T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 07:50

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 20 lutego 2013, 09:15 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 19 lutego 2013, 18:58
Posty: 22
model: t4
silnik: acv

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Witam
Na wstępie witam wszystkich nowych i starych znajomych ;)
Niestety zaczynam od problemu z T4.
Po wymianie klocków z tyłu ( hamulce tarczowe bez ABS ) podczas jazdy blokują się tylne hamulce. Tłoczki sprawdzone, wyczyszczone. Ręczny pracuje normalnie. Na zgaszonym silniku można hamulce pompować i pracują normalnie. Zadnego koła nie blokuje. Problem pojawia się podczas jazdy, gdy pracuje servo. Przewody hamulcowe drożne, przód hamuje normalnie. Gdy się popuści przewód przy pompie który idzie od tyłu, zaciski odpuszczają.
Serwo?
Pompa?
Może coś innego?
Z góry dzięki za podpowiedzi


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 20 lutego 2013, 18:46 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 20 października 2011, 10:26
Posty: 188
model: vw t4
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 8 razy
a czy nie wymieniales albo rozbierales vacumpompe???
Mialem ten sam problem,jak rozbieralem vacum,rozbierajac a pozniej skladajac pomylilem zaworki zwrotne w pompie.Dokladnie takie same objawy mialem jak silnik dostawal wiekszych obrotow blokowaly sie hamulce,do takiego stopnia ze tarcze sie nagrzewaly.Po sciagnieciu przewodu z podcisnienia tzn serwa wszystko bylo ok...Nastepnego dnia rozebralem pozamienialem zaworki bylo ok..mfg tomas wrazie czego mam porobione zdiecia jak i gdzie musza byc te zaworki


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 20 lutego 2013, 22:59 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 27 lutego 2012, 14:59
Posty: 122
Lokalizacja: Oświęcim
model: Caravelle Assistance
silnik: 2.5E

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 6 razy
wymień płyn i dobrze odpowietrz -to jest objaw "gotującego się płynu" - płyn się rozszerza i zaciska się zacisk.


_________________
VW JEST BOGIEM, PRĘDKOŚĆ NAŁOGIEM, TURBO ZABAWĄ A ROZWAGA PODSTAWĄ !!!


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 21 lutego 2013, 17:57 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 19 lutego 2013, 18:58
Posty: 22
model: t4
silnik: acv

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Przy vacum pompie nic nie było robione. Wymieniłem tylko klocki tył i się zaczęły problemy. Płyn też jest przepłukany w całości.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 22 lutego 2013, 00:32 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 27 lutego 2012, 14:59
Posty: 122
Lokalizacja: Oświęcim
model: Caravelle Assistance
silnik: 2.5E

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 6 razy
tak jak post wyżej odpowietrz jeszcze raz ale dokladnie zaczynając od koła PT, LT, PP, LP!!!


_________________
VW JEST BOGIEM, PRĘDKOŚĆ NAŁOGIEM, TURBO ZABAWĄ A ROZWAGA PODSTAWĄ !!!


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 22 lutego 2013, 00:38 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Zapowietrzone hamulce tu nic nie mają do tego gdyż powietrze jest bardziej ściśliwe niż płyn, sprawdź jak się hamulce zablokują czy jak przy pompie zluzujesz przewody to też jest ciśnienie


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 22 lutego 2013, 07:03 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
andrz6 napisał(a):
Gdy się popuści przewód przy pompie który idzie od tyłu, zaciski odpuszczają.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 22 lutego 2013, 11:05 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Kurna źle to przeczytałem bo zrozumiałem że przy zaciskach, czyli widać że sekcja na pompie nie wraca, miałem podobnie ale jak bawiłem się wydłużaniem trzpienia na pompie aby mniejszy skok pedału był więc stawiam na serwo ewentualnie pompę


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 22 lutego 2013, 11:47 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
czy przy popsutym serwie to nie byłoby tak, że blokowało by wszystkie cztery koła , a nie tylko tylne ??


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 22 lutego 2013, 13:14 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 21 lipca 2011, 13:46
Posty: 1502
model: T 4
silnik: 2,5 tdi
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 29 razy
Pomógł: 39 razy
Nie wiem jak w teczce jest bo tam nie grzebałem jeszcze natomiast w Lublinie mam tak że osobna sekcja idzie na tył a osobna na przód


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 22 lutego 2013, 23:03 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 27 lutego 2012, 14:59
Posty: 122
Lokalizacja: Oświęcim
model: Caravelle Assistance
silnik: 2.5E

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 6 razy
chemik211 napisał(a):
Zapowietrzone hamulce tu nic nie mają do tego gdyż powietrze jest bardziej ściśliwe niż płyn, sprawdź jak się hamulce zablokują czy jak przy pompie zluzujesz przewody to też jest ciśnienie


to dlaczego jak miałem zapowietrzone zaciski z tylu to po 4km i kilku hamowaniach zaciski sie zaciskały i trzeba było stanąć i poczekać z 10min i tak w kółko aż nie odpowietrzyłem ponownie?????
A poza tym jeśli jest powietrze w zacisku to zmienia się charakterystyka temp. wrzenia płynu ( i płyn się rozszerza) - jeśli się nie mylę


_________________
VW JEST BOGIEM, PRĘDKOŚĆ NAŁOGIEM, TURBO ZABAWĄ A ROZWAGA PODSTAWĄ !!!


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 22 lutego 2013, 23:07 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Mylisz się, sądze że tobie chodzi o nie zapowietrzone hamulce tylko o wode w płynie, w tedy się zgadza gdyż woda zaczyna parować i blokować ale przy zapowietrzonych hamulcach nie ma możliwości blokowania kół


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 23 lutego 2013, 21:59 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 20:57
Posty: 102
Lokalizacja: rzeszów
model: multivan ll
silnik: AHY

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 16 razy
Kenobi napisał(a):
czy przy popsutym serwie to nie byłoby tak, że blokowało by wszystkie cztery koła , a nie tylko tylne ??

Ja myslę że to coś w pompie siedzi na 2 obwodzie tzn. albo tłoczek zwiesiła albo sprężyna coś nie tak . Wymieniając płyn ruszyłeś śmieci które to spowodowały pompa do wyjęcia i sprawdzenia.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 24 lutego 2013, 09:15 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 19 lutego 2013, 18:58
Posty: 22
model: t4
silnik: acv

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Pompa została wyjęta i sprawdzona - jest OK, zaciski i cała reszta ponownie sprawdzona i także wszystko OK. Płyn wymieniony, przepłukany i odpowietrzony cały układ. Dodatkowo został lekko zeszlifowany trzpień pompy na styku z serwem. Pedał idzie nieco głębiej podczas hamowania natomiast objawy zaciskania samoczynnego ustały. Można normalnie jezdzić natomiast nadal nie wiadomo, co jest przyczyną problemu. Podejrzenie pada na zaworek jednokierunkowy podciśnienia z wacum pompy.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 24 lutego 2013, 14:03 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 20 października 2011, 10:26
Posty: 188
model: vw t4
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 8 razy
przerabialem ten temat tak jak pisalem sa dwa identyczne zaworki w wacum pompie roznia sie tylko kolorem.Przypadkowa zamiana miejsc spowodowala dokladnie taki objaw jak kolega pisal,do takiego stopnia czym szybciej jechalem to bardziej sie blokowaly.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 24 lutego 2013, 15:38 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 18 lipca 2012, 22:12
Posty: 206
Lokalizacja: Łowicz
model: multivan
silnik: ACV

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 7 razy
Miałem podobny problem a mianowicie po przejechaniu paru kilometrów tylne hamulce się blokowały po wymianie serwa wszystko było ok.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 26 lutego 2013, 21:35 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 22 listopada 2012, 11:50
Posty: 50
Lokalizacja: Łódz
model: t4 Caravelle
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Podłącze się pod temat, mianowicie też mam takie objawy że w czasie jazdy "blokują" się hamulce. Wcześniej ręczny mi nie odbijał (zapieczone linki) wymieniłem linki i klocki tył, tłoczki w zaciskach chodziły luźno więc myślałem że po problemie, ale jednak NIE, jutro zabieram się za przednie zaciski i wymiane płynu, zobaczymy czy pomoże.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 1 marca 2013, 17:54 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 22 listopada 2012, 11:50
Posty: 50
Lokalizacja: Łódz
model: t4 Caravelle
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
A więc jestem już po robocie przednich zacisków, zastrzeżeń do nich nie było ale dla świętego spokoju wyjąłem tłoczki gumki wszystko poczyściłem, również wymieniłem płyn hamulcowy i jak na razie jest ok nie blokują się, zobaczymy po długiej trasie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 2 marca 2013, 11:54 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 22 lipca 2012, 06:43
Posty: 2
model: Caravelle
silnik: 2,4

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Miałem to samo tylko, że auto ma ABS. Dwa warsztaty nie były wstanie rozwiązać problemu. Pojechałem na ośnieżoną drogę kilka razy rozpędzałem auto i gwałtownie hamowałem. Hamulce się odblokowały. Przejechałem od tamtej pory ok. 20 tkm i spokój.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 7 marca 2013, 12:04 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 22 listopada 2012, 11:50
Posty: 50
Lokalizacja: Łódz
model: t4 Caravelle
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
jestem już po trasie i mogę stwierdzić że objawy nie ustały, ale zauważyłem taki myk i sprawa jest dziwna, po zatrzymaniu auta gdy czuje że złapały hamulce to wciskam mocno pedał hamulca i odpuszczają, po pierwszym wciśnięciu ham. pedał jest mieki a po drugim robi się twardy. I jaka to przyczyna??


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB