T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 16:20

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 168 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 9 listopada 2010, 10:04 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
Witam, chciałbym się dowiedzieć jak to jest z tym "glebieniem" T4-ki. Widzę że dużo ich jezdzi obniżonych.
Swego czasu opuściłem przód o jakieś 3 cm, zabieg bardzo prosty i szybki w wykonaniu, lecz po zrobieniu 60 km jeszcze szybciej powróciłem do standardu, amortyzacja praktycznie żadna, na polskich dziurach masakra, jak dla mnie nie dało się w normalny sposób przemieszczać. Może montuje się jakieś inne drążki skrętne ? Z tyłu to wiadomo, wymiana sprężyn i amorków, ale jak to się ma wtedy do komfortu jazdy ? Za cenne info będę wdzięczny, bo zniżony T4 wygląda super, pozdrawiam.


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 9 listopada 2010, 12:12 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Obniżanie zawieszenia zawsze wiąże się z jego usztywnieniem, na mniejszym skoku musisz zamortyzować ruch zawieszenia, drążki skrętne były montowane w oryginale o różnej średnicy i zarazem sztywności w zależności od budy i wersji silnika ( najniżej jeśli się nie myle stały wersje Mulivan i Caravelle 151 km )
tu masz do ściągnięcia serwisówkę w której jest rozpiska drążków skrętnych i ich oznaczeń kolorami :
viewtopic.php?f=10&t=97

czy ktoś produkuje jakieś drążki tiunigowe obniżające to już może ktoś inny się wypowie, ja nie wiem


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 9 listopada 2010, 23:22 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 29 czerwca 2010, 21:57
Posty: 47
model: multivan
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
przerabiałem obniżenie przodu w swoim ACV i jak wysyłałem swoje zawieszenie sportowe na reklamacje, to żeby sie poruszać jakoś to założyłem amorki na przód od wersji 151 konnej nie podwyższając go spowrotem na drążkach skrętnych i przód zachowuje sie lepiej jak na sportowym zawieszeniu, stoi nisko i wybiera dziury.

Odnośnie tunningowych drążków skrętnych to nie napodkałem na żadnych aukcjach internetowych ani w sklepach


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 10 listopada 2010, 00:29 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
triada5000 napisał(a):
przerabiałem obniżenie przodu w swoim ACV i jak wysyłałem swoje zawieszenie sportowe na reklamacje, to żeby sie poruszać jakoś to założyłem amorki na przód od wersji 151 konnej nie podwyższając go spowrotem na drążkach skrętnych i przód zachowuje sie lepiej jak na sportowym zawieszeniu, stoi nisko i wybiera dziury.

Odnośnie tunningowych drążków skrętnych to nie napodkałem na żadnych aukcjach internetowych ani w sklepach

Hm, więc znaczy się że amorki maja różną siłę tłumienia ? Jak z tyłem, nie opuszczałeś ?


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 11 listopada 2010, 21:19 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 29 czerwca 2010, 21:57
Posty: 47
model: multivan
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
tył narazie(na czas reklamacji sportowych amorków) mam na sportowych sprężynach (- 60mm) i orginalnych amorkach też od wersji 151konnej Multivan , też sie dobrze jeżdzi ,ale takie rozwiązanie tyłu nie jest zbytnio wskazane bo amorki owiele szybciej siadają.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 11 listopada 2010, 21:47 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
triada5000 napisał(a):
tył narazie(na czas reklamacji sportowych amorków) mam na sportowych sprężynach (- 60mm) i orginalnych amorkach też od wersji 151konnej Multivan , też sie dobrze jeżdzi ,ale takie rozwiązanie tyłu nie jest zbytnio wskazane bo amorki owiele szybciej siadają.

Co byś polecił na tył, jaką firmę, i jak to cenowo mniej więcej stoi ?


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 11 listopada 2010, 23:22 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 29 czerwca 2010, 21:57
Posty: 47
model: multivan
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
U siebie miałem założone Ga-Technik kosztowało 800zl na Allegro, mówią że dobra firma. Umnie wytrzymała 8 miechów, zobaczymy co teraz przyślą z reklamacji. Kolega Kubek polecał firme EIBAH miał u siebie założone


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 14 listopada 2010, 05:11 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 14 listopada 2010, 04:45
Posty: 16
model: Multivan
silnik: 1.9 TD

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Ja u siebie mam też z tyłu -60mm i amorki TA-Tecnixa przód na wakacje położyłem na poduszkach :D dobijało jak niewiem co i polał i się jeden amor z przodu z prawej :(


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 7 stycznia 2011, 23:47 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 15 października 2010, 02:59
Posty: 121
Lokalizacja: Gdynia / Tarnobrzeg
model: Caravelle 96'
silnik: 2,5 + LPG

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 0 razy
czytam i widze ze chyba akcja nie wskazana...
sam myslalem o obnizaniu, ale z tego co panowie pisza.. :)


_________________
"It's not that easy being green" -- Kermit the Frog


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 8 stycznia 2011, 01:25 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 17:44
Posty: 2645
Lokalizacja: Częstochowa
opis: co dzień uczę się czegoś nowego
model: transpo-carawella
silnik: 2.0 LPG + PB

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 97 razy
sid666 napisał(a):
czytam i widze ze chyba akcja nie wskazana...
sam myslalem o obnizaniu, ale z tego co panowie pisza.. :)


stanowczo odradzam


_________________
czarodziej

organizator ZLOTU Olsztyn 3-6 06.2010

pomoc w organizacji IV zlotu -Góry Opawskie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 23 marca 2011, 04:18 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 19 października 2010, 00:53
Posty: 8
model: T4
silnik: 2,4 D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
w życiu bym go nie obniżył, w ta zimę wysokie zawieszenie 1000 razy mi uratowało skore :) wszędołaz


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 23 marca 2011, 11:40 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
koko666 napisał(a):
w życiu bym go nie obniżył, w ta zimę wysokie zawieszenie 1000 razy mi uratowało skore :) wszędołaz

Masz rację, na wyższym zawieszeniu lepiej się jeździ zimą aczkolwiek czasami nie wystarcza, marzy mi się wtedy wersja Syncro, pozdrawiam.


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 24 marca 2011, 21:54 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 07:14
Posty: 545
Lokalizacja: opolskie

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 7 razy
Ja już obydwa podwyższyłem i jeździ się lepiej, T4 to nie BMW a nasze dróżki to nie autostrady w Niemczech. Raz się pokusiłem o obniżenie i był twardy i uderzało coś na dziurach, szybko wracałem do góry.


_________________
Dobre maniery, mieć jedną T4
Sekcja Dolnośląsko-Opolska


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 18 grudnia 2011, 13:32 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 24 sierpnia 2010, 09:37
Posty: 85
model: T4
silnik: 2.4

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 2 razy
Witam,

Podłącze się do tematu żeby nie tworzyć nowego. Widze że wielu z Was jest negatywnie nastawienych do obniżania t4. Ja mimo to chciałem się jeszcze raz zapytać.
Mam wersje long caravelle 2.4D i chciałem zamontować takie zawieszenie;http://moto.allegro.pl/vw-transporter-t4-bus-zawieszenie-sportowe-nowe-i1954971275.html w wersji -40mm.

I teraz mam pytanie czy to nie będzie za nisko? Czy lepiej będzie sie prowadzić?

No i drugi pomysł czyli założyć amortyzatory + sprężyny ty od wersji 151 konnej bo wtedy chyba zawieszenie jest niższe. Czy da rade kupic do takiej wersji nowe amory czy trzeba używek szukać?

Z góry dziękuje za pomoc.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 18 grudnia 2011, 13:34 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Co do amorków to takie same , tylko sprężyny -15 albo -25mm były


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 18 grudnia 2011, 13:38 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 24 sierpnia 2010, 09:37
Posty: 85
model: T4
silnik: 2.4

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 2 razy
OK dzięki :)

A co myślisz o tym zestawie?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 18 grudnia 2011, 13:44 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
jak chcesz żeby auto zaczeło się prowadzić to stabilizator na przód 27mm na tył 20mm lub 26mm lub 28mm i drążki skrętne na przód 27.9 lub 28,3, a na tył pozostał bym przy seri szkoda ją obniżać ale można


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."



Za ten wpis autor chemik211 podziękowali: 2 CandyMan (piątek, 23 marca 2018, 01:25) • maciekxlr8 (niedziela, 18 grudnia 2011, 14:01)
  Statystyki: 9.09%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 18 grudnia 2011, 14:00 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 24 sierpnia 2010, 09:37
Posty: 85
model: T4
silnik: 2.4

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 2 razy
Super, dzięki za pomoc.

Jeszcze sobie to przemyśle i zobaczę czy podołam finansowo i umiejętnościowo przy wymianie :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 20 listopada 2012, 13:46 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
Czy ktoś mógłby się wypowiedzieć na temat tego zestawu ?
http://www.ebay.co.uk/itm/130719784846? ... 1438.l2649


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 12 marca 2013, 14:26 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 kwietnia 2010, 13:19
Posty: 2390
Lokalizacja: Utrecht w NL , Zakopane w PL
model: VW T4 Fake Syncro
silnik: Diesel POWER
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 65 razy
Pomógł: 108 razy
A ja z ciekawości zapytam ile może trwać wymiana dwóch sprężyn w T4ce ????


_________________
Vw T4 2.5TDI ACV
BMW e38 740i 286KM
BMW f11 535i 380KM
Było:
T4 BLACK2.5TDI AJT131KM,T5 WHITE2.5TDI 4 Motion 131KM,T4 GRAY2.5b AET115KM,T4BLUE 2.5TDI AJT129KM,T5 BLACK2.0BiT225KM,VW T4 WHITE2.4D AAB78KM,


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 168 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB