T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 16:13

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 6 grudnia 2011, 19:30 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 26 maja 2011, 21:21
Posty: 56
Lokalizacja: Małopolska
model: VW Transporter
silnik: 2.5 TDI (AJT)

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 1 raz
Samochód jest po wymianie drążków kierowniczych, tulei wahaczy, sworzni, ect. Po tym wszystkim zrobiona geometria. Nic nie było robione przy łożyskach kół, ale podobno się ukłonią za jakiś czas. Ja ich nie słyszę, słyszy mechanik.
Ale do rzeczy: Przy prędkości 80-90 km/h po puszczeniu pedału gazu dość mocno zaczęło go ściągać w prawo, i jeżeli w tym momencie dodam gazu zaczyna go ściągać w lewo. Taki slalom właściwie. O co chodzi|? Co może być nie tak?


_________________
"Naród,który nie szanuje swej przeszłości nie zasługuje na szacunek teraźniejszości i nie ma prawa do przyszłości."Józef Piłsudski


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 6 grudnia 2011, 20:24 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Taki objaw dają przeważnie rozwalone tuleje lub drążki czy końcówki ale skoro wymieniłeś to można wykluczyć. Miałem coś podobnego jak mi się amortyzatory wylały ale to było w golfie a tam są kolumny Mcphersona chociaż nie zaszkodzi sprawdzić. Może nie do końca dobrze ustawili Ci geometrię. Przy walniętej oponie też może być taki efekt. Tuleje górnego wahacza też wymieniałeś?


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 6 grudnia 2011, 20:55 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 26 maja 2011, 21:21
Posty: 56
Lokalizacja: Małopolska
model: VW Transporter
silnik: 2.5 TDI (AJT)

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 1 raz
Amortyzatory nie wymieniane. Tuleje górnego wahacza wymienione.

FocusMED napisał(a):
Przy walniętej oponie też może być taki efekt.

Jak mam to rozumieć? Co znaczy "walnięta"?


_________________
"Naród,który nie szanuje swej przeszłości nie zasługuje na szacunek teraźniejszości i nie ma prawa do przyszłości."Józef Piłsudski


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 6 grudnia 2011, 21:09 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 23:32
Posty: 1505
Lokalizacja: G O R L I C E
model: Transporter Looong
silnik: AAB Power +

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 19 razy
Walnięta czyli wybulona albo ścięty bieżnik z jednej strony opony ;)


_________________
Obrazek
Dzikie laski, impra z hukiem - to nie dla mnie, jeżdze żukiem <53>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 6 grudnia 2011, 22:09 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
jeżeli wszystko wymienione i masz pewnośc, że dobrze
bo to są ewidentne objawy luzów na drążkach lub końcówkach oraz tulejach, rzadziej sworzniach tak jak napisał FocusMed

to spotkałem się tylko raz z podobnym objawem przy ekstremalnie źle ustawionej geometrii ( pełnej nie tylko zbieżności ), a raczej braku jej zrobienia po takiej kompleksowej wymianie wszystkiego jak u ciebie


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 6 grudnia 2011, 22:21 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 26 maja 2011, 21:21
Posty: 56
Lokalizacja: Małopolska
model: VW Transporter
silnik: 2.5 TDI (AJT)

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 1 raz
Czyli znaczy, powrót do warsztatu beksa . A już myślałem że wszystko ok. Zwłaszcza jak się 4 tyś zostawiło w warsztacie. <zastrzelę>


_________________
"Naród,który nie szanuje swej przeszłości nie zasługuje na szacunek teraźniejszości i nie ma prawa do przyszłości."Józef Piłsudski


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 6 grudnia 2011, 22:21 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 1 listopada 2011, 11:12
Posty: 9
model: multivan
silnik: 2,5TDI 150ps

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam .
Taki efekt ściągania daje tylko luz w zawieszeniu przednim .
Tuleja przednia , tylna dolna , końcówka kierownicza , drążek kierowniczy , sworzeń dolny lub górny , tuleja górna gdzieś tam musi być luz i się przemieszcza podczas naprężeń zawieszenia . Znam to z autopsji , pracuje w serwisie ale nie VW .
A czy ustawiona była pełna geometria ?? Czy tylko zbieżność??


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 6 grudnia 2011, 22:35 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 17:44
Posty: 2645
Lokalizacja: Częstochowa
opis: co dzień uczę się czegoś nowego
model: transpo-carawella
silnik: 2.0 LPG + PB

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 97 razy
Kenobi napisał(a):
jeżeli wszystko wymienione i masz pewnośc, że dobrze
bo to są ewidentne objawy luzów na drążkach lub końcówkach oraz tulejach, rzadziej sworzniach tak jak napisał FocusMed

to spotkałem się tylko raz z podobnym objawem przy ekstremalnie źle ustawionej geometrii ( pełnej nie tylko zbieżności ), a raczej braku jej zrobienia po takiej kompleksowej wymianie wszystkiego jak u ciebie



nic dodać nic ująć sedno sprawy

stawiam na geometrię ze spartolona


baton208 napisał(a):
Czyli znaczy, powrót do warsztatu beksa . A już myślałem że wszystko ok. Zwłaszcza jak się 4 tyś zostawiło w warsztacie. <zastrzelę>


ps w T4 geometrię ustawia sie w trzech punktach na stronę a ''fahowcy '' idą na łatwiznę i

sprawdza tylko 1 <england>

masz pewność ze powymieniane masz wyzej opisane części ? czy tylko mechanik powiedział ?

sprawdz ciśnienie w oponach <33>


co do uszkodzonej opony nie sądzę objaw jest bicia -drgania kierownicy

<england>


_________________
czarodziej

organizator ZLOTU Olsztyn 3-6 06.2010

pomoc w organizacji IV zlotu -Góry Opawskie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 7 grudnia 2011, 12:22 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Ja właśnie wymieniłem opony, niby nic nie było widać a ściągało jak cholera. Żadnego bicia drgania tylko ściąganie. Nie mogłem dojść od czego to aż w końcu wulkanizator powiedział żebym zamienił koła lewe/prawe. Pomyślałem sobie że dziadek gada od rzeczy bo niby co ma to dać, ale w końcu stwierdziłem że co mi szkodzi i zamieniłem. No i o dziwo zaczęło ściągać w drugą stronę tak więc wymieniłem opony i jest ok. Po oponie niby nic nie widać a jednak.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 7 grudnia 2011, 18:03 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 1 listopada 2011, 11:12
Posty: 9
model: multivan
silnik: 2,5TDI 150ps

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
FocusMED napisał(a):
Ja właśnie wymieniłem opony, niby nic nie było widać a ściągało jak cholera. Żadnego bicia drgania tylko ściąganie. Nie mogłem dojść od czego to aż w końcu wulkanizator powiedział żebym zamienił koła lewe/prawe. Pomyślałem sobie że dziadek gada od rzeczy bo niby co ma to dać, ale w końcu stwierdziłem że co mi szkodzi i zamieniłem. No i o dziwo zaczęło ściągać w drugą stronę tak więc wymieniłem opony i jest ok. Po oponie niby nic nie widać a jednak.



Zgadza się w jeśli ściąga przykładowo w lewo a po zamianie kół na osi zaczyna w prawo to na 100% są to opony ale u kolegi baton208 podczas jazdy i puszczeniu pedału gazu zaczyna go ściągać w prawo, a jak doda gazu to zaczyna go ściągać w lewo a taki efekt daje luz w zawieszeniu na osi pędnej .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 7 grudnia 2011, 21:12 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 21:41
Posty: 38
model: t4
silnik: acv

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
skoro były wymieniane tuleje wahacza to może to być źle ustawiony kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy , niestety większość speców ma to w dup... lub nie ma sprzętu do ustawienia .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 7 grudnia 2011, 23:42 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
No wybacz ale każdy sprzęt do geometrii (czy to stare głowice laserowe czy nowsze radiowe z komputerem) mają opcję sprawdzenia wszystkich parametrów (zbieżność, pochylenie, wyprzedzenie) więc albo ktoś ustawia na sznurki albo nie ma pojęcia jak korzystać ze sprzętu. Albo jak napisałeś ma to w dupie.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 13 grudnia 2011, 00:41 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 21:41
Posty: 38
model: t4
silnik: acv

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
no to diagnosta w pewnej stacji miał to w dup.. i mu się nie chciało , albo wiedza na temat geometri skończyła się na erze polonezów. W końcu nie ważny jest sprzęt , a osoba która go obsługuje <38>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 27 grudnia 2011, 17:29 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 26 maja 2011, 21:21
Posty: 56
Lokalizacja: Małopolska
model: VW Transporter
silnik: 2.5 TDI (AJT)

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 1 raz
"Wyszło szydło z worka". Niedokręcona, a właściwie luźna gałka kierownicza na prawym kole. Po dokręceniu prosto jak po sznurze.


_________________
"Naród,który nie szanuje swej przeszłości nie zasługuje na szacunek teraźniejszości i nie ma prawa do przyszłości."Józef Piłsudski


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 27 grudnia 2011, 18:59 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Co to jest "gałka kierownicza"? <szok>


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 27 grudnia 2011, 22:46 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 3 grudnia 2011, 22:04
Posty: 15
model: t4
silnik: 1,9 td

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witaj,w moim t4 też miałem taki efekt okazało się po prostu lewe koło przednie miało za mało powietrza dopompowałem do równego stanu z prawym 3,2 at i wszystko wróciło jak trzeba, sprawdz najpierw to.

Adaśko.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: cytrus i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB