T4-forum.pl
https://www.t4-forum.pl/

Hamulce tył i SKP
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=10&t=6201
Strona 2 z 2

Autor:  pjachu [ środa, 13 lutego 2013, 17:58 ]
Tytuł:  Re: Hamulce tył i SKP

Dzięki wszystkim za pomoc i sugestie ale okazało się że jednak tak jak wcześniej myślałem linka w pancerzu się zapiekła chyba ze starości i nie odbijała tej ,,wajchy'' do końca:) Linka wymieniona i hamulce działają jak brzytwy:)

Autor:  staszek [ czwartek, 14 lutego 2013, 14:18 ]
Tytuł:  Re: Hamulce tył i SKP

staszek napisał(a):
Jeśli od razu po wymianie pojechałeś na stacje KP to mógł ci wyjść słaby hamulec tylny a to dla tego że jak są nowe klocki itd to muszą się troszkę dotrzeć nie będą od razu hamować jak żyleta . Co do hamulca ręcznego pierwsze posprawdzaj linki czy nie są zapieczone rozwarstwione i jak zaciągasz ręczny czy wszystko w miarę luźni chodzi



A nie mówiłem

Autor:  woycieh [ niedziela, 9 kwietnia 2017, 19:00 ]
Tytuł:  Re: Hamulce tył i SKP

Podepnę się pod temat, choć problem podobny, to jednak nieco inny.
Od początku - Multivan 1995r., z tyłu bębny. Kupiony po 2 latach postoju (przejechał w tym czasie raptem kilkaset km), u mnie od roku, zrobiłem 20tys km. Hamulce tylne od początku bardzo słabe, dziwnie też pracuje pedał, hamowanie jest jakby "miękkie", ciężko zahamować na brzytwę.
Hamulce oglądano w 3 warsztatach, wszędzie mówią, że faktycznie hamują niezbyt dobrze, ale po rozebraniu wszystkiego i obejrzeniu wsio jest ok, niezużyte, chodzi jak należy.... Dobra, przyzwyczaiłem się, jeździłem.
Przyszedł czas na przegląd, oczywiście podbić nie chce bo "tyłu praktycznie nie ma w ogóle". Ręczny działa idealnie.
Po zgłebieniu tematu na forum jadę do mechanika, sugeruję ten nieszczęsny korektor hamowania. Sprawdzają - chodzi płynnie, nic nie jest zastane, po dociśnieciu go ręcznie tylne koła blokują się bardzo mocno = korektor jest ok. Rozbierają tylne hamulce, mówią to samo co poprzednicy - wszystko jest jak najbardziej w porządku.
Samochód hamuje dalej tak samo, jak hamował, ja już zgłupiałem...
Pytanie - tak na logikę, bo niespecjalnie znam się na mechanice - skoro korektor wyzwolony "ręcznie" blokuje bdb koła, same hamulce też są ok, to może w jakiś sposób jest problem z "komunikacją" na linii od pedału do korektora? Jeśli jest to możliwe to co jeszcze można sprawdzić?
aha - jeszcze piski,skrzypienie, ciężko to nazwać. Są zawsze przy hamowaniu, ale czasem też przy skręcaniu, mam wrażenie że po prostu wtedy kiedy buda bardziej się buja, czy to na boki, czy przód/tył. Zawieszenie sprawdzone, wszystko jest ok. Może to klocki z przodu, ale czy piszczało by też bez hamowania?
Z góry dzięki za wszelkie sugestie!

Autor:  W.B [ niedziela, 9 kwietnia 2017, 21:16 ]
Tytuł:  Re: Hamulce tył i SKP

Sprawdzić waku pompę / serwo / pompę hamulcową.

Autor:  Kenobi [ poniedziałek, 10 kwietnia 2017, 09:58 ]
Tytuł:  Re: Hamulce tył i SKP

woycieh napisał(a):
po dociśnieciu go ręcznie tylne koła blokują się bardzo mocno = korektor jest ok.

Czyli jest źle wyregulowany, on się dociska zwiększając dopływ płynu hamulcowego do tylnych hamulców pod wpływem obciążenia samochodu, czym cięższy samochód z tyłu tym większe wychylenie korektora i większa siła hamowania. Jeśli ręczne dociskanie powoduje dobre hamowanie trzeba go wyregulować aby miał większe napięcie wstępne.

Autor:  Dudu$ [ poniedziałek, 10 kwietnia 2017, 13:45 ]
Tytuł:  Re: Hamulce tył i SKP

Kenobi napisał(a):
woycieh napisał(a):
po dociśnieciu go ręcznie tylne koła blokują się bardzo mocno = korektor jest ok.

Czyli jest źle wyregulowany, on się dociska zwiększając dopływ płynu hamulcowego do tylnych hamulców pod wpływem obciążenia samochodu, czym cięższy samochód z tyłu tym większe wychylenie korektora i większa siła hamowania. Jeśli ręczne dociskanie powoduje dobre hamowanie trzeba go wyregulować aby miał większe napięcie wstępne.


Miałem to samo miesiąc temu przy przeglądzie. Ustawienie regulatora rozwiązało problem.

Autor:  Adampio [ poniedziałek, 10 kwietnia 2017, 14:27 ]
Tytuł:  Re: Hamulce tył i SKP

woycieh napisał(a):
Po zgłebieniu tematu na forum jadę do mechanika, sugeruję ten nieszczęsny korektor hamowania. Sprawdzają - chodzi płynnie, nic nie jest zastane, po dociśnieciu go ręcznie tylne koła blokują się bardzo mocno = korektor jest ok.
Jak sprawdzaliście siłę hamowania? Warsztat ma swoje rolki czy na stacji diagnostycznej? Bo ja mam ten sam rocznik i to samo :)

Autor:  mjanusz69 [ poniedziałek, 10 kwietnia 2017, 16:01 ]
Tytuł:  Re: Hamulce tył i SKP

Kiedyś temat korektora był szeroko omawiany na forum ,ja w swojej caravell ominąłem korektor ,a jako że czasem zdarza się przewozić pasażerów hamulce muszą być niezawodne ,być może większe zużycie elementów hamulcowych ,ale bezpieczeństwo najważniejsze. Hamulce bez korektora na pewno są skuteczniejsze.

Autor:  Dudu$ [ poniedziałek, 10 kwietnia 2017, 16:27 ]
Tytuł:  Re: Hamulce tył i SKP

Adampio napisał(a):
woycieh napisał(a):
Po zgłebieniu tematu na forum jadę do mechanika, sugeruję ten nieszczęsny korektor hamowania. Sprawdzają - chodzi płynnie, nic nie jest zastane, po dociśnieciu go ręcznie tylne koła blokują się bardzo mocno = korektor jest ok.
Jak sprawdzaliście siłę hamowania? Warsztat ma swoje rolki czy na stacji diagnostycznej? Bo ja mam ten sam rocznik i to samo :)


Rolki na stacji diagnostycznej. Pojechałem na przegląd kilka tygodni przed terminem, żeby w razie kłopotów z zaliczeniem mieć czas na poprawki. Na rolkach wyszło że ręczny super, zasadniczy n przód też no ale tył prawie nie hamował. Umówiłem się do mechanika, powiedziałże jakąś śrubkę na maksa wyregulował (wkręcił czy też wykecił, nie wime) przy korektorze hamulca i kazał na przagląd pojechać. Tam okazało się, że wszystko ok i przegląd zaliczony.

Autor:  woycieh [ poniedziałek, 10 kwietnia 2017, 21:52 ]
Tytuł:  Re: Hamulce tył i SKP

A możecie podpowiedzieć coś w kwestii tej regulacji? Jest na to jakiś patent, czy po prostu robić to na czuja? Nie chcę żeby potem wyprzedził mnie tył, w razie mocnego hamowania :)

Autor:  Dudu$ [ poniedziałek, 10 kwietnia 2017, 22:55 ]
Tytuł:  Re: Hamulce tył i SKP

Z tego co widziałem to jest instrukcja serwisowa na forum, która o tym wspomina. Na ile pomaga nie wiem, sam tego nie robiłem.

Strona 2 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/