekko mi się ślini z połączenia i zastanawiam się czy to ruszać , sporo zabawy przy tym jest bo miche trzeba ściągać)

----------------------------------------------------------------------------


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 21 stycznia 2018, 02:40 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Sterciu gdzie masz takie dobre ceny.? Daj namiary gdzie sie zaopatrujesz w czesci. Tez mysle nad zmiana rozrzadu. U mnie nie zapeszajac rolki zostaly stare wszystkie ze znakami vw. I cicho jest. Nic nie szumi. Jednak cos lepszego wsadzaja w "D". Dlaczego nie moga tego sprzedawac w pl? Tylko po przejechaniu kilkunastu tys.km wszystko pracuje tak glosno ze strach podniesc klape silnika.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 22 stycznia 2018, 22:55 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
Jeden z większych sklepów we Wroclawiu i to są normalne ich ceny bez upustów. Ja jednak uszczelniacze będe bral drozsze PTFE/ACM zamiast FPM.

Mój poprzedni zestaw przyjechał bezpośrednio z Francji gdzie został zakupiony w sieci AD , więc wpływu nie ma tu na to gdzie to zostalo sprzedane , rolka po 60kkm juz ma powoli dośc...

Jako ze kompletuje na raty rozrząd to jutro mam zamiar kupić zestaw rozrządu INA , pompę Hepu juz mam , płyn g12 tez , zostaną mi uszczelki i uszczelniacze... no i moze kolo zębate choc sam jeszcze się waham czy je wymieniac czy nie...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 23 stycznia 2018, 00:27 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Też u siebie powymieniałem uszczelniacze na teflonowe, ostatni został mi z przodu wału ale póki co tam nie zaglądam :D A ten większy sklep to zatoka, fota czy dawny ic na długosza :D


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 23 stycznia 2018, 11:55 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 23 lipca 2015, 21:13
Posty: 505
Lokalizacja: Lubuskie blisko Granicy
model: vw t4
silnik: 2.5TDI ACV

Podziękował: 49 razy
Pomógł: 60 razy
W grudniu tez przeszedłem wymianę rozrządu kompleksową wraz z uszczelniaczami, paskiem PK i 3 rolkami paska PK. co do cen to tak kompletny rozrząd INA z pompą wody 550 zł
uszczelniacz wału 16 zł
uszczelniacz wałka prawy 9 zł
uszczelniacz wałka lewy 26 zł
pasek PK BOSCH 72 zł
rolki prowadzące pasek PK INA 68zł /szt
rolka napinająca pasek PK 55 zł
uszczelka pokrywy zaworów ERLING 50 zł

Naprawa przeszłaby bez problemowo ale przy wymianie szpilki trzymającej rolkę prowadzącą pasek zębaty pompy wtryskowej okazało się, że ktoś robiący poprzedni rozrząd zerwał gwint w głowicy no i niestety trzeba było zamówić zestaw HELICOIL do regeneracji gwintów po naprawie gwintu działa jak nowe :) Jakby ktoś miał taki sam problem to służę pomocą a przypadłość urwanego gwintu w tym miejscu jest dość częsta jeżeli ktoś nie używa klucza dynamometrycznego bo nakrętka która trzyma rolkę powinna być dokręcona momentem 20NM . Szpilka wkręcona jest w aluminiową głowicę a wiec gwint nie jest tak wytrzymały jak w stali czy żeliwie . Co do interwału wymiany rozrządu to przy jakości wykonania części w tych czasach polecam max 60-70tyś/km
Rozrząd wymieniany samemu kąt ustawiony w granicach 55-60 klekocze jak należy :) Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 228 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB