T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest poniedziałek, 22 stycznia 2018, 21:54

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 27 listopada 2017, 14:38 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 28 lutego 2016, 17:34
Posty: 122
model: MK1
silnik: 1,6TD

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 6 razy
Kenobi - to jest wlepa na niemieckie drogi. Mało tego - jest to ciśnienie minimalne.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 27 listopada 2017, 17:38 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 1715
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG, AJT+

Podziękował: 143 razy
Pomógł: 95 razy
czyli ile w "C" pompujesz?


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 27 listopada 2017, 17:49 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 28 lutego 2016, 17:34
Posty: 122
model: MK1
silnik: 1,6TD

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 6 razy
Dla osobówek:
- przód: 3-4
- tył: 3,5-4,5

Dla towarowych:
- przód: 4-4,5
- tył 4,5

Dla przeładowanych:
4,5-5bar (5 jest zazwyczaj wyższym niż nominalne ciśnienie maksymalne na oponie!!).

Dla przeładowaniach zawsze Azot i Metalowe zawory.

Przy większym rozmiarze - w większych pojazdach - (np. Iveco / Crafter / Mascott na bliźniakach 16" itp.) 5-6bar. (moi klienci potrafią załadować 5-6 ton samego ładunku!! --> oczywiście na prawo jazdy B i bez Tacho).


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 27 listopada 2017, 18:49 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 1890
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 113 razy
Pomógł: 51 razy
Tak z ciekawości: po co tyle bić z tylu w osobówce skoro tam w 90% jeździ powietrze albo pszczoły luzem?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 27 listopada 2017, 19:03 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 stycznia 2012, 14:41
Posty: 3680
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA sekcja "STARE WYGI"
model: T4 Mixt vel Bestel
silnik: 2.5 TDI ACV>102KM

Podziękował: 168 razy
Pomógł: 244 razy
MAZZY137 napisał(a):
(5 jest zazwyczaj wyższym niż nominalne ciśnienie maksymalne).


To mówisz, że jak na oponie mam napis MAX LOAD 3, a zapodam 3,5 to nic się nie będzie złego działo z oponą?


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 28 listopada 2017, 11:14 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 25 września 2011, 16:29
Posty: 983
model: California Exclusive
silnik: AXG

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 10 razy
Mnie zaskoczyly pozytywnie chinskie opony ktore dostalem wraz z autem.. ktos przesadzil z nosnoscia, 108/106T. Na poczytku myslalem, ze beda twarde jak kamien, ale takie nie sa... za to sa nieslychanie wytrzymale.. zrobilem na nich dwa sezony wakacyjne, ok 55kkm i zaliczylem sporo dziur.. Afryka, offroady na skalistym wybrzezu Portugalii, zdazylem rozwalic stalowa felge tak, ze pekla i trzeba bylo ja pospawac bym mogl wrocic, a samych opon nic nie ruszylo... z tego co pamietam to jakis calorodzny budzetowy model z chin, sprzedawany na rynku niemieckim. Najsmieszniejsze jest to, ze mialem je wywalic i kupic cos markowego, ale zal mi sie ich zrobilo bo byly zupelnie nowe i stwierdzilem, ze je sprawdze.. pewnie nigdy bym sam nie wybral chinskiej opony do auta.. i powiem szczerze, ze ani szybko na mokrym, ani na sniegu nie odczulem by im czegos brakowalo w porownaniu z oponami markowymi..

Edit: chodzi o Goodride Radial SC301 w rozmiarze 215 60R16 C M+S o nosnosci D108/106T


_________________
Pozdrawiam


Ostatnio edytowano środa, 29 listopada 2017, 12:02 przez flax, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 28 listopada 2017, 14:53 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 1715
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG, AJT+

Podziękował: 143 razy
Pomógł: 95 razy
Dobrze by było jakbyś napisał co to są dokładnie za opony?

Na Kormoranach jeżdżę dość ekstremalnie i nie wiem czego chcieć więcej od opon, w zupełności zaspokajają moje oczekiwania.


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 28 listopada 2017, 15:54 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 28 lutego 2016, 17:34
Posty: 122
model: MK1
silnik: 1,6TD

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 6 razy
Rafflex: Jeśli ją przeciążasz to możesz tak zrobić, jednak jak zapewne wiesz - dla żadnego urządzenia przeciążenie nie poprawia żywotności, a wręcz odwrotnie. Piszę o tym w kontekście przeładowywania sporadycznego. Przy stałym nadmiernym obciążeniu żywotność spada znacznie.

Na oponach o indeksie prędkości T (190km/h) też da się jechać 210km/h - pytanie jak długo...?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 13 grudnia 2017, 20:33 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 11 listopada 2016, 14:39
Posty: 43
Lokalizacja: Warszawa , Nieporęt
model: VW T4 transporter
silnik: 2.5 tdi ACV 102KM

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 0 razy
Witam
Dorzucę w moich warunkach budowlanych plus trasy Wawa Trójmiasto. Polecę Matador MPS 125 ja mam rozmiar 195/70/15 w C i są ok .60 tys km i bieżnika sporo


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 13 stycznia 2018, 20:54 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 30 marca 2013, 23:27
Posty: 1120
Lokalizacja: ESI
model: Zwykły TRANSPORTER
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 65 razy
Pomógł: 84 razy
flax napisał(a):
Mnie zaskoczyly pozytywnie chinskie opony ktore dostalem wraz z autem.. ktos przesadzil z nosnoscia, 108/106T. Na poczytku myslalem, ze beda twarde jak kamien, ale takie nie sa... za to sa nieslychanie wytrzymale.. zrobilem na nich dwa sezony wakacyjne, ok 55kkm i zaliczylem sporo dziur.. Afryka, offroady na skalistym wybrzezu Portugalii, zdazylem rozwalic stalowa felge tak, ze pekla i trzeba bylo ja pospawac bym mogl wrocic, a samych opon nic nie ruszylo... z tego co pamietam to jakis calorodzny budzetowy model z chin, sprzedawany na rynku niemieckim. Najsmieszniejsze jest to, ze mialem je wywalic i kupic cos markowego, ale zal mi sie ich zrobilo bo byly zupelnie nowe i stwierdzilem, ze je sprawdze.. pewnie nigdy bym sam nie wybral chinskiej opony do auta.. i powiem szczerze, ze ani szybko na mokrym, ani na sniegu nie odczulem by im czegos brakowalo w porownaniu z oponami markowymi..

Edit: chodzi o Goodride Radial SC301 w rozmiarze 215 60R16 C M+S o nosnosci D108/106T

A ja mam diametralnie odmienne doświadczenie właśnie z oponami Goodride nie mylić z BF Goodride. Opony letnie, modelu nie pamietam, fakt że zużycie zerowe po dwóch sezonach ale jazda po mokrym to jakieś nieporozumienie i śmierć w oczach. Przy pierwszym mocniejszym hamowaniu w deszczu sprawdzałem czy nie mam jakiejś awari hamulca, poprostu jak bym go wogóle nie miał. Pozbyłem się tak szybko jak tylko mogłem a kupującego rzetelnie poinformowałem o tym, a sprzedawałem z przeznaczeniem pod lawete i tam też wylądowały.
Ja używam od dłuższego czasu letnich conti i zimowek Bridgestone i chwale sobie, co prawda to typowe C a nie XL wiec ciężko uszkodzić. Jedyny minus Conti to że dość szybko się zużywają, ale coś kosztem czegoś, dobra przyczepność=szybsze zużycie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 13 stycznia 2018, 23:57 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 1890
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 113 razy
Pomógł: 51 razy
Moim zdaniem @flax używał tych opon w zupełnie innym celu niż Przedpiszca i stad diametralnie inne oceny. Ja na przykład zrobiłem 90kkm UAZem na drewnianych Ja 245 i jedyny problem widziałem na śniegu bez obniżonego ciśnienia, za to NIGDY nie złapałem gumy.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 17 stycznia 2018, 15:24 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 25 września 2011, 16:29
Posty: 983
model: California Exclusive
silnik: AXG

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 10 razy
Racja, moje nie widzialy nigdy sniegu i nie zdaza minsie raczej jezdzic przy bliskich zeru temperaturach.. po nich pewnie wroce do goodyearow calorocznych, ale na razie nie ma potrzeby wymiany.


_________________
Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB