T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 16:59

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 26 grudnia 2013, 14:50 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2719
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 166 razy
Pomógł: 295 razy
https://picasaweb.google.com/1063067401 ... oz32ceWkQE

Obrotnice troszke ewoluowaly podczas produkcji,po kolei staralem sie usuwac choroby wieku dziececego
Blacha 3mm,jednak okazalo sie ze na samej blasze fotel sie troszke moze telepac wiec zrobilem wstawki z plaskownikow 6x17
Bez plaskownikow lub zrobienia przetloczen wzmacniajacych wydaje mi sie ze bez blachy conajmniej 6mm sie nie obejdzie
To biale to teflon,mialem dawac jeszcze arkusz teflonu pod okragla blache trzymajaca wszystko w kupie ale w pracy nic takiego nie znalazlem a po montazu okazalo sie ze nie zgrzypi chodzi plynnie wiec nie zakladalem
Kolo z blachy na poczatku bylo mniejsze,ale fotel sie nieco telepal wiec na ostatnich fotkach juz jest wieksze
Sprezyna blokady jest z wzieta ze szczek hamulcowych z malucha
Fotel jest blokowany tylko w pozycji przodem do kierunku jazdy,w pozostalych pozycjach chodzi luzem
Czarne raczki zakosilem z zezlomowanej wiertarki wka25
Wszystko skrecone na srubach w klasie wytrzymalosci 8.8 lub 10.8
W osi nie dawalem lozyska bo nie chcialem zeby budowla zrobila sie zbyt wysoka,pozatym wydawalo mi sie ze bedzie to przerost formy nad trescia
Mocowanie pasa przenioslem do konstrukcji fotela i przykrecilem je na srubie 10.8
Calosc ma 18mm wysokosci i o tyle fotel mam teraz wyzej
Z poczatku mialem sie szarpnac na ori obrotnice,ale wtedy stracilbym miejsce na klamoty ktore mozna upchnac pod fotelem


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 26 grudnia 2013, 15:28 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52
Posty: 2313
Lokalizacja: De - KLE
model: t4/t4/t4/sharan
silnik: AAB/ACU/AAF/AAA

Podziękował: 32 razy
Pomógł: 97 razy
Temat przenoszę do działu Nadwozie i wnętrze.


_________________
T4 95r 2.4 AAB , T4 93r 2.5 ACU , T4 95r 2.5 ACU , Sharan 97 2.8vr6 , Rav 4 mkII 2.0


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 26 grudnia 2013, 16:47 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 6 grudnia 2012, 16:57
Posty: 333
Lokalizacja: Puszcza Stromecka
model: z Plejad
silnik: Boxer Diesel 108 kW

Podziękował: 13 razy
Pomógł: 21 razy
Kurolowi dziękuję za zdjęcia, a Mai za przeniesienie wątku. <hi>

Z opisu kolegi Kurola i jego zdjęć wydedukowałem że można mocowanie (blokowanie) obu płyt na raz zrealizować śrubami mocującymi fotel z tyłu. Dostęp do tych tylnych śrub jest wyśmienity, należy tylko zastosować śruby odpowiedniej długości, no i kasy. W końcu obraca się fotele dość rzadko i to na wyjazdach turystycznych. Można wtedy zrezygnować z przenoszenia mocowania pasa bezpieczeństwa na skrzynkę fotela. Podoba mi się również pomysł kol. Kurola polegający na przesunięciu punktów mocowania fotela do górnej płyty. Zyskuje się dzięki temu znaczną redukcję wysokości obrotnicy.

Pozdrawiam
Cezary


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 26 grudnia 2013, 17:05 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2719
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 166 razy
Pomógł: 295 razy
Nie wiem jak w innych rocznikach ale w 92 mocowanie pasa jest na szynie przykreconej do dolnej skrzynki fotela,szczerze mowiac nie wiem dlaczego tak to skomplikowano
Jesli tego nie zmienimy to bedzie ono przeszkadzalo przy obrocie fotela


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 27 grudnia 2013, 07:39 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 6 grudnia 2012, 16:57
Posty: 333
Lokalizacja: Puszcza Stromecka
model: z Plejad
silnik: Boxer Diesel 108 kW

Podziękował: 13 razy
Pomógł: 21 razy
Mogę rozważać tylko rocznik 2002, bo taki posiadam. W moim mocowanie pasa bezpieczeństwa jest przy fotelu. W skrzynkach pod fotelami mam akumulator i wzmacniacz audio. Z rocznika 92 to miałem Forda Transita, wersja na Portugalię, jego jedyne dodatkowe wyposażenie, to raz podwyższany dach. Nie miał nawet świec żarowych, nie wspominając o wspomaganiu układu kierowniczego. <szok> Ale odpalał w naszych zimowych warunkach na cyknięcie.

Pozdrawiam
Cezary



Za ten wpis autor cezarypl podziękował: Wrzos (sobota, 11 marca 2017, 19:20)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 27 grudnia 2013, 12:20 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 11 grudnia 2012, 19:51
Posty: 440
Lokalizacja: OPO
opis: Sekcja Dolnośląsko-Opolska
model: T4 Caravelle
silnik: AXG

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 25 razy
...patrzac na foty to kurol zapomnial wykonac otwor przelotowy w osi obrotu na kabel do podgrzewania fotela.


_________________
VW T4 Krotki Caravelle 2001 2,5TDI AXG 150PS (+20% by Czarek)
Seat Alhambra 2004 1,9PD TDI BLT 130PS (180PS)
Zuzycie paliwa


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 28 grudnia 2013, 19:40 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
powiedzcie mi ile mniej wiecej taka obrotnica jest warta w dobrym stanie , chodzi o taką co się zaklada na " skrzynke" ? Oczywiscie chodzi o oryginal.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 28 grudnia 2013, 19:52 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1369
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 89 razy
Ale w oryginale nie było takich zakladanych na podstawe. Byly tylko takie zamiast podstawy


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 28 grudnia 2013, 19:55 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
No nie wiem , bo mam mozliwośc zakupu takiej obrotnicy zakladanej na podstawe , sprzedający twierdzi ze to oryginał , ma podobno nr vw oraz logo vw/audi. Mam mi fotki podesłać i podstawy i nr , tylko nie wiem ile taka moze byc warta bo on sam nie wie ile chce za nią...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 28 grudnia 2013, 20:09 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1369
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 89 razy
Na pewno nie było takuej obrotnicy a skoro jest nr vw to jest prawdopodobieństwo ze to jakas rzeźba z obrotnicy sharaniwej lub z T3 ( akurat mało prawdopodobne ). W uk mozna kupić robione fachowo obrotnice z zejfem poniżej za jakieś 140 funtow. Oryginaly jak u nas kosztują to wiesz


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 28 grudnia 2013, 21:49 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 18 lipca 2012, 22:12
Posty: 206
Lokalizacja: Łowicz
model: multivan
silnik: ACV

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 7 razy
A ja mam takie pytanie bo też mam w planach kupić obrotnice i mam podgrzewane fotele czy nie będą przeszkadzały przewody przy obracaniu fotela


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 28 grudnia 2013, 21:52 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 1 października 2013, 21:19
Posty: 262
model: Multivan
silnik: 1.9 TD

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 16 razy
Sterciu napisał(a):
No nie wiem , bo mam mozliwośc zakupu takiej obrotnicy zakladanej na podstawe , sprzedający twierdzi ze to oryginał , ma podobno nr vw oraz logo vw/audi. Mam mi fotki podesłać i podstawy i nr , tylko nie wiem ile taka moze byc warta bo on sam nie wie ile chce za nią...
Tu jest cena nowej w niemczech. http://www.reimo.com/pl/594701-drehkons ... te_fuer_f/


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 28 grudnia 2013, 23:29 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1369
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 89 razy
radekmark2 napisał(a):
A ja mam takie pytanie bo też mam w planach kupić obrotnice i mam podgrzewane fotele czy nie będą przeszkadzały przewody przy obracaniu fotela


Obrotnice na pierwszy rzut oka wygldaja identycznie ale różnią sie detalami i jednym z nich jest otwór na przewody do grzania fotela. Tylko obrotnoce po lifcie mialy ten otwor tak zeby przewodow nie było widać


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 29 grudnia 2013, 01:45 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 6 grudnia 2012, 16:57
Posty: 333
Lokalizacja: Puszcza Stromecka
model: z Plejad
silnik: Boxer Diesel 108 kW

Podziękował: 13 razy
Pomógł: 21 razy
http://www.ebay.de/itm/VW-Bus-T4-Drehko ... 5630437%26

Jakiś długi ten link, ale w osi obrotu jest otwór na przewody zasilające grzałki fotela.
Cena prawie 160 Euro i koszt przesyłki.

Pozdrawiam
Cezary


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 29 grudnia 2013, 09:02 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 18 lipca 2012, 22:12
Posty: 206
Lokalizacja: Łowicz
model: multivan
silnik: ACV

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 7 razy
Dzięki za informacje teraz zostaje kupno obrotnicy ja mam auto po lifcie tak więc nie powinno być problemu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 29 grudnia 2013, 13:07 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 6 grudnia 2012, 16:57
Posty: 333
Lokalizacja: Puszcza Stromecka
model: z Plejad
silnik: Boxer Diesel 108 kW

Podziękował: 13 razy
Pomógł: 21 razy
Frodo napisał(a):


Czy to tą chcesz kupić kolego radekmark2?

Pozdrawiam
Cezary


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 5 lutego 2014, 20:09 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 18 lipca 2012, 22:12
Posty: 206
Lokalizacja: Łowicz
model: multivan
silnik: ACV

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 7 razy
Nie. Dla siebie będe chciał kupić oryginalną od vw.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 24 marca 2014, 00:09 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): środa, 29 stycznia 2014, 15:33
Posty: 926
Lokalizacja: KRAKÓW
opis: jestem piękny i mam wspaniałe mięśnie
model: CARAVELLONG
silnik: AXG 2,5TDI 151KM

Podziękował: 34 razy
Pomógł: 34 razy
Też będę się zastanawiał na zrobieniem foteli z przodu obracanych. Natomiast pierwsze co mi przychodzi aktualnie do głowy... skoro koszt takich obrotnic to koło 150 euro to może warto załatwić od razu dwie kwestie. Mam na myśli wygodę fotela i trzymanie boczne. A to można załatwić tylko poprzez wymianę foteli na inny model. Najpewniej od razu obrotowy. I dla mnie, co ważne, ze zdecydowanie dłuższym siedziskiem. Dodam, że wymiana foteli na inny model niż od T4, z tego co czytam i widzę po sieci, będzie zdecydowanie tańsza od kombinowania z podstawą obrotową a potem jeszcze z trzymaniem i wygodą... Ale jak się zajmę tematem to napiszę z konkretami, bo teraz to tylko rozważania...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 10 marca 2017, 14:37 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 29 czerwca 2016, 09:54
Posty: 46
model: t4
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 7 razy
Witam Forumowiczow,

Moze uda sie odswiezyc watek? Czy ktos z Was odnalazl cos ciekawego dla teczki z podwojnym fotelem pasazera?

Ja odszukalem takie cos w kiravans http://www.kiravans.co.uk/t4-double-seat-swivel-european-left-hand-drive-model. Troche to kosztuje, ale atestowane pod wzgledem bezpieczenstwa wiec chyba nie jest tak zle. Znalezliscie cos lepszego?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 23 marca 2017, 00:36 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 23 października 2016, 21:26
Posty: 192
model: T4
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 45 razy
Witam t-czwórkowców. Koledzy szukam tych nieszczęsnych obrotnic do przodu (Caracella 2002 fotele na skrzynkach) czy może ktoś już przetrał ten szlak zakupowy tych niemieckich obrotnic. Może coś z naszych portali jest do kupienia w podobnej jaksci czy sprawności w działaniu?
Kolego Kurol a jak tam te opatentowane przez ciebie, można je u Ciebie zamówić?
Pytam bo już niedługo chyba oszaleję od przeszukiwania forów i allegro. <55>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB