T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 19 kwietnia 2024, 03:58

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 168 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 3 marca 2015, 09:21 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 5 listopada 2014, 23:04
Posty: 5
Lokalizacja: Boleszkowice
model: t4 multivan
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Widzę dużo osób zapomina, że jak obniża samochód poprzez skręcenie w dół drążków skrętnych i założenie krótszych sprężyn jest zobowiązany dla własnego bezpieczeństwa założyć krotsze amortyzatory. Powód jest taki, że przy dużym podbiciu auta na wyborach może wylecieć sprężyna bądź drążek. Nie jest to wyssane z palca. Taka dobra rada ;-)
A sam swoją t4 obnizylem i chyba robi robotę.
Efekt


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 3 marca 2015, 10:00 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
karkokoko napisał(a):
Widzę dużo osób zapomina, że jak obniża samochód poprzez skręcenie w dół drążków skrętnych i założenie krótszych sprężyn jest zobowiązany dla własnego bezpieczeństwa założyć krotsze amortyzatory. Powód jest taki, że przy dużym podbiciu auta na wyborach może wylecieć sprężyna bądź drążek. Nie jest to wyssane z palca. Taka dobra rada ;-)
A sam swoją t4 obnizylem i chyba robi robotę.

Teoretycznie racja, tak być powinno aczkolwiek trochę się zdziwiłem kiedy zakładałem swòj zestaw obniżający o 4cm i długości amorów były takie same tylko praca tłumienia się różniła i kształt tylnych sprężyn.


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 4 marca 2015, 21:12 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 kwietnia 2010, 13:19
Posty: 2390
Lokalizacja: Utrecht w NL , Zakopane w PL
model: VW T4 Fake Syncro
silnik: Diesel POWER
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 65 razy
Pomógł: 108 razy
karkokoko napisał(a):
Widzę dużo osób zapomina, że jak obniża samochód poprzez skręcenie w dół drążków skrętnych i założenie krótszych sprężyn jest zobowiązany dla własnego bezpieczeństwa założyć krotsze amortyzatory. Powód jest taki, że przy dużym podbiciu auta na wyborach może wylecieć sprężyna bądź drążek. Nie jest to wyssane z palca. Taka dobra rada
A sam swoją t4 obnizylem i chyba robi robotę.
Efekt


Kolega chyba myśli, że na tym forum tylko laiki przesiaduje co to jeszcze siano w głowie maja <śmiech> O krótszych amortyzatora nie słyszałem ( bo ich zakładanie nie miało by chyba sensu <śmiech> ) , słyszałem i zakładałem parę razy amortyzatory o " krótszym" skoku !!!!!!!! Druga rzecz kolego to taka,że zamiast się przemadrzac nie mając racji,to mógłbyś napisać na przykład o tym,że po obniżeniu auta należało by sprawdzić coś takiego jak zbieżność bo mogła ulec zmianie i przednie oponki może ciąć od wewnątrz. ...

Ot taka dobra rada...


_________________
Vw T4 2.5TDI ACV
BMW e38 740i 286KM
BMW f11 535i 380KM
Było:
T4 BLACK2.5TDI AJT131KM,T5 WHITE2.5TDI 4 Motion 131KM,T4 GRAY2.5b AET115KM,T4BLUE 2.5TDI AJT129KM,T5 BLACK2.0BiT225KM,VW T4 WHITE2.4D AAB78KM,


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 5 marca 2015, 21:28 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Nawet należy. Zrobić zbieżności. Bo sie na pewwno zmieniła


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 5 marca 2015, 22:57 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
Sprawdzałem u siebie, za specjalnie zmian maszyna nie wykryła co mnie trochę zdziwiło aczkolwiek sprawdzić nie zaszkodzi.


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 6 marca 2015, 22:55 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Zmieniaja sie ustawienia przy obniżeniu. Poczytaj sobie instrukcje jaka ma byc geometria przy jakiej wysokosci i jak to obliczc bo okolo 95%warsztatow o tymnawet nie wie ze należy sprawdzic pochylenie auta i dopiero wyliczac jakie maja byc ustawienia


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 9 września 2015, 08:57 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 26 lutego 2013, 03:13
Posty: 129
opis: T4 od podstaw ???
model: T4
silnik: 2.5 AHY

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 3 razy
Panowie Ja równierz bede stał przed dylematem i muszę jakiś kompromis znaleść pomiędzy wygodą a linią auta.

Sanki mam na zewnątrz bo remontuje swoje T4
Mam multika 150 i trochę twardo jeździ po wybojach i kostce bo niestety u mnie innych dróg to nie spotkam chyba ze jade na wczasy autostradką :D
Chciałbym aby bardziej delikatnie wybierał nierówności bliżej komfortu jak w BMW ale to chyba tylko miraż.
Mimo wszystko chcę coś zdziałać.

Stabilizator na przodzie mam 23.5mm
Na tyle nie mam ale bede szukał 20mm i też zamontuje z czasem.
Drążki skrętne- tu jest jakieś pole manewru bo jest kilka rodzaji i zapewne skretność inna więc i rezonans takiego drążka przy różnej masie auta będzie zupełnie inny.

23,8 mm, białe, ładowność 800kg
25,3 mm, zielone, ładownść 1.000 kg
26,4 mm, brązowe, obciązenie osi przedniej do 1.520 kg ładowność 1.000 kg
27,9 mm, fioletowe, obciązenie osi przedniej 1.600 kg ładownośc 1.000 do 2.000 kg (w moim multiku jeździłem oryginalnie na tych)
28,6 mm, szare sportowe
Mam też z caravelki brązowe i widziałem na necie też zielone
Które byście proponowali wsadzić czy ktoś coś w temacie się bawił bo wiecie że zmiana drążków to nie bułka z masłem i jest trochę zachodu.Czy stabilizator jest jeszcze sens zmieniać na grubszy a frążki na cieńsze? kombinacji jest sporo tylko co przyniesie porządany efekt???
Jak założe grubszy stabilizator to bede miał chyba mniejszy skok na amortyzatorze z racji że stabilizuje dolne wachacze i w początkowej fazie twardsze wybieranie nierówności a drążki by odpowiadały za bujanie (miekkość) zawieszenia na nierównociach? z racji tego że na nich przenosi się cała masa auta?
Wiadomo ze wchodzie w grę również ustawienie wysokości na śrubach i jak tu pogadzić sprawę z stabilizatorem bo bedzie się bardziej napręzał?
Musi być miekko ale nie bujać jak na morzu i trochę niżej niż seria bo planuje za jakiś czas 19" założyć
Czytałem ze 3-4 tematy to mam nadzieje że ktoś cokolwiek próbował i podzieli sie spostrzeżeniami.
A może się mylę bo nie jestem w temacie obeznany i ktoś mnie na tory ustawi???


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 9 września 2015, 09:09 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
Na wyboje i kostkę odpuść se te 19"


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 9 września 2015, 20:46 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Na 19cali fiolet albo szare do tego stab przód 27mm a na tył 26mm w tedy na zakrętach nie będzie go kołysało


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 9 września 2015, 20:48 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 kwietnia 2010, 13:19
Posty: 2390
Lokalizacja: Utrecht w NL , Zakopane w PL
model: VW T4 Fake Syncro
silnik: Diesel POWER
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 65 razy
Pomógł: 108 razy
A niby dlaczego???? Opona z dobrym profilem załatwi sprawę . mogę śmiało polecić 225/40 ( bo sam taki założyłem ) . Można założyć też 245/35 ale to już balon wychodzi , albo takie jak wujek Cyklon ale to już hardcor <śmiech>


_________________
Vw T4 2.5TDI ACV
BMW e38 740i 286KM
BMW f11 535i 380KM
Było:
T4 BLACK2.5TDI AJT131KM,T5 WHITE2.5TDI 4 Motion 131KM,T4 GRAY2.5b AET115KM,T4BLUE 2.5TDI AJT129KM,T5 BLACK2.0BiT225KM,VW T4 WHITE2.4D AAB78KM,


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 9 września 2015, 21:02 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Ano dlatego Kuba że na zakręcie będzie dziura i do błotnika koło dobije a przy grubym stabilizatorze nie ma szans tak samo grube drążki dużo dają, wiem coś o tym gdyż moim po zakrętach jade jak osobówką a wcześniej jednak ją gieło na zakrętach


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 9 września 2015, 21:13 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 kwietnia 2010, 13:19
Posty: 2390
Lokalizacja: Utrecht w NL , Zakopane w PL
model: VW T4 Fake Syncro
silnik: Diesel POWER
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 65 razy
Pomógł: 108 razy
Jareczku, ja pisalem do ostry4 .


_________________
Vw T4 2.5TDI ACV
BMW e38 740i 286KM
BMW f11 535i 380KM
Było:
T4 BLACK2.5TDI AJT131KM,T5 WHITE2.5TDI 4 Motion 131KM,T4 GRAY2.5b AET115KM,T4BLUE 2.5TDI AJT129KM,T5 BLACK2.0BiT225KM,VW T4 WHITE2.4D AAB78KM,


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 9 września 2015, 21:34 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
Kubek napisał(a):
Jareczku, ja pisalem do ostry4 .

Ostatnio przeszłem z profilu 45 na 50, dosyć wozu drabiniastego i remontu zawieszenia po każdorazowym pobycie w PL. Po autostradach git ale jak przez miesiąc przychodzi się jeździć po drogach podrzędnych (międzywioskowe w Podlaskim) to nawet podnoszę auto o 4 cm do góry i mogę się przemieszczać z mniejszym stresem.


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 9 września 2015, 23:03 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 26 lutego 2013, 03:13
Posty: 129
opis: T4 od podstaw ???
model: T4
silnik: 2.5 AHY

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 3 razy
Kiedy mnie nie buja,nigdy nie bujało tylko twardo wybieram nierówności i wszystko w aucie drży szczególnie na latanych dziura na dziurze drogach a latam obecnie na 16C continental vanco profil 65 i twardooo !!!

ostryt4 napisał(a):
Na wyboje i kostkę odpuść se te 19"

te na wczasy bede zakladał na dalsze ładne drogi...
a po podwórku dalej na 16 z serii tylko oponki raczej zrezygnuje z C i założe zwykłe.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 10 września 2015, 06:42 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2376
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 209 razy
chajny napisał(a):
dalej na 16 z serii tylko oponki raczej zrezygnuje z C i założe zwykłe.


Czy ten zabieg coś zmieni jeżeli chodzi o odczucia w jeździe??


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 11 września 2015, 19:05 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 26 lutego 2013, 03:13
Posty: 129
opis: T4 od podstaw ???
model: T4
silnik: 2.5 AHY

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 3 razy
Niewiem nie jestem edukowany w kwesti opon,ale...
Osobiście tez smigam pasacikiem B5 i skończyły mi sie oponki to pomyślałem że skoro T4 długo poczeka na wyjazd na drogi to założyłem sobie te właśnie felgi z oponami C 195/65 do pasata i trochę o jakieś 3cm poszedł do góry bo mormalnie na 55-60max sie zakłada ale zmieściły się to założyłem i pierwsze wrażenie to po wybojach większe drzenie wszystkiego w środku niz na starych łysych bez C na nizszym profilu 60
hymmm... a moze jest poprostu za duzo powietrza? sprawdze to jutro i upuszcze trochę to znowu porównam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 11 września 2015, 19:41 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
"C" - commercial, są to opony wzmacniane do wożenia ciężarów co równa się z ich większą sztywnością aczkolwiek run flat to nie jest, jak zakładam 15to calowe zimówki "C" to przy pierwszej jeździe mam uczucie lekkiej miękkości względem letnich 17ek.
Ps. Duże znaczenie ma oczywiście ile się sypnie ciśnienia a commercial dochodzi nawet do 4.5 bara.


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 13 września 2015, 09:33 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
C jest twardsza od zwykłej i to czuć


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 13 września 2015, 15:35 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12305
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1041 razy
A jakie masz amortyzatory?


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 16 września 2015, 22:54 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 26 lutego 2013, 03:13
Posty: 129
opis: T4 od podstaw ???
model: T4
silnik: 2.5 AHY

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 3 razy
Jeśli to mnie pytasz to srebrne sachsy nówki ...coś mi się wydaje że też do twardszych należą.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 168 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB