T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest wtorek, 24 kwietnia 2018, 01:08

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 27 listopada 2017, 14:38 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 28 lutego 2016, 17:34
Posty: 154
model: MK1
silnik: 1,6TD

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 8 razy
Kenobi - to jest wlepa na niemieckie drogi. Mało tego - jest to ciśnienie minimalne.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 27 listopada 2017, 17:38 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 1791
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG, AJT+

Podziękował: 145 razy
Pomógł: 112 razy
czyli ile w "C" pompujesz?


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 27 listopada 2017, 17:49 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 28 lutego 2016, 17:34
Posty: 154
model: MK1
silnik: 1,6TD

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 8 razy
Dla osobówek:
- przód: 3-4
- tył: 3,5-4,5

Dla towarowych:
- przód: 4-4,5
- tył 4,5

Dla przeładowanych:
4,5-5bar (5 jest zazwyczaj wyższym niż nominalne ciśnienie maksymalne na oponie!!).

Dla przeładowaniach zawsze Azot i Metalowe zawory.

Przy większym rozmiarze - w większych pojazdach - (np. Iveco / Crafter / Mascott na bliźniakach 16" itp.) 5-6bar. (moi klienci potrafią załadować 5-6 ton samego ładunku!! --> oczywiście na prawo jazdy B i bez Tacho).


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 27 listopada 2017, 18:49 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 2008
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 124 razy
Pomógł: 53 razy
Tak z ciekawości: po co tyle bić z tylu w osobówce skoro tam w 90% jeździ powietrze albo pszczoły luzem?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 27 listopada 2017, 19:03 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 stycznia 2012, 14:41
Posty: 3760
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA sekcja "STARE WYGI"
model: T4 Mixt vel Bestel
silnik: 2.5 TDI ACV>102KM

Podziękował: 177 razy
Pomógł: 261 razy
MAZZY137 napisał(a):
(5 jest zazwyczaj wyższym niż nominalne ciśnienie maksymalne).


To mówisz, że jak na oponie mam napis MAX LOAD 3, a zapodam 3,5 to nic się nie będzie złego działo z oponą?


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 28 listopada 2017, 11:14 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 25 września 2011, 16:29
Posty: 1012
model: California Exclusive
silnik: AXG

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 10 razy
Mnie zaskoczyly pozytywnie chinskie opony ktore dostalem wraz z autem.. ktos przesadzil z nosnoscia, 108/106T. Na poczytku myslalem, ze beda twarde jak kamien, ale takie nie sa... za to sa nieslychanie wytrzymale.. zrobilem na nich dwa sezony wakacyjne, ok 55kkm i zaliczylem sporo dziur.. Afryka, offroady na skalistym wybrzezu Portugalii, zdazylem rozwalic stalowa felge tak, ze pekla i trzeba bylo ja pospawac bym mogl wrocic, a samych opon nic nie ruszylo... z tego co pamietam to jakis calorodzny budzetowy model z chin, sprzedawany na rynku niemieckim. Najsmieszniejsze jest to, ze mialem je wywalic i kupic cos markowego, ale zal mi sie ich zrobilo bo byly zupelnie nowe i stwierdzilem, ze je sprawdze.. pewnie nigdy bym sam nie wybral chinskiej opony do auta.. i powiem szczerze, ze ani szybko na mokrym, ani na sniegu nie odczulem by im czegos brakowalo w porownaniu z oponami markowymi..

Edit: chodzi o Goodride Radial SC301 w rozmiarze 215 60R16 C M+S o nosnosci D108/106T


_________________
Pozdrawiam


Ostatnio edytowano środa, 29 listopada 2017, 12:02 przez flax, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 28 listopada 2017, 14:53 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 1791
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG, AJT+

Podziękował: 145 razy
Pomógł: 112 razy
Dobrze by było jakbyś napisał co to są dokładnie za opony?

Na Kormoranach jeżdżę dość ekstremalnie i nie wiem czego chcieć więcej od opon, w zupełności zaspokajają moje oczekiwania.


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 28 listopada 2017, 15:54 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 28 lutego 2016, 17:34
Posty: 154
model: MK1
silnik: 1,6TD

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 8 razy
Rafflex: Jeśli ją przeciążasz to możesz tak zrobić, jednak jak zapewne wiesz - dla żadnego urządzenia przeciążenie nie poprawia żywotności, a wręcz odwrotnie. Piszę o tym w kontekście przeładowywania sporadycznego. Przy stałym nadmiernym obciążeniu żywotność spada znacznie.

Na oponach o indeksie prędkości T (190km/h) też da się jechać 210km/h - pytanie jak długo...?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 13 grudnia 2017, 20:33 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 11 listopada 2016, 14:39
Posty: 62
Lokalizacja: Warszawa , Nieporęt
model: VW T4 transporter
silnik: 2.5 tdi ACV 102KM
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 0 razy
Witam
Dorzucę w moich warunkach budowlanych plus trasy Wawa Trójmiasto. Polecę Matador MPS 125 ja mam rozmiar 195/70/15 w C i są ok .60 tys km i bieżnika sporo


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 13 stycznia 2018, 20:54 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 30 marca 2013, 23:27
Posty: 1138
Lokalizacja: ESI
model: Zwykły TRANSPORTER
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 65 razy
Pomógł: 85 razy
flax napisał(a):
Mnie zaskoczyly pozytywnie chinskie opony ktore dostalem wraz z autem.. ktos przesadzil z nosnoscia, 108/106T. Na poczytku myslalem, ze beda twarde jak kamien, ale takie nie sa... za to sa nieslychanie wytrzymale.. zrobilem na nich dwa sezony wakacyjne, ok 55kkm i zaliczylem sporo dziur.. Afryka, offroady na skalistym wybrzezu Portugalii, zdazylem rozwalic stalowa felge tak, ze pekla i trzeba bylo ja pospawac bym mogl wrocic, a samych opon nic nie ruszylo... z tego co pamietam to jakis calorodzny budzetowy model z chin, sprzedawany na rynku niemieckim. Najsmieszniejsze jest to, ze mialem je wywalic i kupic cos markowego, ale zal mi sie ich zrobilo bo byly zupelnie nowe i stwierdzilem, ze je sprawdze.. pewnie nigdy bym sam nie wybral chinskiej opony do auta.. i powiem szczerze, ze ani szybko na mokrym, ani na sniegu nie odczulem by im czegos brakowalo w porownaniu z oponami markowymi..

Edit: chodzi o Goodride Radial SC301 w rozmiarze 215 60R16 C M+S o nosnosci D108/106T

A ja mam diametralnie odmienne doświadczenie właśnie z oponami Goodride nie mylić z BF Goodride. Opony letnie, modelu nie pamietam, fakt że zużycie zerowe po dwóch sezonach ale jazda po mokrym to jakieś nieporozumienie i śmierć w oczach. Przy pierwszym mocniejszym hamowaniu w deszczu sprawdzałem czy nie mam jakiejś awari hamulca, poprostu jak bym go wogóle nie miał. Pozbyłem się tak szybko jak tylko mogłem a kupującego rzetelnie poinformowałem o tym, a sprzedawałem z przeznaczeniem pod lawete i tam też wylądowały.
Ja używam od dłuższego czasu letnich conti i zimowek Bridgestone i chwale sobie, co prawda to typowe C a nie XL wiec ciężko uszkodzić. Jedyny minus Conti to że dość szybko się zużywają, ale coś kosztem czegoś, dobra przyczepność=szybsze zużycie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 13 stycznia 2018, 23:57 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 2008
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 124 razy
Pomógł: 53 razy
Moim zdaniem @flax używał tych opon w zupełnie innym celu niż Przedpiszca i stad diametralnie inne oceny. Ja na przykład zrobiłem 90kkm UAZem na drewnianych Ja 245 i jedyny problem widziałem na śniegu bez obniżonego ciśnienia, za to NIGDY nie złapałem gumy.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 17 stycznia 2018, 15:24 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 25 września 2011, 16:29
Posty: 1012
model: California Exclusive
silnik: AXG

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 10 razy
Racja, moje nie widzialy nigdy sniegu i nie zdaza minsie raczej jezdzic przy bliskich zeru temperaturach.. po nich pewnie wroce do goodyearow calorocznych, ale na razie nie ma potrzeby wymiany.


_________________
Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 5 lutego 2018, 15:01 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 15 stycznia 2017, 20:05
Posty: 38
Lokalizacja: Akershus-Leszno-Rzeszow
opis: Ja nie chcę
Ja nie chcę
Ja nie chcę
Dorastać
model: Vw T4 Multivan
silnik: 2.5 Tdi Acv

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
Doloze tez negatywna opinie firmie Nokian(wyprodukowane w Rosji) w czerwcu 2015 wymienilem sobie caly komplet na Hakka C2195/65R16 104T C . Po powrocie z polnocnego wypadu gdzie opony mialy przejechane lacznie z tym wyjazdem okolo 30 tys. tylnie dwie opony byly calkiem lyse,praktycznie calkowicie gladkie. Nie wiem czy do tego moglo sie przyczinc to ze mielismy 3 metrowa przyczepe z ktora przejechalismy okolo 6200 km,ale nie byla ciezko zaladowana. Na pewno nie zaloze wiecej opon letnich tej firmy choc z drugiej strony od 10-ciu lat jezdze autami sluzbowymi na nokianach zimowych,wszelakie modele z kolcami i nie mam im nic do zarzucenia.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 4 kwietnia 2018, 04:56 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 9 kwietnia 2013, 19:28
Posty: 3
model: Vw T4
silnik: 2.5 ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Nokian C-Line letnie ,trakcja w porządku nawet po deszczu ale po dwóch latach użytkowania czyli u mnie jakieś 25 tys km przebiegu mało co bieżnika zostało ze swojej strony nie polecam.Brak mi Michelin Agilis 41 to było mistrzostwo wśród opon.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 4 kwietnia 2018, 07:10 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1270
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.5 benzyna AVT + LPG
model: T4 Multivan
silnik: AVT

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 53 razy
Kenobi a te Twoje crossclimaty to w jakim rozmiarze miałeś? Ja będę brał 225/55/R17


_________________
Pawel
VW 2002 MULTIVAN T4 2.5 benzyna
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 4 kwietnia 2018, 08:33 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 6660
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 50 razy
Pomógł: 595 razy
205/65/15


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB