T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 21:18

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 21 października 2010, 11:43 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 19:07
Posty: 245

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 3 razy
witam
jestem na etapie wymiany łozysk tylnych. Porozkrecałem juz wszytko a nie wiem jak mam sie dobrać do łozyska.Mnie sie wydaje ze musze rozkrecic cały wahacz i z tym wahaczem dopiero do znajomego na prase.I mam pytanie czy ma ktoś jakiś patent żeby nie odkręcać wahacza a wymienić ?
A drugie pytanie to: jest jakas granica ile powinna miec min. grubość tarcza hamulcowa?bo nie wiem czy przy okazji nie wymienic tarcz,czy tylko je przetoczyć.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 21 października 2010, 12:00 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
tu powinieneś się tych rzeczy doczytać:
viewtopic.php?f=10&t=97

viewtopic.php?f=10&t=79


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 21 października 2010, 12:56 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 19:07
Posty: 245

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 3 razy
nooo fakt nie doczytałem.juz sie sciaga


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 21 kwietnia 2011, 12:11 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 3 marca 2011, 17:27
Posty: 32
model: t4
silnik: 2,5 tdi acv

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 0 razy
jakie są objawy "siadających " łożysk tylnych w t4 , czy buczenie w kole na zakręcie może być jednym z objawów , i jakiej firmy łożyska możecie polecić


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 21 kwietnia 2011, 23:53 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 18:06
Posty: 99

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 2 razy
Z pewnością zmieniający się (nasilający) hałas w zakręcie może świadczyć o zużytym łożysku. Dodam jednak, że jednoznaczne stwierdzenie które łozysko (w którym kole) jest temu winne, nie jest takie proste i moze się okazać że wymienisz nie to łożysko co trzeba.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 22 kwietnia 2011, 14:57 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 3 marca 2011, 17:27
Posty: 32
model: t4
silnik: 2,5 tdi acv

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 0 razy
domyślam się że trzeba wymienić oba ; nie wiem jaki rodzaj mam łożyska czy jedno szeroki czy dwa stożkowe ; dodam że z tyłu są tarcze


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 19 listopada 2011, 16:10 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 24 lutego 2011, 23:47
Posty: 11
model: t4
silnik: 2.4 AJA

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Ja dzisiaj po wymianie tylnego łożyska prawego i okazało się że nie to, na początku wydawało mi się że to prawy przód(wymieniłem i to samo straszne buczenie w kabinie aż silnika nie słychać) ok teraz wymieniłem prawy tył, byłem przekonany że to to właśnie łożysko, okazało się że nie ,jak skutecznie zlokalizować które łożysko buczy? teraz wydaje mi się lewy przód a jak nie? znów160 w plecy?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 19 listopada 2011, 19:47 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Kolego podnosisz auto na lewarku i kręcisz kołem, łożysko słychać jak jest wywalone i przeważnie ma luzy , kazdy mechanik ci to znajdzie


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 19 listopada 2011, 21:52 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 22 listopada 2010, 14:52
Posty: 1429
Lokalizacja: obrzeża Kotliny Kłodzkiej
opis: " Sekcja Dolnośląsko-Opolska!"
model: transporter
silnik: 2,5tdi

Podziękował: 225 razy
Pomógł: 33 razy
Ja właśnie wymieniłam oba na tyle , każde kosztowało 241 zł - to mnie zabolało ;(


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 19 listopada 2011, 22:10 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
mora napisał(a):
każde kosztowało 241 zł


chyba z robocizną ??
tylne jest dokładnie takie same jak przednie


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 20 listopada 2011, 12:07 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 3 maja 2010, 14:51
Posty: 1328
model: Transporter Kombi
silnik: 1.9 ABL+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 37 razy
Za łożysko płaciłem dokładnie 60 zł. Brandowane przez AD Polska, ale jeździ już 3 rok i jest spokój.


_________________
A clean bus is a sign of a sick mind.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 21 listopada 2011, 00:10 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 24 lutego 2011, 23:47
Posty: 11
model: t4
silnik: 2.4 AJA

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
chemik211 napisał(a):
Kolego podnosisz auto na lewarku i kręcisz kołem, łożysko słychać jak jest wywalone i przeważnie ma luzy , kazdy mechanik ci to znajdzie


no sprawdzałem tak każde na lewarku i nic nie słychać a luz miało tylko prawe z przodu.Już dwa zostały to chyba wymienie obydwa i będzie komplet.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 21 listopada 2011, 00:14 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
To podejrzewam że skrzynia lub opony ci dają taki dźwięk


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 26 listopada 2011, 18:35 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 24 lutego 2011, 23:47
Posty: 11
model: t4
silnik: 2.4 AJA

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
okazało się że to prawy przód, w sumie to musiało być tak . Wyło mi łożysko podejrzewałem że to prawy przód wymieniłem jakieś 10 - 15tys km temu na optimal. dalej wyło ,ostatnio wyło już tak mocno że radia nie dało się słuchać stawiałem na prawy tył ok wymieniłem na FAG okazuje się że te tylne też było uszkodzone ale największy hałas pozostał bez zmian kręciłem kołem na lewarku i nic cisza a okazało się że to prawy przód po10-15tys km dał ciała tak więc z mojego doświadczenia nie polecam łożyska optimal to lipa totalna, teraz jest FAG i zobaczymy jak się spisze.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 26 listopada 2011, 20:52 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
To że optimal i cx to złom to wie chyba każdy, te łożyska nie są utwardzane. Założyłem sobie jedno kiedyś do golfa na tył tak w celach testowych. Nie wiem czy 10tyś wytrzymało.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 26 listopada 2011, 21:07 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
FocusMED napisał(a):
To że optimal i cx to złom to wie chyba każdy, te łożyska nie są utwardzane. Założyłem sobie jedno kiedyś do golfa na tył tak w celach testowych. Nie wiem czy 10tyś wytrzymało.

Rozumiem że wiesz że optimal ma 3-linie produkcyjne i ty kupując je wiesz czy masz lepsze czy gorsze więc stwierdzenie że optimal jest zły to błędne stwierdzenie, to samo się tyczy cx


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 27 listopada 2011, 12:34 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Nie wiem ile ma linii i nie interesuj mnie to wcale, wiem natomiast że sprzedają chłam na który już nie jedna osoba się nacięła, również z moich znajomych.
Zresztą co to za argument z tymi liniami? Że niby z jednej jadą super łożyska a z drugiej syf i idąc do sklepu mówisz poproszę otimala z linii nr.2.
A jak Ci zabraknie na tego z linii nr.2 to możesz 20pln taniej kupić z linii nr.3 ale z zaznaczeniem że to łożysko z plasteliny na 10tyś km? <32>


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 27 listopada 2011, 15:52 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Widzisz ja wiem co zamawiać na hurtowni i nie mam z tym nigdy problemu, skf nie proponuje bo albo jest coraz więcej podróbek albo zaczynają robić syf, jeden plus to reklamacje uznaja, a FAG ostatnio też jest podrabiany i tu jest wielki problem co kupic,


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 3 stycznia 2012, 19:31 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 24 lutego 2011, 23:47
Posty: 11
model: t4
silnik: 2.4 AJA

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
chemik211 napisał(a):
Widzisz ja wiem co zamawiać na hurtowni i nie mam z tym nigdy problemu, skf nie proponuje bo albo jest coraz więcej podróbek albo zaczynają robić syf, jeden plus to reklamacje uznaja, a FAG ostatnio też jest podrabiany i tu jest wielki problem co kupic,

to jakie ty byś polecił?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB