T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 22:45

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 292 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 1 kwietnia 2017, 06:15 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 7 kwietnia 2015, 21:33
Posty: 95
Lokalizacja: GS / GWE
model: szukam kolejnej T4
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 11 razy
BUNIEK napisał(a):
drugie pytanie gdzie kupię tak tanio tuleję czy adapter 191419514, bo w sklepach powyżej 60zł.

Na każdym szrocie lub u osoby która ma takie auto na części. Tuleja redakcyjna występowała m.in. w:
- Golf/Jetta 2 od 89r
- Golf 3/Vento
- Passat B3/B4
- Corrado
- Seat Toledo
- Seat Ibiza
-Seat Cordoba


_________________
Aktualnie w moim garażu: Jetta A2 90' 1.6 JP -> 1.9 1Z+ | Passat B3 91' 2.0 2E



Za ten wpis autor Aezmo podziękował: BUNIEK (sobota, 1 kwietnia 2017, 17:13)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 1 kwietnia 2017, 12:24 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 15 grudnia 2010, 18:00
Posty: 4148
Lokalizacja: Kraków
model: Bestel > Business
silnik: T4 2.5 ACV > AXG

Podziękował: 81 razy
Pomógł: 226 razy
BUNIEK napisał(a):
No to ja mam takie pytanie odnośnie kierownicy multifunkcyjnej bo sam myślę o takiej zmianie, ale jak to jest jeśli posiadam układ ESP czyli mam taśmę i czujnik kąta skrętu G85 to zadanie mam ułatwione? bo mnie się wydaje że tak.


sprawdzę to na wiki czy da radę.
Musisz zdemontować poduszkę i sprawdzić: wtyczka żółta od taśmy wewnątrz kierownicy - powinieneś mieć jeden wolny pin - czy jest wolny ?
druga rzecz - po drugiej stronie taśmy masz (http://t4-wiki.de/w/index.php?title=Dat ... 924122025&) jedną wtyczkę żółtą (to jest poduszka - ma dwa piny), druga jest czarna - ile ma pinów, trzecia rzecz miernikiem sprawdź ilu pinowa jest taśma którą masz czyli 7D0 959 654.

BUNIEK napisał(a):
I drugie pytanie gdzie kupię tak tanio tuleję czy adapter 191419514, bo w sklepach powyżej 60zł.


alle.... - wpisz : Redukcja kierownicy, tuleja kierownicy itp.

tu najtańsza http://allegro.pl/tulejka-tuleja-kierow ... 18432.html


_________________
Obrazek



Za ten wpis autor notri podziękował: BUNIEK (sobota, 1 kwietnia 2017, 17:15)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 1 kwietnia 2017, 17:31 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 6 lutego 2011, 19:00
Posty: 325
Lokalizacja: zamojskie
model: T4
silnik: ACV 102/130

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 38 razy
notri napisał(a):
BUNIEK napisał(a):
No to ja mam takie pytanie odnośnie kierownicy multifunkcyjnej bo sam myślę o takiej zmianie, ale jak to jest jeśli posiadam układ ESP czyli mam taśmę i czujnik kąta skrętu G85 to zadanie mam ułatwione? bo mnie się wydaje że tak.


sprawdzę to na wiki czy da radę.
Musisz zdemontować poduszkę i sprawdzić: wtyczka żółta od taśmy wewnątrz kierownicy - powinieneś mieć jeden wolny pin - czy jest wolny ?
druga rzecz - po drugiej stronie taśmy masz (http://t4-wiki.de/w/index.php?title=Dat ... 924122025&) jedną wtyczkę żółtą (to jest poduszka - ma dwa piny), druga jest czarna - ile ma pinów, trzecia rzecz miernikiem sprawdź ilu pinowa jest taśma którą masz czyli 7D0 959 654.

Taką taśmę mam pod ręką bo zakupiłem kiedyś okazyjnie gdy miałem swoją uszkodzoną, czarna wtyczka ma trzy piny, a co do żółtej wyczki pod poduszką to jakoś bym sobie z tym poradził na szrocie coś się znjdzie. Taśma o numerach 7 D0 959 654 posiada wejście od strony poduszki pięć pinowe. Jak będę miał miernik pod ręką to sprawdzę przejścia przez taśmę czy wszystkie są.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 1 kwietnia 2017, 19:45 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 15 grudnia 2010, 18:00
Posty: 4148
Lokalizacja: Kraków
model: Bestel > Business
silnik: T4 2.5 ACV > AXG

Podziękował: 81 razy
Pomógł: 226 razy
BUNIEK napisał(a):
notri napisał(a):
BUNIEK napisał(a):
No to ja mam takie pytanie odnośnie kierownicy multifunkcyjnej bo sam myślę o takiej zmianie, ale jak to jest jeśli posiadam układ ESP czyli mam taśmę i czujnik kąta skrętu G85 to zadanie mam ułatwione? bo mnie się wydaje że tak.


sprawdzę to na wiki czy da radę.
Musisz zdemontować poduszkę i sprawdzić: wtyczka żółta od taśmy wewnątrz kierownicy - powinieneś mieć jeden wolny pin - czy jest wolny ?
druga rzecz - po drugiej stronie taśmy masz (http://t4-wiki.de/w/index.php?title=Dat ... 924122025&) jedną wtyczkę żółtą (to jest poduszka - ma dwa piny), druga jest czarna - ile ma pinów, trzecia rzecz miernikiem sprawdź ilu pinowa jest taśma którą masz czyli 7D0 959 654.

Taką taśmę mam pod ręką bo zakupiłem kiedyś okazyjnie gdy miałem swoją uszkodzoną, czarna wtyczka ma trzy piny, a co do żółtej wyczki pod poduszką to jakoś bym sobie z tym poradził na szrocie coś się znjdzie. Taśma o numerach 7 D0 959 654 posiada wejście od strony poduszki pięć pinowe. Jak będę miał miernik pod ręką to sprawdzę przejścia przez taśmę czy wszystkie są.


co do taśmy pod multifunkcje to mówię w skrócie - potrzebna jest taśma która ma 5-pinów. Dwa piny - poduszka, jeden pin - klakson, jeden pin - masa i jeden - sterowanie klawiszami i podświetleniem klawiszy w kierownicy.

I dlatego pytałem o wolny pin.

BUNIEK napisał(a):
......a co do żółtej wyczki pod poduszką to jakoś bym sobie z tym poradził na szrocie coś się znjdzie. .....


nie chodzi czy masz dostęp do tej wtyczki tylko właśnie o jeden wolny pin


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 3 kwietnia 2017, 00:18 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Panowie,

będę robił downgrade na oryginalną kierowcę i po zdjęciu obecnej (według numeru OEM z Golfa III) mam coś takiego jak na fotce. Rozumiem, że to jest ta "naba" i trzeba ją zdjąć?
W stosunku do fotki we wpisie otwierającym kol.@andrewa1 wygląda na upitoloną na dole i w zasadzie nie ma rantu żeby ją chwycić jakimś uniwersalnym ściągaczem.
No i płetwa od migaczy jest jakoś sztukowana blachą bo jest dłuższa niż na kierownicy jak na fotce, na której będę testował przekładanie.Tylko testował bo posiadany na razie egzemplarz ma zjechany pierścień ślizgowy i odszczepiony wewnętrznie od wewnętrznego pręta plastik, na górnej części obwodu

Po przydługim wstępie dwa pytania:
1. Jak/czym ściągać tę "nabę"?
2. Czy po ściągnięciu "naby" wystarczy oryginalną kierowcę nałożyć, zakręcić nakrętkę i podłączyć klakson?


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 3 kwietnia 2017, 08:35 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 18 stycznia 2014, 11:39
Posty: 1047
Lokalizacja: Wielkopolska
model: Allstar Westa SYNCRO
silnik: ACV+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 99 razy
Jest specjalny ściągacz. Ta tuleja bardzo mocno siedzi. Jak ją zdejmiesz to oryg kiera będzie już pasować.


_________________
Prawdziwy mężczyzna ma odciski na dłoniach a nie rurki na dupie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 3 kwietnia 2017, 19:20 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 15 grudnia 2010, 18:00
Posty: 4148
Lokalizacja: Kraków
model: Bestel > Business
silnik: T4 2.5 ACV > AXG

Podziękował: 81 razy
Pomógł: 226 razy
hoopsii napisał(a):
Jest specjalny ściągacz. Ta tuleja bardzo mocno siedzi. Jak ją zdejmiesz to oryg kiera będzie już pasować.


dokładnie


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 3 kwietnia 2017, 19:34 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Dzieki kolegom @hoopsii i @notri, a jakis sznureczek do takiego sciągacza by się znalazł? Mam przypadkowo sciągacz do ramion wycieraczek, co by ramionami ewentualnie podszedł ale tak jak wał kierownicy jego śruba jest drązona, czyli trafiała by rurka na rurkę


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 5 kwietnia 2017, 22:01 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 5 sierpnia 2013, 22:36
Posty: 113
Lokalizacja: Norwegia JP32KK87
model: t4 99 westfalia 94
silnik: 2.4 d

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 7 razy
Ja podgrzałem tulejkę suszarka wysokotemperaturowa lekko uderzyłem młotkiem i zeszła bez problemu
A z drugiej strony jak można założyć tak wielką kierownice przecież to jak od Stara 28
Miałem taka sama jak ty chcesz założyć i robiłem wszystko żeby zmienić na mniejsza poręczniejszą żeby tylko nie czuć się jak w starze 28 30 lat temu Założyłem od golfa II tą z 4 okrągłymi przyciskami i naprawdę mogę ją polecić
Oczywiście przepraszam i bez urazy ale ta oryginalna jest straszna



Za ten wpis autor mario78 podziękował: Adampio (środa, 5 kwietnia 2017, 22:16)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 5 kwietnia 2017, 22:14 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Orginalna ma dla mnie podstawowa zalete - jest duża ergo lżej sie kreci i po 600-800 km mniej mnie bola ramiona. Jak to wyglada jest dla mnie czwartorzędne :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 6 kwietnia 2017, 18:40 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 5 sierpnia 2013, 22:36
Posty: 113
Lokalizacja: Norwegia JP32KK87
model: t4 99 westfalia 94
silnik: 2.4 d

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 7 razy
W Norwegii zakrętów jest bardzo dużo i ja tez podróżuję dość często westfalią i nigdy nie myślałem nad tym ze kierowanie z tą małą kierownicą jest ciężkie
Śmię twierdzić ze moją kierownicą kręci się naprawdę bardzo lekko


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 6 kwietnia 2017, 19:25 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
W takim razie problem tkwi w PESELU :)
A masz porównanie do zwyklej osobówki ze wspomaganiem? Bo miedzy moim busem a dostrpnymi mi osobowkam (Corolla, Focus i Polonez) jest kolosalna różnica


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 6 kwietnia 2017, 20:19 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
Może wspomaganie nie działa właściwie?


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 6 kwietnia 2017, 20:32 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
wspomaganie dziala bo jak silnik zgasnie to się robi silownia. Wymienilem wyjącą pmpę na cicha używkę i zadnej różnicy w kreceniu nie zauwazywszy


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 6 kwietnia 2017, 21:14 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 15 grudnia 2010, 18:00
Posty: 4148
Lokalizacja: Kraków
model: Bestel > Business
silnik: T4 2.5 ACV > AXG

Podziękował: 81 razy
Pomógł: 226 razy
mnie mechanik po przymiarce jak robiłem kierownicę z multifunkcją tą redukcje ściągał specjalnym ściągaczem, wiem tylko tyle że mało to ona nie kosztuje. Może podjedź do jakiegoś mechanika, zapytaj czy ma.

A tak na marginesie (i przepraszam za uwagę) - brzydszej kierownicy nie miałeś ?


-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Czy odnośnie manuala wymiany kierownicy ze zwykłej na multifunkcyjną ma ktoś jakieś pytania czy uwagi ?


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 6 kwietnia 2017, 22:06 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 5 sierpnia 2013, 22:36
Posty: 113
Lokalizacja: Norwegia JP32KK87
model: t4 99 westfalia 94
silnik: 2.4 d

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 7 razy
Adampio napisał(a):
W takim razie problem tkwi w PESELU :)
A masz porównanie do zwyklej osobówki ze wspomaganiem? Bo miedzy moim busem a dostrpnymi mi osobowkam (Corolla, Focus i Polonez) jest kolosalna różnica

Pesel Peslem
Posiadam westfalie 94 transportera 99 i sharana 01 wszystkie na kołach 205 16" i naprawdę nie widzę większej różnicy, w obu t4 mam gałki na kierownicy bo lubię
i nie zastanawiałem się nigdy nad tym w którym kreci się lżej. Wspomaganie to wspomaganie kreci się lekko i tyle
Olej wymieniam zawsze wiosną i oki doki


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 6 kwietnia 2017, 22:52 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Piotrowi chodziło o Pesel kierownika a nie wozu <59>


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 6 kwietnia 2017, 23:12 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 5 sierpnia 2013, 22:36
Posty: 113
Lokalizacja: Norwegia JP32KK87
model: t4 99 westfalia 94
silnik: 2.4 d

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 7 razy
Ja rozumię o co Piotrowi chodzi


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 6 kwietnia 2017, 23:46 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): środa, 29 stycznia 2014, 15:33
Posty: 926
Lokalizacja: KRAKÓW
opis: jestem piękny i mam wspaniałe mięśnie
model: CARAVELLONG
silnik: AXG 2,5TDI 151KM

Podziękował: 34 razy
Pomógł: 34 razy
notri napisał(a):
mnie mechanik po przymiarce jak robiłem kierownicę z multifunkcją tą redukcje ściągał specjalnym ściągaczem, wiem tylko tyle że mało to ona nie kosztuje. Może podjedź do jakiegoś mechanika, zapytaj czy ma.

A tak na marginesie (i przepraszam za uwagę) - brzydszej kierownicy nie miałeś ?


-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Czy odnośnie manuala wymiany kierownicy ze zwykłej na multifunkcyjną ma ktoś jakieś pytania czy uwagi ?

Ja mam pytanie. Kiedy skończysz? Hhehe


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 7 kwietnia 2017, 12:26 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 15 grudnia 2010, 18:00
Posty: 4148
Lokalizacja: Kraków
model: Bestel > Business
silnik: T4 2.5 ACV > AXG

Podziękował: 81 razy
Pomógł: 226 razy
manuala ? <śmiech>


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 292 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB