T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 11:15

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 26 marca 2013, 21:15 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 26 marca 2013, 19:54
Posty: 8
model: T4
silnik: 2,5 TDI ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam wszystkich. To moj pierwszy post tutaj, od 4 lat jeżdzę T4, wcześniej 2,4d a od ponad pol roku 2,5 tdi acv.

Ostatnio wymieniałem w nim rozrząd i uszczelkę pod pokrywą zaworów, po tym małym remonciku zaszły pewne komplikacje, mianowicie
hamulec jest twardy od samego początku wciskania, moze kilka razy udało sie go użyć normalnie, do tego nie działa turbo, a konkretnie nie działa nawet geometria turbiny(nazwę to tak: nie pracuje ten pałąk przy tej "gruszce" na turbo), a turbo świeżo po regeneracji, przed tymi naprawami chodziło bosko, nie mam pojecia co sie dzieje, moze pompa podciśnienia?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 26 marca 2013, 21:49 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Krzynio_ef napisał(a):
moze pompa podciśnienia?


nie może, a na pewno
to znaczy może nie sama pompa ale któreś wężyki podciśnienia zostały uszkodzone lub nie złożone

Krzynio_ef napisał(a):
a konkretnie nie działa nawet geometria turbiny(nazwę to tak: nie pracuje ten pałąk przy tej "gruszce" na turbo)

dla ścisłości w tej turbinie nie ma geometrii, tylko zawór upustowy ( tym steruje pałąk przy gruszce )


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 26 marca 2013, 21:51 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 23 stycznia 2012, 23:32
Posty: 263
Lokalizacja: nowy targ okolice
model: t4
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 8 razy
kolego w ACV niema zmiennej geometrii
sprawdz wszystkie wężyki podciśnienia
pewnie zamieniłeś miejscami je
kolega kenobi mnie uprzedził :D


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 26 marca 2013, 22:25 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
spoko999 napisał(a):
sprawdz wszystkie wężyki podciśnienia
pewnie zamieniłeś miejscami je


dokładnie sprawdź czy nie zamienione masz węże podciśnienia z ciśnieniowymi od sterowania turbiną

spoko999 napisał(a):
kolega kenobi mnie uprzedził :D


nie do końca, zapomniałem o tym, że można pozamieniać wężyki i będą podobne objawy


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 26 marca 2013, 23:48 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 23 stycznia 2012, 23:32
Posty: 263
Lokalizacja: nowy targ okolice
model: t4
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 8 razy
tu masz schematy; http://obrazki.elektroda.net/42_1247927827.png
http://obrazki.elektroda.net/85_1248011610.png
i sprawdz


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 27 marca 2013, 00:09 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 26 marca 2013, 19:54
Posty: 8
model: T4
silnik: 2,5 TDI ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
super, dzieki, jutro sobię posprawdzam(a co do geometri nie wiedzialem)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 27 marca 2013, 12:50 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 26 marca 2013, 19:54
Posty: 8
model: T4
silnik: 2,5 TDI ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Sprawdziłem wszystko, wężyki dobrze podłączone, podcisnienie wychodzi z pompki, dochodzi do serwo i dochodzi do zaworka ze zdjęcia http://obrazki.elektroda.net/85_1248011610.png i tyle, dalej juz nigdzie go nie ma, ani w zaworku od turbo ani w pozostałych dwoch wyjsciach z zaworka ze zdjecia ktore podałem, nie mam pomysłu co moze byc przyczyna??


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 27 marca 2013, 13:30 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 31 grudnia 2010, 02:47
Posty: 449
Lokalizacja: DW
model: Westfalia
silnik: ACV

Podziękował: 10 razy
Pomógł: 28 razy
a pompa w ogóle wytwarza jakieś podciśnienie?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 27 marca 2013, 15:41 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 23 stycznia 2012, 23:32
Posty: 263
Lokalizacja: nowy targ okolice
model: t4
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 8 razy
a zaworki podłączone?
przewody podciśnienia sprawne?
waga masz?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 27 marca 2013, 21:50 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 26 marca 2013, 19:54
Posty: 8
model: T4
silnik: 2,5 TDI ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Piter napisał(a):
a pompa w ogóle wytwarza jakieś podciśnienie?


wytwarza, ale nie mam pojecia czy odpowiednio duze, do serwa dochodzi

spoko999 napisał(a):
a zaworki podłączone?
przewody podciśnienia sprawne?
waga masz?


zaworki podłączone, wężyki przejrzane i nie ma zadnych skaz, poprzednik z reszta niedawno musial je wymieniac


a co do waga to wlasnie chce kupic tylko nie wiem jaki odpowiedni?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 27 marca 2013, 21:59 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 23 stycznia 2012, 23:32
Posty: 263
Lokalizacja: nowy targ okolice
model: t4
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 8 razy
a nie zamieniłeś czasem podcisnień w zaworkach miejscami
to znaczy z jednego do drugiego
albo wtyczki zamienione w zaworkach


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 27 stycznia 2017, 13:30 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 11 marca 2016, 18:42
Posty: 23
model: Transporter T4
silnik: 2.5Tdi

Podziękował: 19 razy
Pomógł: 0 razy
Koledzy, odkopuje!

męczy mnie podobny problem, po "pompowaniu" hamulca, ten twardnieje praktycznie odbierając możliwość poprawnego hamowania. W momencie jazdy i jednolitego hamowania - nie zauważalny problem.

przekopałem forum, znalazłem trzy opcje, sewer, pompa albo kable. Przegrzebałem kable i odnalazłem takie ustrojstwo, czy to może być kabel od ciśnienia? bo wydaje się dość cienki.. a jeśli nie to olaboga, od czego!

https://goo.gl/photos/s3R3Jd3FWhuzH2maA

zaznaczam, że jestem laikiem, ale staram się uczyć, z góry dzięki za pomoc : )


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 27 stycznia 2017, 15:28 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Po pierwsze zastosuj sie do tego:
viewtopic.php?f=11&t=13646

Tak to jest przewód podciśnienia, dlatego gubi podciśnienie ( bo to nie jest ciśnienie ). Po miejscu jego występowania jest od EGRa, chyba, że go wygrzebałeś na wierzch z innego miejsca, po zdjęciach trudno sie zorientować. Musi być podłączony tam gdzie należy lub na szybko zaślepiony.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękował: Nitaheh (sobota, 28 stycznia 2017, 19:19)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB