T4-forum.pl
https://www.t4-forum.pl/

Mocowanie, punkty kotwiczenia zabudowy holenderskiej do T4
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=13&t=14515
Strona 1 z 1

Autor:  jarek1233 [ sobota, 18 lutego 2017, 21:36 ]
Tytuł:  Mocowanie, punkty kotwiczenia zabudowy holenderskiej do T4

Czy ktoś z Was montował/demontował zabudowe holenderską ? Jak wyglądały miejsca jej mocowania.
Czy występuje fabryczny gwint w podłodze do śrub kotwiczenia T4 ? Jeśli nie- jak to jest fabrycznie przymocowane ?

Autor:  notri [ sobota, 18 lutego 2017, 22:19 ]
Tytuł:  Re: Mocowanie, punkty kotwiczenia zabudowy holenderskiej do

jarek1233 napisał(a):
Czy ktoś z Was montował/demontował zabudowe holenderską ? Jak wyglądały miejsca jej mocowania.
Czy występuje fabryczny gwint w podłodze do śrub kotwiczenia T4 ? Jeśli nie- jak to jest fabrycznie przymocowane ?


jak postawisz stelaż zabudowy na podłodze to będziesz wiedział gdzie wywiercić otwory, włożyć śruby od strony zabudowy przez blachy i od spodu auta nakrętki - i tak to jest wykonane fabrycznie. Nie ma żadnych specjalnych mocować, gwintów czy kotwiczeń. Fabrycznie były to zazwyczaj blaszaki do połowy oszklone (lub blachy były wycinane i wklejane szyby) i montowane zabudowy z kanapą.

Do zamontowanego stelaza przykręca się zabudowę z tworzywa sztucznego - wszystko jest tak zrobione że nie można się pomylić przy montażu - zakładając że mówimy o zabudowie omos czy jakoś tak.

Poproś Rafflexa o foto bo ma zabudowę, ja jej już nie mam

Autor:  jarek1233 [ sobota, 18 lutego 2017, 22:53 ]
Tytuł:  Re: Mocowanie, punkty kotwiczenia zabudowy holenderskiej do

Rozumiem, wydaje mi się, że powinny być punkty kotwiczenia tego typu jak na obrazku.

Autor:  rafflex [ sobota, 18 lutego 2017, 23:00 ]
Tytuł:  Re: Mocowanie, punkty kotwiczenia zabudowy holenderskiej do

jarek1233 napisał(a):
Czy ktoś z Was montował/demontował zabudowe holenderską ? Jak wyglądały miejsca jej mocowania.

Z tego co rozumiem, to kolega chce zamontować zabudowę?
A jaki rodzaj? Były różne.
Mogę zrobić zdjęcia swojej, a mam taką:

Autor:  jarek1233 [ sobota, 18 lutego 2017, 23:07 ]
Tytuł:  Re: Mocowanie, punkty kotwiczenia zabudowy holenderskiej do

Tak, zastanawiam się nad montażem zabudowy, byłbym wdzięczny za zdjęcia mocowań do karoserii i podłogi pasów i siedzeń.
Znalazłem oferte zabudowy wyjętej tyle, że z wersji przedłużanej T4 LONG - nie powinna się chyba różnić od wersji krótkiej ?

Autor:  notri [ sobota, 18 lutego 2017, 23:14 ]
Tytuł:  Re: Mocowanie, punkty kotwiczenia zabudowy holenderskiej do

jarek1233 napisał(a):
Tak, zastanawiam się nad montażem zabudowy, byłbym wdzięczny za zdjęcia mocowań do karoserii i podłogi pasów i siedzeń.
Znalazłem oferte zabudowy wyjętej tyle, że z wersji przedłużanej T4 LONG - nie powinna się chyba różnić od wersji krótkiej ?


zabudowy są takie same (w sensie long czy nie long, producentów kilku i kilka rozwiązać). Jak jest zamontowana w longu jest więcej miejsca na nogi dla siedzących z tyłu.

Na pierwszym zdjęciu masz pasy - od strony paki jest taki długi pręt z możliwością regilacji i jego przykręcasz tam gdzie są pasy drugiego rzędu w caravelli - czyli słupek C (musisz mieć tam gwint !!! )


Na drugim masz spód auta - za bakiem widać dwa poprzeczne wzmocnienia do których np. montuje się dolną nagrzewnicę - tam przykręcasz stelarz zabudowy ( o ile pamiętam !!! )

Na trzecim - tu masz pakę - widać te mocowania pasów. Sama zabudowa - wkręty. Stelarz jest na 6-ciu nogach. U mnie było na czterech bo środkowe wyciąłem i dzięki temu miałem miejsce na drabinę a z racji konstrukcji nie widzę sensu by jej nie usuwać - wzmocnienie stelaża jest fes!!! gruba rura. Wielokrotnie woziłem trzy osobu na tylnek kanapie - bez problemów.

sama kanapa czyli siedzisko i oparcie to konstrukcja ze sklejki, pianki i tkaniny. Siedzisko przykręca się od spodu zabudowy, a oparcie od strony paki (po jej przykręceniu idzie ten spory kawałek plastiku (ten element nad kocem)

jarek1233 napisał(a):
Rozumiem, wydaje mi się, że powinny być punkty kotwiczenia tego typu jak na obrazku.


to co pokazałeś na foto to de facto to samo co masz pod autem tylko że zamiast krótkiej blaszki masz długi profil - jedynie gwintu nie ma - trzeba wiercić. To co pokazałeś trzebabyło by wspawywać - cienko widzę by przy hamowaniu cała kontrukcja wytrzymała.

jakie jeszcze pytania ???

(post edytowałem na prośbę ślimaka)

Autor:  jarek1233 [ niedziela, 19 lutego 2017, 02:44 ]
Tytuł:  Re: Mocowanie, punkty kotwiczenia zabudowy holenderskiej do

Dzięki za pomoc <beer>
Rozjasnilo mi sie sporo. W miejscu otworów, pod profile stelaża powinny w aucie być wzmocnienia, o ktorych piszesz, ciekawe wystepuja w kazdej wersji t4?
Czy zabudowa jest bezinwazyjnie rozbieralna? Musze ja przewiezc na malej przyczepce.
Zabudowa posiada uszkodzenia jak na zdjeciach, czy ma to wplyw na bezpieczenstwo? Chodzi mi o pasy bezpieczeństwa - jest połamana w kilku miejscach = plastik.
p.s. spodek auta masz piękny, o ile to Twój

Autor:  notri [ niedziela, 19 lutego 2017, 22:49 ]
Tytuł:  Re: Mocowanie, punkty kotwiczenia zabudowy holenderskiej do

post mi zginął :-)

wzmocnienia występują w każdej wersji. Zabudowa jest rozbieralna : stalowy stelaż, siedzisko, oparcie, nakładka górna, boczek lewy, boczek prawy, tylna ścianka, przednia zaślepka.

Uszkodzenia nie mają wpływu, pasy pracują na stelażu (tam przy głośnikach jest zwijacz pasów).

To co na foto to zabudowa w stanie agonalnym

spód auta mój

Autor:  Radoboy [ niedziela, 12 marca 2017, 15:16 ]
Tytuł:  Re: Mocowanie, punkty kotwiczenia zabudowy holenderskiej do

Cześć!
Właśnie dzisiaj bujam się z zabudową w moim busiku long. Ni w ząb nie wychodzą śruby mocujące na wzmocnieniach. Podnóżek przypasowany i śruby wychodzą ok 13cm za wzmocnieniami.
Zastanawiam się czy na cztery śruby w podłodze wystarczą?

Dalej czeka mnie rzeźba z nawiewami, które wychodzą za przednim rzędem. Jeden jest chyba od webasto i drugi nawiew no i trzeci w lewym boczku. Muszę to jakoś wypuścić przez podnóżek.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/