T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 13:22

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 12 marca 2017, 12:18 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 31 marca 2014, 21:03
Posty: 41
Lokalizacja: silesia
model: Multivan
silnik: 1,9TD

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 0 razy
Kupiłem właśnie wysoki dach z Reimo, będę zakładał go do Multivana.
Po wczorajszej rozmowie ze sprzedającym mam trochę mętlik w głowie. Twierdzi, że montaż wysokiego dachu, nie jest jakimś wyczynem i spokojnie można to zlecić blacharzowi, a niekoniecznie firmie specjalizującej się w przeróbkach. Sam montował dachy do t3 już w latach '90, ma kilka kamperów i ogólnie facet sprawia wrażenie gościa, który wie co mówi :)
Czy ktoś z Was przerabiał ten temat? Dobry blacharz (a mam takiego) faktycznie da sobie radę?
I jeszcze pytanie - jak ze wzmocnieniami (rama+te "rogowe")? Z pewnością jest to konieczne przy podnoszonym, bo przecież taki dach to bardzo wiotka konstrukcja, po dźwignięciu nic nie usztywnia auta. Ale jak z wysokim? Ponoć sam dach usztywnia wystarczająco auto (na takie info trafiłem też na angielskim forum t4). Poza tym przy wysokim otwór w dachu jest też chyba inaczej wycinany, niż przy dźwiganym. To prostokąt, który zaczyna się chyba za belką wzmacniająca nad fotelami kierowcy/pasażera, a nie w takiej formie jak przy dźwiganym, co też pewnie ma wpływ na sztywność konstrukcji.
(Na dolnym foto wycięty otwór pod namiot, a czerwoną kreską zaznaczone odkąd zaczyna się otwór pod wysoki dach.)

edit: znalazłem takie foto, myślę że właśnie tak powinien być wycięty otwór pod ten dach:


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 12 marca 2017, 22:42 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 18 stycznia 2014, 11:39
Posty: 1047
Lokalizacja: Wielkopolska
model: Allstar Westa SYNCRO
silnik: ACV+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 99 razy
Te ramy o których piszesz to wcale nie są wzmocnienia auta-dachu tylko ramki aby się na nich łóżko opierało. Bez tych ram z autem nic się nie stanie. Jest np. model podnoszonego dachu carthago gdzie nie ma absolutnie żadnej ramy. Wszystko jest kręcone do rynienek. Jest tylko mały płaskownik z przodu aby blacha była sztywniejsza. Szkoda ze nie masz dawcy czyli dachu wyciętego na słupkach. Miałbyś szablon. Wycinaj, wklejaj na sikaflex 292i a resztę jakoś i tak trzeba będzie improwizować. Jest zresztą na forum już podobny wątek z dokładaniem sztywnego.


_________________
Prawdziwy mężczyzna ma odciski na dłoniach a nie rurki na dupie



Za ten wpis autor hoopsii podziękował: woycieh (niedziela, 12 marca 2017, 23:23)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 12 marca 2017, 23:20 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 31 marca 2014, 21:03
Posty: 41
Lokalizacja: silesia
model: Multivan
silnik: 1,9TD

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 0 razy
Ja mam odcięty na słupkach! Także jeśli coś powinno być do montażu, to myślę że tam będzie. Krótko mówiąc nie taki diabeł straszny i "zwykły" blacharz może się z tym zmierzyć? A Ty masz jakieś doświadczenia w tym temacie? Możesz podpowiedzieć na co zwrócić szczególną uwagę ?
Podobnego tematu szukałem i szczerze mówiąc nie znalazłem, oprócz tego ogólnego o przeróbce multivana na californie z "czapką".


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 13 marca 2017, 14:45 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 18 stycznia 2014, 11:39
Posty: 1047
Lokalizacja: Wielkopolska
model: Allstar Westa SYNCRO
silnik: ACV+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 99 razy
Jak masz wycięty na słupkach to odetnijcie górę najlepiej w taki sam sposób jak wycina się szyby samochodowe. Potem zrób dokładny szablon, pomierz dwa razy i tnijcie. Wyrzynarką lub lisicą. Zaplanuj sobie dodatkowe przewody na porty usb lub oświetlenie. Nie będziesz musiał potem upychać kabli.


_________________
Prawdziwy mężczyzna ma odciski na dłoniach a nie rurki na dupie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 30 listopada 2017, 13:31 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 26 kwietnia 2015, 23:31
Posty: 22
Lokalizacja: Miechów
model: T4 syncro multivan
silnik: 2.4D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam a ja mam pytanko czy udało ci się zamontować już ten dach da autka ??? Jesli nie to służę pomocą/radą sam montowałem 2 dach do t3 i naprawdę możesz to spokojnie wykonać sam bez żadnej pomocy a przy okazji mam pytanko czy nie wiesz gdzie można kupić wysoki dach do t4 bo sam szukam już pół roku i nic nie mogę trafić Jak coś to dzwoń 501 768 985


_________________
VW T4 2.4D Multivan syncro


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB