T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 20 kwietnia 2024, 03:53

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 75 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 15 listopada 2013, 23:57 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 25 października 2010, 20:29
Posty: 129
Lokalizacja: Poznań
opis: rocznik 1995
model: T4 Multivan Syncro
silnik: 2.4D ABB

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 9 razy
Mogę coś napisać o swoim przypadku, bo ostatnio ciągnąłem dwuosiową przyczepę o dmc 750kg bez hamulca i okazało się, że teoretycznie nie mogę,bo bus ma 700kg i jak to bywa w życiu od razu kontrolowała mnie Policja, ale na szczęście nie czepiali się tych 50kg nadmiaru.
Po tym zacząłem rozgryzać dane busa z dowodu i jego stary brief.
Obecnie w dowodzie ma własną dmc 2810kg, masa własna 1880kg (z kierowcą) i dmc przyczepy z hamulcem 1885kg.
W brefie bus miał pierwotnie masę dmc 2615kg i dmc przyczepy 2000kg, przy dmc całego zestawu 4500kg i przy dopuszczalnym kącie nachylenia drogi 12% (Niemcy uzależniają od tego mobilność zestawu).
Potem poprzedni właściciel podbił sobie w Niemczech dmc tego busa do 2810kg (zwiększyli dopuszczalny nacisk tylnej osi z 1300 do 1460kg).
Ciekawe na czym to polegało, bo ładowność mu się nie zwiększyła a kupiłem go już z połamanymi sprężynami i wbili mu dmc przyczepy 2500kg, przy max. kącie nachylenia drogi 8%.
W Polsce jednak te akrobacje nie działają i tak jak to już tu opisywali, odjęli od tych zaklętych 4500kg, jego pierwotne dmc, czyli 2615kg i wyszło 1885kg.
Zostało mi z tego te bzdurne dmc podbite do 2810kg, co już nawet z przyczepą 750kg czyni ze mnie ciężarówkę, bo przekraczam 3500kg i łapię się teoretycznie na viatoll :-/
A nie napakuję do multivana 930kg , jeśli ma oryginalną ładowność 710kg z kierowcą, (syncro mają o 100kg mniejszą ładowność).


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 16 listopada 2013, 06:33 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 11 sierpnia 2013, 20:49
Posty: 131
Lokalizacja: KRK
model: T4 syncro
silnik: 2,4D
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 5 razy
W samochodach ciężarowych dmc nie musi być sumą przyczepy i pojadzu, u nas nie mozna zwiększyć dcm zmniejszając kont nachylenia podjazdów.

Wynika to z dyrektywy EU
Jednak producent zaświadcza ze mozna to zmienić i powołuje sie na dyrektywę Eu 92/21 szczegółowy przepis brzmi:
& 3.3.3
Obciążony do maksymalnej masy pojazd silnikowy holujący przyczepę
musi być zdolny do poruszenia z miejsca zestawu pojazdów na wzniesieniu
o nachyleniu, co najmniej 12 % pięć razy w ciągu pięciu minut.

Pewnie na podstawie tej dyrektywy mozna zwiększyć masę zmieniając kąt nachylenia.
Zmieniałem dmc w T3 syncro i dla przykładu ....


Szanowny Panie,
w odpowiedzi informujemy, że dcm zespołu pojazdów nie zawsze jest sumą dopuszczalnej masy pojazdu i przyczepy i tak jest również w tym przypadku. Wpis do dowodu rejestracyjnego byłby taki sam „w każdym kraju i w każdym miejscu”.

Z poważaniem

Krzysztof Kunikowski
Biuro Obsługi Klienta

Kulczyk Tradex Sp. z o.o.
ul. Krańcowa 44




From: Marek [mailto:siatkon@googlemail.com]
Sent: Thursday, March 01, 2012 9:36 AM
To: BOKVW
Subject: Re: zaświadczenie odnośnie DMC 2000kg przyczepy

Niestety t nie koniec dla mnie urzędniczego bałaganu...
Urzędnicy w Wielickim Wydziale Komunikacji Zgodzili się na DMC przyczepy 2000 kg jednak nie zmienili DMC zestawu
wpisali mi w dowód pewien absurd
Q1 mam 2000kg
F2 2500kg
F3 4145kg
F3 = dmc zestawu powinna wynośić Q1+F2 = 4500kg
Czy Mozecie mi pomóc zamknąć ten absurd do konca? Proszę
W każdym kraju i w każdym miejscu byłoby wpisane inaczej, ale nie w Polsce.
Zawsze Dopuszczalna Masa Całkowita Zestawu (F3) jest równa DMC samochodu + DMC przyczepy.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 16 listopada 2013, 18:22 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 11 grudnia 2012, 19:51
Posty: 440
Lokalizacja: OPO
opis: Sekcja Dolnośląsko-Opolska
model: T4 Caravelle
silnik: AXG

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 25 razy
...kolego masa zestawu to DMC przyczepy + rzeczywista masa pojazdu ciagnoacego.
Czyli skoro dmc przyczepy może być 2000kg to wtedy masa rzeczywista auta nie może przekroczyć 2145kg.


_________________
VW T4 Krotki Caravelle 2001 2,5TDI AXG 150PS (+20% by Czarek)
Seat Alhambra 2004 1,9PD TDI BLT 130PS (180PS)
Zuzycie paliwa


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 18 listopada 2013, 03:28 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 11 sierpnia 2013, 20:49
Posty: 131
Lokalizacja: KRK
model: T4 syncro
silnik: 2,4D
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 5 razy
dokładnie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 12 października 2014, 21:42 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 12 października 2014, 18:53
Posty: 1
model: Caravelle
silnik: 2.5TDI 151ps

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
dariuspolo napisał(a):
...a wiec tak, po przetłumaczeniu dokumentu przysłanego mi przez biuro obsługi klientów VW w Wolfsburgu diagnosta nie miał zastrzeżeń (pomimo iż pismo było napisane pod niemieckie przepisy), sprawdził tabliczkę na haku zadzwonił gdzieś do centrali wypytał odnośnie pisma i wystawił dokumenty dla Starostwa, tam dokumenty przyjęto bez zastrzeżeń i aktualnie czekam na nowy dowód rejestracyjny.

Tydzień później wysyłałem podobne zapytanie odnośnie AXG znajomemu (auto identyczne jak moje tyle ze czarne i rok młodsze), znajomy nie posiadał już kopi niemieckiego Briefu zrobionej jeszcze przed unieważnieniem (ja takowa wysłałem) i zaczęły się schodki, otrzymałem kilka telefonów od panów z Wolfsburga raz ze to nie ich kompetencje, drugi raz ze muszę się zgłosić do PL przedstawicielstwa bo wystawiony przez nich dokument nie ma podobno mocy prawnej w PL, lecz po moich wyjaśnieniach i prośbach
iż nasze przedstawicielstwo leje na takie dokumenty i odmawia wydania go z byle jakiego powodu (np. samochód nie został u nich zakupiony tylko sprowadzony z zagranicy !) znajomy także otrzymał przyzwolenie.

Domyślam się ze prawdziwym powodem odmowy w PL jest to i owy dokument wystawia się darmowo i to ich tak bardzo zniechęca do fatygi.

Owo zapytanie należy wysłać na adres: dialogcenter@volkswagen.de
Przykładowa treść:

"
Sehr Geehrter Damen und Herren,

Bitte um Freigabe zur Erhöhung der Anhängelast auf 2500kg und Zuggewicht auf 5000kg
bei einen VW Caravelle T4 Mkb.AXG und VIN: WV2ZZZ70Z2+++++++++
(Wg. genauen angaben sehe Anhang)

MfG

Imie Nazwiskoi adres do korespondencji, ew. Tel.



"Ergänzung zum Thema:
Es gibt dazu ein von VW veranlasstes Teilegutachten mit der Nummer 1871-1/02 vom 27.8.02, das vom TÜV Nord erstellt wurde. In diesem Gutachten sind die maximalen und von VW freigegebenen Anhängelasten beziffert."
"

Do listu dołączamy kopie Briefu lub dowodu rejestracyjnego, ew. kopie tabliczki na haku.

I to wszystko na temat z mojej strony.

pozdrawiam

Darek





Witam, jestem nowy na forum własnie zakupiłem Vw Caravelle 151km i założyłem hak Steinhofa z homologacja
europejską E20. Po założeniu tego haku i udaniu sie na przegląd diagnosta odmowił wpisu....
Twierdząc że nie ma podstawy podniesieniu masy dopuszczalnej przyczepy do 2,5t

i Własnie miał bym prośbe o pomoc w przeprowadzeniu tego zabiegu bo być może temat jest prostszy do załatwienia niż
jakiś czas temu.....
Może mogł byś Darek przesłac swoj numer na priv ?

Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 12 października 2014, 23:38 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 11 sierpnia 2013, 20:49
Posty: 131
Lokalizacja: KRK
model: T4 syncro
silnik: 2,4D
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 5 razy
Mocniejszy hak nie sprawi że bedziesz mógł sobie zwiększyć DMC zestawu.
Musisz mieć świadectwo homologacji, jest to napisane powyżej.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 18 lutego 2016, 23:17 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 23 lipca 2015, 21:13
Posty: 505
Lokalizacja: Lubuskie blisko Granicy
model: vw t4
silnik: 2.5TDI ACV

Podziękował: 49 razy
Pomógł: 60 razy
Podepnę się pod temat . Otóż większość T4 ma w O2 wbite 2000kg . A jak jest z t4 syncro ? bo dotarłem do takich informacji jak

Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków
technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. 03.32.262
z późn. zm.) Dział II par. 3 ust. 4 pkt 4 stanowi:
„dopuszczalna masa całkowita ciągniętej przez pojazd samochodowy przyczepy z hamulcem nie może
przekroczyć:
a/ wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego,
b/ dopuszczalnej masy całkowitej tego pojazdu,
c/ maksymalnej masy ciągniętej określonej dla tego pojazdu przez producenta,
d/ 3.500 kg,
z tym, że w przypadku samochodu terenowego, zgodnie z definicją zawartą w załączniku nr 1 do
rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 30 grudnia 2003 r. w sprawie homologacji pojazdów
samochodowych i przyczep (Dz. U. z 2004 r. Nr. 5, poz. 30) masa ta może ulec zwiększeniu do 150 %
wartości wynikającej z wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego przy zachowaniu pozostałych
warunków”.

W załączniku zaś pojazd terenowy kategorii N1 o DMC powyżej 2t uznaje się jako pojazd terenowy jeśli ma wszystkie koła napędzane jednocześnie nawet jeśli taki napęd jest odłączalny, albo następujące cechy konstrukcyjne:
- co najmniej jedną przednią oś i tylną napędzane równocześnie, nawet jeśli napęd ten jest odłączalny
- co najmniej jeden mechanizm różnicowy z blokadą lub urządzeniem o podobnym działaniu
- zdolność pokonywania wzniesień co najmniej 25% dla pojazdu bez przyczepy.

Czy t4 syncro możemy zatem uznać za pojazd terenowy i zwiększyć jego DMC na haku do np: jak auto waży 2000kg to zwiekszając o 50% masy pojazdu więc do 3000kg ? Czy jednak t4 SYNCRO nie spełnia warunków pojazdu terenowego i nic z tym nie można zrobić ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 19 lutego 2016, 08:32 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 18:08
Posty: 4205
Lokalizacja: RZESZÓW
opis: ZRÓB COŚ ZE SWOIM ŻYCIEM ALBO NAPIJ SIĘ WÓDKI
model: T4
silnik: AFN 1.9 TDI

Podziękował: 76 razy
Pomógł: 280 razy
Syncro posiada te cechy ale czy możemy czy nie to pewnie zależy jak który urzędas to zinterpretuje


_________________
BYŁEM
I OSTRÓDA III OLSZTYN IV POKRZYWNA VI GÓRY SOWIE VII KASZEBE.VIII RADKÓW.IX SUCHEDNIÓW.XI SIAMOSZYCE.XIII ORAWA XIV KARPACZ

ORGANIZOWAŁEM
II ROZTOKI GÓRNE.V TARNAWA NIŻNA.XII ROZTOKI GÓRNE


bus.jpg


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 19 lutego 2016, 09:47 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2376
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 209 razy
SANCZO napisał(a):
masa ta może ulec zwiększeniu do 150 % wartości wynikającej z wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego przy zachowaniu pozostałych warunków


czyli w terenowych dopuszcza się rzeźbienie w zakresie parametru a, przy pozostałych parametrach bez zmian czyli:

SANCZO napisał(a):
„dopuszczalna masa całkowita ciągniętej przez pojazd samochodowy przyczepy z hamulcem nie może przekroczyć:
a/ wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego,
b/ dopuszczalnej masy całkowitej tego pojazdu,
c/ maksymalnej masy ciągniętej określonej dla tego pojazdu przez producenta,
d/ 3.500 kg


więc co ma do tego masa pojazdu???

SANCZO napisał(a):
zwiększyć jego DMC na haku do np: jak auto waży 2000kg to zwiększając o 50% masy pojazdu więc do 3000kg ?


a i tak parametr C wynika z tabliczki znamionowej (homologacji), zdaje się pierwszą pozycję masy (pojazdu) trzeba odjąć od drugiej (zaspołu) i tego nie da się obejść.


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 19 lutego 2016, 22:44 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 23 lipca 2015, 21:13
Posty: 505
Lokalizacja: Lubuskie blisko Granicy
model: vw t4
silnik: 2.5TDI ACV

Podziękował: 49 razy
Pomógł: 60 razy
To powiedz mi albo napisz niebieski-n2 w jaki sposób ciagają np jeep-ami albo innymi terenowymi takie lawety z DMC 3000-3500 takie na dwa auta. I jeździ tego sporo po autostradach niemieckich . Jakby było coś nie tak to zaraz by wyłapywali i karali więc ludzie przestaliby tak ciągać a jednak jeżdżą ...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 20 lutego 2016, 06:43 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2376
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 209 razy
Nie wiem jak ciągają, ale na pewno nie na podstawie aktów prawnych, które przytoczyłeś powyżej i które dodatkowo dotyczą Polski, a nie Niemiec.
Chodziło mi o Twoją swobodną interpretację słowa pisanego :)


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 20 lutego 2016, 09:08 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 23 lipca 2015, 21:13
Posty: 505
Lokalizacja: Lubuskie blisko Granicy
model: vw t4
silnik: 2.5TDI ACV

Podziękował: 49 razy
Pomógł: 60 razy
tak tylko ze auto ktore spelnia warunki techniczne kraju w ktorym jest zarejestrowane moze na tych warunkach swobodnie poruszac sie po europie czy jakos tak ...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 20 lutego 2016, 11:50 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2376
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 209 razy
Oczywiście, jeśli Niemiec na podstawie niemieckich przepisów może ciągać ciężkie lawety w swoim kraju to może i w Europie, natomiast Polaka obowiązują akty prawne wydane w Polsce.
Jedyne wyjście - poruszać się pojazdem zarejestrowanym w kraju, gdzie przepisy zezwalają na to co nas interesuje.


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 6 marca 2016, 21:43 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 27 listopada 2012, 20:38
Posty: 13
Lokalizacja: BSI
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
SANCZO napisał(a):
To powiedz mi albo napisz niebieski-n2 w jaki sposób ciagają np jeep-ami albo innymi terenowymi takie lawety z DMC 3000-3500 takie na dwa auta. I jeździ tego sporo po autostradach niemieckich . Jakby było coś nie tak to zaraz by wyłapywali i karali więc ludzie przestaliby tak ciągać a jednak jeżdżą ...


W firmie mamy Mitsubishi Pajero 7-osobowe i w dowodzie ma dmc 3300kg a dmc przyczepy (z hamulcem) 3000kg.
Takie dane już widniały w dowodzie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 12 grudnia 2016, 00:17 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 11 grudnia 2016, 15:26
Posty: 8
model: Caravelle
silnik: AES

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
Witam odświeżam temat w poszukiwaniu konkretnej porady
przetrzepałem temat forum i inne zakątki internetów oraz DR innych T4 pare rozmów z diagnostami i dalej jestem w lesie
A więc mam Caravelle vr6 140 ps przed pierwszą rejestracja w PL

DMC samochodu 2630kg
DMC zestawu 4500kg
DMC przyczepa bez hamulca 700kg
DMC przyczepa z hamulcem 1870 + adnotacja dodatkowa na dole dowodu niemieckiego gdzie wpisywane są wszystkie zmiany felgi zawieszenia itp
i adnotacja dodatkowa brzmi "masa max przyczepy 2000kg pod warunkiem zachowania max 4500kg zestawu"

Moje pytanie brzmi jak gdzie co uderzać aby uzyskać wpis 2000kg w rubryce O1
podwyższenie DMC zestawu do 5000kg to znowu masa przyczepy przekracza 66% co tez jest sprzeczne z polskim prawem ponieważ jest to warunek korzystania z hamulca najazdowego (widziałem mandaty za takie coś bo sharan miał 2000kg w DR ale niską DMC do takiej przyczepy)
obliczenie też nie pomagają
jedynie treść niemieckiego DR tylko diagności nie chętnie to z niego chcą przepisać bo sumy będą sprzeczne mimo ze takie dowody już widziałem

Pytanie drugie co jeśli Masa rzeczywista załadowanej przyczepy mieści się w dozwolonej ponieważ przyczepy przeważnie maja dosyć okrągłe dmc 2000, 2500 2700, a nie jakieś 1870


PS Ciekawostka Audi 100 mojej dziewczyny DMC auta 2050 DMC zestawu 3900 O1 1600 i ni jak się to ma do jakichkolwiek wyliczeń


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 75 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB