T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest niedziela, 21 stycznia 2018, 05:00

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 133 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 27 czerwca 2017, 14:59 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 9 czerwca 2017, 16:16
Posty: 12
model: multivan
silnik: 2.5tdi

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
mikoli napisał(a):
Ano producent pomyślał aby skrzynia wytrzymała do końca gwarancji, a użytkownicy myślą aby wytrzymała dłużej :)


No to właśnie powiedział gość co zrobił mojemu bratu DSG w touranie. :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 27 czerwca 2017, 15:00 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 785
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 56 razy
Pomógł: 18 razy
Wiadomo ze po fabryce sie poprawia. Vw t4 bardzo udane auto. Ja wlewam Stan jaki powinien byc. Jesli ktos rozbieral skrzynie biegow I ma namacalne dowody na to zeby wlac jej troche wiecej niz pod korek to niech napisze o tym. Wezme to pod uwage choc te skrzynie biegow beda chodzic nawet z 200ml oleju. Tak mi kiedys powiedzial mechanik. Czy mial racje nie wiem.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 27 czerwca 2017, 16:09 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1235
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 29 razy
Pomógł: 102 razy
peters napisał(a):
Jesli ktos rozbieral skrzynie biegow I ma namacalne dowody na to zeby wlac jej troche wiecej niz pod korek to niech napisze o tym.
A już zdarzyło mi się rozbierać skrzynię, ale nie mam zamiaru nikogo przekonywać, każdy robi jak uważa, choć gdzieś tam pisałem że do małej skrzyni leje go więcej.
peters napisał(a):
Wezme to pod uwage choc te skrzynie biegow beda chodzic nawet z 200ml oleju. Tak mi kiedys powiedzial mechanik.Czy mial racje nie wiem.
No brawo, gdyby olej miał za zadanie tylko smarować skrzynię to może i tak, jakoś ja się nie odważę tak jeździć.A skoro tak uważasz:
peters napisał(a):
Wiadomo nie od dzis ze mniej oleju jest lepsze niz Stan za wysoki.
Myślę że koniecznie powinieneś to sprawdzić <victory>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 27 czerwca 2017, 18:36 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 10064
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: AFN+
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 219 razy
Pomógł: 614 razy
U mnie się pojawił wyciek ale z korka spustowego skrzyni i tak się po cichu zastanawiam jak to uszczelnić a oleju spuszczać mi się nie bardzo chce ze skrzyni, w sumie to najgorzej go wlać potem :D


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 27 czerwca 2017, 18:58 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 6551
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 49 razy
Pomógł: 582 razy
peters napisał(a):
te skrzynie biegow beda chodzic nawet z 200ml oleju. Tak mi kiedys powiedzial mechanik. Czy mial racje nie wiem.

Bzdura, słuchałeś ile skrzyń na 5 biegu wyje. To spytaj tego mechanika jaką ma na to teorię. Prawda jest taka, że niestety skrzynia ma taką konstrukcję i takie ustawienie, że przy nominalnym stanie tryby 5 biegu ledwie dotykają oleju, dolanie ze trzech setek więcej zazwyczaj od razu ucisza 5 bieg i wydłuża jego żywotność. Powie ci to każdy kto sie zna na skrzyniach od T4 pod warunkiem, że nie chce cię skroić na jej naprawie


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 5 lipca 2017, 14:15 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 25 września 2011, 16:29
Posty: 983
model: California Exclusive
silnik: AXG

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 10 razy
Kenobi słusznie prawi. Temat znany od lat, a czesci nie sa tanie, szczegolnie w dlugiej piatce...


_________________
Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 17 lipca 2017, 16:53 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 26 sierpnia 2013, 21:56
Posty: 20
Lokalizacja: Warszawa
model: Transporter
silnik: 1.9 TD

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 1 raz
Uprzejmie prosze o instrukcję wymiany oeju w skrzyni biegow w sensie technicznym (korek spustowy, wotowy) Zawsze zlecalem to w serwisie ale teraz mam dostep do kanalu i chcialbym pobawic sie sam przy mojej teczce


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 17 lipca 2017, 18:47 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 10064
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: AFN+
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 219 razy
Pomógł: 614 razy
raf11 napisał(a):
Uprzejmie prosze o instrukcję wymiany oeju w skrzyni biegow w sensie technicznym (korek spustowy, wotowy) Zawsze zlecalem to w serwisie ale teraz mam dostep do kanalu i chcialbym pobawic sie sam przy mojej teczce

Uprzejmie proszę o przeczytanie wątku, bo jest tutaj wszystko napisane łącznie z odnośnikami do t4wiki ;-)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 20 października 2017, 17:50 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 23 kwietnia 2017, 20:26
Posty: 16
model: 7DB
silnik: ACV 2,5tdi 102

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Przeczytałem wszystko od początku, podjąłem decyzję i nastąpił mój pierwszy raz. Jestem mocno początkujący dlatego mocno rozumiem sobie podobnych. Sprobuję pokazać jak to było tyle że zdjęć też jeszcze tu nie zamieszczałem.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 3 grudnia 2017, 00:29 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 8 stycznia 2017, 17:30
Posty: 4
model: Transporter T4
silnik: 1.9D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Ludki, mam problem.
Zmieniłem przepracowany olej ze skrzyni biegów [ zdaje się, że od nowości nikt go nie wymieniał ] zaraz przed zimą, żeby biegi wchodziły lepiej [ niby nie było tragedii, ale też nie wiedziałem w jakim jest stanie i ile tam go zostało].

Zalałem Motul Motylgear 75W90 GL-4 więc powinno być spoko.
I teraz pojawił się problem, dzisiaj 0 stopni i skrzynia zgrzyta a biegi wchodzą jakbym do środka zalał betonu.

Poza zmianą oleju na Amsoila, co już przeczytałem w temacie, macie jakieś pomysły co z tym zrobić?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 3 grudnia 2017, 14:27 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 10064
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: AFN+
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 219 razy
Pomógł: 614 razy
Jest jeszcze kilka olei, które mają normę VW 501.50. Ten motul z tego co widzę jej nie ma, ja mam w tej chwili zalanego Castrol transaxle i zero problemów z wrzucaniem biegów w zimie.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 3 grudnia 2017, 17:23 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 8 stycznia 2017, 17:30
Posty: 4
model: Transporter T4
silnik: 1.9D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Probe041 napisał(a):
Jest jeszcze kilka olei, które mają normę VW 501.50. Ten motul z tego co widzę jej nie ma, ja mam w tej chwili zalanego Castrol transaxle i zero problemów z wrzucaniem biegów w zimie.


Właśnie ten detal przeoczyłem i olej znalazł się już w skrzyni a wraz z nim znalazły się problemy.
Teraz szukam jakiegoś rozwiązania innego niż wywalenie oleju, ale chyba nic z tego.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 4 grudnia 2017, 13:21 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 785
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 56 razy
Pomógł: 18 razy
Po kilku letniej jezdzie na oleju FUCHS TITAN SINTOFLUID FE 75W spelniajacy oczywiscie normy vw zauwazylem ze biegi ciezej wchodza tylko na zimnym nie rozgrzanym oleju w skrzyni. Zaczynaja sie problemy tak od ok. 5'C na zewnatrz. Mysle zmienic olej na inny Bo przeciez tak byc nie moze. Po za tym wszystko jest ok. Co koledzy radza wlac aby nie zrujnowac kieszeni? Amsol, castrol ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 133 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB